بازدید 126156
شروع فاز جدیدی از حواشی حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱

اعتصاب رانندگان اتوبوس در تهران و شکافی که تازه سر باز کرده است!

این اشکال می‌تواند تبعاتی سنگین‌تر از فلج شدن حمل و نقل عمومی، آن هم برای چند ساعت در پی داشته باشد و به تعطیلی فعالیت در ادارات، سازمان، نهاد‌ها و مجموعه‌های زیادی منجر شود. افرادی که همه محق هستند از افزایش مصوب و قانونی حقوق و دستمزد خود بهره‌مند شوند و در عین حال، باید مشمول عدالت پرداختی هم باشند و به نظر نمی‌رسد، این خواسته هایشان محقق شدنی باشد، مگر آنکه بازنگری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹ 17 May 2022
تابناک اجتماعی
اعتصاب رانندگان اتوبوس در تهران که حمل و نقل عمومی را برای ساعاتی فلج کرد، سریع‌تر از چیزی که تصور می‌شد فرجام یافت، اما این پایان ماجرا نیست!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته تجمع‌هایی در برخی پایانه‌های مسافری درون شهری تهران شکل گرفت که خیلی زود وسعت یافت، به خروج بسیاری از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری از چرخه خدمت رسانی و پیوستن رانندگان به تجمع‌ها منجر شد و نگاه‌های بسیاری را به خود خیره کرد. تجمع‌هایی در اعتراض به ملاک در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق و دستمزد رانندگان در سال جاری.

سرگردانی خیل شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس و توقف فعالیت سامانه اتوبوس‌های تندرو شهری در برخی خطوط، موجب شد که به سرعت شمار زیادی از شهروندان تهرانی دریابند که رانندگان اتوبوس‌ها مشمول افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال جاری شده اند که معادل افزایش حقوق کارمندان است، نه مشابه افزایش حقوق کارگری که ۵۷ درصد برای حداقلی بگیران و ۳۸ درصدی برای سایرسطوح دستمزدی کارگری افزایش یافته است.

خبری که بازتاب وسیعی در سطح کشور داشت و به سرعت در رسانه‌های خارجی هم بازتاب یافت تا مدیران شهری را مجاب به واکنشی سریع کرده و حوالی نیمه شب، خبر برسد که دستوری ویژه در این خصوص صادر شده است. دستوری که سخنگوی شهرداری تهران این گونه اطلاع رسانی اش کرد: «پس از بررسی‌های انجام شده به دستور شهردار تهران، حقوق اردیبهشت ماه کارکنان قراردادی شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تا تعیین تکلیف قطعی از مجاری قانونی، با افزایش ۴۰ درصدی پرداخت خواهد شد.»

این خبر حکم بازگشت امور به روال سابق در تهران در روز جاری داشت؛ هرچند تاکید شده این تصمیم موقت است و نیازمند تعیین تکلیف قطعی از مجاری قانونی. اما کدام تکلیف و تعیین شدن در کدام مراجع قانونی؟ این سوالی است که کنکاش در آن به نکات تامل برانگیزی می‌رسد و گره‌های کوری را پیش روی قرار می‌دهد که به نظر باز کردنشان به این سادگی‌ها هم نیست، مگر آنکه تدابیری ویژه در سطوح عالی اتخاذ شده و کوشیده شود که معضل بروز کرده در افزایش حقوق و دستمزد در سال جاری، از بنیاد حل و فصل گردد.

برای پرداختن به این موضوع باید نخست چند مورد کلیدی را مرور کنیم؛ مواردی که یکی از آنها، افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان برای سال جاری است و دیگری، تصویب افزایش ۵۷ و ۳۸ درصدی حقوق قانون کار. دو عددی که هرچند بی ارتباط با هم به نظر می‌رسند، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و در نتیجه این ارتباط است که دیروز حمل و نقل عمومی در تهران فلج شد. ارتباطی که ظاهرا مسئولان از جدی بودنش اطلاع دقیقی نداشتند.
 
اعتصاب رانندگان اتوبوس در تهران و شکافی که تازه سر باز کرده است!

این را می‌شود از زمزمه‌های بروز اختلاف در بسیاری از مجموعه‌هایی دریافت که در کنار کارمندانی که رابطه استخدامی با آن مجموعه دارند، برخی امور جاری را با نیرو‌های قراردادی و به اصطلاح، شرکتی به انجام می‌رسانند که مبنای حقوق و دستمزدشان بر اساس قانون کار، حقوق قانون کار است. مثل نیرو‌های خدماتی در زیرمجموعه امثال شهرداری‌ها و یا حتی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، برخی نیرو‌های حراستی و... که باید مشمول افزایش ۳۸ درصدی حقوق و دستمزد شوند نه افزایش ۱۰ درصدی کارمندان.
 
این معضلی است که ظاهرا نسخه دم دستی بسیاری از تصمیم گیران برای حل آن، افزایش حقوق پرسنل شرکتی به میزان ۱۰ درصد، معادل کارمندان آن مجموعه هاست؛ تصمیمی که دیروز در شهرداری تهران حاشیه ساز و در نهایت به تصمیم فوری شهرداری برای افزایش ۴۰ درصدی حقوق منجر شد، ولی هنوز در مجموعه‌های بسیاری اتخاذ نشده و حتی دستمایه اعتراض رئیس فراکسیون کارگری مجلس و خانه کارگر هم قرار گرفته است.

اما آیا می‌شود با اعمال مصوبه شورای عالی کار و دستمزد کارگری امسال، ماجرا را ختم به خیر کرد و آنچه مانع از اتخاذ این تصمیم شده، تنها تلاش مدیران برای کاهش پرداختی‌ها و همسان سازی افزایش‌ها در بخش کارمندی و کارگری مجموعه‌های تحت امرشان است؟ سوالی که هرچند پاسخ به آن ساده به نظر می‌رسد، به جهاتی بسیار دشوار است، چراکه با اعمال دستمزد کارگری، دریافتی برخی پرسنل شرکتی از بعضی کارمندان شاغل در مجموعه‌ها بیشتر می‌شود و معضلی جدید خودنمایی می‌کند!

اتفاقی که می‌تواند تبعاتی سنگین‌تر از فلج شدن حمل و نقل عمومی برای ساعاتی در پی داشته باشد و به تعطیلی فعالیت در ادارات، سازمان، نهاد‌ها و مجموعه‌های زیادی منجر شود که در آن‌ها پرسنلی با چندین سال سابقه و تخصص، کمتر یا معادل نیروی خدماتی شرکتی حقوق می‌گیرد. افرادی که همه محق هستند از افزایش مصوب و قانونی حقوق و دستمزد خود بهره‌مند شوند و در عین حال، می‌بایست مشمول عدالت پرداختی هم باشند و به نظر نمی‌رسد که این خواسته هایشان محقق شدنی باشد، مگر آنکه در افزایش حقوق و دستمزد امسال بازنگری صورت گیرد.

دستور کاری ویژه که باید در سطوح کلان بررسی شود و حتی به هماهنگی ویژه دولت و مجلس نیازمند است، چون افزایش حقوق کارگری در شورای عالی کار و در زیرمجموعه دولت مصوب و افزایش حقوق کارمندان، در قالب لایحه بودجه در مجلس تعیین و تصویب می‌شود و با تایید شورای نگهبان، به قانون تبدیل شده و در دست اجرا قرار می‌گیرد. مصوباتی که حالا نیازمند اصلاحیه به نظر می‌رسند، با این ملاحظه که می‌دانیم کاهش دستمزد کارگری ممکن نیست و افزایش دستمزد کارمندان هم، امری هزینه بر است که بی حاشیه هم نخواهد بود!

شکاف بزرگی که به نظر می‌رسد با اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل شهری در تهران، بیش از پیش سر باز کرده و به نوعی نشانه ناهماهنگی قوا با یکدیگر در این مساله حیاتی است و دست بر قضا، با موج جدید هدفمندسازی یارانه‌ها هم زمان شده که اجرایش نیازمند آرامشی عمیق‌تر از همیشه است؛ آرامشی که برای جلوگیری از خدشه دار شدنش، باید شکاف مورد اشاره به سرعت ترمیم بیابد و پوشانده شود. اتفاقی که باید ببینیم آیا در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت یا رقم نخواهد خورد تا کمی بعد در جای دیگرش شاهد باز شدن این زخم باشیم؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۱۰۰
شکاف بود الان دیگه دره شده!
پاسخ ها
عبود خصاوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
*تنها کسی که ملت ایران را شناخت آشپزاحمد شاه قاجار بود ....!!!
روزی از چرچیل پرسیدند چگونه ایران را اشغال کردی و مردم مقاومت نکردند ؟
گفت تاریخ ایران را خوانده بودم، سفیر انگلستان در ایران را خواستم و از او پرسیدم
ایران چگونه مردمی دارد گفت صبر کنید آشپز احمد شاه در انگلستان اقامت دارد از او بپرسیم!!!
آشپز احمد شاه را احضار کردیم و پرسیدیم راه رفتن به ایران چگونه سهل میشود ؟
اوگفت ظهر عاشورا که نهار میدادید اگر 1000 نفر میرفتند سفارت انگلستان سفارت برای 4000 نفر غذا میپخت ایرانی ها یک پرس میخوردند 3 پرس میبردند.!!
ایران مردمی دارد که اگر برای نهار دعوتشان کنند نمیپرسند صاحبخانه کیست؟!!
اگر به آنان وعده شکمی بدهید طالب چیز دیگری نیستند .
وقتی میخواستیم ایران را اشغال کنیم به بی بی سی دستور دادیم هر روز در رادیواعلام کنید متفقین برای شما میخواهند کیسه های آرد بیاورند .
وقتی تانکهای ما وارد ایران شدند مردم همه در صف بودند برای گرفتن آرد ...!!!
این مردم اگر به مال مفت برسند،  سیر هم باشند  باز احساس گرسنگی میکنند.
انگار این دولت محموعه افرادی هست که آمدن به تخیلاتشون جامه عمل بپوشونن!
خدایی یعنی یک نفرم نیست که یه ذره سرش بشه؟
فقط موندیم ما کارمند های بدبخت که باید بسازیم و بسوزیم
حقوق ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم هنوز افزایش پیدا نکرده چــــــــــــرا به فکر مانیستند
دولت محترم نرخ تورم رو ۴۰ درصد اعلام می کند، افزایش حقوق رو ۱۰ درصد تعیین می کند و از سوی دیگر کارمندانی که بالای ۱۰ میلیون حقوق دارند هم از یارانه محروم می کند این ظلم مضاعفی است که در حق کارمندان صورت می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
وجود افرادی مانند میرکاظمی متوهم و کم سواد علت این ماجراها است
یک سوال؟ فقط اتوبوس رانی این مشگل را دارد یک نگاه به سطح جامعه بکنید؟ چه به روز این مردم اوردید،در فقر مطلق قرار دارند بعد مسٸولین از گل و بلبل حرف می زنند؟اگر با زور می شد حکومت کرد حتما حکومت های قبلی هم اینکار می کردند و رفتی نمی شدند؟؟؟؟حال تصمیم با خودتان است؟
میخواستم بگم بجرم ارتباط با بیگانگان دستگیرشون کنید دیدم قبلا انجام شده ده نفر دستگیر کردید پیشنهاد میکنم برای پیشگیری کل ملت را دستگیر و زندانی کنید
کارگران زحمتکش وزارت نفت هم فقط بعنوان اینکه کارگر دولتی هستند :
آیا ، میباید از دریافت اضافه حقوق حقه خویش ، حداقل در حد اضافه حقوق مصوب برای بخش خصوصی بهره مند باشند و یا تصمیم در این مورد هم ، مانند اخذ تصمیم در مورد کارگران شرکت واحد ، موکول به زمانی میشود که دست به اعتصاب سراسری بزنند ؟؟؟
شما که مشگل چاپ پول ((به هرمیزانی که لازم باشد تا سرو صدائی بلند نشود)) را که دارید
اب تورم هم که مدتهاست ، از سرتان گذشته است
بیدی هم نیستید که به این بادها بلرزید
پس با خیال راحت و هرقدر لازم است
اسکناس بدون پشتوانه تورم زا ، چاپ کنید و بدهید بدست مردمی که حتی با دریافت همین کاغذهای اسکناس نما هم دلخوش میشوند تا حداقل و نتیجتا:
تا امدن رئیس جمهور بعدی ، سرو صداها، موقتا فروکش کند
حتی اگر قرار باشد که از محل اسکناسهای بدون پشتوانه دولت،
نهایتا مردم :
با دادن ده کیلو اسکناس، فقط نیم کیلو پنیر بخرند
باز هم ، نتیجاش بهتر از روبرو شدن دولت با اعتصابات فوری و سراسری کارکنان دولت میباشد.
ما الان در صنعت نفت کارمندانی داریم که با فوق لیسانس از دانشگاههای معتبر و حدود هشت سال سابقه، دریافتی شان کمتر از کسی است که برای چای می برد و بعد از کار، اتاقشان را نظافت می کند
نمیشه که حقوق ریالی و هزینه ها دلاری باشه
این تازه یکی از آثار و برکات مدیریت جهادی است.!!!!!!!!
از احادیث متواتر منسوب به امام ششم شیعیان نقل است که "دستمزد کارگر قبل از شروع به کار تعیین و قبل از خشک شدن عرق بدنش پرداخت شود" حاوی نکات بسیار مهمی در ابعاد اخلاقی و مدیریتی است که اگر کارگزاران در جمهوری اسلامی به همین یک حدیث دقت داشتند کشور ایدا با تجمع و اعتصابات کارگری روبرو نمیشدند
شكاف بين حكومت و مردم
نکنه اعتصاب واعتراض رانندگان هم مثل اعتصاب و اعتراض معلما کار جاسوسای فرانسویه؟!!
مملکت رو نابود کردن
درسته که مشکل معیشتی دارند اما واقعاً کار دیروز راننده ها خیلی زشت بود مردم بیچاره ای که از سر کار برمی گشتند و زن و بچه مردم توی خیابون ولیعصر ویلون سیلون شده بودند. اگر انصاف داشتند باید قبلش اطلاع رسانی می کردند که قصد اعتصاب دارند.
بیچاره شدیم
خوشبختانه دولت آقای رئیسی افزایش حقوق ناجوانمردانه‌ی طبقه‌ی مرفه استادان دانشگاه که دست پخت دولت قبل بود را به درستی لغو نمود. حال خواهش ما این است که همان بودجه به کارگران مظلوم شرکت واحد تخصیص یابد.
تصویب افزایش ۱۰ درصدی حقوق و همزمان تصویب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش چند برابری اقلام خوراکی و افزایش چند ده درصدی هزینه های درمانی، حمل و نقل و ....دستپخت مدیران و نمایندگان نالایقی است که به مضاق هیچ گروهی سازگار نخواهد بود. گندگاری ادامه دارد....
مهندس رسمی شرکت دولتی برق منطقه ای هستم. حقوق پیمانکاران خصولتی ما که با پارتی و بدون ازمون به کار گیری و در کنار ما مشغول هستند با سابقه کمتر دو برابر ما شده و گند کار به جایی رسیده که آبدارچی شرکت ما هم که نیروی این شرکت نور چشمی خصولتیه حقوقش از ما بیشتره چون هر ساله مثل امسال افزایش حقوق کارمندان خصولتی ۵۷ درصده و افزایش حقوق مت کارمندان رسمی دولت ۱۰ درصد هست.
جالبه حقوق اینها رو هم دولت میده ولی افزایش اینها ۵۷ درصده و نیروهای دولتی افزایششون ۱۰ درصده. این مسخره بازی تا کی میخواد ادامه پیدا کنه.
خوب قانوني كه خودتون تصويب كردين،‌حق شونه چرا بهشون اين افزايش حقوق قانوني رو ندن؟
طبق بررسی های انجام شده این رانندگان زحمت کش متاسفانه با اجانب ارتباط دارند و مدارک جرم به شرح زیر است استفاده از قطعات خارجی در اتوبوس و .... که خود نشان دهنده رابطه نزدیک است
اینجوری خیلی خوبه .
مینی بوسا و اتوبوسای فراجا مجانی سرویس میدن این روزا .
این طرح ادامه پیدا کنه .
فقط راننده های فراجا با سرعت بیشتری برن بهتره
شکی نیست که دست و دلبازی امروز استانداری برای اعلام تعطیلی ادارات هم به‌دلیل این اعتصاب‌ها ‌‌و اختلال در حمل و نقل کارمندان بوده!
یه روز معلما
یه روز دامدارا
یه روز راننده بی آرتی ها
یه روز بازنشسته ها
یه روز کارگرا
یه روز سهامدارا
یه روز غارت شده گان بانکا

چه خبره توی این مملکت ؟
تو فکر کن تمام شده
کله ملت همه توی گوشی هاشونه .
اینجوریه که کش کار از دست حداد در رفته
حالا حقوقشون درست شد ؟!
فک کنم حقوق راننده لکوموتیرهای مترو خوب باشه .
فوق سلطان چاپ پول ۶ کلاسه میزان چاپ پول بدون پشتوانه رو ۱۵ برابر کنه و حقوق همه رو ۸۰ درصد زیاد کنه
از اونموقعی که زاکانی پست شهرداری تهران رو غصب کرده همه چیز شهر تهران به هم ریخته .

پله های برقی پل های هوایی از کار افتاده .
عوارض سالیانه املاک ۴ برابر شده
حقوق پرسنل با چالش مواجه شده
صبح ها خیابون ها نظافت نمیشه

زاکان
چی کار داری میکنی ؟!
عه مگه تهران بی آر تی هم داره ؟ چرا این دو سه روز هیچ خبری بابت این موضوع منتشر نشده بود پس
کار شهردار ارزشی خودزن :-) تحت مدیریت زاکانی به کجا رسید ؟
زاکانی به درد شهرداری نمیخورد
مدیران بی لیاقت باید استعفا دهند
نرخ تورم ۵۰ درصد
افزایش حقوق ۱۰ درصد
مدیریت میدانی مقاومتی شیش کلاسی
فردا مي نويسيد عوامل منافقين و جاسوسان اغتشاشگر إسرائيل در دم دستگير و زنداني شدند.
باید حقوق ها بالا بره و تورم هم پایین. به هیچ عنوان به حقوق فعلی نباید اکتفا کرد.
حقوقشون افزایش پیدا کرد مساله به زودی تموم هست
وقتی زاکانی شهردار شد و کلا همه قوا متعلق به یک جناح شدند همچنین صدا و سیما و مطبوعات، امید می رفت که مثل آب خوردن مشکلات مملکت حل بشه،ولی نتیجه معکوس شد . کار را باید به کاردان سپرد . قانون برای همه باید اعمال بشه،
واقعا با چه متر و معیاری 38 درصد و 10 درصد با هم قابل قیاس است؟؟؟؟
آخه نامسلمون چی 10 درصد گران شده که حقوق ما 10 درصد افزایش یافته؟
اگر افزایش نقدینگی بد است باید برای همه باشد.
چرا ویزیت پزشکان میانگین 25 درصد و کارمند 10 درصد
ظلم بی جواب نخواهد ماند....
بله دیگه فقط زورشون به قشر ضعیف حقوق بگیر دولتی میریه ...
شلم شوربایی شده. وقتی حداقل حقوق را ۵۷ درصد اضافه میکنید، حداقل یک تخفیفی در مالیات و بیمه بدهید وگرنه شرکتهای کوچک چطور سرپا بمانند؟
بخشی از نیروهای شرکتی باید تعدیل شوند
به همین خاطر تعطیلش کردید
خدا رحم کنه
دولتی که قانونش با ویرگول عمدی بهم بریزد ،چه شود
درود بر رانندگان زحمت کش اتوبوس کاش بقیه مردم هم ازشون یاد بگیرن و اعتصاب کنند
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چرا در دولت تصویب و اجرا نمیشه.... این قشر ضعیف بعد دوماه از سال اردیبهشت هم حقوق پارسال را گرفتند!!!
حتما باید بریزند تو خیابون تا صدایشان را بشنوید !!!
تابی جون چرا خجالت مبکشی؟ تو هم مثل اون شریعتمداری اعلام کن که اعتصاب رانندگان شریف و زحمتکش واحد، به دستور و تحریک مقامات اسراییل صورت گرفته است
من که به نوبه خود، دست رانندگان زحمتکش اتوبوسرانی را می بوسم و معتقدم که در حق آنها جفای مضاعف صورت گرفته است
ستاد اجرایی حضرت امام در حق کارگران مخابرات ظلم می‌کنه
ستادی که وظیفه ذاتیش کمک به فقراست
از اصول خود فاصله گرفته خواهشمند است
پیگیری فرمایید
علت تعطیلی رو فهمیدین؟
واقعا چرا افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان مظلوم فقط 10 درصد، ولی افزایش حقوق کارگران که باید کارفرما بدهد 45 درصد و بالاتر، عدالت این روش در کجاست آقای رئیسی ؟؟؟؟
این مقاله را لطفا به آقای رئیسی و اعضای دولت بفرستید، واقعا کارمندان و بازنشستگان و افراد متخصص در دولت مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.
بزرگترین حماقت دولت و مجلس افزایش حقوق گروه های مختلف شغلی در ابتدای هر سال است و ب همین بهانه تمامی کالا و خدمات گرانتر می شود.چرا تورم رو کنترل نمیکنید چرا با بانک ها که بزرگترین عامل تزریق نقدینگی و تورم در کشور هستند برخورد نمی شود چرا این همه بانک دارن بنگاه داری می کنن اگر ریشه های تورم رو کنترل کنید هیچوقت گرانی و افزایش حقوق اتفاق نباید بیفتد و قدرت پول ملی نیز بالا می رود فقط باید وطن پرست بود و از دله دزدی و چپاول اموال ملت خودداری کرد تا کشور رو به ابادانی رساند
راننده های اتوبوس بی آر تی، حداقل ماهی ۱۷ میلبون حقوق می گیرند.
اونوقت این اعتصاب برای چیه.
همین فردا فراخوان بدن برای راننده، کلی آدم میرن.
شکمشون سیره که میرن اعتصاب!!!!!!
حقوق یک کارگر هیچ وقت به اندازه یک کارمند نمیشه چون کارمندان با عناوین مختلف مزایای متفرقه دریافت میکنن که کارگر ها در همه مجموعه ها از اون بی بهره هستن
چه عجب بالاخره شما هم فهمیدید راننده ها اعتصاب کردن
از دولت آقای رئیسی انتظار داشتیم عدالت رعایت شود. بنده با دکتری نرم افزار عضو هیات علمی دانشگاه غیر انتفاعی هستم که بعداز 22 سال درس خواندن حقوق بنده 7600000 تومان بود که با افزایش 10 درصدی همراه بوده و 7900000 شده.(2 میلیون بالاتر از حقوق پایه کارگری امسال 5600000) متاسفانه وزارت علوم به بهانه اینکه دانشگاه غیر انتفاعی است به درخواست ما رسیدگی نمیکند در حالی که خود وزارت علوم تاییدیه هیات علمی ما را داده است. به وزارت کار هم مراجعه میکنیم میگویند شما زیرنظر وزارت علوم هستید و از دست ما کاری بر نمی آید.
فریاد این بی عدالتی را کجا باید سر داد!!!!!!
دست شما درد نکنه بابت این یادداشت ...ضمن این که در این سال های اخیر دریافتی کارمندان قراردادی و شرکتی با کارمندان پیمانی تفاوتی نداشت مثلا عیدی و دریافت پاداش و...
بی عدالتی در ایران موج میزنه
چرا بايد حقوق كارمند ده درصد افزايش داشته باشه، ولي كارگر ٥٧ درصد ؟؟؟!!!
مگه ميزان تورم در كشور برا كارگر و كارمند فرق ميكنه؟
يك بام و چند هوا ؟
دو سه ساله تورم بالاي ٤٠ درصد هست، اونوقت افزايش حقوق ١٠ درصد ؟؟؟
آيا اين اسمش ظلم نيست؟
مسؤلين از ظلمي كه به مردم ميكنند نميترسند؟
این کار سختی نیست، مثل مهندسین اشل درست بکنند و تمام. باقی چیزای اضافی رو حذف بکنند
متاسفانه مدیرآنی که این تصمیمات را میگیرند اگر ازیک کارشناس باتجربه استفاده کنند بااین معضل دچار ن میشوند نیروی کارگری یک قرارداد دارد یک حقوق یک حق سنوات ولی نیروی کارمند دولت گروه میگیرد رتبه بندی دارد و۰۰۰۰۰۰۰
#حکم رفاه ملت را امضا کنید.
والسلام
فقط زورتون به کارمند و معلم و استاد می رسه؟ آخه این کجای انصاف است که کسانی که شاگرد اول کلاس ها بوده، تلاش کردند و کار سخت فکری دارند از کارگرها کمتر حقوق بگیرند...
خدا لعنت کنه شمارو امروز ۲ ساعت معطل اتوبوس بودیم
معلومه حق با راننده هاست. چه مسخره بازی ایه که قیمت ها رو بعد از چندرغاز افزایش حقوق آزاد کردن؟ شرف دارن حقوق رو هم دلاری کنن تموم بشه
چقدر بی انصافند که آمد و شد مردم را گروگان جیبشان می کنند!!!
رانندگان حقشون رو میخوان دولت پول نداره کشور در لبه پرتگاه قرار گرفته خشم و نارضایتی مردم هر روز بیشتر میشه
چه کردیدبا این مردم ومملکت.......................شرم اور وخجالت اوره مملکتی که زیر پایش ثروت خدادادی خوابیده به همت مسئولان بی عرضه والوده دست محتاج نان شب باشند و وقتی مطالبه حقشون را میکنند کتک بخورند وبه زندان روند..........بترسید از خدا ......تاکی میخواهید به همه انگ مزدور ومنافق و وابسته به خارج بزنید......کمی به عملکرد خودتان نگاه کنید...........
چه بر سر مملکت اومده؟ چرا حتی یک نفر آدم راضی را نمیشه این روزا بین مردم پیدا کرد؟ جا نداره دولت با یک عذرخواهی دلار جهانگیری را برگردونه؟ این مردم دیگه تاب جراحی جدید و تز اقتصادی جدید را ندارن، مارا برگردونید به قبل سال ۹۶ توروخدا...
به نظر میرسد در سطوح مدیران بالایی ومیانی تصمیمات عمدی غلط و گاهی غیر قانونی که سعی میکنند نشان دهند از روی دلسوزی برای کاهش هزینه ها دولت وسازمانها صورت میگیرد وگاهی هم به عنوان تصمیمات شخصی تلقی میگردد و در واقع خود راکاسه داغتر از آش نشان میدهند ولی در واقع مشکوک وبه نظر می رسد به دنبال کشیدن مردم ومعترضان به کف خیابان هستند ودولت محترم باید ریشه های این جریان را یافته و قطع کند.
هر چند افزايش ٥٧ درصدي حقوق كارگران حداقل حق ايشان است لاكن افزايش ١٠ درصدي حقوق كاركنان و بازنشستگان بيانگر عمق سوء مديريت دولت و دست اندر كاران است كه پيامد حداقلي ان جداي از اعتراضات و تجمعات ريز و درشت ، دلسردي و عدم انجام كار مفيد و كاهش بهره وري و عدم انجام صحيح و بموقع وظايف محوله است ،
فقط اصل مطلب رو تا تونستی پیچوندی
میتونستیم کشور اول منطقه باشیم ببین کجا رسیدیم
ظاهرا نویسنده اطلاع کافی از وضعیت حقوق کارکنان شرکتی در سازمانها ندارد که چنین مطالبی نوشته اکثر ایشان حداقل بگیر هستند و با افزایش 57 درصد هم از کف مارمندان دولت حقوقشان کمتر است
سلام سالارهای جاده پدران جاده خودروهای سنگین اتوبوس‌ها مسافربری خوبه ی جاده جدا استاندارد در سراسر کشور داشته باشن ضمن اینکه ورودی وخروجی بعًی از شهرها خیلی ناجور کم نور بدون خط کشی عرض کم پیچ شیب و برآمدگی وافتادکی داره ورودی هما شهرها خوبه از حداقل ۴۰ کیلومتری نور داشته باشه تعریً خط کشی و مناسب سازی بشن کاردیل و جدا کننده و امکانات رفاهی تفریحی واستراختگاه داشته باشه و جادها توسعه وشهرها بهم نزدیک شن و شهرهای عبوری اینقدر شلوغ نباشن نمونش جاده توره به اراک و توره به ملایر و بروجرد که استاندارد نیست جاده‌ای فرعی اصلی و روستایی م خوبه درست شن و جان حتی ی نفر مهم هست و برای عشایر در مسیر کوچمون خوبه ی جاده حتی شوسه برایدعبور خودشون ودامها خودرو نتونه بره و دیگر امکانات برای عشایر گرامی
بنده کارگر مناطق عملیاتی نفت هستم شغلی که روح و جسم انسان رو متلاشی میکنه...متاسفانه هر وقت قراره ایتم کارگری پرداخت بشه میگن شما کارمندین...و هر وقت طلب ایتم های کارمندی رو میکنیم میگن شما کارگرین و بهتون تعلق نمیگیره....الان ۱۳ ساله که این بلا رو سر ما میارن...و نتیجش این شده که بنده با سمت کارشناس ارشد حقوقم شده ۱۱ تومن

تمام این ۱۳ سال وامی ندادن...از هتل یا باشگاهی نذاشتن استفاده کنیم...تمام پاداشها رو بدلیل اینکه کارگریم یک چهارم میدن...اما به عیدی پایان سال که میرسه میگن کارمندین و عیدی کارگری نمیدن
درد مردم این است که حاکمیت به قانونی که خود تصویب کرده عمل نمیکند ..حتی به قانون اساسی..عمل به قوانبن کار ..درد مردم این است که یک گروه تمامیت خواه در ایران ، همه رفاه و اسایش زندگی را برای خود میخواهد.درد مردم این است که در این ۴۳ سال یک گروهی از صفر تا صد کشور را در کف قدرت خود نگاه داشته و همه منابع را بین خود دست به دست میکنند...درد مردم این است.....
هشت سال برای چنین روزهایی تلاش کردید، مردم پاکی و تلاشهای رییسی را به ان شیخ زخم بستری نمیفروشند، پای رییسی می ایستیم و توی دهان شما افساد طلبها میزنیم
به همه اضافه حقوقای خوب میدن فقط کارکنان عملیاتی شرکت نفت و آب و هوای داغون جنوب باید ۱۰ درصد افزایش داشته باشن. بعد آقای حاجی بابایی بیسواد میره یقه جر میده که شرکت نفتیا حقوق نجومی میگیرن
بایدفکری به حال وضعیت رانندگان اینترنتی که ازهرنوع خدماتی بهره هستندکه هیچ ازطرفی هم بالاجباربیست درصد درآمد ازکرایه های مفت رابه بدون نداشتن هیچ قدرت وراهکاری برای اعتراض دراسنپ.تپسی.الوپیک بشود
سه سال است که حقوق یک متخصص زحمتکش به بهانه بالا بودن حقوق (بالا تر از ده ملیون که عدد زیادی هم نیست) بین ده تا پانزده در صد سالانه افزایش داده اند با مالیات تصاعدی ، در حالیکه تورم این سه سال اطراف چهل در صد در سال بوده. این چه دیدی است که مسوولان دارند و بنظرشان عدالت است!! چه انگیزه ای برای کار و خدمت میماند؟
هرچیزی که در غرب کار میکنه لزوما در ایران و خاورمیانه نتیجه مثبت نمیده. مثلا در غرب ممکنه ماهها یک سری رانندگان اعتصاب کنند و اتفاقی هم نیفته. اما اینجا این مسائل ممکنه به ناامنی تبدیل بشه. رانندگان حق اعتراض دارند اما باید مواظب امنیت هم باشند.
متاسفانه تیم اقتصادی دولت ناکارآمد وچندپاره است وافزایش ناچیزحقوق ها دربرابرتورم سنگین بیعدالتی را دامن زده وداد تمام حقوق بگیران را درآورده وبه اعتراضات دامن خوااهد زد
اربابها فقط بلدند جیب رعیتو خالی کنند
قانونی که حقوق ۱۴ میلیونی راننده اتوبوس شرکت واحد را ۵۷ درصد افزایش بده ( حدود ۲۴ میلیون میشه ) و حقوق چند صد هزار کارمند دولت را که بسیار کمتر از حقوق رانندگان شرکت واحد است را فقط ۱۰ درصد افزایش بده ، قانون مغول هستش . حقوق راننده شرکت واحد از حقوق سرتیپ این مملکت بیشتره .
حقوق یک راننده اتوبوس سهرداری در تهران 15 میلیون تومان هست
و حقوق یک کارمند دادگستری رسمی و لیسانس با ده سال سابقه 6 میلیون تومان!
کدوم اعتصاب تابناک داری سیاه نمایی میکنیا
شهردا شهرداری را با سپاه اشتباه گرفته فکر کرده اینها هم پاسدارند که هر چه گفتند صدا نکنند
مردم گرسنه هستن شکم گرسنه هیچی جالیش نیست
این فیش حقوقی راننده‌های شرکت واحد که منتشر شده واقعیه؟
افزایش 57 و38 درصدی برای کارگران و یازنشسته های تامین اجتماعیاست که, 25 درصد ان مربوط به متناسب سازی است که سال قبل انجام نگرفته اما برای دولتی اعمال شده بود
آقای شهردار نمیخواد یه کشور آباد کنی یه سازمان درست مدیریت کن یادت هم باشه در حد یه پوششی هم نیستی
بجای اینکه مشکل را از ریشه حل کنند مسکن میزنند فردا دوباره یک عده دیگه اعتصاب میکنند.راه حل در افزایش حقوق و پول یارانه دادن و پول پاچی نیست . اگر مجموع اضافه کارو حقوق ومزایای و... تمام مسولان دولتی و شرکتهای وابسته دولتی و خصولتی در هر سطحی حداکثر دو برابر مجموع حقوق و مزایای یک کارگر مصوب بشه و بر طبق ان عمل بشه نه بیشتر در ان صورت مشکل از رییشه حل میشه.در حال حاضر نه مجلس و نه شورای نگهبان هیج کدام راضی نشدند مسولان دولتی و شرکتهای وابسته دولتی و خصولتی کمتر از 20 برابر یک کارگر بگیرند بنابراین تورم و ظلم و ستم علی رغم شعارها همچنان هست و خواهد بود. نماینده ای که از ده 10جا حقوق شرکت در جلسه هیات مدیره را میگیره معلومه تن به سقف حقوق فقط دوبرابری نمیده .... و یارانه دادن بازی بیش نیست کی تضمین میده یارنه هر سال معادل تورم بالا بره و مثل گذشته در یارانه45 تومنی باقی نمونه. حالا رییسی به رای مردم نیاز داره این عملکردش هست خدا رحم کنه به 4 سال دوم که به رای مردم احتیاج نداره....العاقل و اشاره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار