بازدید 5202

افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در خلیج فارس

کد خبر: ۱۱۱۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶ 15 May 2022

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۳.۵ متر در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش سرعت وزش باد در نواحی شمال‌غربی - جنوب‌غربی و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل ۲.۵ تا ۳.۵ متر از بعد از ظهر سه‌شنبه تا بعد از ظهرپنج‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت) در نواحی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، نیمه غربی هرمزگان خبر داد.

بر اثر این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تورها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی،با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش میزان سرعت باد و افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر در فرا ساحل بین ۲ تا ۲.۵ متر از بعد از ظهر یکشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت) خبر داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر، دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر و سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر درانتظار است.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی پرهیز از شنا، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل را توصیه می ‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان