بازدید 9364
درّی نجف‌آبادی:

ایران هرگز به دنبال ساخت بمب اتم نیست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران هرگز در فعالیت هسته‌ای به دنبال ساخت بمب اتم نیست.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 10 May 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به پیشرفت‌های کشور اظهار داشت: امروز به برکت مجاهدت و اقدامات صادقانه علمی در اردوگاه‌های بزرگ معرفتی، فناوری، علمی، پژوهشی و سلامت‌محور در کشور شاهد عزت و اعتلای روزافزون نظام و انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: تلاش علمی و مجاهدت بااخلاص اندیشمندان و دانشمندان متعهد کشورمان با شتاب و سرعت بیشتری ادامه دارد که همین امر سبب شده تا شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های علمی و سلامت‌محور با نگاه به آینده باشیم که باید این تلاش و همت را ارج نهاد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی از ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه بود اما امروز با مجاهدت‌های فراوان دانشمندان ایرانی در کنار سختی‌ها، توانستیم در صنایع هسته‌ای شاهد افتخارآفرینی دانشمندانمان باشیم به طوری که امروز نظام اسلامی در دنیا حرف بسیار در حوزه علم و هسته‌ای برای بیان دارد.

امام جمعه اراک بیان کرد: کشور ایران هرگز در فعالیت هسته‌ای به دنبال ساخت بمب اتم نیست و این فتوای ولی امرمسلمین رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده البته بهره گرفتن از منافع و مزایای صنعت هسته‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، سلامت، صنعت، کشاورزی و غیره موضوعی مهم و ضروری است.

وی بیان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه دارد تا به همه کشورهای عضو، خدمات ارائه کند و ماموریت دارد که اجازه ندهد هیچ کشوری به دنبال ساخت بمب اتمی باشد.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، این درحالی است که سازوکار بین‌المللی که پس از جنگ جهانی دوم توسط برخی کشورها بر دنیا تحت عنوان جریان حاکم تحمیل شد دیگر نمی‌تواند پاسخگوی جهان باشد و باید تغییر یابد چراکه گفتمان انقلاب اسلامی این مسیر را تغییر داد و قطعا جایگاه جمهوری اسلامی در این رابطه تحسین‌برانگیز است.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه علمی کشور از منویات و مطالبات مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌رود که در این راستا، قرار گرفتن در جایگاه رفیع علمی و حرکت رو به جلو یک مطالبه مهم معظم له از جامعه نخبگان و دانشمندان کشور است، از همه مهم‌تر ارائه طرح‌های فناورانه برای تضمین سلامت مردم و پیشگیری از موضوعاتی است که سلامتی جامعه را با خطر مواجه می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به افتتاح علمی در اراک گفت: آموزش و ارائه علوم و تدریس طرح‌های فناورانه به ویژه در تولید طرح‌هایی از قبیل همین اقدام ساخت کیت تشخیص بستر جذب افراد بیشتری را در فعالیت‌های فناورانه و تحقیقاتی فراهم می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت توسعه علمی کشور تاکید کرد و گفت: توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی یک ضرورت برای کشور است که در سایه علم آموزی، فداکاری و ازخودگذشتگی میسر می‌شود و باید با وجود همه کمبودها و مشکلات اقتصادی، یافتن سازوکاری برای عبور از شرایط موجود را پیدا کرد.

وی افزود: کشورمان پیشرفت‌های علمی برای درمان بیماری‌های خاص نظیر سرطان یا شوک درمانی داشته به طوری که وجود انسان، یک کتابخانه علمی برای اجرای طرح‌های فناورانه در راستای خدمت به مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار خاطرنشان کرد: نوسان قیمت برخی کالاها باید کنترل شود اما نباید از هدف اصلی که همانا توسعه کشور است غافل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار