سود ۲۲۴۳ تومانی به ازای هر سهم برای این نماد پالایشی

در این گزارش وضعیت عملکرد نماد‌های گروه شیمیایی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های پالایشی پرداخته شده است که بررسی گزارش عملکرد ۱۲ ماهه آن‌ها نشان می‌دهد که اکثر نماد‌های این گروه‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر از نظر سودسازی رشد خوبی داشتند و توانسته‌اند سود هر سهم قابل توجهی را محقق سازند.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ 21 May 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، نماد‌های پتروشیمی و پالایشی در بورس در یکسال اخیر بازدهی قابل قبولی را داشته باشند که بخشی از این مساله با وجود تحریم‌های بین‌المللی تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز و گرانی محصولات در بازار جهانی بوده و بخشی هم متاثر از عملکرد این شرکت‌ها بوده است.

در این گزارش وضعیت عملکرد نماد‌های گروه شیمیایی و پتروشیمی‌ها و  شرکت‌های پالایشی پرداخته شده است که بررسی گزارش عملکرد ۱۲ ماهه آن‌ها نشان می‌دهد که اکثر نماد‌های این گروه‌ها در سال گذشته نسبت به سال قبل‌تر از نظر سودسازی رشد خوبی داشتند و توانسته‌اند سود هر سهم قابل توجهی را محقق سازند.

 

 سود ۸۵۱ ریال  برای هر سهم «شتران»

شرکت پالایش نفت تهران گزارش عملکرد ۱۲ ماهه خود را ارائه نمود. شتران تا پایان اسفند ماه سودی معادل ۸۵۱ ریال به ازای هر سهم شناسایی نمود که در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش ۳۱ درصدی داشت.

سود ناخالص شتران نیز با افزایش ۵۵ درصدی به ۱۳.۳۵۶ میلیارد تومان و سود خالص به ۱۴.۴۶۷ میلیارد تومان رسید. گفتنی است حاشیه سود خالص این شرکت در دوره یاد شده به ۱۰ درصد رسید.

شبندر و تحقق سود ۱۲۸ تومانی برای هر سهم

پالایش نفت بندرعباس در سال مالی که گذشت به درآمد عملیاتی ۱۹۱,۵۸۶.۵ میلیارد تومان رسیده و افزایش ۱۱۴ درصدی داشته، بهای تمام شده آن با رقم ۱۷۱,۷۷۰.۱ میلیارد تومان بوده که نشان‌دهنده رشد ۱۲۰ درصدی است.

سود ناخالص شرکت با رقم ۱۹,۸۱۶.۴ میلیارد تومان ۷۳ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی است و سود عملیاتی با رقم ۱۹,۴۴۰.۳ میلیارد تومان ۲۷ درصد افزایش داشته است.

سود خالص افزایش ۲۸ درصدی داشته و به رقم ۱۷,۱۶۳.۶ میلیارد تومان رسیده تا به ازای هر سهم ۱۲۷.۸ تومان محقق شود.

 در توضیحات خود گفته است که با توجه به تاثیر قیمت‌های بین المللی فرآورده و هم‌چنین نرخ تسعیر ارز بر نرخ فروش محصولات، در صورت تغییر هر یک از متغیر‌های ذکر شده، نرخ محصولات شرکت نیز تغییر خواهد کرد مضافاً صورت‌های مالی بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تهیه شده است.

حاشیه سود خالص امسال برابر ۹ درصد بوده که با سال مالی ۱۳۹۹ یکسان است

شاوان و ۲۸۱۳۲ ریال سود برای هر سهم

پالایش نفت لاوان با درآمد عملیاتی ۳۲۰۳۷.۳ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۲۷۹۳۳.۳ میلیارد تومان به ترتیب افزایش ۱۳۰ و ۱۴۲ درصدی در قیاس با دوره مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

سود ناخالص با رقم ۴۱۰۳.۹ میلیارد تومان و سود عملیاتی ۳۷۷۱.۱ میلیارد تومان افزایش ۷۲ و ۵۵ درصدی را ثبت کرده است.

شاوان سود خالص ۳۲۱۶.۷ میلیارد تومانی در سال مالی ۱۴۰۰ ساخته و به ازای هر سهم ۲۸۱۳.۲ تومانی محقق نموده است.

حاشیه سود خالص این شرکت پالایشی در سال مالی گذشته برابر ۱۰ درصد بوده که ۵ درصد کمتر از سال مالی ۱۳۹۹ است.

با توجه به اینکه مبلغ فروش‌های صادراتی مربوط به اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و بخشی از فروش صادراتی فراورده نفت کوره در سال ۱۳۹۷ تاکنون به شرکت ابلاغ نگردیده لذا امکان تغییر در سود وجود دارد که به محض دریافت اطلاعات جدید به اطلاع سهامدران محترم خواهد رسید

شراز و سود خالص ۲۲۴۳ تومانی به ازای هر سهم

پالایشگاه نفت شیراز در سال مالی ۱۴۰۰ به درآمد عملیاتی ۳۱۵۲۰ میلیارد تومانی رسیده و بهای تمام شده ۲۸۸۱۴.۷ میلیارد تومانی داشته که به ترتیب افزایش ۱۱۷ و ۱۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.  

سود ناخالص با رقم ۲۷۰۵.۲ میلیارد تومان افزایش ۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی داشته و سود عملیاتی با رشد ۵ درصدی ۲۴۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص افزایش ۱۱ درصدی با رقم ۲۳۰۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد و به ازای هر سهم ۲۲۴۳.۳ تومان محقق شده است.

حاشیه سود خالص در سال ۱۴۰۰ برابر ۷ درصد بوده بوده که نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ نصف شده است.  

شگویا و ۱۵۰۰ ریال سود به ازای هر سهم

پترشیمی شهید تندگویان در سال مالی ۱۴۰۰ به سود ۳۶۰۰ میلیارد تومانی، معادل ۱۵۰ تومان به ازای هر سهم دست یافت که ۷۲ درصد بیشتر از سال مالی گذشته بوده است. مبلغ فروش شرکت در این دوره با رشد ۷۱ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین حاشیه سود ناخالص شرکت برابر با ۲۶ درصد بوده که در سال مالی گذشته برابر با ۲۸ درصد بوده است.

شخارک و ۴۸۳۳ ریال سود برای هر سهم

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت پتروشیمی خارک در پروسه زمانی ۱۲ ماهه خود برای هر سهم ۴۸۳۳ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است. مجموع سود خالص این شرکت به ۲۹۰۰ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۳۷۱۸ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

تحقق سود ۱۱۵۰۸ ریالی در شکبیر

شرکت پتروشیمی امیر کبیر صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت پتروشیمی امیر کبیر در پروسه زمانی ذکر شده برای هر سهم ۱۱۵۰۸ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۵ درصد افزایش داشته است. مجموع سود خالص این شرکت به ۴۱۴۳ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۴۸۸۱ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

شفارا و سود ۱۷۸ ریالی برای هر سهم

شرکت پتروشیمی فارابی در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند برای هر سهم ۱۷۸ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۶۱ درصدی داشته است. سود ناخالص با افزایش ۱۱ درصدی به ۶۹ میلیارد تومان و سود خالص به ۴۷ میلیارد تومان رسید. سود عملیاتی نیز ۶۸ میلیارد تومان بود.

تحقق سود ۵۹۱۸ ریالی شصفها

شرکت پتروشیمی اصفهان صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت پترو شیمی اصفهان در پروسه زمانی ذکر شده برای هر سهم ۵۹۱۸ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است. مجموع سود خالص این شرکت به ۱۷۷ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۴۹۳ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

شفن و سود ۸۱۵ ریالی برای هر سهم

شرکت پتروشیمی فن آوران صورت‌های مالی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه خود را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال شرکت پتروشیمی فن آوران در پروسه زمانی ذکر شده برای هر سهم ۸۱۵ ریال سود شناسایی کرده است؛ که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۹ درصد کاهش داشته است. مجموع سود خالص این شرکت به ۲۵۲۴ میلیارد تومان رسید. این در حالیست که ۴۰۲۷ میلیارد تومان سود ناخالص داشته که نسبت به دوره مشابه قبل ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل