بازدید 4025

لزوم حمایت از کسب و کارهای فناور پایه / پرداخت تسهیلات خرید کالا، اطمینان خاطر برای مشتریان به همراه دارد

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه فناوری‌های مالی، سلامت اقتصادی را با خود یدک می‌کشند گفت: ایده پرداخت تسهیلات به منظور خرید اقساطی کالا توسط شرکت‌های دانش بنیان حوزه مالی می‌تواند ایده و راهکار مناسبی هم برای حمایت از سمت عرضه یعنی تولیدکننده و هم حمایت از سمت تقاضا یعنی مصرف کننده باشد.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 12 May 2022

لزوم حمایت از کسب و کارهای فناور پایه / پرداخت تسهیلات خرید کالا، اطمینان خاطر برای مشتریان به همراه دارد

سید کاظم موسوی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره هوشمندانه در تعیین شعار سال نقش بسزایی در تمرکز و توجه بخش‌های مختلف به موضوع مدنظر دارند که امسال نیز در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور محور چنین عنوانی را تعیین کردند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فناوری مالی و در مجموع کسب و کارهای دانش‌پایه، مبتنی بر علم و روح است، افزود: هرگاه جوانان و صاحبان کسب و کارها، محصولات، ابداعات و اختراعات خود را دیجیتالی کردند، سلامت اقتصادی نیز در کنار آن پررنگ شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نقش فین‌تک‌ها در اقتصاد کشور گفت: هر جا توانستیم فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک را وارد عرصه‌ای بکنیم، در آنجا عدالت جایگزین فساد می‌شود و ما ناگزیریم که باید برای قرار داشتن در چرخه رقابت برای علم روز احترام قائل باشیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اقدام یکی از پلتفرم‌های فعال در حوزه فناوری مالی که اخیرا با انتشار گزارش سالانه خود اطلاعات در خور توجهی درباره تسهیلات خرید کالا ارائه کرده است، گفت: طبق گزارشی که در این حوزه منتشر شده، در جهت تحریک سمت تقاضا، تسهیلات برای جذب مشتری در نظر گرفته شده است که می‌تواند ایده و راهکار مناسبی هم برای حمایت از سمت عرضه یعنی تولیدکننده و هم حمایت از سمت تقاضا یعنی مصرف کننده باشد.

وی تاکید کرد: البته این «جذب مشتری» نباید به مثابه برخی بنگاه‌های اقتصادی به بی‌اطمینانی ختم شود، بلکه باید علاوه بر این، تقاضای عمومی را برای بکارگیری از فناوری‌های مالی گسترش دهند. در واقع یک بُعد ماجرا فعالیت اقتصادی است و بُعد دیگر فرهنگ‌سازی برای به کارگیری الگوی‌های مالی فناور محور است.

موسوی درباره بهره‌مندی بیش از 88 هزار نفر از مشتریان از تسهیلات خرید اقساطی کالا در دیجی‌پی گفت: هم افزایی فعالان کسب و کار قطعا می‌تواند به توسعه اقتصاد دیجیتال منتج شود که ایده تحریک تقاضا با پرداخت تسهیلات، از دل همین هم‌افزایی بیرون می‌آید.

عضو هییت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه فناوری‌های مالی، مانع ایجاد فساد هستند، ادامه داد: زمانیکه پای دیجیتال و فناوری اطلاعات به میان آمد، منافع نیز گسترش می‌یابد. از این رو شرکت‌های ارائه دهنده تسهیلات خرید اقساطی، باید با ایجاد هم‌افزایی، با فروشگاه‌ها در جهت تحریک تقاضا، به پیشرفت خود به عنوان یک بنگاه اقتصادی و توسعه اقتصاد دیجیتال، کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی قطعا برخی اقلام و کالاها را از سبد خرید خانوار حذف می‌کند، باید بتوان راهکارهای حمایتی در نظر گرفت که در این راستا دولت باید با سیاست‌های تشویقی خود، کسب و کارهای نوپا را در جهت توسعه فرهنگ پرداخت تسهیلات به مشتریان حمایت کند؛ ضمن اینکه متقاضی با یک اطمینان خاطر و آرامش نسبت به خرید کالای مدنظر اقدام می‌کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر سهم اقتصاد دیجیتال در کشور پایین است، گفت: در راستای تاکید رهبر انقلاب به حمایت از دانش‌بنیان‌ها و فعالان تولید باید هر دستگاهی به زعم خود در این راستا گام بردارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر