بازدید 37250
پس از اعلام امکان برداشت اولین یارانه از امروز؛

حداکثر قیمت فروش ۹ قلم کالای اساسی برای مصرف کننده/ روایت دو عضو دولت از افزایش بیش از ۹۰۰ هزار تومانی قدرت خرید دهک اول و کاهش تقاضای کاذب ارز

پس از اطلاعیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر تعیین و اعمال سقف جدید برای قیمت روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات از امروز، اتاق اصناف ایران نیز نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالا اساسی برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 12 May 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ پس از صحبت های شامگاه دوشنبه سید ابراهیم رئیسی با مردم و رونمایی از برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، وزیر اقتصاد از واریز مبالغ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان یارانه به حساب سرپرستان خانوار خبر داد و تاکید کرد: میزان پرداخت یارانه‌ها همان صحبت رئیس‌جمهور است و با توجه به اینکه مساله حمایت هدفمند و هوشمند مطرح بود، زیرساخت رفاهی خانوار‌ها در کشور چندان دقیق نبود و هم‌اکنون نیز ممکن است مسائلی وجود داشته باشد، اما اطلاعات خانوار‌ها در وزارت تعاون تجمیع شده و سامانه امکان شناسایی دهک‌های جامعه را فراهم کرده است. تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند. ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ درصد جزو طبقات برخوردارند و بی‌نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند که در صف یارانه بگیران نیستد.

در نهایت شب گذشته از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد: «با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب (شب گذشته) قابل برداشت خواهد بود.» خاندوزی وزیر اقتصاد نیز چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره زمان برداشت یارانه معیشتی گفت: قیمت چهار قلم کالای اساسی امشب به صورت رسمی مشخص و توسط خود اتحادیه‌ها اعلام می‌شود و از فردا در تمام فروشگاه‌های رسمی براساس سقف قیمتی اعلام شده، اعمال خواهد شد. بنابراین، از فردا امکان برداشت برای بار اول یارانه‌ها وجود دارد.  

از سوی دیگر در اطلاعیه شب گذشته ستاد تنظیم بازار بیان شده بود: بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۲ به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید  (روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات) باشند.

حال امروز اتاق اصناف ایران نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالا اساسی برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد و افزود: پیرو اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ حداکثری فروش انواع لبنیات، روغن، مرغ و تخم‌مرغ برای مصرف کننده در سراسر کشور اعلام شد.

حداکثر قیمت فروش ۹ قلم کالای اساسی برای مصرف کننده/ روایت دو عضو دولت از افزایش بیش از ۹۰۰ هزار تومانی قدرت خرید دهک اول و کاهش تقاضای کاذب ارز

حداکثر قیمت فروش ۹ قلم کالای اساسی برای مصرف کننده

بر اساس این اطلاعیه، نرخ حداکثری فروش ۹ قلم کالای  اساسی شامل:

قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲۰ هزار ریال

قیمت مصرف‌کننده شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب ۱۵۰ هزار ریال

قیمت مصرف‌کننده شیر پاستوریزه بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰ هزارریال

قیمت مصرف‌کننده ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۴۹۸ هزار ریال

قیمت مصرف‌کننده پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷۰ هزار ریال

قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰ هزار ریال

قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی۶۲۰ هزار ریال

قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹۸ هزار ریال

قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۹۸ هزار ریال خواهد بود.

به استناد این مصوبه از امروز (پنجشنبه، ۲۲ خرداد ماه) هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت های مصوب در همه شبکه های توزیع اعم از زنجیره ای، صنفی و مجازی، تخلف گران‌فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

افزایش بیش از ۹۰۰ هزار تومانی قدرت خرید دهک اول

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است.

وی افزود: با اعلام نرخ جدید کالاهای اساسی از سوی اصناف و مقایسه این ارقام با آخرین سرانه مصرف و مبالغ واریز شده به حساب خانوارها، قدرت خرید همه ۹ دهک افزایش یافته است. 

سخنگوی دولت تصریح کرد: سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند.

بهادری جهرمی بیان داشت: دهک اول تا نهم به ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند.

کاهش تقاضای کاذب ارز

وزیر اقتصاد چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفت: با این سیاست جدید کنترل ارزی، بخشی از صف کاذبی که برای ارز وجود داشت، کاسته می‌شود. به عنوان مثالی باید عرض کنم، در سال ۹۷ و با آغاز پرداخت ارز ترجیحی به دارو، به یکباره ۳.۵ برابر سال قبل در صف ثبت سفارش مواد اولیه دارویی افزایش تقاضا را شاهد بودیم!

خاندوزی درباره کاهش نرخ ارز با اجرای این سیاست، افزود: نرخ ارز متاثر از چندین عامل داخلی و خارجی است. اما می‌توان گفت بعد از اجرای این سیاست جدید و جلوگیری از رانت ارزی در کشور، کاهش تقاضای کاذب ارز را خواهیم داشت.  

خاندوزی همچنین در همایش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار داشت: اگر می خواهیم اقتصاد کشور و به معنای بهتر کلمه، سفره مردم وابستگی کمتری به واردات داشته باشد و به لحاظ راهبردی و استراتژیک اینقدر وابسته نباشیم چاره نداریم جز اینکه بتوانیم سهم تولید داخل را در سفره و کالاهای اساسی مردم افزایش دهیم.

وزیر اقتصاد افزود: در بلند مدت برای اینکه اقتصاد کشور مقاومتی بشود، ترجیح دولت این است که به جای اینکه یارانه ارزی به واردکنندگان محصولات اساسی بپردازد، قیمت خرید تضمینی گندم داخل و سایر کالاهای راهبردی را افزایش دهد و مبلغ بیشتری را به کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی بپردازد.

ملاک برای محاسبه و دهک بندی خانوارها چه بوده است؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه «ملاک برای محاسبه و دهک بندی خانوارها چه بوده است» گفت: دو محور در مورد مشمولان یارانه وجود دارد. اول، سازمان هدفمندی یارانه هاست. طی روزهای آینده درگاهی برای اعلام اعتراض مردم بازگشایی می‌شود. اما اینکه مردم در کدام دهک درآمدی قرار می‌گیرند، در حوزه صلاحیت وزارت رفاه است.

وی افزود: برخی از افراد طی این روزها مراجعه داشتند و اعلام می‌کردند که قبلا یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند، اما اکنون یارانه جدید را دریافت نکرده اند. موضوع را پیگیری کردیم و طبق معیارهای وزارت رفاه اعلام شد که این افراد در دهک دهم قرار گرفته اند.  

پاسخ مقام مسئول به اعتراض افرادی که یارانه آن ها قطع شده است

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: امکان دارد کسی از حساب شخصی برای شرکت یا کارهای اداری یا خیریه استفاده می کرده که یارانه آن قطع شده است. نباید از حساب شخصی برای کارهای عمومی استفاده شود بلکه باید تفکیک شود. وی همچنین تاکید کرده است: افرادی اعتراض داشته اند که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و یارانه آنها قطع شده است. ملاک دهک بندی ها، کمیته امدادی یا بهزیستی نبوده است، امکان دارد کسی فرزند معلولی داشته اما کل خانواده تمکن مالی داشته است. به گفته معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاخص های دهک بندی یارانه بگیران بر اساس اطلاعات درآمدی و دارایی بوده و زیر پوشش قرار گرفتن در بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) ملاک نبوده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
امروز :

سکه ۱۴/۵
دلار ۳۰/۵۰۰

ریزش ارزش ریال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
نابلدهای سیاست همه جمع شدن توی این سیستم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
کاهش تقاضای کاذب ارز چه زود نمایان شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
جایزه نقش اول بهترین بازیگر مرد متعلق است به حجت عبالملکی مجری توانمند برنامه میدون در نقش وزیر کار در فیلم علمی تخیلی "پرداخت یارانه به 90 درصد مردم".
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
سکه ۱۵ شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
گل کاشتی سید مظلومان.
سیصد تومن ریختی تو جیب مردم سه ملیون برداشت می کنی.
همه چیز هم ده برابر شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
آقایی که میگفتی رفتی بیرون مردم خوشحال بودن از افزایش یارانه ها، بازم برو یک چرخی بزن. بد نیست الان هم ببینی خوشحالند یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
پنیر 400 گرمی را کردید 37 تومن؟؟؟؟
موج گرانی ها از روزهای آینده به بقیه کالاها هم خواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
تبلیغ صدا و سیما این است که فقط ۴ قلم کالا گران شده!!!!
لبنیات خودش ۱۰۰ تا زیر شاخه دارد
تاسف اوره
بازرس جهاد کشاورزی میرود در فروشگاهها که مرغ ۶۰ بفروشند؟؟؟؟؟
تاسف تاسف
به سلامتی و مبارکی قیمتا برگشت به شهریور 1400 و دولت انقلابی مصوبه ی مجلس انقلابی را 100 درصد اجرایی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
صدا و سیما شریک قافله هست اگر از افزایش یارانه تعریف
نکند چکار کند
دولت رییسی همان دولت محمود است

سقوط اقتصاد حتمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
نادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
حالا نه که با دولت روحانی داشتیم پله های ترقی در اقتصاد رو بالا میرفتیم
روحانی دلار رو 25500 تحویل داد سرچ کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
دولت رئیسی عشق است
کسانی که به رییسی رای دادن مبارکشان باشه.

این همان سید مظلومان بود.

بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
احسنت دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
از با روحانی تا 1400 چخبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
بدبختمون کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
ظاهراً 4قلم جنس گرون شده ولی باطنی همه اجناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
به رئیسی رای دادیم و الان هم بیشتر از قبل به ایشان امیدواریم و حمایت کامل و صد در صدی هم از ایشان و دولت انقلابیش داریم به کوری چشم مفسدان، رانت خواران و بی انصافها
سلام خسته نباشید.این یارانه ایکه الان با بوق وکرنای صداوسیما پرداخت شد اگر یارانه های قبلی را خذف کننددرواقع دوست هزار وسیصد هزار تومان میشود نه ارقامی که اعلام میکنند.ولی خدائیش واخلاقی اینها نباید یارانه بنزین را خذف کنند چون ارتباطی با یارانه معیشی تدارد این مربوط به گران کردن یهوئی بنزین بود .وباید جدا گانه پرداخت شود واین یارانه مربوط است به گرانی پنجاه الی دویست درصدی قیمت های ارزاق عموی از اول دولت فعلی تا حالا میباشد.تذکر دهید ممنون
ارزش ریال در حال سقوط آزاد
به زودز تمه چی چندین برابر خواهد شد
۶ کلاسی هیچی از اقتصاد نمیدونه
درود
قدرت دهک های پایین با یارانه که دولت داده افزایش یافته...!!!
وقتی کشور توسط بی سواد ها اداره شود ...!!!
نفری سیصد هزار یارانه داده آید..که ایکاش نمی دادید
یعنی نفری ده دلار در ماه....روغن چهار برابر شده مرغ دو برابر.
لبنیات..دو برابر...نان فانتزی ها سه برابر...
چطور قدرت خرید بالا رفته وقتی مردم فقیر تر شده آند..!!!
حقوق ها کارگران 38درصد اضافه شده...!!!!
آخه یک کارگر چگونه با حقوق شش میلیون و نفری سیصد هزار سبد خوراک خانواده خود
را تهیه کند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
برو خدا رو شکر کن کارمند خصولتی هستی. اگه کارمند دولت بودی که فقط 10 درصد حقوقت زیاد میشد چی میکردی.
وزیرمحترم اقتصادبهتراست برای ماروشن کنندوقتی صف خریدارز بفرمایش ایشان ازبین رفته وتقاضای کاذب ارزهم ازبین رفته وحتی دستورداده شده اکرکسی بیش ازده هزاردلار داشته باشدحسابش باکرم الکاتبین است چه معجزه ای پدید امده که پیش بینی ایشان متاسفانه چون همیشه برعکس شده ودلاراکنون روزی هزارتومان گرانترمیشودوامکان داردبطورانقلابی جند وقت دیگرچهل هزارتومان راهم رد کند کارشناسان محترم اقتصادی جواب بدهندوقتی میفرمایندتقاضاکم شده چگونه رشدقیمت شتاب کرفته اگرطبیعی هست بفرمایندواگرغیرطبیعی است بگویند مشکل کجاست
به خدا دروغه قدرت خرید بیشتر شده
کشور را دارید با بد ترین روش اداره می کنید از یک طرف سطح توقعات را بالا می برید از یک طرف در حال سرکوب کردن تقاضا در بازار هستید اصلا معلوم نیست که فازتون چیه سه ماه دیگر تکلیف این نابسمانی ها و بد تصمیم گیری ها را می بینید گردن کلفت های بازار که بخش مهم آن در لایه های دولتی پنهان هستند به شما خواهند فهملند که بازار شوخی بردار نیست با چندرغاز به حساب یک عذه فلک زده واریزمی کنید فقط دارید دق الوقت می کنید از سرانجام این کارهای بیهوده اما خطرناک بترسید. بجای اینکار سرچشمه های رانت و تبهکاران را دریابید
کسی که یک حساب دارد . و از این حساب هزینه بیمارستان یا ازدواج فرزندش را داده . به عنوان گردش حساب یارانه معیشتی وی قطع شده .
کسی که فرزندش ازدواج کرده و تا کنون سیستم آنها را از خانواده اولی شأن جدا نکرده . هم یارانه معیشتی پدر و مادرش قطع شده و هم به خانواده جدیدی که تشکیل نشده پرداخت نکرده اند . چکار باید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
دقیقا..مشکلی که من الان دارم.اعتراض هم ثبت شد ولی امکان توضیح علت اعتراض در سایت فراهم نیست وقطعا نهاد رسیدگی کننده برمبنای اطلاعات نادرست قبلی نظر خواهد داد
ساندیس هنوز به قیمت قبل است.

خداوند را هزاران شکر و سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
البته برای بعضی ها
جالبه خیلی از اقلام از قیمت استرالیا گرونتره
روغن رو ما 4 لیتری میخریم 11 دلار یعنی لیتری حدود 3.3 دلار استرالیا که میشه 67 هزار تومن
یعنی خرج مردم به دلار ، درامد به ریال

نوش جون نوه عزیز قالیباف
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
شما لطفا از اونور آب نسخه نپیچ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
میشه پناهنده شد اسرالیا ؟
سلام. همسر بنده به دلیل ام اس دچار فلج کامل است و به پرستاری شبانه‌روزی نیاز دارد. فقط هزینه پرستاری ایشان در یک ماه بیش از ده میلیون تومان است و هزینه های بهداشتی و دارو و . . . را هم باید به این مبلغ اضافه کرد. سایر هزینه های خانواده با سه فرزند هم که دیگر بماند. حالا آقایون برای درآمدی 14 میلیون تومان در ماه بنده تشخصی داده اند که بنده جزء 7 میلیون برخوردار جامعه هستم و نباید یارانه به خانواده ما تعلق بگیرد. بعد هم معاون وزیر رفاه می‌گوید صرف داشتن معلول و تحت پوشش کمیته امداد بودن نشانه نیاز نیست. امیدوارم خود ایشان مزه داشتن عضو معلول در خانواده را بچشد تا ببیند چقدر هزینه دارد.
مرغ کیلویی ۶۰ تومن یعنی با یارانه میشه در ماه ۵ کیلو مرغ خرید در حالی که قیمت همه کالاها دو برابر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
اشتباه می کنی، یارانه فقط 150 اضافه شده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
اولا شما در هر ماه ۵ کیلو مرغ میخوری؟
ثانیا این یارانه مابه التفاوت گرانی ها است.قبلا ۴۰ تومن یارانه میگرفتی که می‌شد یک کیلو مرغ. الان قدرت خردیت بیشتر شده
آنقدر سخته؟
جایزه نقش اول بهترین بازیگر مرد متعلق است به حجت عبالملکی مجری توانمند برنامه میدون در نقش وزیر کار در فیلم علمی تخیلی "پرداخت یارانه به 90 درصد مردم".
زن و شوهری هر دو معلول‌اند و تنها حقوقشان همین ۴ میلیون تومن شوهر است. مستمری بهزیستی را هم فقط یک نفرشان می‌گیرد و ماشین ندارند و پول ندارند خانه‌شان را تعمیر کنند و اجاره‌نشین‌اند و جزء ۲۰ درصد فقیرتر هستند. ولی جزء دهک ۴ تا ۹ حساب شده‌اند. خانواده‌های دیگری را هم می‌شناسم که حدوداً همین‌جورند و جزء ۲۰ یا ۳۰ درصد فقیرتر هستند و زندگی سادهٔ روستایی دارند ولی جزء دهک‌های ۴ تا ۹ حساب شده‌اند. چرا اطلاعاتتان ناقص است و اصلاً چطور ثابت کنیم که از خیلی‌ها وضع بدتری داریم؟ ناراضی نیستیم ولی حق داریم و شاید کسانی هم ناراضی باشند.
هر برنامه ایی ، فارغ از اینکه چه کسی آنرا اجرا مینماید نتایجی در پی خواهد داشت، آیا به عنوان آخرین فرصت خود حاضر است نتایج ناشی از این اقدامات را پذیرفته و در صورت موفقیت به برنامه ها ادامه و در صورت عدم موفقیت در قالب یک رفراندوم و بدون درگیری قدرت را در اختیار طیف دیگری از نخبگان که قائل به اقتصاد و برقراری ارتباط با کل دانیا هستند واگذار نماید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
عزیزم! ۸ سال منتظر بودیم تا آن طیف اشتباهاتش را بپذیرد و بیچارگی ما دهک آخری‌ها را که بیشتر می‌شد ببیند و دست از مانور تجمل و سرمایه‌داری بردارد یا کناره‌گیری کند ولی گفت همهٔ تحریم‌ها بلا استثناء و بالمره و در روز توافق لغو می‌شود و نه تعلیق و آن‌چنان گشایش یا رونق اقتصادی ایجاد کنم که نیازی به یارانه نباشد و… حالا چرا عجله دارید؟ ۸ سال سنگ انداختند در چاه، طیف دیگر چطور یک‌ساله از چاه بیرون بکشند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
سال ۹۷ که برجام پاره شد چرا قدرت واگذار نشد به طیف دیگر ؟؟؟؟
گدا پروری است
می توانستند با توانمند نمودن آنان افتخار نمود.
این سوق دادن به فقر وگدایی است
از بی تدبیری مسول کمدانش و بی تجربه است
واین حرف ها را نمی شنوند ونمی ببیند ودر محیط نیستند
جناب رئیسی و دارودسته عدالت در پرداخت یارانه یکماه دیگر انشاالله همین دهک های اول شعار مرگ بر فقر و گشنگی سر خواهند داد هنوز آثار آن در ساندویچ فلافل هویدا نگشته یا هنوز در خدمات که قیمت گذاری آن دست بازار است آشکار نگشته منتظر باشید منتها در آنموقع نگید بد عمل کردند برنامه درست بود
این دهک بندی کشک من الان چند سال بیارم با همسر و دو فرزند یارانه ام قطع شده و من جز دهک دهم آوردند تو این مملکت هیچ کس سرجای خودش نیست
برای نیم کیلو تخم مرغ تمام شهر را پیاده گشتم پیدا نشد خدا بخیر کند
ملت بزرگ ایران مطمئن باشید چوب حماقت و ندانم کاری را بزودی نوش جان خواهند کرد متاسفانه ملت ایران را موش آزمایشگاهی کردند و هر بلائی سرشان میآورند یه مقدار دیگه صبر کنید .
مزه شیرین عدالت!!! قیافه کسانی که به رییسی رای دادند تماشاییه
لطفا حكومت دخالت كند
یه چیز عجیبه!! چرا همه چیز گرون میشه به غیر ساندیس
دو سه روز است از خوشحالی نمی دانم چه کنم با حقوق ۷ میلیونی و یک آپارتمان ۱۰۰ متری و یک ماشین در شهرستان همتراز هم وطنان شمال شهر تهران در رده دهک دهم قرار گرفته ام
آقای وزارت رفاه از این دهک بندی خجالت نمی کشی
خدا لعنت کسی را که مسوولیتی را بلد نیست قبول می کند. تابناک توهین نیست موظفی منتشر کنی
هيچ كس راضي نيست
خراب كردي آقاي رئيسي
شما در حدي نيستيد كه تشخيص دهيد چه كسي نيازمند است و چه كسي نيست
من واقعا جزء ده درصد پولدار حساب ميشم؟
پس چرا دارم پايين شهر زندگي ميكنم؟
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
خدا رو شاکر هستم که انتخابات شرکت نکردن و در این ظلمی که به مردم شده شریک نبودم
آقای محسن رضایی دیگه درباره شاخص فلاکت نظری پیشنهادی چیزی نداری؟!
یعنی حتی یکبار نشد طرح اقتصادی بدهید که فردایش خوشحال بشویم....با کدام تفکری این طرحها را می دهید ....بیایید از فردا با امریکا جنگ را شروع کنیم......شاید رفتیم ان دنیا نفس راحتی کشیدیم... بابا خسته شدیم با این کارهایتان
جمع کنید این مسخره بازی دهک ها را. ضربه ای که نادانان به خود می زنند قابل قیاس با ضربه دشمنان نیست.
درآمریکاکف حقوق ساعتی ۱۶دلار قیمت موزکیلویی یک دلاروقیمت گوشت کیلویی ۸ دلاریعنی قیمت کالادرایران جهانی شده ولی درآمدمون ملی مونده !
بشتابید فرزند بیاورید که دیر شد.
من به نمایندگی ملت ایران عرض میکنم: حتی اگر اقلام خوراکی به بالای یک میلیون تومان هم برسد ما پشتبان رهبر و انقلاب هستیم و تن به اغتشاش و شورش ضد انقلابیون و معاندهی نظام نخواهیم داد.
کسانی که پول مردم را به خارج از کشور انتقال می دهند بدانند روزی همه آنها را برخواهیم گرداند و محاکمه خواهیم کرد
پس اینهمه ثروت خدادادی مملکت چه شده؟! چرا به فلاکت افتاده ایم؟ به کجا می رویم؟
باز هم پروژه گول مالیدن سر مردم
باعث تاسف شدید هست. زمان روحانی ترامپ بود و هر روز تحریم و کارشکنی تازه. خب الان که ترامپ نیست و دو ودلت در امریکا و ایران عوض شدن میتونستند یه جورایی توافق بکنند، هر چند توافق نکردند هنوز ولی باز هم از اون کارشکنی های خصمانه و شدید امریکا دیگه کم شده، از اون طرف هم اینها مدعی فروش نفت مانند قبل از برجام هستند!! خب اگه اینطوره که چطور کشور اینجوری اداره میشه؟! 300 تومان یارانه بدی و بعد قیمت همه چی رو چند برابر کنی؟! عزیز دل برادر همون روحانی میتونست کشور رو کنترل کنه و شما اصولگرایان نذاشتید کارش رو بکنه و اون هم در سال های آخر لج کرد.
بدترین روس برای تشخیص افراد همینه که اجرا کردند من که به خاطر کمک خرجم سرایدار بودم و ساکنین پول به حساب من می‌زدند که خرید شأن را انجام بدم حالا به خاطر گردش مالی خودم شدم بی نیاز و جزع گروه 10 چرا آنقدر ظلم میکنید مستأجر دختر دارم که تو شهریه دانشگاه ماندم خدایا خودت شاهد ناظری لطفاً ظلم نکنید خدا را خوش نمی آید
بنده کارمندم دریافتی ام ۵ میلیونه نه خونه داریم نه خودرو ۷ ماهه شوهرم بیکاره یارانه مارو قطع کرده اند دلیلش هم نوشته در آمد بالای ۱۳ میلیون که از اساس دروغه
واقعا قیمت گذاری توهین کننده است مثلا مرغ را 60 هزار تومان نگذاشتهاند مانند میوه فروشها 598000 گذاشتند که از نظر روانی تاثیر گذار باش شما که دوبرابر کردید 200تومان را اضافه میکردید رند می شد
عدم امکان ادارهٔ کشور با این روشی که اسمش را گذاشته اند اقتصاد مقاومتی و عده ای هم بی اطلاع از علم اقتصاد پای علم آن سینه میزنند بعد از چندین سال کاملاً مشخص شده است . مگر اقتصاد مقاومتی هم شده ایدئولوژی که باید انرا حفظ کنند به هر قیمت. هر کسی که سکان اداره کشور را دست گرفته شعار اقتصاد مقاومتی داده ولی چون ساز و مار آن مشخص نبوده لذا هر مسئولی با برداشت خودش سعی کرده اجرا کند. بغیر از آن خود واضع اقتصاد مقاومتی در حد یک شعار نوروزی مطرح شد نیز ساز و کار انرا در قالب یک طرح منسجم اعلام نکرده است و اصولاً تخصص انرا هم ندارد. حالا مسئولش دل خوش کرده به تکرار آن توسط دولتی که میاد ولی تجربه و انجه در عرصه واقعی زندگی مردم دیده میشه این است که جواب نداده است . راست می‌گوید آقای رییسی تکنولوژی موشکی را یک مدتی تو اقتصاد هم سرازیر کنه تا ببینه که اقتصاد هم علم است و توانایی می‌خواد و با یک شعار تو خالی و عده ای جوانک که حداکثر باید معاون یک اداره ، آنهم با پارتی بازی بشوند نمیتوانند کشور را اداره کنند. شب بلند است و قلندر ( مردم ) بیدار . این یارانه از همین الان هم محکوم به شکست و عدم کارای است . پول که ندارید بعد رییس کل بانک مرکزی میگه این سیستم هوشمند موجب تورم نمی‌شود !!! مثل روز روشن است که باید پول چاپ کنید و حتماً هم میکنید . حالا تحت عناوین مختلفی که بلدید. صداش را یک فکری براش کردید ولی بابت بوش چکار میتونید بکنید ؟
معلوم شد که رییسی رییس جمهور همان 17 میلیون نفر است که به انها یارانه میدهد وبقیه 85000000 نفر هیچ سهمی ندارند
خنده دارتر از همه این ادله های بی مایه ،محاسبه وامها بعنوان دارایی افراد و از دلایل قطع یارانه است،اینها اینقدر ابلهند که تشخیص نمیدهند وامها برای رفع مشکلات عدیده خانواده اخذ شده و در بسیاری از موارد فرد بدلیل عدم تمکن مالی قادر به بازپرداخت آن نیست،عموما" این وامها برای بیماری،ازدواج فرزندان،خرید مایحتاج زندگی و.....اخذ شده،با این اوصاف نمی بایست بعنوان سرمایه محسوب شود،خدایا به تو پناه میبریم از دست این ابلهان بی خرد که بر سرنوشت این ملت خیمه زده اند
دولت بی تدبیر و نادان شعار امسال
واقعاً معلوم نیست معیارشون چیه اینقدر بانک اطلاعاتیشون افتضاح هست که یارانه بنده با حقوق کمتر از ده میلیون تومان قطع شده بعد برای کسی که هم خودش هم همسرش کارمند دولت هستند و دوتا ماشین دارند برقراره علی برکت الله
پرداخت بیست هزار میلیارد تومان در ماه به عبارتی هشت صد هزار میلیون دلار به عنوان پول پارانه با چاپ پول موجب تورم بالا خواهد شد و بعد از مدت کمی حداکثر دو سه سال دیگر ارزش این سیصد و چهار صد هزار تومان به سرنوشت 45 هزار تومان احمدی نژاد دچار خواهد شد! در حالیکه با همین پول می شود با سرمایه گذاری در احداث کارخانجات و یا انواع سرمایه گذاری های ذیگر و استخدام خیل بیکاران، هم باعث تولید و ارزش افزوده برای کشور شد هم جلوی تورم گرفته می شود و هم گداپروری و بی کاری صورت نخواهد گرفت. ولی مسئولین بی کفایت توان درک این مسائل را ندارند!
افزایش بیش از ۹۰۰ هزار تومانی قدرت خرید دهک اول!!!!
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است.!!!
چشمتان را بسته اید و دهانتان را گشوده که چی!!!!
خوابید!!!
بی هوشید!!
مستید!!
در خلسه قدرتید!!
نعشه اید!!!
غش کرده اید از این ناهنجاری های رییس دولت!!
عمدا مردم را آزار می دهید!!
نمیدانیم هرچه هست از وضعیت مردم و بازار بی خبرید و
شاید هم در این مملکت نیستید ودر خارج از ایران نشسته اید ودور کاری میکنید
حالمان، وضعمان، و منزلتمان خوب نیست
آیا کسی هست به دادمان برسه
الامان الامان من جور الزمان
عجل علی ظهورک یا منجی یا صاحب الزمان
مسئولان طبق معمول ادعا کردن فقط 4 قلم افزایش قیمت داره در عمل دیدیم بیش از صد قلمه تازه گرانی آرد و متعلقاتشو با بیش از 1000 قلم مثل ماکارونی و نان باگت و غیره رو که همین چند روز پیش سر به فلک کشوندید و گفتید ملت الان فراموش میکنه! تازه اونهم نه 5 یا 6% بلکه تا 10 برابر! بعد ادعا می کنند در طول سال اثر تورمی این کالا کم میشه! بزک نمیر بهار میاد!
مطمئن باشید همین اقلام باز هم در طول سال گران خواهند شد بدون شک!
عجب ارزیابی وشناسایی احمقانه ای توسط این وزارت
خاندوزی‌ مسئولین برگزاری‌ نماز جماعت بوده‌ چطور اقتصاد مملکتو‌ اداره میکنه‌ ؟!
ابراهیم‌ رئیسی‌ در حد امام جماعت یک مسجد‌ دور افتاده‌ البته اگر مامومین بخاطر‌ترشرویی‌ قبولش میکردند‌ !
چطور میتونه‌ ایران بزرگ را اداره بکنه‌ ؟! بیچاره پاک آز شکل و قیافه‌ افتاده‌ مگه زوره‌ ؟!
حاج محسن هم که قرار بو آز آمریکائیها اسیر بگیره بعد براشون آز آمریکا دلار بگیره‌ به عهدش وفا نکرد‌ که هیچ‌ آمد هم جنسها را آسمانی کرد هم یارانه ما بی نواها را قطع نمود‌




ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت‌ !
بر پدرتان ....صلوات ....
روغن ۹۰۰گرمی دیروز ۲۷۰۰۰تومان امروز ۷۰۰۰۰تومان یارانه قبلی را هم قطع کردید .دیروز مردم برای همان روغن صف کشیده بودند امروز روغن ها در همان قفسه ها خاک می خوردند
سیاست این است که حداقل سی میلیون جمعیت ایران را بالاجبار مطیع و فرمانبردار حکومت کنند .وبین مردم کل کشور اختلاف بیاندازند
روش پرداخت یارانه همه سرمایه ها خرد کرده و از کارایی و تولید می اندازد. ضمنا این دهک بندی نادرست است. ضمنا اینکه جمع آوری اطلاعات صحیخ هزینه زیادی تحمیل می کند در همین حال افرادی زیادی داریم که زمین ها زیادی دارند و ماشین های مدل بالا به اسم همسر و یا فرزندان دارند اما مشمول یارانه شده اند . کسانی هستند که فقط یک مبلغ پس انداز کل عمرشان را برای گذران زندگی با بانک ها سپرده اند که از سودش زندگی کنند . و از یارانه بیگیران حذف شده اند و این گرانی ها به آنها تحمیل شده است.
این چه تفکری است که به تعداد بچه باید پول کشور را توزیع کرد؟ باید در کشور کارخانه ایجاد کرد و و تولیدرا بالا برد و با افزایش رفاه مردم را بی نیاز کرد.
توزیع یارانه از ببیان نادرست و توزیع آن نیز بدلیل نداشتن اطلاعات درست و هدر دادن سرمایه ملی کاملا ویران کننده کشور است.
متاسفم برای این مملکت ومردم مظلوم وشهید پرورش که بع داز۴۰ سال حکومت عدل علی ۹۰ درصد شان فقیر هستندوهرکس براساس حرف خودشان ۱۰ ملیون درآمد دارد یعنی روی خط فقراست جز دهک دهم است وجزو قشر مرفه است کشور دارای معادن نفت و۰۰۰۰۰۰
من برای غذای مدرسه بچه ها نان ساندویچی یا نان تست میگیرم! امروز دو‌بسته نان تست و دو تا بسته نان تافتون را ۵۶۰۰۰ تومان خریدم! حالا چی لای اون نان باید گذاشت خدا داند!؟ حتی زمان جنگ با عراق هم چنین وضعی نداشتیم !!!! بازم بگین تحریم‌ها اثر نداره و لازم نیست اف ای تی اف را امضا کنیم! و برای برجام شرط و شروط جدید اضافه کنید.
هر روز هم برای مردم نطق میکنید و به شعورشون توهین میکنید ! بدانید که، نوبت ملت هم میرسه!!!
قبول که باید به اقشار ضعیف رسیدگی کرد اما آیا رسیدگی به این اقشار باید موجب افزایش هزینه های افرادی مثل من که بازنشسته هستم ومشمول دریافت یارانه نشده ام گردد؟ هرچند به‌زودی خواهید دید همین اقشار بی بضاعت با با همین یارانه ها تمکن نخواهند یافت چرا که این افزایش قیمت‌ها موجب خواهد شد مبلغ یارانه ها جوابگوی هزینه هایشان نگردد
بعد محمود و حسن
رئیس جمهور قدرتری
رو دست ابی نیومده
یک شبه کل کشور را متحول میکنه
و منتظر صبح جمعه نمیشه
سه دهک یارانه نمی گیرند
اما مرغ، روغن، لبنیات و.... که مصرف می کنند
افزایش هزینه های زندگی شون رو چطور جبران می کنند؟
قطعا بهای محصولات و خدماتشون رو افزایش خواهند داد.

مثلا صاحب یه کارگاه تولیدی کفش که یارانه نمی گیره، برای جبران افزایش هزینه اقلام فوق مجبوره کالای تولیدیش رو با قیمت بیشتر عرضه کنه.

حالا دهک های پایین یا باید پابرهنه راه بروند یا...

کارشناسان محترم اقتصادی، با چه روش محاسباتی به این نتیجه رسیدید که با افزایش یارانه، قدرت خرید دهک های پایین افزایش یافته!؟

این حرف ها غیر از تحمیق مردم چیز دیگه ای نیست
این مطلب را در تابناک می‌نویسم چون احتمال زیاد وجود دارد به گوش افراد دلسوز و تاثیر گذار برسد زیاد است
من به عنوان یک متخصص و آگاه اعلام میکنم که پنیر و ماست تولیدی در شرکت‌های لبنیاتی ایرانی ترکیبی از شیر، نشاسته ذرت و مواد طعم دهنده و رنگ دهنده میباشد و در بعضی شرکت‌های بزرگ لبنی میزان شیر طبیعی در ساخت پنیر و ماست درحد ده درصد و از همه بدتر روغن پالم به فراوانی استفاده می کنند التماس من از وزارت بهداشت این است در این قضیه ورود کند که با این قیمت‌های بالا حداقل لبنیات طبیعی و واقعی بدست مردم برسد نتیجه مصرف اين لبنیات تولیدی و در بازار ایران مشکلات شدید قلبي و عروقی ضعف و ناتوانی عضلانی و اسکلتی است که مردم را گرفتار می کنند من به عنوان یک پزشک هفتاد درصد بیماران مراجعه کننده مشکلات استخوانی و مفصلی حتی در سنین پایین بخصوص در زانو دارند که مقصر اصلی لبنیات تقلبی و بی کیفیت است
دروووغ کافیه
به جای این کارا باید رونق اقتصادی ایجاد کرد.
چطور؟
با خارج کردن کشور از انزوا با تلاش جهت رفع تحریم ها
زیاد خوش خیال نباشید
این دولت ظالم یارانه اکثریت کارمندان دولت را حذف کرده است، واقعا اقای رئیسی این بود شعار جنابعالی به رسیدگی به حال محرومان و حقوق بگیران مستضعف جامعه؟؟؟؟
تابناک پیگیری کنید ظلمی که علیه کارمندان دولت رفته است هیچ دولتی قبلی تا به انجام نداده بود.
۳۹۸۰۰ تومان ؟
۵۹۸۰۰ تومان ؟ این قیمت ها یعنی مثلا کارشناسی شدند ؟ چرا ۶۰ تومان نیست یا ۴۰ تومان ؟ همین الانش تخم مرغ ۴۰ تومانه ، پس قیمت پشم هم نیست . اون ۳۰۰ تومانی که دادن فقط برای خرید روغن جامد جواب میده نه بیشتر
عجب قدرت خرید ۹۰۰ هزار تومن زیاد شده ظاهرا شما یه جای دیگه تو فضا سیر میکنی
اون نفر دولت که میگفت اسپری تو هوا زدیم فرموده ۴ قلم کالا گران میشه ایشون متوجه نیست خود لبنیات ۲۰ قلمه
خود روغن ۱۵ قلمه تمامی کسانی که روغن سرخ میکنن هم جزو این قلمه از سرخ کردن سموسه و هات داگ تا ......
البته از این آقایون با ۵ درصد رای انتظار بیشتر نمیشه داشت
ریسی بقیه تیم اش رو از کسانی انتخاب کرده که همان 6 کلاس سواد رو هم ندارند
مردم قرباني سياستهاي غلط سردم داران كشور ، چه به روز اين كشور اورديد ؟ اه مردم شما را خواهد گرفت
به مرگ گرفتند به تب راضي بشن
به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید
به تدریج؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز دولت اجازه برداشت یارانه را به نداده فروشندگان با قیمت جدید به مردم می فروشند
گرانی تو خدمات کمر شکن شد ،کارگر روزی ۴۰۰ هزارتومان به کجا داریم میریم ؟
۴۵هزاراحمدی نژاد ۴۵ دلار میکرد سیصد تومن رییسی ده دلار میشه بعد وزرای دولت با دروغ میگن قدرت خرید زیاد شده
این یعنی خندیدن به ریش مردم
یارانه را می خواهید از مصرف کننده بگیرید و به تولید کننده بدهید؟
نتیجه اش را در خودروسازی دیده ایم.
پتروشیمی ها خوراک مفت می گیرند و قیمت پلاستیک از خارج هم گرانتر است.
کشاورزی ایران با این همه رانت پاشی و معافیت مالیات، هنوز در هزار سال قبل مانده.
ما یادی از یارانە محمود می اندازه بعد قیمت ها چند برابر میشه وقتی توی کشور هیچ سر جایش نیست همین میشه یکجا ایران نیست درست باشه ازجمله رێس جمهور
1-دلایل شما خام ومردود است چرا؟
2-محیط رانمبینید
از زمان اعلام یارانه قیمت همه وسایل بالارفت
واثرات یارانه خنثی شد
ولی شماها مثل راننده ای که دوچرخ جلوش باد ندارد در همراهی صدا وسیما می گویید چهار چرخ شما سالم است وتبلیغ می کنید شما داخل ماشین نشستید ولی مردم این فاجعه را مبینند
جلوتر از شما.
3- شما بزرگترین ضربه را اول به قشر متوسط حقوق بگیر وفقرا می زنید اولی را یانه نمی دهید می گویید شما 300 دلار حقوق می گیری.دومی را 10 دلار میدهی می گویی که همه وسایل را گران بخر.
برو قیمت ها را نگاه کنید خودتان را گول نزنید
4- به نفع نجومی بگیران دولتی وسرمایه داران شد
.5-قشر فقرا را ناتوان کردید وقشر متوسط 300-400 دلاری در ماه را مایوس از بلوغ فکری شما.
پویش وپایش کنید
امثال مثل شما عاقلان یک روز در کشور می گفتند فرزند کمتر
مثل مرندی ها وریس جمهور وقتش
باعث گرانی شدید ونگرانی مردم هستید و باید پاسخگو باشید
نرخ ارز باید ثابت باشه. وگرنه تمام تلاش ها بی فایده است
در واقع دولت قلابی داره کسری بودجه را تامین میکنه از طرفی هم به حقوقهای دارودستشان برای حفظ نگه داشتنشان ذخیره سازی میکنه که بتونند مقابل احتراضات مردم باستند
ما شانس آوردیم که همسایگان ما خوب هستند و کالا را از ایران میخرند و از مرزهای آزاد ایران خارج می‌کنند وای از آن روزی که از همین مرزها لشکر لشکر سرباز و ارتش وارد ایران کنند
ایول دوباره میریم تو صف خرید .ما مردم ایران عاشق صف وایسادنیم کافیه یه خبری تو مملکت بشه مردم همیشه در صحنه صف ها رو تشکیل میدن!!!! حالا مقایسه کنید با کشورهای اروپایی ببینید اونا با گرونی چجوری برخورد میکنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر