بازدید 110705

تا دیر نشده توصیه‌های «فقیه فقرشناس» را جدی بگیرید!

آن که روسری خود را بر سر چوب می‌کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است. پیغمبر (ص) فرمود، کشوری که مشکل مالی داشته باشد، دینش در خطر است! این را پیغمبری (ص) می‌فرماید که سه سال را در شعب ابی‌طالب گذرانده، در نتیجه این دعای حضرت برای مردم جامعه است که از خدا می‌خواهند بین مردم و نان مردم فاصله نیندازد.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ 07 May 2022

تا دیر نشده توصیه های «فقیه فقرشناس» را جدی بگیرید!

تابناک : از ناملایمات زندگی امروزه بشر پدیده‌ فقر و نیاز مالی است که بسیار با اهمیت بوده و بر دیگر امور بشری سایه می افکند و در روایات متعددی به خطرات فقر تصریح شده است. از پیامبر اسلام نقل شده که «کادَ الفَقْرُ انْ یکونَ کُفراً» «نزدیک است که فقر به کفر انجامد.» در دستورات قرآنی و سیره ائمه و عقلا و فقها هم بر امر فقرزدایی بسیار تاکید و متواتر دستورهایی در این زمینه صادر شده است.

این امر واقعیتی غیرقابل انکار بوده و هست که جامعه ای که از انسان گرسنه رنج می برد، نمی تواند یک جامعه بالنده باشد.در کلام امیرمومنان در مورد بوجود آمدن فقرا آمده است: خداوند سبحان روزي فقير را در اموال توانگران مقرر داشته، پس هيچ فقيري گرسنه نماند مگر آنكه توانگري حق او را بازداشته است و خداوند تعالي توانگران را بدين سبب بازخواست مي‌كند.

در زمان حال هم بسیاری از فقهای حاضر در این زمینه توصیه هایی داشتند که در این میان حضرت آیت الله جوادی آملی فقیه و فیلسوف و مفسر قرآن در سال های اخیر به هر گونه ای که مقدور بوده نسبت به این موضوع تذکرات فراوانی داده اند و پیام اخیر ایشان هم بسیار مورد توجه قرار گرفت که به بهانه همین سخنان مروری بر برخی از این نظرات ایشان درباره موضوع فقر و فقرزدایی خواهیم داشت.البته امید است که این توصیه ها و تذکرات همان گونه که مورد توجه و عنایت مردم قرار گرفته در نظر و نگاه مسئولان هم اثرگذار باشد.

توصیه به سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم  

مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آن ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

توصیه به امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش 

تا آنجا که ممکن است باید بتوانیم جلوی فقر و مشکلات را بگیریم. هم دعا بکنیم که خدا به مسئولان ما درایت و لیاقت و صلاحیت اقتصادی بدهند که خوب بفهمند، درآمد مملکت جور بشود، از سوی دیگر هم کوشش بکنیم که هیچ کسی سفره اش خالی نباشد.

توصیه به سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی  

کسی که به اثر بیکاری و کم کاری دست به سرقت می زند و به زندان می افتد، دوباره نباید سر از زندان در بیاورد، بلکه باید برای او کاری تهیه و تأمین شود تا دوباره به دنبال کار خلاف نرود، وگرنه سارق را گرفتن مهم نیست، جلوی سرقت را گرفتن مهم است. دین می گوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی می گیرد!

من قبلا به مسئولین کشور هم گفته ام که در کشور دو کار اساسی هست: یکی اینکه به فقیر باید کمک کنیم، ولی این را دیگر کشورها چه مسلمان چه کمونیست و چه غیره نیز انجام می دهند، به وامانده رسیدن یک امر عاطفی است، یک امر عقلی نیست، و امر دوم این است که جلوی فقر را بگیرید نه اینکه به فقیر کمک کنید، آن علم میخواهد، مدیریت میخواهد، آنکه اسلام آورده این است که جلوی بیکاری را می گیرد، جلوی فقر را میگیرد نه اینکه به فقیر کمک کند.

پیام به اختتامیه کنگره بین المللی اقتصاد، اشتغال و تولید در آیینه قرآن و عترت (ع) 

مال در نظام اسلامی به منزله ستون فقرات یک ملّت است عناصر محوری اقتصاد را قرآن کریم در چند آیه بیان کرده است: عنصر اول این است که مال را به منزله ستون فقرات یک ملّت و جامعه معرفی کرد که این ثروت مملکت را نباید به دست سفیهان سپرد، زیرا ثروت مملکت عامل قیام و استقامت و پایداری یک ملّت است. اگر سفیه ستون فقرات یک ملّت را به دست بگیرد این ستون را می‌شکند و این ملّت را زمین‌گیر می‌کند.

عنصر دوم آن است که اگر ملّتی نتواند ستون فقراتش را حفظ بکند فقیر است؛ یعنی ستون فقرات او شکسته است.اگر این ستون محفوظ نماند و در اثر ربا و مانند آن آسیب ببیند، این ملّت فقیر می‌شود. فقیر به آن ملّتی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است، زیرا عامل قیام که ثروت است آن را از دست داد و از آن بهره صحیح نبرد.

ملتی که ستون فقراتش شکسته است، قدرت قیام ندارد، عنصر سوم آن است، ملتی که ستون فقراتش شکسته است این قدرت قیام ندارد چه رسد به مقاومت، تا برسد به اقتصاد مقاومتی. آیه سوره «نساء» این است که مال عامل قیام است، ملّتی که عامل قیام ندارد، یک ملّت ویلچری است.

توصیه به دکتر صالح آبادی رییس بانک مرکزی

دعای پیامبر گرامی اسلام در شعب ابی طالب این است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ»؛ خدایا من می توانم شعب و سختی های آن را تحمل کنم؛ اما ملت گرسنه را نمی شود در راه الهی نگه داشت و آن را اداره کرد.

در بیان قرآن کریم، مال عامل قیام یک ملت است. اگر ملت بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر به معنای ندار نیست! بلکه کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کسی که ستون فقراتش شکسته است حرف شنوی از حکومت ندارد.

بانک‌ مرکزی وظیفه بسیار سنگینی دارد، از کارهای اصلی بانک مرکزی این باشد که دست قانون دانانی که قانون را دور می‌زنند از ذخایر بانک مرکزی کوتاه کند؛ اختلاس های میلیاردی از افراد عادی ساخته نیست، این اختلاس ها با قلم افراد صورت می گیرد نه با زور اسلحه. لذا در خصوص اختلاس های صورت گرفته نیز، بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه افرادی توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت بگیرد.

سخنرانی به مناسبت ایام شهادت حضرت علی(ع)

حضرت علی(ع) با فقر مبارزه می‌کرد و گاهی می‌فرمود من فقر را ریشه‌کن می‌کنم، یعنی وظیفه حاکم آن است که فقرزدایی کند، نه فقیر را کمک کند؛ چون کمک به فقیر کاری عاطفی است و از غیر رهبران الهی هم ممکن است صادر شود، اما فقرزدایی وظیفه رهبران الهی است.

توصیه به قالیباف رییس مجلس

آن که روسری خود را بر سر چوب می کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است. پیغمبر (ص) فرمود، کشوری که مشکل مالی داشته باشد، دینش در خطر است! این را پیغمبری (ص) می‌فرماید که سه سال را در شعب ابی‌طالب گذرانده، در نتیجه این دعای حضرت برای مردم جامعه است که از خدا می‌خواهند بین مردم و نان مردم فاصله نیندازد؛ لذا اگر سهل‌انگاری در بخش‌های مدیریتی و اقتصادی کشور صورت بگیرد، آسیب دیدن دین مردم قطعی است.در زمان جنگ بودجه کشور که بر اساس فروش نفت بسته می‌شد، به دلیل دسیسه دشمنان دچار افت شدید شد اما باز هم کشور اداره می شد. در نتیجه وقتی رابطه صحیح با خداوند برقرار باشد، اداره کشور با وجود همه مشکلات باز هم مقدور است. فرهنگ اقتصادی مردم باید رشد کند تا سرمایه‌های خود را در بخش تولید داخلی و اشتغال سرمایه‌گذاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱۳۵
انتشار یافته: ۱۳۱
حالا که کار از کار گذشته همه کارشناس شده اند معلومه که آغازادهها هم درآمدشون کم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
حرف مفت کمتر بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
۱۳:۳۶
ساندیس ات رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
درمان فقر یک راه حل دارد
رابطه با امریکا
و بازگشایی سفارت امریکا در تهران
اجازه فعالیت اقتصادی به شرکت های امریکایی
ناشناس
| Australia |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
بی تربیت 13:36
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
13:59
کمی دقت کن...در متن سخنان آیت الله را در زمانها و مناسبتهای مختلف آورده بعد این کج فهم یا مغرض کامنت کرده حالا " حالا که دیر شده" گویی آیت الله جوادی آملی اولین بار است تذکر می دهد
پی مخاطب 13:36 درست تشخیص داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
کاربر محترم با نام ناشناس 13:58 -ضمن احترام به عقیده ات خواستم بگم بزرگوار بنده انقلابی نیستم کاری هم به باندهای قدرت چه اصلاح طلب و چه اصولگرا یا هر عنوان دیگه ندارم به این هم اعتقاد دارم که خوبه که با همه رابطه داشته باشیم (چه کم یا زیاد)و این دشمن تراشی های الکی هیچ ارزشی نداره ولی خواستم اینو هم بگم که آمریکایی یا روس یا چینی یا فلسطینی یا ایرانی یا هر کس دیگه ای بر اساس منافع خودش کار میکنه و تصمیم میگیره نه منافع دیگران! تو خیلی از کشورها شرکتهای آمریکایی حضور دارن و فعالیت اقتصادی دارن ولی لزوما این به معنی وضعیت خوب اون کشورها و مردمش نیست! خوبه که ضمن احترام به همه کشورها یادمون باشه که گربه محض رضای خدا موش نمیگیره!!
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
درد بزرگتر کشور افراد جاهلی مثل شما هستند که نمی توانند فرق بزرگ شخصی مثل جوادی عاملی را بابرخی ها تشخیص بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
به نظرم مردم نون یک میلیون تومانی و گوشت صد میلیون تومانی هم میخرن ، کی فکرش رو میکرد یک روزی گوشت بشه کیلویی 3 ملیون ریال.
مردم ایران همه در مقابل دزدی مسئولان سکوت کرده اند
کو گوش شنوا
وقتی مردم در فقر باشند دیگر کشور جز ویرانه چیز دیگری نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
اگه آمریکا بیاد وشرکتهای آمریکایی بیان توی ایران بعدا این بنده خداهای کاسب تحریم و...بیکار میشن که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
سالها است که دولتها ویرانه تحویل می گیرند ویرانه تر تحویل دولتبعد می دهند در همه این سالها یا شاهنشاه مقصر بوده یا دولت قبل. دولتهای در قدرت هم همه معصوم و دور از خطا هستند
اولویت های دولتمردان چیز دیگری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
دولتها و مجلس ها در این سیستم حکومتی، تنها حداکثر ۲۰ درصد موثر هستند

و سر نخ در دستان کسان دیگری است

که نه منخب هستند و نه پاسخگو و به محض بحرانی شدن اوضاع ، خیلی راحت دستور لازم سخت و دردناک را واسه کنترل اوضاع !!!؟؟

صادر میفرمایند و تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
آن قدر عشق به آمریکا برخی را کور و کر کرده است که نمی توانند بفهمند امریکا به هر کشوری که وارد شده است جز فقر و فساد چیزی به جای نگذاشته است.
صحبت کردن چه آسان ....
کو گوش شنوا
باید یک نفر پیدا بشود پنبه های گوش اقایان را بیرون بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
اتفاقا این دولت دارد گوش می کند و می خواهد برای اولین بار جراحی اقتصادی در ایران انجام دهد که رفاه در ایران پدیدار شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
۱۴:۵۲
کجای دنیا با ۶ کلاس سواد دست به جراحی میزنن ؟
جامعه داره به مرز انفجار نزدیک میشه . از قشر ضعیف نون هم گرفته بشه دیگه چیزی برای از دست دادن نداره . حالا میخای کمر به پایین شلیک کن یا با تفنگ ساچمه ای بزن . وقتی از کنترل خارج شه باید مثل دومینو منتظر عواقب بعدیش باشید . ظاهرا دولت آقای رییسی هوس کرده این مورد رو امتحان کنه .
جامعه داره به مرز انفجار نزدیک میشه . از قشر ضعیف نون هم گرفته بشه دیگه چیزی برای از دست دادن نداره . حالا میخای کمر به پایین شلیک کن یا با تفنگ ساچمه ای بزن . وقتی از کنترل خارج شه باید مثل دومینو منتظر عواقب بعدیش باشید . ظاهرا دولت آقای رییسی هوس کرده این مورد رو امتحان کنه .
دیر شده
سایت تابناک بجای جبهه گیری، بهتره این مقاله را برای جناب رضایی که از تصمیم گیران اقتصادی دولت هستند و همچنین صاحب سایت تابناک! ارسال نماید.
حاج آقا زیاد تند رفتید . احتمالا ممنوع التصویر خواهید شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
چ بهتر
فقط بلدین برن منبر.
سلام
در رابطه با نان خدمتتان عرض کنم باید به طریقی قیمت نان همراه با کیفیتش اصلاح شود کاری به قاچاق ندارم ولی این را دقیقا میدانم که در روستای ما عده ایی هستند نان را نسیه میخرند و عده دیگری نان را برای مرغ و خروس و گاوهایشان میگیرند تا با سبوس مخلوطش کنند چون قیمت سبوس از نان بالاتر هست و همینطور میلیونها مهاجر از کیسه ملت ایران نان ارزان میخرند دولت باید همزمان به فکر فقرا و گرانی و کیفیت نان باشد
والله آنطور که ما در کتابهای تاریخ مدرسه خوندیم یک زمانی تا تقی به توقی میخورد، علما و مراجع تحصن می‌کردند و فتوا می‌دادند و اعلامیه پخش می‌کردند و دعوت مردم به اعتراض و .... الان چی شده که با این همه مشکلات خانمان‌برانداز، حداکثر واکنشی که نشان می‌دهند یک بیانیه و توصیه ملایم است؟؟ آن هم از طرف چند نفر انگشت‌شمار، مابقی هم که در هر حال حمایت می‌کنند.
بنظرم دیگه دیر شده، فقر و فحشا و دزدی، جامعه در مرحله انفجاره !
حافظه ملت شما را با کلماتی که ناشی از دلسوزی و انسانیت شماست بخاطر می آورد
شما چرا برای همه چیز هی میگید دین ؟ اگر دین در خطر نبود دیگه مهم نبود مردم گرسنه باشند؟ چرا نمیگید کسب روزی و معاش حلال از اصول و حقوق اولیه انسان است ؟ ول کنید دین را بزارید به حال خودش به دین اعتماد کنید به شما نیاز نداره ...خودش کار کرد خودش را داره و به کمک شما نیاز نداره ... الان میگید نه ما باید دین خدا را گسترش بدیم...ولی این حرف درست نیست
هیچوقت دیر نمیشه.مردم ایران همین زندگی رو دوست دارن.کسی که دوست نداره صداش در میاد و از اونجایی که همه تنها دغدغشون رای دادن و قدس و ایناست نتیجه میگیریم اوضاع مطابق میل مردمه.
مردم سطح پایین:کشور ویران
چرا پای ایشون رو می کشید وسط؟ این حرف ها مربوط به سالهای گذشته است.
البته هیچ کس با رفع فقر مشکل نداره
کیه که به این توصیه های دلسوزانه گوش بدهد؟

مسئولین به فکر دلالی و خرید ملک در کانادا و امریکا و ایضا استانبول هستند

و آقازاده ها و داماد ها به فکر چاپیدن مردم
اخی کو گوش شنوا قیتها دارند پروازمی کنند تا قیمت دلار صعودیه همینه
این حرف خیلی سنگینه که اغلب 90درصد مسئولین پیر و کهنسال، دچار فساد اقتصادی شدند!!! و جوانان مسئول هم به دنبال پیروی از آنان!
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولان دوست دارند که مردم ایران فقیر و تحت فشار اقتصادی باشند ولی مشکل این است که مسولان خودشان و اقازادها را خارج از این قوانین میدانند
حق آن است این متن مدتها در صدر خبرها و گزارشهایتان باقی بماند...
حلوی چشم و در حلقوم کسانی که باید ببینند!
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولان کشور به جای استفاده از متخصان از افرادی استفاده میکنند که فقط زبان باز و چاپلوس هستند و در هر کاری که شکست میخورند و نمیتوانند جوابگو باشند گردن امریکا یا بی حجابی خانم ها میاندازند
ایشون همون فقیه مس شناس هستند.ایکاش این حضرات بر میگشتند به همون حوزه و در بابت استبرا و استنجا نظرات فقهی میدادند. بحث های زمین شناسی و کانی شناسی و اقتصاد و علوم اجتماعی را به کارشناسان تحصیل کرده و متخصص واگذار میکردند.
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است و به خاطر سو مدیریت و اختلاسهای کلا مردم در فقر زندگی میکند
تا دیروز همین گروه ها می گفتند که توصیه شده است در جهت حق مسلمان ها منطقه تلاش کنیم و هزینه مبارزه با اسراییل و آمریکا مقبول هست
توصیه به امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مورد فقر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایشان دریادار است وزیر اقتصاد ویا بازرگانی و یا مدیر برنامه بودجه و ... نیست موضوع فقر ربط به دولت و وزرا دارد
الان با این حرف ها چی درست میشه، همه مسولین فقط حرف می زنند و هر لحظه سفره مردم کوچکتر
خودمون می دونیم سفره مون کوچیکه شده، لازم نیست مسولین بگن ببینید سفره مردم رو
علی برکت الله... با انشاالله و ماشاالله و باید و نیابد کشور اداره نمی شود. اداره یک کشور تخصص می خواهد. اقتصاد در دنیا به عنوان یک علم تخصصی شناخته می شود. نباید اقتصاد کشور را به دست هر کس و ناکسی سپرد... سایر حوضه ها هم همین طور....!!!!!
ای بابا دل شما خوش هست!! اگر این مسئولین می خواستن به این قبیل صحبت گوش کنند و عمل کنند وضع مملکت به این افتضاحی نبود، این مسئولین از اولین فرد تا .... همشون باید یه روزی جواب بدن خواه این دنیا خواه در برابر خداوند یکتا
آقایان می گویند: در زمان جنگ علیرغم مشکلات کشور اداره شد ولی دقت نمی کنند که آن شیوه ی اداره، منشأ مهاجرت های گسترده از روستاها به شهرها شد. مثلا محرومیت روستاییان از برخی اقلام کوپن ها مثل مرغ و تخم مرغ و نان (در کنار سایر ضعف های روستا)
مدیریت کشور در دهه ابتدایی پس از انقلاب فاجعه بار بوده است. تمام ساختمانهای با سن کمتر از 40 سال در همین بازه ساخته می شوند و علیرغم دسترسی کشور به دانش مهندسی، از این دانش در بنای این ساختمانها استفاده نمی شود.
طی 20 سال گذشته هزاران میلیارد برای بازسازی و نوسازی این بناها مصرف شده است.
دستکای جمعیتی این دهه، بزرگترین مشکل صد ساله اخیر ایران است و عملا تمام مشکلات دهه های بعد ناشی از این دستکاری غیر غلمی و با شیب بسیار بالاست. خانوارهای دهه شصت و هفتاد با 4 بچه و بیشتر تبدیل می شوند به خانوارهای بچه گریز دهه های 80 و 90
ایضا در دیگر موارد
این دولت نمیماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
این دولت باید ادامه تحصیل دهد حداقل تا دیپلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
هر وقت رئیس دولت قبول کرد دوباره ثبت نام کنه در مقطع دیپلم به بالا درست میشه. دکترای افتخاری از موسسات ناشناس دردی دوا نمی کنه
همه در این کشور نقش منتقد را دارند، ولی کمتر کسی مدیر و مدبر و مسئولیت پذیر است. سوال اینکه کار راحتتر کدام است؟؟
گفتن ارزش ندارد از دلسوزان نظام می‌خوایم وارد عمل بشن نزارن مردم از انقلاب فاصله بگیرن خواهشمندم جلوی فقر ،تورم ،بیکاری بگیرن ما کشور ثروتمندی داریم از لحاظ منابع
چرا باید اینطور باشه
دم شما گرم. والا اینها رو باید تو گوش مسولان خوند تا از خواب بیدار بشن. اون یاران پیامبر هم که در شعب ابی طالب ایشون رو همراهی کردن تهش برای سه سال بود و نه چهل سال! که اگه کار اونها هم طول میکشید، اونها هم اونجا رو ترک میکردند و ضمن اینکه پیامبر راه رفتن رو هم برای اونها باز گذاشته بود و مثل الان نبود که بیش از چهل سال هست که با دنیا ساز مخالف میزنیم و میگیم چون اونها مخالفتشون با ما ادامه داره پس ما راه درست رو رفتیم!!
چه کسی باید این توصیه ها را جدی بگیرد ؟
کو گوش شنوا
می گویند ازان دری که فقر وارد شود ایمان میرود با این وضعیت اقتصادی کشور ودروغ های بزرگ چه فکر میکنید
بی‌حجابی وبدحجابی ربطی به فقر نداره ماتوجامعه هستیم اتفاقا همونایی ثروتمند هستن اکثریت بیححابن
بی‌حجابی برمیگرده به خانواده وتربیت دینی دوران کودکی
کسانیکه ایمان قوی دارند وپایبند به مسائل معنوی ودینی هستند شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند
اون بنده خدایی که در طول جنگ کشور رو اداره کرد الان تو حصرِ و امثال قالیباف در راس امور. بسی جای تاسف داره.
با سلام واحترام
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله مدیر مسئول از اقای ریسی دلسوزانه خواسته است که چون توان اداره کشور بویژه دربخش اقتصادی را ندارنداستعفا بدهند.درواقع خواست ملت از تمامی مسئولین فعلی است که چون توان اداره کشور راندارند، کناره گیری وامور را به متخصصین واگذارکنند.مولی علی (ع)می فرمایند اگر کسی را درانجام کاری بهتر از خود دیدی وکناره گیری نکردی ، مومن واقعی نیستی. (البته مزمون به این مفهوم)
هرکس که کنار گذاشته میشه توصیاه های مشفقانه می کنه
حرف زدن مثل آب خوردن است .راحت . اما در بیابان پیدا کردن آب تخصص می خواهد.این حرفها را همه می گویند اما همه شان در راه حل عاجز هستند. ای شیخ از راه حل بگو .
حاج آغا دیگه کار خرابتر از این توصیه ها شده.فساد ریشه این مملکت و حکومت را پوسانده اینقدر که با کوچکترین نسیمی این درخت از ریشه در خواهد آمد.
این بود دولت جوان انقلابی میدانی جهادی مقاومتی ؟!!!!
وقتی آقای آملی اینگونه طرف مردم میاد اوضاع خوب نیست خدا بخیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
طرف مردم ؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
میرزای شیرازی مردمی بود و اومد طرف مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
آملی باید با یه فتوا ماکارانی رو تحریم کنه و مردم رشته های ماکارانی رو بشکنن و بریزن دور تا مالک محتکر نورچشمی تک ماکارون ورشکست بشه
قالیباف و رییسی همزمان استعفاء دهند و دل ۸۴ میلیون ایرانی را شاد نمایند
امروز صبح دیدم جلوی ساندویچی سر کوچه مون شلوغ شده .
رفتم جلو .
اکبر آقا ساندویچی گفت : نون باگت های جلوی مغازه ام رو دزدیدن .
توی مشما ۵۰ تا باگت بود .
۵۰۰ هزار تومن گیر آقا دزده اومده بوده .
کاسبی روزی ۵۰۰ هزار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
دیگه نباید نون باگت رو صبح زود رها کرد جلوی ساندویجی
نون باگت تبدیل شده به کالای سرمایه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
شغل بی درد سر کم خرج پر درآمد .
نیاز به سرمایه اولیه هم نداره
فقط حرف کافی نیست جناب فقیه فقر شناس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
احسنت. چرا حکم جهاد نمی دهید؟
روحانی نمیخواست
رئیسی نمیتواند
پاسخ ها
ندایی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
نه روحانی تصمیم گیرنده و کاره ای بود و نه رئیسی...اینها مجری هستند برنامه ریزی کننده اشخاص دیگری هستند پس نه می خواهند و نه می توانند.
باید مردم بیرون بیاین وگرنه این دولت مردان فکر میکنن هیچ خبری نیست
دعای همیشگی پیامبر قبل از سلام دادن نماز اللهم انی اسالک الهدی و التقی و العفاف و الغنی. همیشه پیامبر در حال دعای غنی بودن میکرده و به ما هم آموزش داده ویا در حدیثی دیگر پیامبر این دعا را انجام میداده اند اللّهُمَّ إنّي أعوذُ بِكَ مِنَ الكُفرِ ، وَ الفَقرِ ، و عَذابِ القَبرِ . همانطور که مشخص است فقر و کفر و عذاب قبر خیلی به هم نزدیک در این حدیث روایت شده است
متاسفانه وقتی شخصیتی مثل آیت الله جوادی آملی هرچه به آدم بگوید بر نمی خورد.
نان و آب تنها یکی از مطالبات مردم است. مردم می خواهند آزاد باشند و آقا بالا سر نداشته باشند. اعقاید پوسیده شما مانع زندگی شرفتمندانه است.
اونکه نماد حجاب و عفاف یک ملت رو بر سر چوب کرد مشخص شد یکی از مزدوران مصی علینژاد بوده الکی حرف نزنید دشمن تو جنگ رسانه هزار سال از شماها جلوتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
آقای جلوتر از همه فقر اقتصادی با گرفتن مال محقق میشه و فقر فرهنگی با گرفتن
اختیار اون دختر با گرفتن
اختیار و غفر فرهنگی مبارزه میکند تو اگر جیگر داری با مسببین فقر اقتصادی کل بنداز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
خوبه طرفدارهای رییسی هم مثل خودش بیسوادند. مسیح نه مصی. مجید جان
اگه قرار بود با حرف زدن و توضیح واضحات مشکلات حل بشه که الان وضعمون این نبود. توو این مملکت فقط بلدن حرف بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
دقیقا همینه.
تا قوانین کشور بر اساس اصول علمی ( نه احساسی و …) اصلاح نشود و مدیران لایق که کشور را براساس اصول علمی با محوریت منافع ملی ( نه چیز دیگری ) بر سر کار نیایند مساله تولید ثروت حل نمی شود ( یعنی نه تنها نباید فقیر داشته باشیم بلکه ما ملتی ثروتمند هستیم ) تحریم های خارجی بعلاوه تحریم های داخلی محصول دیدگاههای کلان قانون گذاری و اداره کشور است
بدون اصلاحات ساختاری چیزی درست نمیشه. این حرفها هم فایده نداره
حل مساله فقر با وجود منابع عطیم ثروت کار سختی نیست فقط کافیست همه یارانه ها را دقیق به حساب سرپرست خانوار بریزند خود ملت مدیریت کنند تا اتلاف منابع به حداقل برسد این همه معطلی و دست دست کردن و گوش کردن به حرف مافیای رانت فرصت سوزی است البته مردم هم حق دارند نگران و بدبین باشند چون قبلا خوب اجرا نشده است ولی واقعیت این است که این راه حل وجود دارد و شجاعت و تدبیر نیاز دارد
جناب، عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
شعب ابیطالب 3 سال بود و بالاخره به پایان رسید چون درایت پشت آن بود. اکنون قریب سه دهه است که کشور و امت اسلامی در شعب ابیطالب هستند. اگر شعب ابیطالب کار دشمنان کافر اسلام و راس آن قبیله قریش بود ولی شعب ابیطالب ما بدون شک منشاء داخلی و خود ساخته دارد.
در صدر اسلام امثال علی ( ع ) و عمار و ... جان بر کف در خدمت اسلام و مسلمین بودند ولی الان باید در بین آقایان دنبال دزد و اختلاسگر و تضییع کننده امت اسلامی گشت. قیاس ، قیاسی مع الفارق است.
این را بدانید که قضیه از حد تذکر و نصیحت و امر به معروف گذشته و برای ارشاد دیر شده. توقع امت اسلامی از آیات عظام موعظه صرف نیست بلکه عمل است.
ازتوصیه ونصیحت گذشته امسال سالی سرنوشت سازاست ومردم صبورورنجدیده ایران درس مهمی رابه دست اندرکاران بی توجه ‌وتوهم زده مملکتمان خواهنددادمطمئن باشید!
برای شناسایی فقر نیاز به درجه آیت اللهی نیست همین که جلوی زن و بچه ات شرمنده باشی فقیر هستی نمی دانم چرا برای هر موضوعی دوست دارید دکان باز کنید
اقای جوادی با عرض ارادت،مشکل کشور اینای که گفتی نیست بلکه مشکل خود دین است اشتباه نشه منظور همین دین اسلام آقایان است نه دین اسلام حقیقی
تابناک شما که نظرها را منتشر نمی کنی دم از مردم وحمایت نزن
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
دوست خوبم.سایت تابناک با توجه به محدودیت های داخل کشور نسبت به سایر سایت ها فضای بازتری دارد ونظرات بیشتری را منتشر می کند.برای اثبات این مدعا کافی است سری به سایر سایت ها وروزنامه ها بزنید.که تنها به تملق گویی مسئولین مشغول هستند.
سه ده پیش باید شروع می‌شد تا الان جواب بدهد هم از نظر اقتصادی و اجتماعی ، دیگه دیر ،همه چیز از هم پاشیده
سفره خالی شد یهو همه میشن دلسوز ملت
سری به بازارها بزنین تا ببینین چه خبره دیگر کسی دلش به حال کسی نمی سوزد چند روز پیش به راننده ای که فرگازی را برایم آورده بود اعترا ض کردم که چه خبره این کرایه ای که طلب می کنی گفت ای آقا همه سر من کلاه می ذارن من هم سر تو . حالا شما سیاستمداران بگین جامعه ای را که به اینجا رسوندین دیگه میشه ازش عقلانیت توقع داشت
با سلام

در علم اقتصاد و مدیریت با ید فرصت ها و تهدید بیرونی را بخوبی تحلیل و با استفاده نقاط قوت ، تهدید را به فرصت تبدیل کرد، و این کار علمی است که از اندیشمندان داخلی در این زمینه کمک گرفته شود ، آنچه مهم است در کشور ما سرمایه اجتماعی بشدت آسیب دیده و عدم اطمینان جایگزین آن شده است و این موضوع با سرپوش گذاشتن و جناح بند قابل حل نیست و کشور های رقیب(نه دشمن) این موضوع را فهمیده اند و از این نقطه به کشور ماآسِب می زنند.
تا دیر نشده توصیه‌های «فقیه فقرشناس» را جدی بگیرید!
دیگه خیلی دیر شده خیییییییییییییییییییییییییلی
باید 20 سال پیش سخنوری می فرمودید!!! دیگر به خط پایان نزدیک می شویم. بای بای
تکرار درد خویشیم، درمان ثمر ندارد
این آه سینه سوزان دیگر اثر ندارد

بردند هرچه بردند، خوردند هرچه خوردند
فریاد ما چه حاصل، گوشی که کر ندارد

رنگ سبوی ما را از خون دل گرفتند
آن سرخ فام رفته، سوز جگر ندارد

حاجی ما برفته، فیروز طفل گشته
بوی بهار امسال شوق دگر ندارد

امروز پیرمردی با گریه داد می زد
از سجده ات چه حاصل، مِهری به سر ندارد

در سرفه های بیگاه رنج و تکیدگی بود
بیچارگی نگه کن! اما، اگر ندارد

تلخست هر چه گفتم ای آشنا ببخشا
کلک زبان مریم، دیگر شکر ندارد
رئیسی خط فقر رو به خط مرگ و فلاکت و نابودی تبدیل کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
قرار بود تا پایان ۱۴۰۰ خط فقر مطلق رو تعطیل کنه !!! :-)
در شعب ابی طالب پیامبر هم همراه مردم در فقر زیست اما حالا هیچ مسئولی فقیر نیست که درک کند مردم چه زجری می کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
الان مسئولا همشون توی شعب قصر شمیرانات و شعب استانبول و شعب کانادا هستن
اقازاده های اونور اب هم دچار مشک ل شدن....دلار کم میرسه..به هر حال برا اونایی که تو تورنتو میرن باشگاه و عشق و حال هم این وضعیت اقتصادی مطلوب نیست
1. رشته فقر شناسی از کی راه اندازی شده است؟ 2. آقای آملی نیز از کی در این تخصص دانش آموخته شده اند؟ 3. آیا با شیوه کلی گویی می توان به راه حل رسید؟ 4. علم اقتصاد علمی است که بر پایه اصول دانشگاهی طراحی شده است و نیازمند متخصصان خود است؛ وقتی از دانشمندان بی بهره از دانش در تصمیم سازی های اقتصادی کشور بهره مند می شوند و متخصصین واقعی این رشته به کناری گذاشته می شوند؛ نباید انتظار داشت که کشور مشکلاتش حل شود. 4. فساد سیستماتیک و نظام یافته، فامیل بندی در دستگاه ها و رابطه های رانت محور و بسیاری از موارد فساد انگیز و فساد زا عامل چنین بدبختی می شود که هیچ راه کاری جز شفاف سازی اقتصادی؛ ایجاد روابطه بین المللی درست و توام با احترام و تشویق سرمایه گذاری در کشور و کارآفرینی نیست.
ملت باید بگویند زندگی شرافت مند حق مسلم ماست ، خانه و مسکن وکار حق مسلم ماست باید به این سمت رفت ............
دولت رییسی برای حقوق دولتی ها گرانی را می اورد ان چیز جدیدی نیست قبلا همین اقا به اصلاح طلبان می توپید که چرا گران می کنند وحالا خودش دنباله روی انها شده وهیکس نیست بپرسد که تو ان قبلی نیستی
ملت باید یاد بگیرد بجای اینکه زباله گرد وکارتن خواب شود ،، بروند جلوی استانداری و فرمانداری بگویند این همه حقوق گرفتید برای ما چکار کردهاید ما کار می خواهیم و مسکن وغیره چون در قانون اساسی است ...................................
رئیسی به جای کندن ریشه فقر داره ریشه فقیر رو میکنه .
# شیش _ کلاس
حذف یارانه نان- به همان روشی که برخی یارانه ها خذف کردند و دو قلم یارانه نفدی ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی جایگزین کردند و عملا طی چند سال با ثابت نگه داشتن این مبلغ دو قلم یارانه مستفیم، آنها چنان کم ارزش شده اند که اثر کمکی(یاری دهندگی) یارانه از رفته و حکم پول صدقه پول خرد شده و تحقیر ملت فقیر ایران است!- چرا ارزش این یاراته کذایی ۴۵ به ۲ و ۵۵ به ۵ هزار تومان رسیده- در حقیقت فقرای ایران احساس بیعدالتی میکنند و بسیاری فکر میکنند دولتها سر فقرای ایرتن کلاه کذاشتن، پس حذف یارانه نان و تبدیلش مقل اقلام قبلی، شبیه جنایت علیه لشریت است مگر ارزش به نرخ روز با محسابه تورم حساب شود و تول هم تکلیف ان قلم یارانه شبیه کلاهبرداری از فقرای ملت مشخص کنند که الان باید لااقل نفری یک میلیون لگیرند یارانه غقط بخاطر ان دو قلم قبلی ، بهانه قاچاق و جنگ اوکراین و چرت است، ایران در بدترین حالت هم توان خودکفایی گندم دارد.
هبچ تفاوتی بین علم الهدی و جوادی آملی نیست
توصیه هر از چند گاهه حاج آقا برای مردم معیشت نمیشود و شکم مردم را سیر نمیکند
جناب فقیه فقر شناس کتاب های کتابخانه شان را که مطالعه گردیده و بلا استفاده مانده را به فروش رسانده و خرج نان شب فقرا نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
کتاب و کتابخانه لازم است برای عکس گرفتن .
کلاس کار است !
تا وقتی مدیران دزد اعدام نشوند اوضاع مملکت از این هم بدتر خواهد شد باید مدیرا تحصیل کرده و با وجدان امور را به دست بگیرند هر چند خیلی دیر شده است و امیدی به آینده خوب نداریم
جوادی آملی باید بر سر رئیسی نهیب بزند .
حرف که به درد نمیخورد
وقتی بجای تعامل وارتباط با دنیا ، برای آنها آرزو مرگ میکنی نتیجه اش همین است ..
جناب آقای آیت اله آملی کار از تکرار نصیحت گذشته اگر گوش شنوایی بود تا حال شنیده بودند.
شما به عنوان یک مرجع عالیقدر خوشبختانه هنوز بین مومنین مورد احترام هستید.
شما فریاد مردم مظلوم باشید که هست و نیست خود را از دست داده اند و برای لقمه نانی به هزار خفت تن در میدهند. همه موظفیم برای حفظ آبروی کشور و دین خود در مقابل این مسولین ناتوان در اداره کشور بایستیم. و احقاق حق کنیم.
شما هیچ کشوری در جهان که به روسیه و چین تکیه کرده و سرنوشت خود را به آنان گره زده پیدا نمیکنید که اقتصاد پویا و مردم غنی داشته باشد.
عزت زیاد
سلام به چپاول گران بگو
توصیه ، برای مردم ، نان و ماکارانی نمیشود .
گوشت و مرغ و برنج که جای خود !
در همین اوضاع و اصناف که خودی و غیر خودی از لزوم فقرزدایی و مبارزه با گرانی تاکید میکنند و تحریمها رو نفی میکنند یک بزرگواری میفرمایند تحریمها در حال بی اثر شدن است
چه خبره؟!!!!!!!!
جناب فقیه فقر شناس استاد محترم تا حالا کجا بودید که ثروت مملکت رو به تاراج میبردن دست بر دارید از دو رویی خون این جوانها، فقر و فحشا این دختر پسرها، از هم پاشیده شدن خانواده ها به خاطر فقر و.....‌ دامنتونو میگیره به خودتون بیاید تا دیرتر از این نشده.ظلم تاوان داره
۴۳ ساله که همه دارن همدیگه رو توصیه میکنن :-)

کو نتیجه ؟
کی باید عمل کنه ؟
چه کسی پیگیر توصیه هاست ؟
چند درصد توصیه ها اجرا شده ؟

ولمون کنید توره حضرت عباس !
این آقایون فقط باید در حد " رعایت تقوی الهی " توصیه کنن
متاسفانه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم ؛ این توصیه ها قدرت اجرایی نداره
باشه !
الان دکتر شیش کلاسه توصیه های این بابا رو جدی میگیره و همه چی ارزون میشه از همین امشب !

شما ناهار خوردی ؟
فقر شناس ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
قضیه ماکارانی ماجرای سیسمونی رو به حاشیه نبره
افزایش جقوق 10 درصد بازنشستگان کشوری به خدا ظلم وستم است
چون فرزندان بیکار دارند
تورم 50 دصد است
اضافه کغر حق جلسه ماموریت وسایز مزایا را ندارند
به نفع نچومی بگیران است
لطفا به گوش مسئولان برسانید
ما نیز به فقیه فقر شناس توصیه میکنیم که توصیه نکنند قبل از ایشان نیز خیلی ها توصیه کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار