بازدید 7273

ممنوع شدن فروش اینترنتی دارو؛ برخورد با متخلفان

رئیس اداره بازرسی وزارت بهداشت گفت: بازدید از داروخانه به معنای انجام تخلف نیست و این بازدید‌ها باید به صورت روتین و فصلی انجام شوند.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ 17 May 2022

ممنوع شدن فروش اینترنتی دارو؛ برخورد با متخلفان

به گزارش «تابناک»، به نقل از خبرگزاری دانشجو، رحیم‌نیا، رئیس اداره بازرسی وزارت بهذاشت گفت: در ده روز گذشته، ۳۵٠ بازدید از داروخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران انجام شده که تخلفات مربوط به دارو یا عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها بوده اند.

بازدید از داروخانه به معنای انجام تخلف نیست و این بازدید‌ها باید به صورت روتین و فصلی انجام شوند. در خصوص تخلف گرانی دارو در همان محل پرونده تشکیل شده و به مراجع ذی ربط ارسال می‌شود. در حال حاضر ۴٠ پرونده تشکیل و ارسال شده اند. تعداد پرونده‌های ارسالی حدود ده درصد کم‌تر از بازدید‌ها است.

او گفت: در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم؛ زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.

به گفته وی اگر محرز شود که داروخانه‌ای فروش اینترنتی دارو انجام داده، این کارش تخلف محسوب می‌شود و تا مدتی سهمیه داروی آن قطع خواهد شد. این موضوع مجازات بزرگی است. تبلیغ فروش اینترنتی دارو جرم است و داروخانه‌ها نباید تبلیغ آن را بر روی شیشه خود نصب کنند.

رئیس اداره بازرسی وزارت بهداشت گفت: اکثریت داروخانه‌ها کارشان را به درستی انجام داده اند و سامانه‌ها وصل بوده و خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام می‌شود. بازدید‌های فصلی باید به صورت مرتب از داروخانه‌ها انجام شوند که متاسفانه حدود یک سال انجام نگرفته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر