بازدید 3878
۱

لزوم مدیریت منابع آب موجود

استاندار لرستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، با کمبودهای بسیاری در حوزه منابع آب مواجه هستیم که ضرورت همکاری بین دستگاهی برای استفاده صحیح از منابع موجود را دو چندان می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 18 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، فرهاد زیویار شامگاه سه شنبه در حاشیه شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سخنانی اظهار داشت: تعیین تکلیف ایستگاه‌های پمپاژ آب سطح استان از مهمترین مسائل در راستای ساماندهی آنها است که به همین منظور باید کار گروهی تشکیل و به صورت کاملاً کارشناسی شده در این زمینه اقدام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کم‌آبی بی سابقه در سال جاری ضرورت دارد در رابطه با برداشت غیر قانونی و بدون مجوز آب، با متخلفان برخورد قانونی شود.

استاندار لرستان ادامه داد: فرمانداران نسبت به تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف کشاورزان و مشخص کردن الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آب، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ظرف دو هفته اقدام کنند.

زیویار تاکید کرد: رعایت بندهای مصوب شورای حفاظت از منابع آب استان از مهمترین نکاتی است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان با لحاظ ضرورت حفاظت از منابع آب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشات اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی ذی ربط می‌توان گفت که وضعیت منابع آب در استان نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها، با کمبودهای بسیاری در این زمینه مواجه هستیم که همین موضوع ضرورت همکاری بین دستگاهی را برای استفاده صحیح از منابع موجود دو چندان می‌کند.

استاندار لرستان یادآور شد: سیاست گذاری ها توسط شورای حفاظت از منابع آب صرفاً برای استفاده از منابع موجود با هدف توزیع و تخصیص عادلانه در سطح استان است و هیچ‌گونه بنایی بر محدود کردن استفاده کنندگان وجود ندارد.

زیویار گفت: مصوبات بسیار خوبی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان در بحث حفاظت از منابع آب دیده شده و تخصیص اعتبار مناسب در این راستا، نوید بخش اجرای زیرساخت‌ها و برنامه‌های کاربردی طی سال‌های آتی در استان است.

وی افزود: کمبود منابع آب موجب شده تا محدودیت‌هایی در زمینه اجرای برنامه‌ها در حوزه آب استان به وجود آید و باید در نظر داشت برای رفع این محدودیت‌ها به یک بازه زمانی بیش از ۳ الی ۴ ساله زمان نیاز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابا حالا عجله ای نیست.شما یه چرت بزن انشالله بیدار شدی دیگه چیزی نمونده که بخواین مدیریتش کنین.راحت و آسوده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی