بازدید 85908

ردپای افزایش حقوق‌ها در گرانی‌های اخیر؛ مهار تورم مهم‌تر از افزایش دستمزد/ افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقلی، تعدیل می‌شود؟

در حالی که پورابراهیمی معتقد است بهترین حمایت از کارگر، افزایش قدرت خرید است و هرگونه افزایش حقوقی که تورم را اضافه می‌کند عملا یعنی از بین بردن همان مازاد حقوقی که به کارگر می‌دهیم؛ عبدالملکی می‌گوید: اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 01 May 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ اقتصاد ایران در سال‌های اخیر از یک سو با تحریم‌های خارجی در حوزه اقتصادی و تجاری و از سوی دیگر با تحریم‌های داخلی و موانع کسب و کار روبه رو بوده است. در این میان، در نبود تدبیر و برنامه ریزی اصولی از سوی متولیان و سیاست گذاران پولی و بانکی کشور، روند افسارگسیخته تورم نیز بر تشدید فشار‌های اقتصادی بر معیشت مردم تاثیر قابل توجهی داشته است، به گونه‌ای که حجم نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ رقمی قابل توجه که اولین تاثیر آن بر افت ارزش پول ملی و افزایش نرخ تورم در اقتصاد است.
 
اما در این شرایط، دولتمردان برای بهبود معیشت مردم به ویژه کارگران، راهی جز افزایش حقوق نداشتند، به گونه‌ای که در روز‌های پایانی اسفندماه سال قبل، با تصویب شورای عالی کار و اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حقوق حداقلی قانون کار برای سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۷.۴ درصدی اعلام شد. این میزان افزایش برای حداقل حقوق در شرایطی بود که در سال ۹۹، رقم افزایش آن در سطح ۳۹ درصد به تصویب رسیده بود. با وجود این، پس از تصویب رقم حدود ۵۸ درصدی، برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی نگران تبعات این سیاست در حوزه افزایش انتظارات تورمی و همچنین فشار به رشد تورم و حجم نقدینگی در اقتصاد بودند و تاکید داشتند، ممکن است این میزان افزایش به تعدیل نیروی کار و افزایش بیکاری منجر شود.
 
اما عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این اظهارات تاکید داشت: «مارپیچ دست مزد_تورم در ایران رد شده و اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم شود
 
وزیر دولت سیزدهم همچنین اظهار داشت: عوامل اصلی تورم در اقتصاد ایران مشخص است که شامل رشد نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم وارداتی ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی و بی انضباطی در داخل و خارج دولت هستند که این‌ها ارتباطی به افزایش حقوق کارگر ندارد.
 
در این شرایط، حالا خبر‌ها حکایت از احتمال عقب نشینی دولت از رقم ۵۷.۴ درصدی برای افزایش حقوق حداقل بگیران دارد.
 
امروز محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: امسال شاهد اتفاقی بودیم که این عدد نرخ افزایش حقوق، فراتر از نرخ تورم مورد تصویت قرار گرفت. البته افزایش حقوق کارگران در این عدد ۵۷ درصد و یا حتی فراتر از آن، نیاز‌های امروزشان را با توجه به شرایط تورمی کشور برطرف نمی‌کند، اما در کنار این موضوع باید پیامد‌های آن را که بخش عمده اش به فضای کارگری در کشور برمی‌گردد، مورد بررسی قرار دهیم.
 
وی افزود: نخستین نکته‌ای که در این خصوص مطرح می‌شود این است که اگر این افزایش منطقی نباشد، اولین هزینه سنگین آن را بر جریان کارگری در کشور شاهد خواهیم بود.
 

حداقل ۲۵ درصد تعدیل نیرو در واحد‌های کوچک و متوسط

 
پورابراهیمی گفت: پیش بینی ما این است که واحد‌های کوچک و متوسط حداقل ۲۵ درصد تعدیل نیرو خواهند داشت، چون همزمان نمی‌توانند بهای تمام شده را مدیریت بکنند و این اثر در بیکاری و جریان خروج کارگران از محل کار دامن خواهد زد و طبیعتا اثر منفی خواهد داشت.
 
به گفته این نماینده مردم در مجلس: ما الان مواردی داریم که کارگران می‌گویند ما به همان قیمت‌های قبل و توافقات و حقوق و دستمزد سنوات قبل حاضریم کار کنیم، اما اگر قانون اجازه ندهد عملا کارفرما نمی‌تواند و تخلف کارفرما محسوب می‌شود؛ لذا منجر به بیکاری می‌شود.
 
وی افزود: اثر بعدی این تصمیم در بهای تمام شده فعالیت است؛ هرچقدر که صنعت و فعالیت و حوزه اقتصادی از نیروی انسانی بیشتر استفاده بکند، اثر آن در بهای تمام شده بیشتر می‌شود. اثر تمام شده‌ی بیشتر یعنی اینکه قیمت محصولات نیز باید متناسب افزایش پیدا کند.
 

ردپای افزایش حقوق ها در گرانی های اخیر

 
پورابراهیمی ادامه داد: بخشی از تورمی که در چند هفته اخیر شاهدیم به دلیل عدم تصمیم صحیح و غیرکارشناسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در تعیین نرخ پایه حقوق و دستمزد بوده است. البته ما پیشنهادهای خودمان را به دولت ارائه و مطرح کردیم که این رویکرد توافقی می‌تواند مبنای دقیق تری باشد. ما به واحد‌ها و مجموعه‌های مختلفی که به عنوان کارفرما می‌خواهند قرارداد ببندند، این اختیار را بدهیم تا در سقف‌های مختلف بتوانند با رویکرد توافقی اقدام کنند. چون وقتی یک عددی را ثابت نگه داریم، عملا خیلی‌ها نمی‌توانند و از آن مجموعه خارج می‌شوند. اما متاسفانه عمل نکردند و این موضوع پیامد‌های بسیاری داشته و جدا از بیکاری بر افزایش تورم و فشار اقتصادی بر معیشت آن نیز اثر خواهد داشت. این موضوع در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بحث شد. ایشان مطرح کردند که در جمع سه جانبه کارفرمایی، کارگری و دولت این تصمیم گرفته شده و ما به تنهایی در آنجا تصمیم گیر نبودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: بهترین حمایت از کارگر این است که قدرت خرید کارگر را افزایش دهیم. هرگونه افزایش حقوقی که تورم را اضافه می‌کند، عملا یعنی از بین بردن همان مازاد حقوقی که به کارگر می‌دهیم.
 
ردپای افزایش حقوق ها در گرانی های اخیر؛ مهار تورم مهم تر از افزایش دستمزد/ افزایش ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقلی، تعدیل می شود؟
 

به فکر مهار تورم باشیم

 
وی افزود: بهترین ظرفیت برای افزایش قدرت خرید این است که جلوی تورم را بگیریم. اگر کاری انجام می‌دهیم که خودش تورم زاست که نمونه آن افزایش بی رویه‌ای است که ما در کف حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری شاهد بودیم، عملا تمام زحمات ما را برای مدیریت تورم در کشور، می‌تواند از این ناحیه تحت تاثیر قرار دهد، زیرا همه دلایل تورم این مساله نیست، خیلی از عوامل دیگر همچون ناترازی نظام بانکی، ناترازی بودجه ای، اضافه برداشت‌ها از بانک مرکزی و استقراض دولت از بانک مرکزی و ... این‌ها آثار منفی بر رشد تورم دارد.
 

احتمال تعدیل نرخ ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقلی

 
ما در این باره هشدار داده ایم و الان این موضوع را از طریق ریاست محترم مجلس در جلسه سه جانبه روسای سه قوه مطرح می‌کنیم و از مکانیزم ابزاری که آن جا می‌تواند استفاده بکند، احتمال دارد تعدیلاتی در هفته‌های آینده اعمال شود تا بخشی از آثار و پیامد‌های تورمی تقلیل پیدا کند و به حداقل برسد. این تغییرات بازنگری در نرخ مذکور می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. الان این موضوع را از طریق کمیسیون به ریاست مجلس دادیم و به احتمال زیاد در جلسه سران قوا این موضوع مطرح خواهد شد و در آنجا اگر تصمیمی گرفته شود، طبیعتا تعدیلات مربوط به این نرخ اعلام خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: پیش بینی ما این است که آقای رئیس جمهور نیز نسبت به این موضوع و پیامد‌های منفی در اقتصاد و بیکاری گسترده کارگران و افزایش تورم در کشور حساسیت دارند و ایشان نسبت به این موضوع تصمیم گیری مجدد را در دستور کار قرار دهند.

سخن پایانی

 
در هر صورت آنچه مسلم است در اقتصادی که روند رشد حجم نقدینگی قابل توجه است، اتخاذ سیاست‌های مبنی بر افزایش قابل توجه حقوق و دستمزد با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم، راهکاری شکست خورده خواهد بود، زیرا روند صعودی حجم نقدینگی و رشد پایه پولی، به افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم منجر خواهد شد.
 
حال با افزایش پرداختی حقوق و دستمزد، به افزایش نقدینگی نیز دامن خواهد زد که در کنار روند شکل گرفته در حجم نقدینگی، این مسیر به خنثی سازی سیاست‌های حمایتی از معیشت مردم منجر خواهد شد و متاسفانه در کنار این مساله، به افزایش انتظارات تورمی و رشد سایر هزینه‌هایی همچون نرخ اجاره بها و ... هم سو با نرخ افزایش حقوق‌ها دامن خواهد زد که در نهایت حاصل آن تورمی دو رقمی و کاهش بیش از پیش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم خواهد بود.
 
بنابراین، بهتر است سیاست گذار اولا به دنبال راهکارهایی عملی و منطقی برای مهار روند رو به رشد حجم نقدینگی و سپس کنترل تورم و رونق تولید و اشتغال در اقتصاد باشد و در نهایت با افزایش منطقی در میزان حقوق و دستمزد، قدرت خرید مردم را از راه صحیح آن دنبال کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱۴
حالا که دیگه قیمت همه چیز سر به فلک گذاشته.دستمزدهم کم بشه دیگه قیمت ها پایین نمیاد
(اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم می‌شود.)
خب چرا حقوق کارمندان را کردید 10 درصد؟!؟
افزایش حقوق کارگران درست و صحیح ولی کارمندان بانک ملت و تجارت و رفاه کارگران و صادرات همه کارگری حقوق میگیرند یعنی 54 درصد افزایش ولی بازنشستگان همین 4 بانک در فقر مطلق فقط 10 درصد چرا کارمند بانک باید کارگری حقوق بگیرد
حالا که همه چی رو گرون کردین میخواین اضافه حقوق کارگرا رو ندین. شماها شیطون رو هم درس میدین
قیمتها که نجومی رفت بالا
افزایش حقوق را هم انجام ندید
کارگر دوسر باخت از کجا بیاره زنده بمونه
اول یه عدد درشت برای اضافه حقوق میگین، بعد با همین بهانه همه چی رو گرون میکنین، بعد شروع میکنین ناله کردن که افزایشات باعث گرونیه در صورتیکه کارگر بدبخت هنوز رنگ اضافه حقوق رو هم ندیده، بعد هم به بهانه مبارزه با تورم یه درصد کم به کارگرا میدین. هیچ دولت و حکومتی توو دنیا اینجوری به مردمش ظلم نمیکنه
شش ماه است در این خصوص هر لحظه خبری درج می شود. 10% افزایش بدهید و حجم را صادر کنید. خیلی تلاش کردید ولی نشد که بشه!
اگر این 57درصد تعدیل شد و تورم بیشتر شد چه
شما باید بگویید که پیش بینی من با دستمزد فعلی برای تورم در این بازه است اگر تعدیل شود به این بازه نزول خواهد کرد
و اگر پیش بینی شما صحیح نبود سال بعد دز مجلس نخواهید بود انشالله
تو ایران چرا هر چی سنگه مال پای لنگه ؟ سال پیش و سالهای پیش که حقوق کارگر با این نرخ اضافه نشده بودید تورم چقدر بود ؟ کاهشی بود ؟ یک مشت بی درد نشستند برای مردم بدبخت نسخه میپیچند . چقدر بدبخت هستند صاحبان انقلاب و پابرهنگان !!!
مافیای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی بهمراه برخی عوامل خود در دولت یا مجلس از ابتدا سعی داشته اند موضوع تورم را به افزایش ناچیز حقوق و دستمزد 1401 کارگران و بازنشستگان پیوند بزنند. همه بخوبی می دانیم که تورم ایران بیش از هر چیز به سیاستهای اقتصادی مجری و سوء مدیریتها در بدنه اقتصادی و تجاری و تولیدی کشور و مربوط است و نه به درصدهای ناچیز افزایش دستمزد حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان.
در واقع این ترفند سخیف از سوی این گروه های زیاده طلب و تکرار آن توسط رسانه های وابسته به آنها در جهت افزایش سود ناعادلانه و باد آورده نامبردگان و گروههای ذینفع دولتی محسوب می شود.
چنانچه به سیر افزایش قیمتها در یکسال گذشته نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که چسبندگی تورم به افزایش حقوق و دستمزد از غیر موجه ترین دلایلی است که قابل استناد می باشد. در واقع بطور معکوس بسیاری از کشورها در مهار تورم خود و خروج از شرایط رکود و ایجاد رونق نسبت به افزایش حقوق و دستمز اقدام کرده اند، چیزی که احتمالاً خوشایند مافیای بخش خصوصی نیست و گوشه ای از سود کلان آنها را بر باد خواهد داد.
اگر حقوق هم بالا نمیرفت بازهم تورم بالاتر میرفت
این نشون میده که مسولان این مملکت چقدر بی چشم رو هستند.سواره از حال پیاده خبر ندارد
افزایش کمتر از تورم حقوق ها یعنی افزایش فلاکت در چنین شرایطی همه مشاغل آسیب می بینند
باز شروع کردید؟!
دیواری کوتاهتر از کارگر پیدا نکرده اند. حقوق این همه مفت خور خبرگان و شورای نگهبان و نهاد های بیت رهبری را کاهش دهید.
اول تصمیم میگیرند و اجرا میکنند بعد در مورد عواقب تصمیمشان فکرمیکنند و بررسی کارشناسی میکنند !!!!!
آهان حقوق های نجومی دولتی ها و نمایندگان مجلس و ریخت و پاش ها از بیت المال در افزایش تورم بی اثره اما این چنرغاز افزایش حقوق باعث ایجاد تورم میشه. دولت ترخ آرد را 4 برابر کرده بعد افزایش دستمزد باعث گرانی ماکارونی میشه؟ لطفا شما که دستور بلدید به اجاره خونه ها هم دستور بدید که بالا نرن. عجب عقل کلی هستید شماها
افزایش حقوق قانونی مصوب شده، و چیزی خلاف قانون انجام نشده. حالا یه عده بخاطر منافع یه عده دیگه، هی موش دونی میکنن. اگه بخایم مصوبه قانونی رو تغییر بدیم، خیلی بده و دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه. بهتره بعضی ها دس از شیطنت بردارن.
۴درصدی‌ها تا کجا پیش خواهند رفت؟ از تورم تا سیسمونی و حالا کارگران و فردا ....
پورابراهیم ازمسائل ومشکلات کارگری خبر نداره یه کلاس بره پیش محجوب وصادقی تامفهوم کارگر را بفهمه
راست میگی جلو حقوق های نجومی را بگیر فقط چرت میگید نمی‌گذارید کارگر راحت باشه
سالهاست که این فرد در مجلس حضور دارد و استدلالهای بی اساس نامبرده در حوزه اقتصادی را شاهد هستیم.
علت تورم بی کفایتی مسئولین و گماردن نفرات ناشایست در پستهای مدیریتی و درنتیجه عدم بهره وری و تولید ثروت است. طبق صورتهای مالی منتشر شده در سایت سازمان بورس اغلب شرکتهای دولتی زیان ده هستند با زیان انباشته قابل توجه.حقوق کارگران ایران در حد کمترین حقوقها ی جهانی است. بیشتر شبیه به برده داری است، یکی نیست به این اقفساد دان بگه اگه کسی گشنه باشه مجبور است فقط برای لقمه ای نان بیگاری بده، نماینده مردم در مجلس!!!!!!!!!!
تاسف اوره تفسیرتان
حقوقها کمتر از کرت تورم افزایش داشته ان وقت گرانی های اخیر تقصیر آن شد؟؟؟
پراید ۲۰۵ میلیونی مقصرش پیدا شد، ان هم‌ افزایش حقوق ۱۰ درصدی!!!!
گوجه و خیار و گوشت هم تقصیر همان است

برای خودم متاسفم
توجیه های دولت روحانی شیک تر بود نه تفسیرهای اشتباه

تورمهای اخیر مقصرش چاپ پولهای بدون پشتوانه است، نه افزایش حقوق حداقلی
فاتحه !! اونی که نمیتونه تصمیم دست بگیرد را مجلس استیضاح کند و بندازد بیرون . بابا پدرمان درامد از این تصمسم های عجولانه . یک روز گاز را به نرخ خوراک پتروشیمی به تولید کننده میدهید و فردا برای صادراتش عوارض 12 درصدی میبندید پس فردا حقوق دستمزد را 57 % بالا میبرید! بعد انتظار دارید تولید رونق داشته باشد. تازه برخی اقلام مواد اولیه مانند پتروشیمی و فلزات رنگین که تماما دولتی هستند قیمت مواد را وحشتناک گران کرده اند. الان اغلب کارخانجات اسید به علت گرانی گوگرد توسط پتروشیمی ها تعطیل شده اند . 35% اسمی و در عمل 70% کرایه حمل گران شده والا نمیدانیم گناه ما چیه؟ البته که این حقوق کفاف کارگران را نمیدهد . اگر دولت میخواهد حمایت کند بیاید در نرخ بیمه تامین اجتماعی کمک کند. مالیات بر ارزش افزوده را حذف کند .و..... . البته همه این حرفها آب در هاون کوبیدن هست.
آقای عبدالملکی دراینجا درست میگویدهرچنددرتمام اقتصاد های دنیاافزایش دستمزدباعث گرانی بیشترمیشود کمااینکه درکشورآمریکادولت جدیددستمزدهاراافزایش دادوتورم وگرانی بوجودآمدکه میگوینددرچند سال اخیربیسابقه بوده ولی دراینجا گرانی هاچنان شتابی دارند و هرروزه به رکوردی جدیددست میابندحالا حقوق کارگران وهرقشری رادوبرابرویاسه برابرهم کنید یانکنید گرانی بیشتراست فقط اضافه کردن حقوق ها چرخ ماشین تورم وگرانی راکمی روغن کاری میکند ایشان اگر
میخواهدخدمتی کندبجای افزایش حقوق بخشی ازمایحتاج آنها رابدهندونه پول کاغذی بی ارزش البته همزمان تولید راهم افزایش دهنداگرواقعا قصدکمک باشد ونه فقط نیت شعار و دلخوش کردن حقوق بگیر
تورم وگرانی 1000 درصدی در ظرف سه سال ستون فقرات مردم را شکسته و هر روز سفره ملت کوچک و کوچک میشه، به منظور برون رفت از این وضعیت، بهتر است مسئولین محترم به دور از هر گونه نگرش سیاسی از نظرات اقتصاددانان دلسوز استفاده نموده و اقتصاد کشورو نجات بدن.
مگر دیواری کوتاه تر از دیوار کارگران هم هست؟!!
حقوق نمایندگان مجلس رو هم بیارن کف حقوق کارگری.اونوقت تورمی نخواهیم داشت.!!!!.
واقعا دروغگویی زشت است
اقای پور ابراهیمی در این چند سال در مجلس چه کار کردی آفزایش حق نداده بهانه گرفتی عملتون را درست کنید
پور ابراهیمی و همسویی با جریان کارفرماها؟ یه مقدار مشکوکه.
مردم رو به لجن کشوندین.از ایرانی بودن خودم شرمنده ام.کاش تو عربستان به دنیا اومده بودم
عامل اصلی تورم ....انتخاب نجومی بگیران و زیر میزی بگیران بعنوان تصمیم سازان در حوزه اقتصادی است
بله وقتی با این درصد رای وارد مجلس بشوی و به کسی هم نیاز نباشد پاسخگو باشی معلومه اینطور فکر می کنی حقوق کارگران اول سال افزایش پیدا می کند ولی افزایش قیمتها لحظه له لحظه خیلی مرد هستید دولت مواد اولیه را گران نکند تورم خو د به خود حل می شود وقتی قیمت سوخت مواد معدنی و ....همه دست دولت هست
اگر تورم دلیلش افزایش حقوق است پس چرا تورم ۷۰۰ درصدی یا همان ۷تا۱۰برابرشدن قیمت اجناس و مسکن
سالهای اتفاق افتاد که افزایش حقوق نبود
پس دلیل در دزدی ها و خیانت ها ببینید نه در افزایش حقوق کارگر
افزایش اسمی 57 درصد حداقل مزد از نظر مبلغ چیزی کمتر از دو میلیون تومان است. این افزایش با توجه به درصد تاثیر مزد بر هزینه تولید در مقابل سایر هزینه ها بسیار ناچیز است و تاثیری در تورم و افزایش هزینه تولید نخواهد داشت. تمام این بازیها برای کاهش حقوق کارگران و فقیرتر کردن آنها است.
یکشبه و دستوری قیمت همه چیز رو به قبل تحریمها برسونید
و از طرف دیگه حقوق و دستمزدها رو نیز کم کنید.
اونایی که از قانون تمکین نمیکنن مالیات سنگین و مجازات قانونی براشون وضع کنید.
افزایش حقتق ساده ترین راه پوشاندن مشکل تورم هست . و این وزیر کم عقل کار هم فکر کرده شق القمر کرده...برای دولت کاری نداره هر ماه یه عددی رو توی حساب ملت شارژ کنه... ولی عوضش توی همون ماه ده برابرش از جیب ملت میره...
این حرفها چیه که این اقای پورابراهیمی میزنه؟ازسال نودوهفت تاحالاتورم همینطوربالای پنجاه درصده هیچ ربطی هم به افزایش حقوق نداره دراین چهارسال اجاره خونه،خوراک،مسکن،خودرو،طلابیشترازده برابرافزایش پیداکردن حقوقهاچندبرابرشدند؟باکم کردن حقوق کارگران تورم کنترل نمیشه تاوقتی باکل دنیامشکل داشته باشین وضع همینه وازاینم بدترمیشه!
زورشان به کارفرما نمی رسد و کارگر این وسط بره دم کارد میشود
احتمال تعدیل نرخ ۵۷.۴ درصدی حقوق حداقلی
حقوقها را تعدیل میکنند ولی قیمتها به همین منوال باقی میمانند وحتی زیادتر میشوند
عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه
افزایش حقوق ها هیچ ربطی با تورم و افزایش اون نداره بلکه تنها عاملش سوء مدیریت است و بدون افزایش حقوق ها هم تورم سر به فلک می کشد! و آنوقت بدنبال بهانه دیگری برای توجیه تورم می گردید!
مگه داریم اول افزایش بدیم بعد یک ماه پرداخت کنیم بعدش تازه بگیم نه مثل اینکه خیلی زیاد کردیم حالا کاهش بدیم. این همه حقوق مدیریتی می گیرید که قبل از اتفاق متوجهش باشید. روش آزمون خطا را که همه بلدند!!!
به نظرم بزرگترین خطا انتخاب مدیران نالایق در دولت و مجلس هست ولا غیر.
این بنده خدا رییس کمیسون مجلس هم خودش و هم پدر مادرش از قشر کارکر نفرین و ناسزا و فحش دلش می خواهد
ایران یکی از پایین ترین حقوق و دستمزد را میان کشورهای جهان دارد چرا قیمت تمام شده کالا در ایران این همه بالا می باشد دلایل ان شامل
سوء مدیریت
فساد
افزایش قیمت مواد اولیه تولیدی ناشی از سیاستهای اشتباه دولت
تحریم و پرونده هسته ای
بهره وری کم ناشی از نارضایتی پرسنل و تجهیزات صنعتی فرسوده با تکنولوژی قدیمی
و...
در قیمت تمام شده چقدر دستمزد کارگران و پرسنل تاثیر دارد ؟نباید ادرس اشتباه داد به مردم
متاسفانه تبلیغ می شود ما پیشرفت کردیم و در این علم و ان علم در دنیا چندم هستیم سوال این است پس چرا وضعیت صنایع کشور به این شکل است چرا صادرات ما فن اوری پایینی دارد و بیشتر مواد اولیه خام است
گرچه جامعه را به اشتباه می کشاندی و می خواهید عنوان کنید که حامی حداقل بگیران هستید انطرف این پرده ۷ برابری حداقل حقوق حقوق خودتان است که بیش از آنکه بفکر قشر فرو دست جامعه باشید
از جبران کسری بانکها توسط بانک مرکزی جلوگیری کند تورم لجام گسیخته مهار میشود
هزینه ها حداقل 8 برابر شده است حتی قبل از این هم حقوق معلم و کارگر کفاف یک ماه کامل را نمی داد اعتراضات و تجمعات بر سر زنده ماندن است تمامی ندارد با بگیر و ببندد مشکل حل نمی شود. درک می کنند؟
چرا فقط حقوق کارگران تورم زاست چرا حقوق های کلان کارکنان دولت و پرداختهای رفاهی کارمندان دولت که از خزانه بیت المال پرداخت میشه تورم زا نیست
یکی به این آقای پور ابراهیمی بگه امسال تورم رو میخواید بدازید گردن افزایش حقوق کارگران پس سالهای قبلی چی آیا تورم نبوده نه آقا با این کارها نمی توانید تورم رو کاهش دهید،بله این خانه از پای بست ویران است،دیواری کوتاه تر از کارگرها پیدا نکردید،
اقتصاد ایران دچار یکی از مشکلات نادر و سنگین شده است.
این بیماری اقتصادی رکود تورمی!! نامیده میشود.یعنی از یک سو رکود بنا به دلایل گوناگون مثل فرار سرمایه. نبوداقدامات اصلاحی غیهردی میدهد. از طرف دیگر نبود واردات مثلا به دلیل تحریم و استقراض از بانک مرکزی و غیره باعث گرانی شده است. این دو ضد و نقیض هم هستتند اما در مواردی خاص هر دو در اقتصاد دیده میشود.
وقت خواب آقای ابراهیمی. حالا که همه چی تمومه چرا آب رو گل آلود میکنی؟
همه چیز اول سال گرون شده حالا حقوق کارگرو کم کنید تا فشار مضاعف وارد کنید. دستتون درد نکنه.
اشکال اصلی دولت عدم دانش مدیریت ریاست جمهور لذا خارج کردن کسانیکه درس اقتصاد خوانده وکمتر متملق هستند از شورای اقتصاد
با این کار فقط وضعیت رو وخیم تر میکنید خیلی کارخانه ها دارن جمع میکنن
اول حقوق را اضافه میکنند و بعد تورم زیاد میشود و بعد پشیمان می‌شوند و می خواهند حقوق ها را کم کنند؟؟؟ بعدشم میگویند چسبندگی قیمتها و قیمتها پایین نمی آید و بعدش هم آمریکا و اسراییل مقصر اصلی میشوند و مدیران گرامی مدال لیاقت میگیرند و آخر دولت و مجلس از خودشان هزاران آمار مثبت ارایه می دهند و....
این وسط بدبخت مردم که بازیچه دست این ناکار بلدهای پرمدعا شده آند...
عبدالملکی می‌گوید: اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم می‌شود.

!!!!

خب مشکل چیه، به همه کارگزان سالی 2 تریلیون تومن پول بدید

رئیس جمهور بی سوارد و کابینه بی سوادتر از خودش
از اول هم مشخص بود كه اين يك بازيه و شما اينقدر حقوقها را افزايش نمي دهيد!هر سال همين است يك درصد بالا مي گوييد قيمت اجناس كه بالا رفت بعد آن را بهانه مي كنيد و درصد افزايش حقوق را كاهش مي دهيد قبل از اينكه عملياتي شود!ولي قيمت اجناس كه بالا رفته ديگر پايين نمي آيد و آنهايي كه بايد سود برده اند.و فقط سر مردم كلاه مي رود!
با این افزایش حقوق که نیازهای کاگران رو هم تامین نمیکنه .. کلی قیمت ها افزایش یافت ..حالا میخواید حقوق رو کاهش بدید ؟ قیمت ها هم کاش پیدا میکنه آیا ؟؟؟ عمرا ... بیچاره کارگر
چرا اینقدر لی لی به لالای کارگران تن پرور میذارید؟ به فکر مخارج هنگفت آقازاده های عزیز و رحمتکش در امریکا و کشورهای اروپایی باشید که زندگی را بر آنان سخت کرده است.
سردبیر محترم تابناک
باسلام
این تحلیلی که شما در خصوص افزایش حقوق کارگران به نقل از اظهارات پورابراهیمی همه اش آبکی است ، چطور میشه با چندر قاض به حقوق کارگر اضافه میشه باعث افزایش تورم و اخراج کارگران خواهد شد. همینه که امثال پورابراهیمی ها در کشور هستند پس از انقلاب گفتند بگید مرگ بر امریکا مرگ بر کی و کی ؟ بعدها آقا زاده ها شون توی آمریکا و اروپا سر درآوردن دارن عش و نوش میکنن ، بعدش ما ملت علی‌الخصوص ما کارگران داریم تورم ،بیکاری،تحریم و ...... تحمل می‌کنیم ، این اظهارات پورابراهیمی بدرد خانواده خودش می خوره ، دیگه این دروغ ها کسی باور نداره
افزایش غیرکارشناسی شده حقوق سبب اخراج تعداد بسیار قراوان کارگران حتی از کارخانجاب بزرگ میشود علت اهمیت نداشتن علم حتی علم مدیریت وچسبیدن به ایمان که هرکس میتواند به ان تطاهر بکند
کنترل قیمت‌ها ار دست دولت در رفته است از عید به این طرف پنجاه درفقط مواد خوراکی گران شده است آنوقت بازنشستگان 10درصد افزایش حقوق فقط جلوی حقوق کارمندان را توان گرفتن دارند؟
خدایا کجا برم داد بزنم که صدا ما را بشنوند آمدند حقوق های ما را اضافه کردن. من شغل نگهبان داشتیم که با افزایش حقوق صاحب کار من آمد دوربین ودوزدگیر نصب کرد وبا ما تسویه حساب کرد گفت من پس این حقوق‌ها دیگر بر نمی آیم بابا اجناس را مدیریت می‌کردید نه افزایش حقوق به این شکل که باعث بیکاری ما شود
عامل اصلی تورم افزایش ۵۰ درصدی بودجه دولت است نه افزای حقوق کارگر
آقایان خردمند اگر از هزینه های اضافی که در دولت زیاد است و تعدیل حقوق بگیران نجومی هیچ نیازی به دیوار کوتاه کارگران ندارند .مقدار مالیات و افزایش طرحهای تشویقی باعث افزایش جذب نیرو میشود
و الان که تولید کنندگان بر همین اساس (دستمزد)قیمت ها را افزایش دادن تکلیف افزایش قیمت ها چی میشه
یک پیشنهاد دارم.بنده بعنوان یک بازنشسته حاضرم ریالی به حقوقم اضافه نشود و در عوض تورمی هم نداشته باشیم ولی اگر با عدم افزایش حقوقها تورم هنوز افزایش یافت اجازه بدهند که ایشان را در ملا عام اعدام کنم چون تفکرات امثال ایشان در این چهل سال اینجور خانه خرابمان کرد و متاسفانه هیچکس هم مسئولیت به گردن نگرفت و تقصیر را به گردن دیگری انداخت! ضمنا خوب است جناب ابراهیمی فیش حقوقی و کلیه دربافتی هایشان را بطور شفاف اعلام فرمایند بعد اینطور ادعا داشته باشند!
خجالت بکشید
افزایش حقوق کارگران از محل افزایش چاپ پول نیست بلکه از جیب مبارک کارفرما که سود یک ساله کردن را می دهند به کارگران
تازه در 3 سال گذشته کمتر از تورم هم اضافه شده و امسال فقط یک کمی از آن جبران شد
خجالت بکشید و هر چیزی را به تورم که هر ساله رخ می‌دهد گره نزنید
بیست سال پیش اقای پور ابراهیمی مناظره ای با دکتر کامران نماینده اصفهان در مورد تامین اجتماعی در شبکه تلویزیون داشت دکتر کامران اون زمان به این گفت شما یکی از اعضای تصمیم گیران سازمان شستا هستید در جواب گفت بله دکتر به او گفت شما حقوق چهارصد هزار تومان دریافت میکنید حقوق یک کارگر در ان زمان هفده هزار تومان بود
حقوق کارگر رو به دلار بدید تا مجبور نشید هرساله زیادش کنید . که هر چقدر هم زیاد بکنید کارگرها هرساله نسبت به پارسال فقیر تر میشن
مجلسیان این دوره نامه نانوشته را امضا می کنند با سر صدا افزایش حقوق تورم رفت بالا ولی از افزایش خبری نشد و ضربه محکمی به قشر کارگر خورد
نقدینگی و تورم و گرانی را که همیشه افزایش میدید
4 سال وعده کنترل تورم دادید
دروغ بسه
همتون سرمایه دارید و زورتون میاد پول به کارگر بدید
بهتره حقوق خبرنگارا و مدیرا تابناک صفر کنند تا درد مردم بفهمند
همه چیز هر ساله دویست درصد گرون میشه ولی همه دیوارها فقط بروی کارگرها خراب میشه
شمابرای کنترل قیمت میتوانید ازاطاق اصناف وپرسنل مطمئن افتخاری وبادادن کارت مجوزبه آنها جهت کنترل فروشندگان واصناف
کمک بگیریدمطمئن باشید بعداز ۲ونهایت۳ ماه دیگرنتیجه مثبت آنراخواهید دید این کاررابمردم بسپارید تاجلوی تورم وگرانفروشی گرفته شود ودرسنوات آتی برای تعیین حقوق نتیجه آن به نفع کارفرماوپرسنل وهم بازنشستگان خواهدبود
دستمزدهای نجومی و پاداشهای بی حساب و کتاب مدیران موجب تورم نیست ؟ احتکارها و رانتخواریها و مافیاها موجب تورم نمیشن ؟ چندرغاز به حقوق کارگر اضافه کردید به همه جاتون فشار اومده؟
حالا که گرونی چند برابر شده حقوقا رو میخاید بیارید پایین ؟
دقیقا همین حرف درست است حقوق ودستمزد بالا باعث تورم میشود وهمین حقوق فعلی جوابگوی هزینه ها نخواهد شد، شما باید مطابق هر ساله وبا نرخ تورم حقوق ودستمزد را مشخص کنید که حقوق ودستمزد امسال باتورم 42 درصدی بوده وباید دستمزد با 42 درصد بسته شود تا فشار به کارگران واقشار مختلف جامعه وارد نشود وباعث تعدیل نیروی کارگری نشود وکارخانجات وکارگاههای کوچک هم تعطیل نشود، ممنون و متشکر
حقوق ودستمزد بالا باعث نابودی کارخانجات وتعدیل نیرو ونابودی جامعه وبی عدالتی میشود
۵۷ درصد به حداقل دستمزد شده ماهیانه پنج ملیون ، خدا وکیلی پول توجیبی یکی از فرزندان شما روزانه بیشتر از این نیست؟
به نظر من تمام کارگرها جمع کنید و تیرباران کنید ، تا هم خودشون راحت بشن و هم شما
دستمزد بالا باعث ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی وتعدیل نیرو خواهد بود، وتورم بالا در پیش دارد ودر نتیجه بی قانونی در اقلام مصرفی خواهد داشت، ونابودی تمام اقشار وجامعه
ارزش حداقل حقوق کارگران در سال ۹۶ نسبت به دلار ، سه برابر ارزش حداقل حقوق امسال به دلار هست ، به نظر شما حقوق ها افزایش پیدا کرده؟
برای چی کارگر باید حقوق بگیره؟؟؟!!!
آدرس غلط ندهید
گرانی ها در ایران از اول سال بعد تعطیلات همیشه آمده و دولت هم ظاهرا برخی قیمت ها را با ارز نیمایی محاسبه می کند و دیگر خبری از ارز 4200 نیست و این یعنی یک درصدی تورم ها بالاتر می رود و بعد چند ماه تورم فروکش می کند و کمتر گرانی رخ خواهد داد
کارگر بدخت را بیشتر از این تحت فشار قرار ندهید با کاهش دستمزدشان
چرا بنزین رو با فوب خلیج فارس میسنجید ولی حقوق کارگران رو با حداقل دستمزد کارگران در بورکینافاسو ؟ تازه بعد کلی منت پشیمون میشید و آخرش کمش میکنید ؟
به ولاه قسم هممون از کار بیکار شدیم کارفرما گفت من ندارم حقوق بالا به کارگر بدم وهمه را اخراج کرد وگفت برید شکایت کنید به حقتون برسید چرا سالهای قبل نمیگفت چون نداره حقوق ودستمزد ی که امسال به یکباره 3 برابر شده را بده منم حق میدم بهش چون الان یه کارگر ساده ومجرد حقوقش با اضافه کار چیزی حدود 10 ونیم میلیون میشه، منم بودم کارخونه را میبستم وقتی که تصمیم گیری نادرست باشه اینجوری میشه که همه چیز به هم میریزه
تولید کننده ها همزمان با افزایش نرخ ارز بطور کاملا خودکار و خودجوش قیمتهاشونو بالابردن و حسابی جیبهاشون رو پر کردن و بعضا بیشتر از نرخ ارز هم از این توبره خوردن (مصداق بارزش تولید کننده های لوازم خانگی) و تنها سری که بی کلاه موند سر حقوق بگیر بود. حالا هم که دو قرون به حقوق کارگر اضافه کردن هم قیمتها رو بالا میبرند و هم تعدیل نیرو می کنند و هم فریاد وانفسا سر میدن.
این آقایان مسئول دارند با شاخص قراردادن حقوق و مزایای کارگران افکار مردم را از افزایش حقوق و مزایای کهکشانی هیات علمی دانشگاه ها و مسئولین منحرف می کنند!!؟؟ چون که خودشان ذی نفع هستند هیچوقت صحبتی از افزایش حقوق و مزایای هیات علمی ها نمی زنند؟؟؟!!!
نمردیم و معنی افزایش قدرت خرید مردم رو هم دیدیم!
با تعدیل حقوق ایا دولت قیمت آب و برق و گاز و عوارض دولتی و مالیات کم میکند یا فقط روی جیب مردم برنامه ریزی میکنند
خب برو تورم را مهار کن نمایند محترم وانقلابی حقوق خود وهمکارانتان هم کم کنید لطفاً
در همین سایت بارها نوشتم به دور تسلسل و خطرناک افزایش حقوق ها که از سال 90 آغاز شد پایان بدهید حالا نمایندگان از خوتب بیدارشدند که چه کار مهلک و تورم زای را نظاره گر بوده اما بدلایل مختلف از جمله عدم اشراف مجلس به اتراتزی ها و خطو ط قرمز اقتصادی کشور می باشد حالا با این آب بر جوی رفته چه می خواهیذ بکنید حداقل از افزایش خدمات و کالاهای تولیدی بخصوص شرکت های دولتی جل.گیری کنید .
ما عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به این اظهارات تاکید داشت: «مارپیچ دست مزد_تورم در ایران رد شده و اثبات نشده که در اقتصاد ایران افزایش دستمزد باعث افزایش تورم شود.»
مردک بیسواد چی داره میگه
با سلام وخسته نباشید به جناب آقای رییسی رییس جمهور محترم، جناب آقای ریسی درسته که هر ساله دستمزد با نرخ تورم هر ساله تعیین میشود ولی نه دیگه به یکدفعه 3 برابر شود وباعث اخراج امثال من کارگر شود این کار تحقیق نشده وناعادلانه صورت گرفته خواهشا دستمزدها را همانند نرخ تورم هر ساله تعیین کنید که باعت اخراج کارگران وتعطیلی کارگاه ها وکارخانجات وورشکستگی انها نباشد من کارگر باید به جیب کارفرما وتولید هم نگاه کنم که با این وضعیت بد اقتصاد ورکود تولید چطور کارفرما حقوق منو از جیب خودش بده با این رکود واقعا سخته خواهشا به فکر همه باشید ویکجانبه به دستمزد نگاه نکنید وعادلانه وروی حساب تصمیم گیری کنید، ممنونم
همین وزیر کار یک تنه برا زمین زدن دولت رئیسی کافیه
حقوق های نجومی شما باعث تورم نمی شود دست از سر بازنشستگان تامین اجتماعی بردارید
این نماینده بهتر است یک فکری به درآمد خودش بکند با این افزایش هم هنوز حقوق کارگر حتی کفاف اجاره خانه اورا نمی دهد کارگرانی میشناسم که در روزهای تعطیل یا بعد از کار کار نطافت منازل را انجام میدهند یا کارهای دیگر آقای نماینده دست بردارید از این سیاه بازیها شما آیا نمی دانید محصولی که در عرض سه سال قیمتش ۱۰ برابر شده و کارفرما چه سودی عایدش شده ولی دستمزد کارگر بی نوا در حد چند درصد
قبل از عید وزیر اعلام کرده افزایش رو... نباید زیر قول و قراری که به کارگر دادین بزنین... برای دولت هم بد هست... اگه قراره تورم رو کاهش بدن، افزایش سال بعد رو باید تعدیل کنن نه 1401 رو...
خواهشمنداست در کار تامین اجتماعی دخالت نکنید کار شکنی عواقب دارد وقتی همه چیز ده برابر شده شما زورتان به بازنشستگان که سالیان سال امثال شما آقا ابراهیمی حقشان را خوردند سنگ اندازی میکنید دورود به شرف آی عبدالملکی که جواب ایشان داد اگر خیلی زرنگی چلو بازار بگیر فقط حرف الکی میزند
متاسفانه کارخانه ها وکالت ها تو اسفند و فروردین تا دویست درصد هم گران شده ودروغ میگن بعد از افزایش حقوق کالاها منطقی گران میشه جلو جلو گران کردن افزایش پنجاه درصدی حقوق با توجه به اینکه کارگران تا نود و پنج درصد حداقلی هستن بهانه ای برا افزایش قیمت کالا ها میشه وچون قدرت خرید میاد پایین کارخانه ها ورشکست یا تعدیل نیرو میکنند تا سی درصد به هر حال فاجعه است
اول اعلام کردند حقوق زیاد شده به همین مناسبت همه چیز را چندین برابر گران کردند از خوراکی گرفته تا دارو و نرخ ویزیت پزشکان حالا که همه چیز را گران کردند باز می خوان حقوق را کم کنند بدبخت کارگر .
آقای پور ابراهیمی در آمد ماهیانه شما چقدره ؟
جناقب آقای پورابراهیمی به جای اینکه اینطور رگ گردنت کلفت بشه و به خودت فشار بیاری بیا مردانگی کن طرحی هم بده که حقوق خودت و همکارات و وزرا ومدیر کل ها هم کاهش پیدا کنه بعداز مدتها که یک مقداری برا ازروی قشر مظلوم کارگر داره برداشته میشه شما اومدی ونخود آش شدی برو دنبار کارت حیا کن مردک
تورم بالا نتیجه رشد نقدینگی با سرعت نور است که بر هر اهل فنی معلوم است منبع این رشد نقدینگی کدام نهادهای اقتصادی هستند.
وقتی بانکها 20در صد سود میدهند ،یعنی اینکه بعد از 5 سال با سود مرکب پول شما 2.5 برابر میشود پطور مثال اگر یک میلیارد در بانک بزارید بعد از 5 سال پول شما 2.5 میلیارد میشود بدون ریسک ،پس باید نظارت جدی بر بانکها داشت ،2 اباید حقوفها را افزایش نداد بلکه آن را کم کرد تا هم پارتی بازی برای جذب فک وفامیل در شرکتهای دولتی کم شود ،وهم تولید برای در آمد بیشتر در نتیجه زحمت اتفاق بیفتد
این آقای نماینده اول از همه حقوق و مزایای آنچنانی خودش و دیگر نمایندگان رو تعدیل کنه و به سطح حقوق فعلی کارگران برسونه تا معلوم بشه در گفتارش صداقت داره.
هنوز مردم حقوق سال ۱۴۰۰میگیرن
حقوق اضافه نشده که تورم باشد
آقای پورابراهیمی.
چطور به صنعت و کارخانجات اجازه چتدبرابر کردن اجناس را میدهید ولی برای کارگر اینقدر سخت است تصمیم گیری‌
بهتر است قیمت مسکن را به سال۹۸ برگردانید و حقوق بالای ۱۰میلیون تومان هم در کشور نداشته باشیم.همه راضی خواهیم بود
نتیجه گیری ها بعضاً بدون مطالعه و برداشت های غلطی است که حضرات مطرح می کنند و همه اش هم آدرس غلط می دهند .
هنوز هیچ گونه افزایشی در حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان تا امروز (11 اردیبهشت) اتفاق نیفتاده است ، چطور به تورم دامن زده است؟
دولت خود قبض برق فروردین امثال بنده را نسبت به بهمن 6 برابر کرده است !! آن وقت دم زدن از افزایش تورم بدلیل افزایش حداقل حقوق بسیار بی ربط است.
ضمنا حقوق بسیاری از کارگران و کارمندان دولت با افزایش 57 درصدی به نصف خط فقر هم نمی رسد !!
چطور افزایش حقوق حداقل بگیران باعث تورم میشه ، ولی افزایش حقوق نجومی ها باعث تورم نمیشه.
اگه راست میگید حقوق کسانی که دریافتی بالایی رو دارند افزایش ندید. حتی اونها رو کم کنید.
به خدا قسم حقوق مفت میگیرن.
چه میکنند برای مردم به جز گرانی و عدم نظارت و فساد و رانت چه خیری برای مردم داشتن.
انشاالله تو حلقومتون گیر کنه
حقوق کارگر در ایران بخش کوچکی از هزینه های تولیده حتی اگر حقوق کارگر رو کم کنند خیلی در مهار تورم نقشی نداره در ایران هزینه های مجوزها پروانه زمین تهیه مواد خام گران و عدم دانش کافی مدیران باعث افزایش هزینه هاست ولی همه زورشون به کارگر میرسه
چند تا چک سفید امضا از طرف کارفرماها بهت دادن که داری سنگ‌کارفرما هارو به سینه میزنی شما نمایند همین مردم هستی وقتی میخواید رای بیارید هزارتا وعده وعید میدید وقتی میدید سر کار یادتون میره کی بودید خدا ازتون نگذره شما اگه خیلی لنگید تورم و بیار پایین حقوق هم اضافه نکن
من که حا ظرم حقوقم برگرده به سال 80 قیمت هم برگرده به سال 80
این اقای نمایند معلوم نیست چند کادگر داره که این قدر جوش کارفرما رو میزنه
آقای پورابراهیمی خدا میدونه منشا حرفات از کجاس و چرا به ضرر کارگر بیچاره حرف میزنی اما یه چیز مشخصه اونم اینه که تا حالا شرمنده خانوادت نشدی و هیچ موقع کمبودی نداشتی تو و امثال تو اگه به فکر کشور و مردمی یه راهکاری بده که نقدینگی زیاد نشه تو مملکت بعد بیا چندرغاز حقوق کارگرو کم کن از ریشه شروع کن چرا عادتتونه که همه چیزو از وسط شروع کنین که اخرشم نتیجه نده تو اگه مسئولی اگه لیاقت داری جلوی اختلاسهای هزاران میلیاردی رو بگیر که هر کدومش حقوق ده سال همه کارگرای ایرانه شرف داشته باشید
تورم طعم افزایش حقوق را تلخ کرده است تورم قبل افزایش و تورم بعد از افزایش که من آنرا پیش تورم و پس تورم افزایش حقوق می دانم که همیشه درصد مجموع آن بالاتر از درصد افزایش حقوق است و متاسفانه دولت شبیه تخم مرغ و مرغ قادر به کنترل آن نیست
آقای پورابراهیمی مگر دراین هشت ماه دولت جدید حقوق اضافه شده که اینهمه تورم بوده پس تورم ربطی به افزایش حقوق ندارد اگر حقوق کارگران اضافه شده حقوق شما که خیلی بیشتر میشود چطور تورم زا نیست
چرا شوکه چرا ناراحتی تمام تورم و گرانی کشور بخاطر افزایش ناچیز حقوق کارگران است و حقوق های نجومی مدیران و مسئولین کشور که آنچان تاثیری ندارد لذا طبق روال همیشگی زور باید به قشر ضعیف جامعه آورده شود تا همیشه در جدال هزینه های زندگی باشند و نتوانند حرفی بزند و جز خجالت جلوی همسر و فرزندان خویش زندگی کنند لعنت و لعنت بر ظلم حاکم
اقایان مسئول به خدا ما نمیخواهیم حقوق ها اضافه شود اگر حقوق های اضافه نشود وازان طرف هم اجناس گران نشود ایا چه مشکلی پیش می اید.شما ده درصد حقوث ها را اضافه میکنید وبهانه به دست تولید کننده وفروشنده میدهید والان حداقل ۳۵درصداجناس را گران کردند ما حاضریم شما حقوق ها را به ده سال پیش برگردانید وقیمت اجناس را به ۱۵ سال پیش برگردانید به خدا با این وضعیت این افزایش ها نه خدمت به مردم است نه کارمند ونه کار گر.
تورم ربطی به افزایش حقوق ندارد .هیچ کارشناسی نمیتونه ثابت کنه گرانی افسار گسیخته که هر ساعت گرفتارمان کرده به سالی یکبار افزایش حقوق ارتباط داره .لطفاً ثابت کنید
آقای پور ابراهیمی توجه داشته باشید که این افزایش تصویب شده مربوط به جبران تورم سال گذشته است نه بخاطر پیش بینی تورم سال ۱۴۰۱ ، لطفاً قبل از نطق قانون را مطالعه فرمایید هر چند که قانون فقط برای مردم عادی و زحمت کش است نه برای دزدان و اختلاس گران اقتصادی
رئیس کمیسیون اقتصادی خودش از اقتصاد خبر نداره ؟!
هنوز هیچ کارمند و کارگری افزایش حقوق فروردین را نگرفته و از بهمن 1400 افسار گسیخته افزایش تورم داشته ایم لطفا گزینه دیگری را جهت کنترل تورم در نظر بگیرید چون دولت ها هیچوقت نتوانسته اند چیزی که افزایش قیمت داشته را کاهش دهند
یه راه فقط وجود داره که مملکت گردانها به نفعشون نیست اونم اینه که واردات ازاد بشه دولت حمایت خودشه از رانت خوارها دست ورداره ودر یک دوره 10ساله به جراحی اقتصادی در سطح کلان انجام بده و هرکه به سرجای خودش بزاره چون الان مثلا متخصص جراح داره ساختمان سازی میکنه الی اخر خلاص
در دفاع از کارگر صحبت نمیکنی میتوانی که حرف نزنی
کجای دنیا حقوق کارگر افزایش میدن بعد اقلام چند برابر میکنن چه فرقی کرده بازم وقتی میرم خرید نمی تونم نصف سال قبل هم خرید کنم چقدر گرونی چقدر
دولت بی سوادان تصمیماتش بهتر از این نمیشه. طرز فکر وزیرش نشون میده چه خبره.
مشکل تورم فقط حقوق بالا نیست
مهم ترین دلیل تورم افزایش چاپ پول توسط بانک مرکزی بدون پشتوانه هست
دلایل دیگه هم هست که کارشناسان اعجوبه اقتصادی بهش پرداختن ولی مشخص نیست چرا جای اشتباه دنبال دلیلش میگردن
افزایش شمدرغاز حقوق عامل گرانی است اما دله دزدی ها و اختلاس های سیتماتیک و سیسمونی گیت ها و حقوق های نجومی و زندگی در کاخ مرمر و بین هزاران محافظ عامل بهبود اقتصاد !!!!!!
این دوستمون نابغه ی اقتصادی فرض شده . امیدواریم کشور را زمین نزند. فرصت برای آزمون وخطاهای بیشتر نمی تواند نامحدود باشد.حساب و کتاب دقیق و درست لازم است.
با عرض ادب و احترام. مصداق ضرب المثل ( آب رفته به جوی بر نمی گردد) اتفاق افتاده در اواخر اسفند ۱۴۰۰ برای نمونه در محل خودمان در جریان قرارداد اجاره مغازه ای بودم با اجاره ماهیانهدشش میلیون تومان که به تعطیلات عید نوروز خورد، بعد از تعطیلات و در روز ۱۶ فروردین همین مغازه را صاحب ملک دو برابر قیمت یعنی دوازده میلیون تومان اجاره اعلام کرد و علتش را افزایش ۵۷/۵ حقوق اعلام کرد . ... درود بر بانیان خیر
گرانی ها و افزایش تورم بابت حقوق کارگران نیست. بلکه اختلاس هایی است که انجام می شود و پول بانک ها و دولت از ایران خارج می شود و در قبال آن پول وارد کشور نمی شود و لاجرم پول چاپ می شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد. جلوی اختلاس را بگیرید نه اینکه جلوی نان خوردن مردم را مسدود کنید. آقای اقتصاددان مجلس هم نظر داد!
آقای پوابراهیمی زیاد حرف می‌زند در این یک ونیم ماه که حقوق ها زیاد نشده چرا هم ه چی گران شده۰ شما سواد وتوان مهار گرانی راندارید می خواهید یه دلیلی برای مردم بتراشید
واقعا همینطوره....
من بررسی کرده ام...
افزایش بی رویه حقوق تورم زاست
ضمنا من خودم کارگر هستم.
چطور حقوق مجلسی ها یا دولتی ها زیاد شدنی تورم نمیاره و تعدیل نیرو ندارن و فقط تورم بخاطر افزایش حقوق کارگران دارد؟
تورم داخل مملکت بخاطر حقوق ها نیست بلکه بخاطر سو مدیریت اقازاده هایی هست که بی سواد هستند و در راس کارند.
چرا خودتون رو گول میزنید ملت همه میدونن چه خبره و بیدارند.
پس خواهشا علت تورم رو در جای دیگری بیابید. ملت به شماها رای ندادند که حقوق خودتون رو ببرید بالا بلکه اعتماد میکنند به شما و تا راهی برای بهتر شدن اوضاع پیدا کنید.پس از جیب کارگر جملعت مایه نذارید...پارسال که کمترین میزان حقوق کارگران اضافه شد چرا انقد تورم و گرانی داشتیم؟مگه همین دیروز نبود قیمت دلار 900تومالن بود؟یا قیمت بنزین 80تومان؟ابچیا بی ارزش شدن پول ملی هم بخاطر کارگران عزیز بود؟ایا گرانی بنزین بخاطر حقوق کارگران بود؟
بجای حل مسئله ، از جیب ضعیف ترین اقشار میزنند
دولت اگر مردمی بود ابتدا از خودش شروع میکرد ، با پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات و منابع در اختیار ( مثل انرژی، مالیات و ...) ، منتها دولت ناتوان از حل مسئله تلاش میکند قیمت را رها سازی کند ، آنهم در اقتصاد بسته و انحصاری!!!
خلاصه یه جوری مردم روسرگرم میکنند تا بمب اتم ساخته بشه و هیچکس جرات نزدیکی به ایران دا نداشته باسه و مسولان فارغ از دغدغه خرج پدر مردم را در بیترند . مثل الگو شان کره شمالی
نماینده های مردم در مجلس - ببخشید نماینده های شرکتها در مجلس - مجددا سیرک راه انداخته اند
بله این موارد بهتر بود در اسفند ماه و قبل ازابلاغ آن بررسی می شد نه الان که اثرات تورمی خودش رو گذاشته و کارگران هم اخراج شده اند دیگه تاثیری نداره برگشتش اساتید که معلوم نیست از کجا مدرک گرفتین
همین اتفاق سال اول احمدی نژاد هم افتاد یکم فکر کنید...
اقای پور ابراهیمی خودت چقدر حقوق میگیری ‌ در ضمن هنوز ریالی افزایش ندادید مصوبات مجلس در رابطه با خودرو که تورم را خیلی بیشتر بالا برد . اگر فکر مردم هستی چه کاری درباره گرانی خودرو که اثر بیشتری بر تورم دارد کردی، تابناک نشر نمیدهی میدانم .
حرف بی ربطیه. این همه سال که حقوق کارگرا 15 20 درصد زیاد میشد مگه تورم کمتر بود؟
با این همه گرونی با حقوق کارگر تورم ایجاد میکنه برو خدا روزی جای دیه بده. با این حرفات
تا وقتی با تمام دنیا تعامل سازنده نداشته باشیم، اعتماد بین المللی را جلب نکنیم، سرمایه اجتماعی داخلی را با توجه به همه آحاد جامعه افزایش ندهیم، مشکلات حل نمی شود.. سرمایه گذار، نخبه، تحصیل کرده، متخصص و ... باید جذب شوند.
آقای پور ابراهیمی خودتم میدونی حرفهایی که میزنی همش حمایت از رفقای کارفرمات هستش ودلت به حال کارگر جماعت نسوخته
مگه میشه افزایش حقوق ها را تعدیل کرد در حالیکه اجناس این همه گران شده اند ؟
موتور محرک تورم بی انضباطی مالی دولت است ، ترمز تورم کاهش حقوق کارگران !!

انصافتان را شکر .
افزایش حقوق 10%کارمندان دولت و تورم 40%کارمندان دولت را فقیر و فقیرتر خداهند کرد!!!!!!!
والا هنوز حقوقی رو افزایش ندادن
افزايش حقوق كارمندان تنها 10 درصد است آن هم با اين تورم، ولي افزايش حقوق كاركنان تامين اجتماعي 38 درصد به اضافه حدود 500 هزار تومان مبلغ ثابت است
با اين حساب كارمند دولتي كه 6 ميليون تومان پايه حقوقش در سال 1400 است حقوق سال 1401 وي ميشود 6600000 ولي كارمند تامين اجتماعي با همين حقوق سال بعد حقوقش ميشود حدود 8780000 تومان يعني بيش از 46 درصد افزایش
این در حالیست که عیدی کارمندان نیز حدود 2 میلیون است و عیدی آنها حدود 7 میلیون
علت این همه تبعیض چیست
یه نفر تو زمستون درجه بخاری خونه اش رو زیاد کرد دید خونه اش گرم شده کولر گازی خونه اش رو روشن کرد بعد دید خونه اش سرد شده درجه بخاریشو بیشتر کرد و همینطوری ادامه داد تا دید دیگه بخاری و کولرش تا ته زیادند و بیشتر جا ندارن داشت به این فکر میکرد که بره یه کولر و یا یه بخاریه دیگه بخره که یکی بهش گفت : دانشمند بجای این کارا همون اول درجه بخاریتو کم میکردی هم خونت گرم نمیشد هم این همه هزینه نمیکردی
حالا حکایت ماست قیمتها میره بالا ارزش پول میاد پایین، حقوق کارگرها و کارمندها و ...هم میبرن بالا بعد افزایش نقدینگی پیش میاد و کمک میکنه به تورم بیشتر و دوباره افزیش حقوق هاو ....
آقایان مسئول اقتصاد ارزش پول رو حفظ کنید حقوق رو هم افزایش ندید الان هم بجای افزایش حقوق ها یه کاری کنید قیمتها بیاد پایین
چه چیز بدی رو اینا دارن باب میکنن سابقه نداشته مجلس بیاد تو حقوق کارگران زحمت کش که تصویب شده دست ببره و بخواد حقشونو پایمال کنه اصلا همچین چیزی اتفاق نیوفتاده تابناک لطفا پیگیری کن . نزار این چیزا باب بشه
خوبه کارگران هم بیان تو حقوق تصویب شده مجلشی ها دست ببرن و تعدیلش کنن ؟
از حرفها آقای پرر ابراهیمی زیاد میزند شما اگه قدرت دارد قینت اجناس به قیمت سال گذشته برگردن ما یک ریال افزایش حقوق نمیخواهیم متاسفانه از سال گذشته اجناس ۱۰۰ درصدد افزایشیدا کرده
اخه یکی بگه، افزایش حقوق کارمندان که دولت باید از جیب خودش بدهد فقط 10 درصد ناچیز؟، آن وقت افزایش حقوق کارگران 57 درصد از جیب کارفرمایان، آخه این چه معادله و کج فهمی مدیران و مسئولان کشوری است؟؟
البته سیاست افزلیش حقوق بد است اما افزایش قیمت ها سیاست خوبی است بخصوص بیشتر از نرخ تورم و چند برابر افزایش حقوق کارکنان دولت!
باز هم کارگران باید تاوان سعی و خطای مسولان را بپردازند. مطمئن باشید با تعدیل حقوق کارگر هم قیمت به حالت اولیه برنمی گردد.در این قضیه کارگران هم چوب خوردند، هم پیاز و هم جریمه شدند.
کاش پور ابراهیمی می گفت که قدرت خرید کارگر را چگونه می توان افزایش داد/کلی گویی بس است
این حرف مفته . طبق اعلام برنامه کارشناسی با حضور اقایان سرمایه دار حقوق تنها 17 درصد از هزینه های جاری تولیدی ها و .... رو شامل میشه که الان اگر افزایش قیمت سایر چیز ها رو در نظر بگیریم نهایتا به 20 درصد از هزینه ها میرسه(3درصد افزایش) ولی تولید کننده ها و وارد کننده ها به لطف سیستم سرمایه داری قیمت ها رو برای شروع 30 درصد افزایش دادن تا ....
ندونم کار ها به جان هم افتادن ودر گیجی مطلق فقط به لحران دامن میزنند
با سخنان آقای پور ابراهیمی کالا موافقم
واقع جای تاسف داره که دیواری کوتاه تر از کارگر و دستمزد ان پیدا نکردید!!
ملعون ها حقوق کارگر باید پنجاه میلیون.باشد نه پنج میلیون بی ارزش.
شما به فکر مردم هم هستین مخصوصا کارگرهای زحمتکش آه کارگران گریبان گیرتان میشود \
یعنی از اول سال 1400 تا پایانش که نرخ گرانی هر هفته افزایش می یافت علتش این بود که هر هفته حقوقها میرفت بالا؟
چه دلیل مسخره ای برای افزایش ندادن چندرغاز حقوق میارید.
تا بحث افزایش حقوق مردم مطرح میشه (حالا چه کارگر چه کارمند)، مسئولین یادشون میفته که تورم داریم. ولی وقتی نوبت خودشون میرسه، تورمی در کار نیست.
رد پای همه گرانی ها در ناکارامدی دولت است نه در افزایش حقوق کارگران که حتی هنوزئ این افزایش اعمال نشده
اگر کارگر وکارمند حقوق متانسب وخوب بگیرد قطعا کارایی او تا صد در صد هم افزایش میابد که این به نفع کارفرما هم می باشد ضمن اینکه تلاش میکند موقعیت خود را هم با شرایط خوب حقوقی که داد محکم کند که منجر به اخراجش نشود ولی در صورت پایین بودن حقوق انگیزه که از بین برود هر روز دعوای کارگر وکارفرما را خواهیم داشت که در بسیاری از موارد منجر به اخراج کارگر ویا کارمند خواهد شد نمونه مثال خوب در امد مکفی وخوب پرسنل فولاد مبارکه است که هر روز رکوردار تولید هستند
همه کالاها طی این دوسال هزار درصد گران شده ولی حقوق کارگر و کارمند دویست درصد بالا نرفته آخر انصاف داشته باشید
همه کالاها طی این دوسال هزار درصد گران شده ولی حقوق کارگر و کارمند دویست درصد بالا نرفته آخر انصاف داشته باشید
همه اینها نتیجه تصمیم های غیر کارشناسی است که بدون همه سو نگری و فرصت کافی و به طور شتابزده در کشور اتخاذ میشود و فقط به دنبال نمایش است. وانگهی اگر این نتیجه تصمیم سه جانبه کارگر و کارفرما و دولت بوده نشان میدهد که آن دوستان نیز خودشان از تخصص و آینده نگری لازم برخوردار نبوده اند!
با عرض تأسف، در نهايت کاري انجام ميشه که «از اينجا مانده و از اونجا رانده بشيم» افزايش وحشتناک تورم را الان داريم تجربه مي کنيم که بخش عمده اي از آن به افزايش حقوق و دستمزد بر مي گردد و کم کردن حقوق و دستمزد هم ميشه «نوشدارو بعد از مرگ سهراب». اقتصاد کشور جاي آزمون و خطا نيست.
مسخره است. چرابایدبارگرانی وتورم بردوش کارگروبازنشسته باشدآقایان اگر است میگوینداول ازخودشان شروع کنند حقوقهای نجومی راتعدیل نمایند.
دولت خوب می فهمه که تورم بیشتر از 50 درصده اما برای کارمندان که باید خودش حقوق بده تنها 10 درصد اضافه می کنه و برای کارگران که با بخش خصوصی بده دنبال 57 درصد افزایش هست.
خرج که از کیسه مهمان بود
فقط افزایش چندر غاز حقوق کارگری باعث همه مشکلات شده و حقوقای نجومی کارمندان و حقوق بگیران دولتی و کشوری و لشکری هیچ تاثیری بر تورم نداشته که هیچ،بلکه باعث رشد اقتصادیم شده،،بله،اینجوریاس وضع عدالت و اقتصاد مملکت!!!!
رد پای همه گرانی ها در ناکارامدی دولت است نه در افزایش حقوق کارگران که حتی هنوزئ این افزایش اعمال نشده
اگر کارگر وکارمند حقوق متانسب وخوب بگیرد قطعا کارایی او تا صد در صد هم افزایش میابد که این به نفع کارفرما هم می باشد ضمن اینکه تلاش میکند موقعیت خود را هم با شرایط خوب حقوقی که داد محکم کند که منجر به اخراجش نشود ولی در صورت پایین بودن حقوق انگیزه که از بین برود هر روز دعوای کارگر وکارفرما را خواهیم داشت که در بسیاری از موارد منجر به اخراج کارگر ویا کارمند خواهد شد نمونه مثال خوب در امد مکفی وخوب پرسنل فولاد مبارکه است که هر روز رکوردار تولید هستند
دمتگرم سانسورچی،سانسور کن چون نصرفید برات!!!!
جناب پورابراهیمی شماخودتان یانزدیکانتان هیچ وقت کارگربودید؟تابتونی دردکارگررابفهمی؟؟ایادراین سالهای گذشته که حقوق کارگرکم بودایاتورم نبود؟بی کفایتی دولت ومجلس رابرسرحقوق کارگرنیندازید
والا افزایش حقوق دویست درصدی نماینده مجلس ویاحقوقهای چندصدمیلیون تومانی باعث افزایش تورم نمیشه،ولی افزایش حقوق کارگر بدبخت چشم همه داره درمیاره.
اقاي پور ابراهيم
لطفا اگر وقت كرديد تعدادي از صورتهاي مالي شركتهاي بورسي اجزاي بهاي تمام شده مالاي فروش رفته را بررسي كننيد بالا ترين نرخ در صد دستمزد در بهاي تمام شده بالغ بر ٧ الي ١٠ درصد ميباشد و عمده بهاي نمام شده شامل مواد اوليه و سربار هست كه با افزايش نرخ ارز بهاي تمام شده مواد اوليه افزايش بسيار قابل توجه خواهد داشد و عمده هزينه هاي سربار هم بحث انرژي ميباشد كه با افزايش ان نيز منجر به افزايش بهاي تمام شده ميگردد
افزايش نرخ ارز ناشي از اعمال سياست خارجي و افزايش نرخ انرژي هم مترتب بر ان هست و ميزان دستمزد تاثي قابل توجهي بر تورم نداشته
مضافا افزايش متناسب با تورم دستمزد توان خريد بخش مهمي از جامعه را جهت افزايشمصرف ايجاد ميكند كه منجر به رونقي نسبي در شرايط حاضر ميگردد مضافا ريشه هاي تورم را در بخش دستمزد دنبال نكن ريشه تورم در كشور افزايش هاي نقدينگي ناشي از هزينه هاي دولت و اعمال سياستخارجي منجر به بلوكه شدن ارزهاي كشور و فقدان سرمايه گذاري و تشكيل سرمايه هست و بردن نيروي انساني به سمت فقر ميتواند انگيزه و نو اوري و خلاقيت را در سطح ملي رو به زوال ببرد لذا خواستارم كه از كارشناسان و اقتصاد داناني در مركز پژوهشها استفاده كنيد كه به الفباي اقتصاد تسلط داشته باشند
ای برادر پورابراهیمی عزیز خودت میدانی هنوز حقوقی به ما باز نشسته ها اضافه نشده متاسفانه بازار پیش خورش کرد ماسه شده صدتومان. موزاییک از ۴۰هزارمتری شده ۶۵هزار وووو فرش رفتیم بخریم هر قطعه فرش نه متری ۷۰۰شانه در کارخانه هرتخته ۱ملیون تا۱٫۵ملیون گرانتر شده ظرف یک ماه،شکر شده ۲۵۰۰۰هزارتومان برای زنبورداران،ووو من همه این گرانی را فقط تبلیغات الکی که میگن حقوق میخواهد افزایش پیدا کند میدانم وبس، بخدا شما مسولین تصمیم گیری مدیون ما مردم هستید پسرم ۲۳سال ودانشجوست جرعت اینکه اسم زن بیاره نداره ودین این عمل گردن من است
دولت و بانک مرکزی مدام برای پرداخت هزینه ها پول چاپ میکنند و حقوقها را بالامیبرند و کالاهای دولتی را گران میکنند در نتیجه پول دست نزدم بی ارزش تر میشود .
دولت تنها صادرکننده است و دلار در ازای نفت میگیرد و باکی از گرانی ندارد.
حالا پیدا کن باعث گرانی را
اوقتی مطالب رو چاپ نمی کنید چرا این کادر رو گذاشتین؟؟!!
سلام درهرصورت عدالت بایددرحقوقهااعمال بشود. درجامعه اسلامی اینقدرفاصله بین حقوقها حرام است. کفراست. بی عدالتی است.
افزایش حقوق چند باره کارمندان دولت (جدای افزایش سالانه ) به بهانه های مختلف ( فوق العاده خاص و ...) ، اصلا در تورم نقش نداشته ( چون مستقیم از بودجه عمومی و جیب ملت برداشته شده) ولی این مختصر حقوق کارگر زحمتکش خار شده تو چشم خیلیها .
یادتان باشد همه ما تو کمتر از یک متر مربع جا خواهیم رفت.
برید جلوی چاپ پول و تخلفات هزار هزار میلیاردی بانکها را بگیرید که عامل تورم است. پور ابراهیمی هم متاسفانه ثابت کرده بلندگوی طبقه اشرافی کشور هستش. کارگر از عوامل تولید هست و هر چه تقویت بشه تولید رونق میگیره. این آقا چطور رئیس کمسیون اقتصادی شد؟ واقعا مدرکشو از کجا گرفته؟ قطعا با باند و باندبازی سالهاست رئیس کمسیون هستش. برو از تعداد کارمندان دولت کم کن تا مجبور نشی پول چاپ کنی بدی برا حقوقشون. برو جلوی فساد رو در شرکتهای دولتی بگیر که نصف بودجه مملکت رو میبلعند و به کسی هم جوابگو نیستن هیچ، زیانده هم هستن
اره دیگه پراید داره از 200میلیون تومن ردمیکنه باعث تورم نیست ولی حقوق کارگر بدبخت تورم زاس لعنت بهتون حقوق که تورم زاست عرضه ارزون کردن اجناس هم ندارید راحت بگید کارگر بره بمیره
مستمری بگیر ماهی یک وسسصد فقط پول خدمات دولتی میباشد
خدا وکیلی حرفهایی میزنند

هنوز هیچ جا افزایش حقوق تا برج دو اعمال نشد باید یک حقوقی اضافه شده باشد بعد تاثیر بگذارد
۹۹.درصد تور م مال تحریم‌ها است ..واین نفت هم که به صورتهای مختلف میفروشید پولش میره توی جیب دلال ورانت خوار ..موقع تنظیم بودجه یکی از
شما نمایندگان اعتراض نمیکنه چرا این همه بودجه صرف تبلیغات وارگانهای جورواجور مذهبی میشه. چون می‌فهمید کله پا میشوید .
باسلام
بنظر من حقوق نمایندگان مجلس پایین بیارن تورم پایین میاد.و راحت وامهای بلاعوض نگیرن وکلان مشکل حل حله
حالا برای همه زحمتکشان وتهدستان ثابت شد که اینها حرفشون اصلا هیچگونه اعتبار ندارد بعداز ۵ ماه سردرگمی وکلی مخارج جلسات شبانه روزی و فوق العاده و اضافه کاری رفتن ها تازه میگویند رییس جمهور دستور تعدیل ۵۷٪ را را داده است اینها خودشان سیرباشند وبی نیاز گورپدرکارگرهم کرده چرا برای اینکه متاسفانه ما کارگران هنوز خود را نشناختیم هرموقع به ماهییت خودمان پی ببریم انموقع همه کارها درست میشود به امید انروز
پو ابراهیمی دنبال ایجاد آشوب در بین کارگران هستی ؟؟
قطعا نویسنده این متن یک کارفرماست که فقط به دنبال کم کردن دستمزد کارگران زحمتکش است و مطمئنا خودش جز کسانی است که کالای خود را به بهانه افزایش دستمزد گران کرده است.
این سران قوا کاری جز نابودی ملت و مملکت و حتا خودشان نخواهند کرد
برای یک روز مثلا کار کردن یک دسته ای درست کرده اند به نام ستاد استهلال و ۱۲ میلیارد تومان بودجه به این گروه می دهند که بگویند ماه را دیده اند!!!!!!!! در حالی که ستاره شناس ها در هر لحظه می توانند با دقت میلیمتر بگویند که ماه کجاست این یک نمونه بسیار بسیار کوچک از حیف و میل سرمایه های کشور است حالا این حیف و میل ها و بخور بخور ها و اختلاس ها و سیسمونی گیت ها و حقوق های نجومی دامادها و عروس های و بستگان و رفقا و دوستانشان را نمی بینند دو زار حقوقی که به کارگر داده اند که از قعر فقر کمی بالاتر بیاید شده مشکل کشور!!!!!! اف بر شما
مهم‌نیست‌اگرخواستید ازحقوق کارگران کم ویا‌تعدیل‌‌کنید .بیایید‌پیروی‌از‌قانون‌‌کشورهای‌دیگر‌استفاده‌کنید‌.یعنی حقوق‌شما‌ها هم را‌یک‌.سوم‌بیشتراز‌سایر‌کارکنان‌درنظر‌بگیرید....وگرنه‌‌اعتراض‌سراسری‌اجرا‌میشود
خوب کاری نداره به جای پول اضلغه تورم زا جنس بدید گوشت و برنج و روغن و شکر و بطور کل بن کالا بدن مردم حقوق اضافه نکنن
آقای ابراهیمی چرا جلوی افزایش حقوق شاغلین را قبل از عید نگرفتید که اگر تورم را بالا می‌برد قبل از عید شاغلین دو بار افزایش
حقوق داشتند به ما بازنشستگان نیز گفتید که در همسان سازی جبران
می‌شود ولی با این مبلغی که به همسان سازی در نظر گرفته شده حتی
۲۰۰ هزار تومان هم نمی رسد چرا هروقت که می‌خواهند حقوق بازنشستگان را افزایش بدهند تورم زاد می‌شود ولی شاغلین نه
آقای ابراهیمی خبر نداری که برنج ۳۵ هزار تومانی شده ۱۰۰ هزار تومان؟
با ۱۰ درصد افزایش به ریش باز نشسته می خندید؟ آره بخندید باید
هم بخندید که خود کرده را تدبیر نیست اگر راست می گویید حقوقها
را افزایش دهید اگر تورم را کنترل کردید و جلوی گرانی را گرفتید اون
وقت حقوقها را هم کم کنید اینکه دست خودتان است اما شما دیگر
در وسط سال هیچ موقع حقوقها را افزایش نخواهید داد
چرا این همه ظلم خدایا به چلسی پناه ببریم ما از دست این مسئولین
بی تدبیر خودشان مثل زالو افتادند به جان بیت المال ولی از طبقات
پائین خبری ندارند که خداوند نابودشان کند انشاالله که ما را د برابر
خانواده نابود کردید و هرروز شرمنده تر از دیروز
زمان روحانی جز کارگر همه را افزایش بلا ۵۰ در صد دادن صدا کسب در نیامد کارگر مگر چه چوب تری به شما فروخته
سالهای قبل هم حقوق کارگران باعث تورم ۵۰۰ درصدی شد . جلوی رانت واحتکار و تورم را نمیتونید بگیرید حالا به این ۲ ریال افزایش حقوق کارگر گیر دادید.
جو سازی نکنید عامل گرانی اعلام حذف یارانه 4200 بود تا اجرا
بابا خجالت بکشید. سالهای قبل چی ؟؟ یک جوری حرف میزنند انگار تورم و گرانی نداشتیم هیچ سالی فقط چون امسال ۵۷ درصد اضافه شده به حقوق کارگر های بینوا این همه تورم گرانی به این خاطره.
همه منتظر موندن و گشتن دیوار کوتاه تر از کارگر های بیچاره ندیدن. سوال من اینه این تورم روز افزون همراه ماست هرسال.
باسلام! آقای ابراهیمی کدوم گارگر به شماگفته که حاضره باحقوق پارسال کارکنه ، اونم با این گرونی؛ از کی تاحالا شما وقت میکنی که رودر رو باگارگر صحبت کنی! شما غصه کارگر رو نخور؛ 25 درصد اگه تعدیل نیرو بشه بهتر از این هست که همه نابود بشن! 8سال جنگ تحمیلی کل ایران بسیج شدند بجنگند شهید بشن ؛تا لااقل بقیه که هستند درآسایش زندگی کنند! الان هم دوران جنگ تکرار شده ودشمن مردم خودشما وامثال مثل شما هستید که از سر شکم سیری حرف مفت زیاد میزنی! هرجا کم میارید میگید وظیفه دولت میدونید! اول بگو دولت کیه؟ همه شما از جیب ملت وبیت المال میخورید ؛ شما مگه در تیم دولت نیستی؟ تو وامثال تو مگه دولت نیستید
باید طرحی داد تا ارزش پول ملی بالا رود تورم و انحصار ازبین برود ارزانی ورونق باشد
شما که توی اینهمه مدت که عرضه یا اراده موثری برای افزایش قدرت خرید کارگر نداشتید، پس ساکت ...
عزیز برادر اگر ۵۷ درصد افزایش یابد باز حقوق یک بازنشسته ۵۰ درصد زیز خط فقراست براساس آمار خودشما چرا ازجیب فقرا برمی داری اگرخداشناسی حداکثر حقوق بدون متعلغات خودتان را که هفت برابر حداقل حقوق است که حدود ۴۰ ملیون است بکن ۴ برابر ولی بدان خداشناس نیستی چون حقوق زیاد دریافت میکنی وهیچ کارمثبتی انجام ن میدهید چه حال چه قبلا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
حقوق چه اضافه بشه چه نشه گرانی روزبه روزسربه فلک میکشه پس لاقل حقوق کارگررابیشترافزایش بدیدنماینده گان ملت رفتن مجلس که برعلیه حقوق ملت حرف بزنندومردم رابدبخت کنندواقعاشرم اوره
کسانی که میگند‌مزد‌کارگر‌زیاد‌است‌برند‌خودشان‌کار‌کنند‌لخدا‌یک‌ساعت‌دوام‌نمیارند‌مفت‌خوردند‌سنگینترین‌ابزار‌کارشان‌یک‌خودکار‌است‌که‌در‌دستشان‌است‌کارگری‌مرد‌می‌خواد‌
حقوقر۵ میلیونی کارگر بدبخت شد تورم زا؟؟؟خوب برید جلوی بانکها و کارخانجات راربگیرید.به کارگر چه
اقا اجاره بها بر پایه حقوق رفته بالا حالا اگر حقوق ها بیاد پایین بدبخت میشیم که
بهتر است نمایندگان مجلس حقوق خودشان و حقوق مدیران رده بالای دولتی رو کاهش دهند و حقوق کارکنان شرکتهای نفتی بهنر تورم مهار خواهد شد
افزایش های حقوق سمهایی بودکه حسن به اقتصادایران تزریق کرد
سلام تاثیر حقوق کارگر در بخش تولید بسیار ناچیز می باشد همچنین در دیگر بخشها هم خیلی کمتر هست لطفا کم کاری در بخش کارفرمایی و عدم بهره وری و تورم و بالا بودن ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی و هزاران آیتم دیگر هست که باید به دنبال آن باشند همه چیز را رها کرده اند به حقوق کارگر گیر می دهند که آن هم کمتر از نصف خط فقر است.
متاسفم از نماینده مجلسی که اینطور نظر میده اقای محترم وسایت محترم تر افزایش دستمزد معلول تورمه نه علت،ریشه تورم در افزایش نرخ ارز،کسری بوجه دولت،وساختار اقتصاده،کمی علمی صحبت کنید افزایش دستمزد حفظ قدرت خریده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار