بازدید 21881
۱

اظهارنظر رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی درباره کره شمالی

«یون سوک-یول» در اولین سخنرانی به عنوان رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد، درهای گفت‌و‌گو با کره شمالی را همچنان باز می‌گذارد.
کد خبر: ۱۱۱۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 10 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره به دلیل شدت گرفتن اختلافات میان کره شمالی، آمریکا و متحدانش ادامه دارد، رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی موضع خود در قبال همسایه شمالی را اعلام کرد.

یون سوک-یول، رئیس‌جمهور محافظه‌کار کره جنوبی روز سه‌شنبه در اولین سخنرانی خود بعد از تصدی این منصب در بحبوحه افزایش تهدیدات کره شمالی برای سرعت بخشیدن به توسعه برنامه اتمی و موشکی کره شمالی، درهای گفت‌و‌گو با کره شمالی باز خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یون سوک-یول در سخنرانی مراسم تحلیف خود وعده داد که کره جنوبی آماده ارائه یک «طرح جسورانه» برای تقویت اقتصاد کره شمالی در صورت آغاز روند کامل خلع سلاح اتمی بود.

رئیس‌جمهور کره جنوبی افزود: «در حالی که برنامه‌های تسلیحات اتمی کره شمالی نه تنها تهدیدی برای امنیت ما و شمال شرق آسیا است، در گفت‌و‌گو باز خواهد ماند تا بتوانیم این تهدید را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم».

اظهارات یون سوک-یول در شرایطی مطرح شده که کره شمالی با هشدار درباره مواضع خصمانه آمریکا و متحدانش در منطقه، بر عزم خود برای مقابله با تهدیدات تاکید کرده و همزمان طی هفته‌های اخیر بارها انجام آزمایش‌های موشکی دست زده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اوایل اردیبهشت در نشستی با فرماندهی ارتش، بر اراده محکم کمیته مرکزی حزب حاکم برای حفظ برتری نظامی این کشور تأکید کرد. وی همچنین بر ضرورت توسعه بی‌وقفه توان نظامی این کشور به شکلی که به شکل پیشگیرانه و به‌طور کامل تمامی تلاش‌های خطرناک و تحرکات تهدیدآمیز را مهار کند.

کیم خاطرنشان کرد که توان تهاجمی عظیم کره شمالی جنبه حیاتی دارد و تضمینی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود. وی از ارتش خواست تا «قدرت خود را از هر جهت برای نابودی دشمن تقویت کنند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
باشه !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر