بازدید 4006

کمبود و گرانی مواد غذایی در آمریکا

نرخ تورم که در بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته قرار دارد، از هر طریقی که می‌تواند به کیف پول آمریکایی‌ها فشار وارد کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 20 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری newsnationnow نوشته است: هم‌اکنون در آمریکا قیمت بنزین در بالاترین حد خود قرار دارد. بازار سهام در حال افت بوده و به یک بازار خرسی در خواب زمستانی تبدیل شده است. و اقلام موردنیاز مردم در خواربارفروشی در حال رشد قیمت هستند.

قیمت مواد غذایی تنها از مارس تا آوریل ۱.۵ درصد افزایش یافته است. قیمت مواد غذایی افزایش زیادی کرده و آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. و این مشکل ممکن است بدتر شود زیرا کشاورزان نسبت به کمبود آتی محصولات اصلی ازجمله ذرت، گندم و سویا هشدار می‌دهند.

اقلام صبحانه مانند شیر، بیکن و تخم‌مرغ طی سال گذشته شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بوده‌اند

وزارت کشاورزی ایالات متحده USDA تخمین زده است که قیمت مواد غذایی در سال ۲۰۲۲ بین ۵ تا ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

USDA پیش‌بینی‌های زیر را برای افزایش قیمت برای سال ۲۰۲۲ ارائه کرد:

گوشت گاو، مرغ، ماهی: ۵.۵ تا ۶.۵ درصد

تخم‌مرغ: ۶ تا ۷ درصد

لبنیات: ۶ تا ۷ درصد

چربی‌ها و روغن‌ها: ۸ تا ۹ درصد

میوه تازه: ۶ تا ۷ درصد

سبزیجات تازه: ۴ تا ۵ درصد

شیرینی: ۵.۵ تا ۶.۵ درصد

محصولات نانوایی و غلات: ۶ تا ۷ درصد

به گزارش نیویورک‌تایمز، قیمت مرکبات ۱۹.۵ درصد افزایش یافته است. حتی پیتزای معروف ۱ دلاری نیویورک نیز از تورم ضربه خورده است.

خرده‌فروشان بزرگ تارگت و والمارت هر دو در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش سود هنگفتی را گزارش کردند، اما هر دو گفتند که فروش خواربار با وجود زیان و تورم همچنان قوی است.

حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز به افزایش قیمت مواد غذایی اشاره کرده‌اند. جاستین توماس گلف باز حرفه‌ای گفت که از قیمت‌های بالای غذا که برای مسابقات قهرمانی PGA این هفته تعیین شده بود، که در آن یک نوشیدنی ۱۸ دلار و یک سالاد ۱۶ دلار قیمت دارد، متعجب شده است.

جنگ در اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی در سراسر جهان نیز تأثیر گذاشته است. در اروپا قیمت گندم ۷۴ درصد و قیمت روغن پالم ۲۴ درصد افزایش یافته است.

ایالات متحده تا آنجا پیش رفت که روسیه را به سوءاستفاده از مواد غذایی در حمله به اوکراین متهم کرد و گفت روسیه غلات میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را گروگان نگه داشته است.

هند صادرات گندم به خارج از کشور را به دلیل تهدید ناامنی غذایی ممنوع کرده است.

مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نسبت به کمبود آتی جهانی غذا هشدار داد و گفت ۳۰۰ میلیون نفر ممکن است با کمبود غذا در سطح «بحرانی» مواجه شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی