بازدید 6089

بارش باران و وزش باد شدید تا پایان هفته

کد خبر: ۱۱۱۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 08 May 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نوار شمالی کشور از شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق، مناطقی از شرق، مرکز و جنوب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد نیز امکان تگرگ نیز وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، قم و اصفهان هم شاهد این شرایط جوی هستیم، ادامه داد: فردا و پس فردا انتظار رگبار در شمال شرق، شمال غرب، سواحل شمال و ارتفاعات رشته کوه البرز را داریم که گاهی با رعد و برق و باد شدید همراه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مزکزی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی این شرایط ایجاد می‌شود و سایر مناطق کشور جوی آرام را دارند، افزود: پنجشنبه در شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار رخ می‌دهد.

نقشینه با اشاره به اینکه طی ۵ روز آینده استان‌های غرب کشور به ویژه در ساعات بعد از ظهر با وزش باد نسبتا شدید مواجه هستند، اظهار کرد: طی دو روز آینده همچنان در برخی نقاط از استان‌های غرب و جنوب غرب، انتقال گرد و خاک عراق پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه فردا و پس فردا دمای هوا در شمال شرق کشور ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و دریای خزر نیز طی ۳ روز آینده مواج متلاطم است، توضیح داد: فردا خلیج فارس و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: امروز در تهران وزش باد گاهی شدید رخ می‌دهد و احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد و بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۶ است و فردا و پس فردا به ۲۵ درجه می‌رسد و کمینه دما هم در شمیرانات ۱۴ و در مهرآباد ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس