بازدید 7168

بایدها و نبایدها در انتخاب اسم شرکت با اسمینا

کد خبر: ۱۱۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 10 May 2022

انتخاب اسم شرکت یکی از چالش های اولیه در راه اندازی یک کسب و کار است. این چالش می‌تواند با انتخابی صحیح رفع شود اما اگر انتخاب اسم شرکت به درستی صورت نگیرد، می‌تواند چالش های بیشتری را در آینده بوجود آورد. زمانی که صرفا تمرکزتان برروی انتخاب نام مناسب است، ممکن است گزینه های زیادی پیش رویتان قرار گیرد. اما شما نامی می خواهید که در بازار هدفتان پذیرفته شود. مورد تأیید جامعه مخاطب بوده و بتواند در میدان رقابت از سایر شرکت ها سبقت بگیرد.

همچنین انتخاب نامی که در تغییرات زمانه تاب آورد و همیشه جدید و به روز باشد نیز مهم است. انتخاب نام شرکت، انتخاب نام دامنه و همچنین برند یکی از مهمترین تصمیماتی است که در شروع راه اندازی کسب و کار می گیرید. چراکه همه ابتکارات برندسازی آینده شما را تعیین می‌کند. خوب یا بد، نام کسب و کار شما به ایجاد اولین برداشت از مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه کمک می‌کند، بنابراین تصمیم ساده ای نیست.

بایدها و نبایدها در انتخاب اسم شرکت با اسمینا

نکات مهم در انتخاب نام شرکت

اگر در انتخاب نام برند و یا نام شرکت خود دچار اشتباه شوید و یا به مرور زمان به این نتیجه برسید که نیاز به ریبرندینگ وجود دارد، می توانید روند تغییر نام قانونی را طی کنید، اما انتخاب نام مناسب از همان ابتدا بسیار ساده تر و کم هزینه تر خواهد بود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان نامی مناسب برای مجموعه خود انتخاب کنید. در انتخاب نام دامنه برای سایت به چه نکات و استانداردهایی باید توجه داشت؟ چه روش هایی برای اجتناب از اشتباهات رایجی که سایر شرکت ها مرتکب می‌شوند وجود دارد؟ در این مقاله به تمامی جوانب و نکاتی مهم در انتخاب اسم پرداخته می شود. به بایدها و نبایدها در انتخاب اسم شرکت توجه کنید مسیر موفقیت کسب و کار خود را بر بنای درستی بنا کنید.

1-    برندینگ و زمانبندی را در نظر بگیرید.

در حالیکه نام کسب و کار شما مهم است. از همه مهمتر تصویری است که در ذهن مخاطب ایجاد می کنید. اینکه یک نام خوب به درستی درک شود یا نه، بیشتر به مدیریت ادراک در شش تا 12 ماه اول بستگی دارد. علاوه بر این، تغییر نام شرکت برخلاف نام برند یا دامنه چالش های کمتری دارد. بنابراین، در انتخاب اولیه خود تعلل نکنید و روند راه اندازی کسب و کارتان را برای یافتن نام مناسب برای شرکت متوقف نکنید. در این زمینه استفاده از شرکت های مشاوره انتخاب اسم می تواند شما را به سرعت به بهترین نتیجه برساند.

2-   نام شرکت از نظر شنیداری، نوشتاری و یا املا سخت نباشد.

هنگامی که نام یک کسب و کار یا برند، دامنه و حتی محصولی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که نام آن به راحتی قابل بیان است. اگر تلفظ آن دشوار باشد، هیچ کس آن را به خاطر نمی سپرد. حتی ممکن است اسمی شنیدار آسانی داشته باشد با این وجود املای آن سخت باشد. بنابراین، در انتخاب اسم مناسب به تمامی جنبه های شنیداری، نوشتاری و حتی معنایی توجه داشته باشید.

3-    نام یکتا و منحصر به فرد انتخاب کنید.

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند در شروع راه اندازی کسب و کار اتفاق افتد، این است که موسسان شرکت زمان و سرمایه خود را صرف تبلیغ نام خاصی کند که قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است. حتی اگر این نام تجاری قبلا ثبت نشده باشد، ممکن است تحت مالکیت حقوقی شخص دیگری قرار گرفته باشد. جستجوی کامل و حرفه ای پیش از انتخاب نام الزامی است. برای اطمینان از تازه و جدید بودن نام انتخابی می توانید با سایت و یا شرکت های انتخاب اسم همچون اسمینا esmina.ir تماس بگیرید.

بایدها و نبایدها در انتخاب اسم شرکت با اسمینا

4-    نام محدود کننده انتخاب نکنید.

اطمینان حاصل کنید که نام انتخابی بیش از حد توصیفی و یا محدود کننده نباشد. گاه انتخاب اسم مشخص در توصیح حوزه کاری، از توسعه و گسترش فعالیت جلوگیری می‌کند. تغییر نام شرکت، برند، محصول، دامنه و سایر موارد شرکت را با هزینه های سنگینی مواجه می سازد. حتی تغییر نام شرکت می‌تواند باعث گیج شدن مشتریان سابق و از دست رفتن شود.

5-    درباره نام رقبا تحقیق کنید.

بسیاری از کسب و کارها قدرت اثر نام برند را نمی دانند. انتخاب اسامی مشابه رقبایی که در همان صنعت وجود دارد و یا ترس از انتخاب اسامی خلاقانه می‌تواند چالش برانگیز باشد. انتخاب نام خلاقانه و استراتژیک باعث تمایز شما از سایر مجموعه های رقیب می شود. خاص بودن یکی از نکات کلیدی در موفقیت های آینده شما خواهد بود.

6-    اسم مناسب برای انتشار در شبکه های اجتماعی

هنگام ایجاد یک کسب و کار ابتدا باید استراتژی کاملی از بازاریابی دیجیتال را مشخص کنید. این استراتژی شامل ورود به فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی همچون توییتر و اینستاگرام می شود. مشابهت نام شرکت با اکانت شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از ملاک ها خواهد بود. بطوری که مخاطبین بتوانند با تایپ کردن همان اسم شما را در هر پلتفرمی پیدا کنند. اگر انتخاب نام دامنه و یا سایر اکانتها متناسب و مرتبط نباشد یا بیش از حد طولانی باشد، نمی‌تواند در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی معتبر، مخاطبان را به خوبی جذب خود کند.

7-    به آینده شرکت توجه کنید.

تمام تلاش خود را بکار ببندید که نامی را انتخاب کنید که تا سالها با فعالیت مجموعه مرتبط و سازگار باشد. بسیاری از عبارات جذاب هستند، اما با گذشت چند سال آزاردهنده می‌شوند. کسب و کارها می توانند روند بازار را تغییر دهند اما قطعا کنترل کاملی برروی آن نخواهند داشت. گرایش ها قابل تغییر هستند ممکن است اسم کلیشه ای شود و یا ارتباط خود را با موضوع شرکت از دست بدهد.

8 -   به نام دامنه نیز فکر کنید . 

نامی برای شرکت انتخاب کنید که با صنعت شما شناخته شده و همسو با آن باشد. همچنین انتخاب نام دامنه نیز باید مرتبط با برند و نام شرکت باشد. هم راستایی این اسامی می‌تواند اثر مضاعفی بر برندینگ و شناخته شدن نام شما در میان عموم مردم و بخصوص مخاطبینتان داشته باشد.

9-    نامتان را برروی گروه مخاطب آزمایش کنید.

نامگذاری یک شرکت ممکن است یکی از مهمترین تصمیمات استراتژیک یک شرکت باشد. هنگامی که نام یا نام هایی را در نظر دارید گامی فراتر بردارید و اثر نام انتخابی را در میان گروه هدف بیازمایید. به این صورت مطمئن می‌شوید که این نام تصویر مورد نظر را ارائه می‌دهد، به درستی طنین انداز می شود، تلفظ مناسبی دارد و در نهایت از بسیاری سردرگمی هایی که در بازار خواهید داشت جلوگیری می‌کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست