نماینده مجلس: وزارت کار به تنهایی دولت را زمین می‌زند/ وزیر کار: محکومان فتنه ۸۸ و متحصنین مجلس ششم را اخراج کردیم / مجلس قانع شد

در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتصابات مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه، این نماینده پس از توضیحات وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 01 May 2022

تابناک: در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال ملی سیدناصر موسوی لارگانی از حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتصابات مدیران وزارتخانه و روسای سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه، این نماینده پس از توضیحات وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشد و سرانجام این طرح سوال به رأی مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۲ رأی موافق، ۱۰۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه، از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی در توضیح سوال نماینده مردم فلاورجان از وزیر کار گفت: بر اساس اظهارات آقای موسوی لارگانی در کمیسیون، شایسته سالاری در انتصابات یکی از الزامات مدیریتی است و باید به نیرو‌های متخصص و کاردان و انقلابی داخل سیستم توجه کرد، لیکن در دوره مدیریت جدید وزارتخانه عظیم تعاون کار و رفاه اجتماعی ـ همان گونه که انتظارش می رفت ـ شاهد حجم زیادی از انتصابات برون سازمانی هستیم؛ انتصاباتی بیشتر رفیق محور که انگیزه‌ها را در بین نیرو‌های زبده و جوانان متخصص وزارتخانه از بین برده است.

نماینده فلاورجان اذعان می دارد که وزیر با اتوبوسی از نیرو‌های همراه کارنابلد وارد سیستم شده و هیچ توجهی به ظرفیت‌ها، حجم کار و وظایف ندارد؛ لذا خواستار توضیحات پیرامون دلیل این اقدامات و انتصابات که آینده‌ای نامشخص دارد، شد.

انصاری در ادامه اظهار کرد: پاسخگوی نیرو‌های متخصص و باتجربه و جوان وزارتخانه باید مشخص شود که چه کسی است، چون گاهی دیده ایم بدون کسب نظر مراجع نظارتی و امنیتی انتصاباتی انجام شده است.

موسوی لارگانی در تشریح سوال خود از وزیر تعاون: وضعیت وزارت کار اورژانسی است/ این وزارتخانه به تنهایی دولت را زمین می‌زند


نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: وضعیت وزارتخانه به حدی اورژانسی است که اگر سریع این روند متوقف نشود، به تنهایی برای زمین زدن دولت آقای رئیسی کفایت می‌کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی ۱۶ نماینده گفت: خدای متعال را در ماه مبارک رمضان شاهد می‌گیرم که هدفی جز اصلاح امور و بسامان رساندن امور نابسامان این وزارتخانه‌ای که با ۷۰ درصد جمعیت این کشور سروکار دارد، ندارم. اگر اوضاع اسفبار این وزارتخانه نبود، از طرح سوال در صحن علنی می‌گذشتم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم بیان کرد: تیم وزارتخانه هفته هاست به مجلس لشکرکشی کرده و در محافل خصوصی با صراحت گفته اند با امکانات و اختیاراتی که دارند، وزیر را از هر چالشی در مجلس نجات می‌دهند. امروز هم از صبح خیمه زده اند، اما بنده با شناختی که از عقلانیت، حرّیت و درایت همکاران عزیز دارم، مطمئنم نتیجه جلسه امروز باعث تقویت مجلس و به نفع قاطبه ملت و نظام، تقویت دولت آقای رئیسی و نجات وزارت کار از انحراف می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه رأی اعتماد بیان کردم، انتخاب آقای عبدالملکی که جوان مومنی است، در درجه نخست ظلم به این جوان، بعد ظلم به دولت و کشور است. در این ۹ ماه نیز هیچ ملاقات و تماسی با وزیر نداشته ام تا شائبه‌ای پیش نیاید. با زبان روزه از آقای عبدالملکی می‌خواهم از تریبون مقدس مجلس به این تهمت‌ها و شبهاتی که دوستان، شرکا، رفقا و کارمندانشان به بنده و سایر نمایندگان وارد کرده اند، پاسخ دهند. آیا بنده در این ۹ ماه، درخواست شخصی، منطقه ای، استانی و حتی ملی از ایشان و کل سازمان‌های زیرمجموعه داشته ام یا خیر؟ شفاف پاسخ دهند تا غبار نفاق زدوده شود و مردم سره را از ناسره بشناسند.

موسوی لارگانی بیان کرد: تهی کردن این وزارتخانه از نیرو‌های کارآمد، باتجربه و غیرسیاسی موجب شد تا تجمعات نوظهوری توسط کارمندان این وزارتخانه و برخی سازمان‌های زیرمجموعه صورت گیرد که در تاریخ این وزارتخانه بی سابقه بوده است و بیانگر غلبه ناامیدی، بی انگیزگی در کارکنان و ناتوانی و بی تدبیری وزیر و مدیران منصوب ایشان در اقناع و مدیریت پرسنل وزارتخانه است، چنانچه وزیری بین کارکنان خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می‌رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اینکه وزیر و دوستانش فریاد بزنند هر کسی با ما نیست، ضد انقلاب و فاسد است، اینکه شاخص انقلابی بودن فقط حلقه چندنفره دور آقای وزیر است! با اساس و مبانی نظام و انقلاب ناسازگار است، باید تأسف خورد که طبق گفته وزیر همه قبلی‌ها فاسد بودند، یا براساس گفته نزدیکان وزیر ما به اندازه انگشتان دو دست هم در وزارت کار نیروی انقلابی نداریم. این‌ها دقیقا برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین است.

وی بیان کرد: بدنه وزارتخانه که سال‌ها کار کرده اند و با آزمون و خطا، مجرب شده اند، مشاهده می‌کند که همه مدیران از بیرون آمده اند و همگی نیرو‌های فاقد توانایی و شایستگی لازم و بعضاً مشکل دار و وابسته به از ما بهتران و احزاب هستند. وزیر و اطرافش رفتار متکبرانه و غرورآمیز با بدنه و کارمندان قدیمی دارند، آنگاه انگیزه‌ای برای کار و پیشرفت ندارند.

مدعی شده اید مدیران وزارتخانه را از داخل وزارتخانه منصوب کرده اید، اما اسناد خلاف این را نشان می‌دهد. این لیست انتصابات حضرتعالی در اختیار حقیر هم قرار گرفت، در حالی که شاید شما دو لیست داشته باشید و بعضاً افراد مشکل دار را منصوب کرده اید. شما ۸ معاون وزیر انتخاب کرده اید که همگی از بیرون وزارتخانه منصوب شده اند. مشخص نیست آماری که اکنون در بین نمایندگان پخش کرده اید از کجا آورده اید! ۸۲ درصد مدیران کل و ستادی و روسای مراکز از بیرون وزارتخانه آمده اند. این نسل کشی مدیریتی در سازمان‌ها و صندوق‌های تابع بیداد می‌کند؛ مثلا در تامین اجتماعی ۲۳۰۰ تن از مدیرانی که بیشتر آن‌ها امکان خدمت تا ۳۵ سال را داشته اند، به اجبار بازنشسته کرده اید تا جا برای رفقای بی تجربه شما باز شود.

موسوی لارگانی اظهار داشت: البته اگر انتخاب مدیران براساس شاخص صورت می‌گرفت، اشکالی وارد نبود، اما شما به دلیل ضعف مفرط، خام بودن، رفیق بازی، جو تملق و چاپلوسی را در وزارتخانه ترویج کرده اید و همچون تقسیم غنایم جنگی، انتصابات را از بین رفقا، دوستان، هم گروهان و شرکا انجام داده اید؛ این توهین به نظام استخدامی کشور است. این وزارتخانه سیاسی نیست که این گونه تمام نیرو‌ها را قتل عام کرده اید و زمانی هم با تذکرات نمایندگان مجلس مواجه می‌شوید از طریق سربازان رباتی، لشکر رسانه‌ای تان سیلی از اتهامات ناروا در فضای مجازی نثار دلسوزان کرده و جنگ روانی راه می‌اندازید.

وی با بیان اینکه مدعی هستید کارآمدی مهمترین شاخصه دوران وزارت شماست که چند مورد از تبعات و نتایج انتصابات ناثواب را بیان می‌کنم، ادامه داد: تغییر ۳ مدیرعامل در شستا منجر به کاهش ۹۹ درصدی سود شستا در یک ساله منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به اذعان خود مدیران شستا شده است و ضرر‌های هنگفتی به شستا و تامین اجتماعی وارد شده است. این همه سند کارآمدی شماست! تغییر ۳ مدیرعامل شرکت دخانیات با بیش از ۲ هزار نیروی مازاد ستادی در شرایطی که در وضعیت نابسامانی قرار داشت، با دستور شخصی وزیر و برای حفظ صندلی تا حدود ۳۰۰ نیروی ستادی دیگر به صورت سفارشی جذب شده اند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: در شرکت دخانیات ۳۳ کارمند عادی را تعدیل کرده اید که رسماً به آقای رئیس جمهور شکایت کرده اند، در حالی که شما نزدیک به ۳۰۰ نفر به این شرکت اضافه کرده اید. ۸ ماه است تامین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستانی بدهکار است و باعث کندی خدمت رسانی به بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی شده است. سفر پرهزینه برخی از مدیران وزارتخانه به روسیه با هزینه بیت المال، عدم پرداخت بموقع حقوق اسفندماه بازنشستگان در سال گذشته که نهایتاً کاشف به عمل آمد با وجود ادعای وزیر ۵ هزار میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها دریافت کرده اند تا حقوق بدهند و فقط ۵۰۰ میلیارد تومان به این بانک سود پرداخت کرده اند! توجه به دلالان در صنایع فولاد و پتروشیمی در انتصابات صبافولاد در مسجدسلیمان باعث ایجاد بحران امنیتی در منطقه شده است. عدم توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته از سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای ۷ هزار خانواده مستضعف که بعد از ۳ ماه در پایان فروردین ماه این اعتبار عودت داده شد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: انتصاب همشهری آقای وزیر به عنوان رئیس آمار وزارتخانه برای آمارپردازی و مستندسازی نادرست به عنوان اولین تغییر وزارتخانه مورد سوال است. تغییر ساختار به نحوی که بودجه زیرمجموعه آمار شود، از جمله تغییرات در وزارتخانه است. این تجربه را قبلا در کمیته امداد شاهد بودیم که نتیجه آن آمار مخدوش بود. این آمارسازی‌های غلط از رکوردزنی شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها پس از اعلام از تریبون اصلی وزارتخانه یعنی توییتر عبدالملکی، یکی پس از دیگری از سوی مراجع مختلف تکذیب می‌شود!

وی بیان کرد: معرفی داماد تئوریسین اقتصادی آقای روحانی و وزیر آن دولت بدون رزومه برای مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره بیمه ملت با ۳ هزار میلیارد تومان پرتفوی، به رغم شعار‌های پوچ علیه مدیران دولت قبل، انتصاب پرتعداد افرادی که تحت عنوان مدیران کمیته امداد در وزارت کار به عنوان جوان گرایی که البته بیشتر مدیر شبهه امدادی هستند، یعنی از توییتر به کمیته امداد منتقل شده اند و حالا با رزومه سازی به وزارت کار آمده اند، چون نیرو‌های قدیمی کمیته امداد همگی را به افترا بسته اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اظهارات شاز وزیر و معاونین در رسانه‌ها اسباب تمسخر دولت را فراهم کرده است. معاونتان گفته که قیمت دلار منفی می‌شود یا تاکید چندباره وزیر به ایجاد اشتغال یک میلیون تومانی و نابودی فقر تا پایان سال، پرداخت غیرقانونی به تهیه کننده برنامه تلویزیونی "میدون" با دستور صریح وزیر برای خرید آنتن سیما از جمله اقدامات مساله دار وزیر است.

توضیحات عبدالملکی درباره روند انتصابات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی/ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم

حجت الله عبدالملکی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات برای هم‌میهنان و تسلیت درگذشت استاد نادرطالب‌زاده گفت: روز جهانی کارگر را تبریک می‌گویم؛ کارگران یعنی اغلب جمعیت کشور و مجلس و دولت انقلابی به خوبی موضوع کارگران را پیگیری می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موضوع وضعیت انتصابات و در پاسخ به سوال سید ناصر موسوی لارگانی درباره انتصابات مطرح کرد: باید درباره انتصابات توضیح دهم که چه مقدار از همکاران خود وزارتخانه بوده‌اند و چه تعداد افراد از بیرون بوده است؛ حدود ۳۰۰ انتصاب داشتیم و حدود ۲۳۷ انتصاب از همکاران در وزارتخانه بوده‌اند که از آن‌ها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عده‌ای را در دوره‌ای به دلایل سیاسی به کار نگرفته بودند و در طول ۸ سال در مجموعه نبودند؛ ما آن‌ها را برگرداندیم مانند رئیس سازمان بهزیستی. همچنین ۳۹ جوانان انقلابی و مومن را به کار گرفته‌ایم؛ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانگرایی، ما از افراد باتجربه، متخصص و انقلابی استفاده کرده‌ایم.

عبدالملکی با برشمردن معیار‌های انتصابات مطرح کرد: انقلابی بودن، کارآمد بودن، فسادستیزی، دست پاک بودن و مردمی و متخصص بودن از معیار‌های انتصابات ما بوده است و بیش از ۸۰ درصد هم از همکاران در خود مجموعه وزارتخانه منتصب شده‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم تأکید کرد: معیار‌ها مشخص بوده و نگاه ما به طیف و اشخاص نبوده و نگاه فامیلی در انتصابات نبوده است.

وی با تأکید بر ایجاد عدالت در نظام پرداخت در وزارتخانه مطرح کرد: آنچه در متن سوال آمده، اینکه استعلامات هم در انتصابات ایجاد نشده است؛ با توجه به فهرست انتصابات که از خود وزارتخانه انتخاب شده‌اند، نسخه‌ای از استعلامات قانونی افراد را به رئیس مجلس تقدیم می‌کنیم.

عبدالملکی تأکید کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی عدالت‌گرا این حس در همکاران و نه فقط در تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است که می‌توانیم به سمت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد برویم و لذا درخواست آن‌ها ایجاد عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد در کشور است، رئیس جمهور هم بر این موضوع تأکید دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با توجه به اینکه من عضو شورای حقوق و دستمزد دولت هستم، موضوع عدالت در پرداخت‌ها را پیگپری می‌کنم.

وی افزود: در موضوع انتصابات باید توضیح دهم که وزارتخانه را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم؛ البته نمی‌خواهم به دولت‌های گذشته برگردم، ولیلازم است نکاتی را اشاره کنم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجتماعی‌ترین وزارتخانه دولت است که متأسفانه در دوره گذشته و در دولت دوازدهم به سیاسی و امنیتی‌ترین وزارتخانه تبدیل شده بود.

عبدالملکی گفت: تعداد بسیاری از اقوام، خویشاوندان و نزدیکان وزیر به کارگیری شده بودند، انتصابات سیاسی انجام شده و دامنه و امتداد آن‌ها تا شرکت‌ها و صندوق‌های آن هم پیش رفته بود. فعالان رسانه‌ای ستاد‌های انتخاباتی به کارگیری و در پست‌های مدیریتی مستقر شده بودند، بعضی از پست‌های کلیدی در اختیار بعضاً افرادی بود که جزو متحصنین مجلس ششم و برخی جزو محکومین فتنه ۸۸ بودند و بعضاً محکومیت اقتصادی داشتند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به قسمی که در مجلس خورده، مطرح کرد: بنده عهدی که در همین مجلس و با آقای رئیس جمهور با مردم بستم و عهدی که با خداوند متعال کردم، این بود که این افراد ناصالح را برکنار کنم و امانت را به امانت دار بسپارم و تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما در انتصابات از هیچ‌کسی توصیه نپذیرفتیم؛ صرفاً بر اساس معیار‌هایی که رئیس جمهور گفته بودند و مورد تأیید مجلس بود انتخابات را انجام دادیم، حدود ۴ هزار نفر را بررسی کردیم و امانت را به امانتدار سپردیم و این موضوع ادامه هم دارد.

عبدالملکی با اشاره به موفقیت‌های وزارتخانه کار در دولت سیزدهم مطرح کرد: اگر شاهد موفقیت‌هایی هستیم به جهت اعتماد دولت، همکاری مجلس و زحماتی است که همین افرادی که منصوب کردیم کشیدند، اگر ما یک روز تأخیر در پرداخت حقوق و دستمزد بازنشستگان را نداشتیم، به همین جهت بوده است. اگر در سال گذشته، یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر به بیمه شدگان اضافه شده، حاصل زحمات همین افراد منتخب بوده است. اگر استقراض از بانک رفاه را به صفر رسانده‌ایم، در حالی که قبل از آن ماهی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان وام گرفته می‌شد، ما آن را به صفر رسانده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اگر حقوق‌ها سر وقت داده شده، به یمن حضور همین افراد منتصب بوده است. اگر ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید برای صندوق‌ها ایجاد شد، در حالی که در بودجه نبود حاصل زحمات این افراد بوده است؛ اگر خدمات‌دهی رفاهی به بازنشستگان اعم از بیمه تکمیلی و وام‌های قرض‌الحسنه انجام شد و ارتقا پیدا کرد حاصل زحمات همین افراد بوده است. اگر سهم شرکت‌ها از مخارج صندوق‌ها ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد و از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۵۲ هزار میلیارد تومان رسید، حاصل زحمات افراد جهادگر بوده است. ما در برخی موارد رکورد زدیم؛ مانند فولاد، دارو، سیمان، پتروشیمی، گردشگری.

وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی مطرح کرد: اگر منافذ حقوق‌های نجومی مسدود شد و جریان جدیدی از مبارزه با فساد را در زیرمجموعه‌ها آغاز کردیم، همه به همت افراد جهادگر و انقلابی همین وزارتخانه بوده است. اگر ۴۰۰ هزار بیمه شده جدید که اشتغال جدید هم برای آن‌ها ایجاد شده حاصل تلاش همکاران ما بوده است.

عبدالمکی ادامه داد: عامل موفقیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همکاری دولت و مجلس و مجاهدت همکارانم تا سطح کارمند در دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها و کشور عزیز می‌دانم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن برشمردن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی مد نظر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در فروردین ماه سیاست‌هایی در حوزه تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری به وزارتخانه ابلاغ شد که البته مخاطب اصلی آن دولت و مجلس است که اگر این سیاست‌ها اجرایی و عملیاتی شود، انقلابی در حوزه رفاهی و تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی تأکید کرد: در همان روز رئیس جمهور به بنده دستور دادند که در مدت دو ماه با همکاری دستگاه‌های مختلف، مجلس و دانشگاهیان پیش‌نویس لوایح را آماده کنیم و در مدت شش ماه بتوانیم این سیاست‌ها را جهت اجرا تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم و مجلس باید ظرف شش ماه این سیاست‌ها را پیگیری کرده و اسناد قانونی آن را به تصویب برساند.

عبدالملکی مطرح کرد: آقای رئیس جمهور از طرف دولت مأمور شده‌اند که کمیته‌هایی تشکیل دهند که برخی از نمایندگان نیز در این کمیته‌ها حضور دارند که صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کنیم. برای پیاده شدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی حتماً نیاز داریم که مجلس شورای اسلامی ارتباط تنگاتنگی با دولت داشته باشد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در زمینه رفع فقر مطلق برنامه‌های بسیاری را آغاز کرده‌ایم که الان در میانه این برنامه‌ها هستیم. در زمینه اشتغال می‌خواهم که فرصتی به بنده داده شود تا گزارشی از اقدامات در موضوع اشتغال ارائه دهیم. در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی هم برنامه‌های جدی آغاز شده است، در موضوع ارتقای مدیریت شرکت‌ها کار‌های اساسی انجام شده و نتیجه آن به گونه ای است که مثلاً در شستا سود شرکت‌های تولیدی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه مطرح کرد: در موضوع تأمین اجتماعی و بازنشستگی و همه این مسائل، اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی آغاز شده است که می‌توانم بگویم که بدون همکاری و تعامل تنگاتنگ مجلس شورای اسلامی و دولت قطعا موفق نخواهیم شد.

وی در پایان گفت: با اشاره به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر این عید را به شما تبریک می‌گویم؛ ان‌شاء الله عید خلاصی از گناهان برای همه ما و عید خلاصی مردم از مشکلات اقتصادی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۳۰
این مجلس و این دولت دست در دست هم دارن کشور را نابود میکنن
قحط الرجال
هر کسی آمد گفت فقط ما خوبیم از تعیین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و پرداخت حقوق فروردین آنها کارکرد شما مشخص و قابل قضاوت است لذا منم منم نکنید که تفاوتی نیست
از ابتدا بر اساس تخصص بچینید این بدبختی هارا ندارین
عاقبت این وزارت بر فناست و مجلس درحقیقت به این وزیر رای مجدد داده که بزودی نتیجه آن معلوم می شود هرچند کل این جریان سوال و قانع شدن یک بازی سیاسی بود
احتمالاً نمایندگانی که سهم مدیریتی داشته اند بیشتر از کسانی بودند که سهم نداشتند
تا وقتی که ما مردم همچین دولتمردان و نمایندگان خوبی داریم چشم حسودامون کور
از این مجلس و دولت چه انتظاری می شود داشت.
هیچ هیچ
برای هیچ در هیچ مپیچ
ازش بپرسید قرار بود بخمون اموزش بدهد با 1 میلیون سرمایه کار آفرین بشویم چه شد؟؟؟؟؟
چنانچه وزیری بین کارکنان خود وزارتخانه مقبولیت و مشروعیت نداشته باشد، کارایی و مدیریت او در آن مجموعه زیر سوال می‌رود.
قابل توجه وزیر علوم که وزیر کارمندان نیست؟
از نامه ای که جناب وزیر در مورد تعرفه های پزشکی برای رئیس جمهور ارسال کردند میتوان فهمید چه ناکارشناسانی آن نامه را تهیه و ایشان امضا کرده اند. جوانانی که در رویاها و دور از واقعیت های اجتماع سیر میکنند
چرا باید این همه افغان رو میزبانی کنیم اون هم تو این وضعیت جامعه جهانی که قحطی و جنگ و تحریم هست .... 80 درصد مشکلات کشور با خروج مهاجرین افغان حل میشه ... مشکل کا رو مشکل مسکن و مشکل گرانی و مواد غذایی ...

فقط یکنمونه شما حساب کنید اگر 5 میلیون افغان مهاجر داشته باشیم هر کدام هر وعده 1 قرص نان بخورن روزانه می شود 15 میلیون قرص نان کدوم کشوری تو این وضعیت 15 میلیون نان که به سختی به دست می اید با قیمت یارانه ای تقدیم مهاجرین میکند در حالی که خود و مردمش تحت شدیدترین فشارها هستند ؟؟؟!!لطفا تابناک رسیدگی کنید و به گوش مسئولین برساند ...
عوامفريبي و نمايش ، از اول هم معلوم بود همه قانع ميشن و همه چيز گل و بلبله !
فقط کلی گویی کرد یکی نیست چرا دولت اینقدر به تامین اجتماعی بدهکاراست چرا افرادی که اصلا از مقررات قوانین تامین اجتماعی اطلاعی ندارند درراس هرم قرار میگیرند چرا از خود سازمان کسی را انتخاب نمیکنند
این که چند ماه از عمر وزیر بگذرد و با سولات و درخواست حاشیه ای روبرو شود چیزی جز غرض ورضی نیست
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
غرض ورزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
اینکه رفیق بازی کرده در پست دهی نیاز داره به اینکه چهار سال بگذره؟
یا بقیه خرابکاریایی که کرده و مصداقی تو همین متن امده حتما باید 4 سال بگذره که بفهمین امثال شماها؟
یکی از شرکت کنندگان در فتنه 88 که در بلوای دانشگاه گیلان حضور داشت. چطور بعنوان مدیرعامل یکی از کارخانجات شرکت لبنی معروف در شمال منصوب شد؟
تا مشخص شود که همگی دروغ می گویند
از اين عذر بدترنمي شود متحصنين مجلس ششم وفتنه گران رابيرون كرديم ومجلس هم قانع شداصلا بحث نه تخصص است نه كارايي،تفكر كاملا جناحي وهم راستا بامجلس است خدايا تا كجا مي خواهي پيش بروي اين ملت عقوبت كدامين گناه را دارد مي كشدب.....
این وزیر شعار میباشد از اول با شعار وکلی گویی امد ایشان سابقه کاری ورزومه نامشخص فقط خوب حرف میزند مثل وزرا قرار نیست کاری انجام شود چهار سال شعار تا نفر بعد
برادران و اتش به اختیارها بشوند همه کاره تا تکلیف روشن شود
بااین خدمات شایانی که وزیر کار در روی کاغذ ‌‌یادهکردن وبه سمع نمایندگان رساندن که اثار تندکی از ان میز درعمل مشاهده نمی شود بهتر است اقای نماینده سوال گننده را به جرم تهمت وافترا واشفته نمودن اذعان عمومی به دادگاه معرفی کنید چاقای عبدالملکی را برای سروسامان دادن به سایر وزارتخانه ها ی مهم بگمارید تا برنامه های خود را پیاده کند .
هیچ کس به فکراین مردم نیست و تمام این حرفها شعارهای تکراری 40 سال کذشته است
زمانی که مرتضوی خاک سازمان تامین اجتماعی را به توبره می کشید کجا بودید.
بنده خدانماینده راست گفت، مثلا همیت تامین اجتماعی، ریسش آقایی به نام دکتر موسوی هست ، از کمیته امداد رفت دانشگاه آزاد ، از اونجا هم اومد تامین اجتماعی شد رییس . هر جا هم میره یه اتوبوس دوستاشو با خودش میبره. قائم مقامش رو معلوم نیست از کجا آورد
هر وقت اون 4 تا جوون رو گرفتی زیر پروبال و لامبورگینی رو تولید انبوه کردین با یک میلیارد خودم میام جلو وزارت خونه به افتخارت پشتک و وارو میزنم.. حیف کلمه ی وزیر قبل از اسم عبدالملکی
آقای عبدالملکی چرا اینقدر مدیرها رو عوض می کنی مثل وزیر جهاد کشاورزی کاری به مدیرای محترم نداشته باش در حال حاضر 85درصد مدیران دولت قبلی در وزارت جهاد کشاورزی سر پست هاشون هستن اون 15درصد هم که عوض شدن برای این بوده که خودشون نخواستن با اینا کارکنند یا بازنشسته شدن خدارو شکر با همون مدیران قبلی هم میبینید که وضع محصولات کشاورزی ودام و طیور هم خیلی عالی است همشون هم ارزون و فراون هستن ؟؟؟؟؟!!!!!
از افتخارات وزیر کار، که تورم بالای 400 درصد ، افزایش حقوق کارگر بالای 60 درصد، اما افزایش تعرفه پزشکی فقط 24 درصد، اون هم به دلیل رفاه مردم، یعنی معتقده پزشکان و پرسنل کادر درمان جزو مردم نیستن! شاید از خارج کشور بهشون حقوق میدن! یعنی این بیشعور ، اندازه گوساله هم فهم و شعور نداره! نمیفهمه که پزشکا و بیمارستانها همه شون باید حقوق پرسنل رو 60 درصد بالا ببرن، به جز هزینه ها شون که هر کدون از پارسال تا امسال 600 برابر شده ، چون آقایان ارز ترجیحی رو حذف کردن.
جرات نداشتن قانع نشن! شغل آقا زاده ها تامین شده...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار