بازدید 5740

کاملا هریس: آمریکا شاهد همه‌گیری نفرت است

معاون رئیس جمهور آمریکا نسبت به تشدید موج خشونت های مرگبار در این کشور ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 16 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از یو اس نیوز، تداوم موج خشونت های مرگبار در آمریکا معاون رئیس جمهور این کشور را به واکنش واداشت.

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تیراندازی مرگبار یک نوجوان سفیدپوست در شمال نیویورک، که ۱۰ تَن را به کام مرگ کشاند، گفت: آمریکا شاهد همه گیری نفرت است.

معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد: آنچه مشخص است این است که ما شاهد یک همه گیری نفرت در سراسر کشورمان هستیم که با اقدامات خشونت‌آمیز و عدم مدارا همراه است.

وی در ادامه افزود: جنایت های ناشی از نفرت با انگیزه نژادی یا افراط گرایی خشونت آمیز آسیب علیه همه ما محسوب می شود.

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی گسترده اخیر در شهر «بوفالو» در آمریکا، خواستار پایان دادن به تروریسم نژادپرستانه در داخل این کشور شده بود.

در جریان تیراندازی دسته‌جمعی در سوپرمارکتی واقع در شهر بوفالو در ایالت نیویورک آمریکا، ۱۰ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. رسانه های آمریکایی در این باره اعلام کردند، نوجوان ۱۸ ساله ای که خود را طرفدار برتری سفیدپوستان اعلام کرده، عامل این تیراندازی مرگبار بوده است.

تیراندازی و کشتار دسته جمعی مشکلی فزاینده و نگران‌کننده در آمریکا است. آمار کشتار از طریق استفاده از سلاح گرم در این کشور به دلیل آزادی خرید و فروش اسلحه بسیار بالاست و در چند سال اخیر به ویژه از زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور، عقاید نژادپرستانه و جنایاتی که در این راستا رخ می دهد روندی صعودی داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر