بازدید 7484

افشای راز مرگ مرد ورشکسته در بازداشتگاه

کد خبر: ۱۱۱۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 17 May 2022

بازبینی دوربین‌های مداربسته مقابل کلانتری، راز مرگ مرموز مرد ورشکسته در بازداشتگاه را فاش کرد.

به گزارش ایران، اواسط فروردین امسال، مرگ مشکوک مرد 35 ساله‌ای در بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های تهران به بازپرس میثم حسین پور اعلام شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌‌داد مرد جوان به نام امیر با شکایت مردی که سه میلیارد تومان به او بدهی داشت، ساعت 10 شب به کلانتری منتقل شده است. اما دو ساعت بعد در بازداشتگاه کلانتری، امیر دچار دل درد شدید شد و مأموران بلافاصله اورژانس را خبر کردند اما قبل از انتقال او به بیمارستان فوت کرد.

در تحقیقات اولیه به نظر می‌‌رسید که مرد جوان بر اثر سکته قلبی فوت کرده است اما زمانی که جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحت معاینات قرار گرفت، علت مرگ مسمومیت با قرص برنج اعلام شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که امیر وضع مالی خوبی داشته و در کار خرید و فروش زمین و ملک بوده است. اما برای توسعه کارش از دوست و آشنا 15 میلیارد تومان پول قرض گرفته بود. تا اینکه سال گذشته چند مرد کلاهبردار سر او کلاه گذاشتند و مقدار زیادی از اموالش را تصاحب کردند.

از سویی امیر سال گذشته، برای پرداخت بدهی‌هایش اقدام به فروش تعدادی از املاکش کرد که باتوجه به گران شدن ناگهانی ملک، همین موضوع باعث ورشکستگی او شد. با اعلام نظریه پزشکی قانونی و مشکوک بودن ماجرا، بازپرس جنایی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته کلانتری و اطرافش را صادر کرد. در بازبینی دوربین‌ها، تصاویری به دست آمد که نشان می‌‌داد شاکی پرونده، قبل از ورود آنها به کلانتری، بسته‌ای را به او داده است.

با به دست آمدن این تصاویر و احتمال اینکه او قرص‌های برنج را به امیر داده است، مرد جوان به نام شهروز بازداشت شد. شهروز در تحقیقات گفت: امیر از دوستانم است و در کار خرید و فروش ملک و زمین بود و وضع مالی خیلی خوبی داشت.

او از من سه میلیارد تومان پول قرض کرده بود اما باتوجه به ورشکستگی‌اش، از او شکایت کرده و حکم جلب سیارش را نیز گرفتم. روز حادثه در خیابان امیر را دیدم و از او خواستم که بدهی‌ام را بدهد. اما او گفت پول ندارد و من مجبور شدم او را به کلانتری ببرم. مقابل در کلانتری امیر از من یک لیوان آب خواست و چیزی را از جیبش درآورد و با آب خورد. من به غیر از یک لیوان آب چیز دیگری به او نداده‌ام.

باتوجه به اظهارات مرد جوان، به دستور بازپرس جنایی، فیلم دوربین‌ها دوباره مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت تصاویری به دست آمد که بی‌گناهی طلبکار سه میلیاردی را ثابت می‌‌کرد. دوربین‌ها نشان می‌‌داد که امیر قبل از ورود به کلانتری قرص از جیب خود بیرون آورده و با آب آن را خورده است. قرص‌های برنجی که مرد جوان به خاطر مشکلات مالی و اطلاع از این موضوع که به خاطر بدهی‌هایش مجبور است سال‌ها در زندان به سر ببرد، تهیه کرده و همیشه همراهش بود.

با رازگشایی از این موضوع به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، دوست امیر آزاد شد و معمای مرگ بر اثر مسمومیت متهم برملا شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر