بازدید 78505
حمله منتقدین به اقدام خودسر دبیرکل و استعلام مشکوک

فیفا هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق کرد / نامه ۱۲آوریل چرا پنهان شد؟

فیفا در پاسخ ۲۳ فروردین خود به استعلام کامرانی‌فر دبیرکل فوتبال ایران، جلسات هیات رییسه فدراسیون کشورمان با هفت عضو باقی مانده را از رسمیت انداخت، اما این رخداد تا دیروز حتی از خود اعضا هم پنهان نگاه داشته شد! حالا فوتبال ما نه رئیس دارد، نه هیأت رئیسه، نه اساسنامه، نه بودجه و نه دسترسی به منابع مالی خارجی!
کد خبر: ۱۱۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 29 April 2022

فدراسیون بین‌المللی فوتبال با ارسال نامه‌ای، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران را فاقد اعتبار دانست و آن را معلق کرد!

به گزارش تابناک ورزشی، فیفا روز ۱۲ آوریل مصادف با ۲۳ فروردین در پاسخ به استعلام حسن کامرانی‌فر دبیرکل فوتبال کشورمان، هیات رییسه فعلی فدراسیون ایران را فاقد وجاهت قانونی برای برگزاری جلسات دانست.

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران طبق اساسنامه شامل ۱۱ تن است که از این جمع دو سرپرست نایب رئیسی یعنی حمیدرضا مهرعلی و حیدر بهاروند به دلیل عبور از مهلت قانونی سرپرستی موقت، دیگر وجهه قانونی ندارند و با نامه اسفندماه گذشته ای اف سی کنار گذاشته شدند. 

فیفا هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق کرد / نامه ۱۲آوریل چرا پنهان شد؟

در ادامه عزل موقت عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال و عدم حضور وی در جلسات هیات رییسه تعداد اعضای قانونی را به هشت تن کاهش داد. در روزهای آغازین سال جاری نیز شهره موسوی، نایب رئیس سوم و بانوان فدراسیون هم در یک پرونده اقتصادی جنجالی خارج از فوتبال، بازداشت و روانه زندان شد!

به این ترتیب، تعداد نفرات حاضر در جلسه هیات رییسه فدراسیون به هفت تن کاهش یافت که کمتر از دوسوم لازم برای تشکیل جلسات است، به همین دلیل، اجرای نشست و هرگونه تصمیم افراد باقی مانده فاقد ارزش قانونی است و در واقع بالاترین مرجع اجرایی فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا معلق اعلام شده است.

 

بدون رئیس گل بود، به سبزه تعلیق هیات رئیسه نیز آراسته شد

اتفاقی تلخ در آستانه جام جهانی فوتبال قطر؛ فدراسیونی بی پول،  بدون رئیس،  بدون اساسنامه کامل و بدون بودجه لازم و حق استفاده از منابع مالی کلان خارجی!

به این ترتیب لغو جلسه روز گذشته اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دلیل غیبت اعضا نبوده است و مشخص نیست چرا در این دو هفته، چرا دبیرکل فدراسیون، اعضای هیات رئیسه و رسانه‌های گروهی را در جریان پاسخ فیفا به استعلامش قرار نداده بود!

دیروز جلسه اعضای هیات رئیسه فدراسیون غیررسمی اعلام و سپس گفته شد که ساعت برگزاری نشست تغییر کرده، و بعدا از داخل فدراسیون خبر رسید جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا به صورت رسمی تشکیل نشده است.

هرچند همان چند عضو هیات رئیسه که به فدراسیون فوتبال رفته بودند، به صورت غیررسمی کنار هم نشستند و ساعتی به بحث و تبادل نظر پرداختند، جلسه رسمی برگزار نشد، چون بنا بر استعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و پاسخ فیفا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده است.

فیفا هیات رییسه فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق کرد / نامه ۱۲آوریل چرا پنهان شد؟

استعلام ناگهانی دبیرکل و شائبه های مهم

کار دبیرکل به هیچ وجه غیرقانونی نبوده است؛ اما گویا حسن کامرانی‌ فر بدون نظرخواهی از اعضای هیات رئیسه با دبیرکل فیفا مکاتبه کرده و از او پرسیده آیا می‌توان جلسه هیات رئیسه را با حضور هفت عضو برگزار کرد که فیفا در پاسخ اعلام کرده چون تعداد اعضای هیات رئیسه ۱۱ تن در نظر گرفته می‌شود، دو سوم اعضا بیش از ۷ تن می‌شوند و برای تشکیل جلسه هیات رئیسه به صورت رسمی حداقل به حضور هشت عضو نیاز است.

پرسش مخالفان این حرکت دبیرکل این است که چه کسی متن انگلیسی این نامه را برای فیفا تهیه کرده است؟ آیا در این نامه موازین و واژه های حقوقی رعایت شده است؟ چرا برای نگارش متن این نامه از کارشناسان حقوقی فدراسیون و ارکان مربوطه مشاوره گرفته نشده؟ ازسال پنهانی نامه با ایمیل شخصی چه دلیلی داشته است؟

 

آیا دبیرکل، نکته کلیدی را در نامه استعلام به فیفا ذکر کرد؟

نکته مهم اینجاست که فدراسیون فوتبال ایران از همان ابتدا تنها ۹ عضو رسمی داشت، چون شهاب عزیزی خادم هرگز دو نایب رئیس اول و دوم خود را برای دریافت رای اعتماد به مجمع معرفی نکرد و خودش به اتفاق شهره موسوی و هفت عضو هیات رئیسه (میرشاد ماجدی، مهرداد سراجی، احمدرضا براتی، خداداد افشاریان، بهرام رضاییان، طهمورث حیدری و احسان اصولی) اعضای رسمی بودند.

بعید است حسن کامرانی‌فر این نکته مهم را در نامه فیفا ذکر کرده باشد؛ موضوعی که می توانست پاسخ فیفا را به این استعلام احتمالا تغییر دهد.

تلاش برای مرخصی ساعتی نائب رئیس فدراسیون از زندان!

دیروز اعضای هیات رئیسه تلاش کردند برای شهره موسوی چند ساعت مرخصی بگیرند تا او تحت الحفظ در جلسه هیات رئیسه شرکت کند، چون حضور او به عنوان نفر هشتم مانع از رسمیت افتادن جلسه‌های هیات رئیسه می شود اما گویا تلاش آنها بی فایده بود.

نویسنده: مجید کوهستانی 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱۶
کامرانی‌ فر مسئول اصلی فاجعه عزیزی خادم است.
کل مملکتمون تعلیق وروی هواست ،فوتبال که جای خود داره !
اینم مثل بقیه
تازه شده مثل بقیه جاهای مملکت
خودکرده را تدبیر نیست
عنایت فرمودید به فوتبال ایران
ببین کجای مملکت گند زده نشده است که اینجا خوب باشد. بقول معروف کجای شتر خوشگله که لب و لوچه زشته
همه چیزمان به همه چیزمان نباید بیاید به نظر شما؟
تیم فوتبال ایران تحت پرچم تیم AFCیا فیفا در جام جهانی قطر شرکت کنه.
راحت!
والله!
جمهوری اسلامی ایران
مبااارکه ... مبارک
یک تپه سالم باقی مانده بود که به مبارکی فتح شد.
معلوم نیست چرا این بلبشوی فدراسیون تمام شدنی نیست . هیچ بعید نیست دستهایی در کار باشه که ایران رو از جام جهانی محروم کنند . یکی اون بالاها به داد این مشکل برسه .
داعیه رهبری بر کل جهان را داریم.
بجای اینکه ایشان را از زندان مرخص کنند بروند زندان جلسه تشکیل دهند
به نظرم اصلا مسئله مهمی نیست فعلا مسئله اول و اصلی ما فلسطین است بقیه در حاشیه هستند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل