بازدید 6681

۳ شـرط برای بخشیدن مرد اعدامی

کد خبر: ۱۱۱۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ 16 May 2022
مرد جوانی که به اتهام قتل هم محله‌ای خود به قصاص محکوم شده و چهاربار پای چوبه دار رفته بود در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم با سه شرط از سوی اولیای دم برای بخشش رو به رو شد.
 
به گزارش ایران، این مرد زندانی از سال ۹۵ و پس از یک درگیری مرگبار در پارک دستگیر شد. وی به اتهام قتل یکی از هم محله‌ای‌هایش با ضربه‌های چاقو مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت و گفت: روز حادثه در حال صحبت با یکی از دوستانم بودم که تلفنی باهم دعوایمان شد و من از شدت عصبانیت شروع به داد و فریاد کردم. در پارک، یکی از بچه محل‌هایمان به نام هوشنگ را که خانه‌اش با خانه ما یک کوچه فاصله داشت، دیدم او به من تذکر داد که در پارک زن و بچه هست و نباید الفاظ رکیک استفاده کنم، اما من که عصبانی بودم سر همین موضوع با هوشنگ بحثم شد.
 
او ادامه داد: برادر هوشنگ و چند نفر از دوستانش که در همان حوالی بودند و یکی از دوستانم وارد درگیری شدند در این میان، امیر یکی دیگر از برادر‌های هوشنگ که از محل کار به خانه برمی گشت و حتی غذای نذری هم در دست داشت از آنجا عبور کرد.
 
قتل میانجی
 
متهم گفت: امیر با دیدن برادرهایش و دعوا به سمت ما آمد. او پسر آرامی بود و به تازگی ازدواج کرده بود. دوستان هوشنگ چاقو داشتند و دوست من هم چاقویی را که همراه داشت به من داد تا از خودم دفاع کنم. واقعاً قصدم کشتن نبود، چاقو را بی‌هدف پرتاب کردم که از بخت بد، چاقو به قفسه سینه امیر اصابت کرد و کشته شد.
 
به دنبال اعترافات متهم، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و با تکمیل تحقیقات پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.
 
متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت از اولیای دم طلب گذشت کرد. اما خانواده امیر درخواست قصاص کرد و قضات دادگاه باتوجه به درخواست اولیای دم، اعترافات متهم به قتل، بازسازی صحنه جرم و مدارک و شواهد موجود در پرونده حکم بر اشد مجازات دادند.
 
با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارجاع شد. مرد جوان در مدت ۶ سالی که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد سه بار پای چوبه دار رفت، اما هر بار موفق شد از اولیای دم مهلت چندماهه بگیرد. اما وقتی زندانی برای چهارمین بار قرار بود پای چوبه دار برود این بار گروه چتر نجات وارد عمل شد و چندین جلسه صلح و سازش با خانواده اولیای دم برگزار کرد. اولیای دم که همچنان خواهان اجرای حکم قصاص بودند زمانی که محکوم جوان برای چهارمین بار پای چوبه دار رفت، در نهایت تلاش‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول حاضر شدند با ۳ شرط قاتل را ببخشند.
 
سه شرطی که اولیای دم برای بخشش قاتل در نظر گرفتند، این بود که خانواده محکوم که در همسایگی خانواده امیر سکونت داشتند، برای همیشه آن محل را ترک کنند که آن‌ها این شرط را پذیرفته و به خانه‌ای در اطراف تهران نقل مکان کردند.
 
دومین شرط این بود که متهم ضمانت بدهد بعد از آزادی هرگز به سراغ خانواده مقتول نرود و سومین درخواست نیز دریافت دیه بود که خانواده مرد زندانی تلاش خود برای فراهم کردن مبلغ دیه و ضمانتی برای اینکه پسرشان دیگر به سراغ آن‌ها نرود را آغاز کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی