بازدید 27666
درس مهم دادگاه‌های بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به مسئولان کشور

از «آقازاده ها» و «دامادها» که گذشت؛ حداقل مراقب نوه‌ها باشید!

مجموعه دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به مراحل پایانی خود رسید و در چند سال گذشته هم تعداد زیادی از افراد مرتبط با این فساد مالی، به مرحله صدور و اجرای حکم رسیدند. در لیست مجموعه احکام صادره، چهره‌های متنوع و مشهوری دیده می‌شوند که در بانک و صندوقی که از سرمایه معلمان تشکیل شده است، تخلفات عمده مالی کرده اند.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۳ 27 April 2022
تابناک: مجموعه دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به مراحل پایانی خود رسید و در چند سال گذشته هم تعداد زیادی از افراد مرتبط با این فساد مالی، به مرحله صدور و اجرای حکم رسیدند. در لیست مجموعه احکام صادره، چهره‌های متنوع و مشهوری دیده می‌شوند که در بانک و صندوقی که از سرمایه معلمان تشکیل شده است، تخلفات عمده مالی کرده اند.

تابستان ۱۳۹۵ نخستین اخبارِ اختلاس در بانک سرمایه فاش و ابعاد آن به حدی گسترده شد که مقامات قضایی و دولتی با نام «ابراختلاس» از آن یاد کردند. از آنجا که سهامدار اصلی بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان است، نمایندگان مجلس خواستار استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر وقت آموزش و پرورش شدند؛ اما او پیش از برگزاری استیضاح، ۲۸ مهر ۱۳۹۵ استعفا داد و در نتیجه، جلسه استیضاح هرگز برگزار نشد.

از زمان درزِ اولین خبر‌ها درباره فساد در بانک سرمایه تاکنون، هفت مجموعه پرونده تشکیل شد و در این سلسله دادگاه‌ها، مقامات و اشخاص مشهوری محکوم شدند یا نامشان برده شد؛ از جمله وزیر رفاه دولت اسبق؛ داماد یکی از وزرای دولت سابق و یکی از مدیران اصلاح‌طلب وزارت آموزش و پرورش، یک روحانی و دیپلمات؛ فرزندان دو تن از مقامات ارشد نظامی و همچنین فرزند یکی از روسای اسبق قوه قضاییه، اسپانسر یکی از مشهورترین تیم‌های پایتخت و خلاصه تعداد زیادی از صاحبان شرکت‌های بزرگ اقتصادی و افراد مرتبط با همه جناح‌های سیاسی.

وقتی به این لیست نگاه می شود کاملا آشکار می‌گردد که موضوع فساد اقتصادی، خطری است که ممکن است گربانگیر هر قشر و تفکر و جناحی در کشور شود و حتی افرادی که شعار و ادعای ساده زیستی و عدالتخواهی سر می‌دهند، ممکن است در بیخ گوش خود و پستوی منزلشان توسط آقازاده یا داماد یا دوستشان، یک فسار بزرگ در حال رقم خوردن است که این گونه فساد‌ها ضربه مهلک چندین برابری بر اعتقاد و اعتماد افکار عمومی وارد می‌کند.

پدیده آقازادگی به یکی از معضلات امروز ایران بدل شده است؛ موضوعی که هرازچندگاهی با انتشار یک عکس یا افشای فعالیت‌های اقتصادی برخی از فرزندان و وابستگان مقامات به موضوعی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، حضور داماد‌ها و اعضای خانواده برخی مقامات در مناصب مختلف دولتی ـ آن هم بدون داشتن سابقه مشخص یا تجربه خاص یا فعالیت‌های اقتصادی پرسود برخی از آنان و موفقیت‌های اقتصادی آن‌ها و یا داشتن تابعیت خویشاوندان نزدیک برخی مقامات در کشور‌های خارجی به خصوص در آمریکا، کانادا و انگلیس ـ ابهاماتی را برای مردمی که با انواع مشکلات روزمره دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد کرده است.

این اتفاقات و رواج پدیده خویشاوندسالاری که به آقازادگی شهرت یافته، پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند؛

۱. مسئولانی که به مردم توصیه می‌کنند در برابر مشکلات مقاومت کنند، چرا چنین توصیه‌هایی را به خویشاوندان خود نمی‌کنند؟

۲. آیا مسئولی که نتوانسته سبک زندگی مورد نظر خود را به خویشاوندانش بقبولاند صلاحیت تصمیم‌گیری برای اکثریت مردم را دارد؟

۳. آیا خویشاوندان این مسئولان خاص، همه نخبه هستند که به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا می‌کنند؟

۴. چرا مردم عادی به خصوص بسیاری از جوانان نخبه کشور که به رانتی دسترسی ندارند نمی‌توانند به موفقیت اقتصادی و سیاسی خویشاوندان برخی از مسئولان برسند؟

۵. اگر در موفقیت خویشاوندان این مسئولان خاص، رانت و فسادی وجود نداشته، چرا مسیر دستیابی‌شان به این موفقیت‌ها شفاف اعلام نمی‌شود؟

۶. چرا دلسوزان نظام برای مقابله با پدیده آقازادگی چاره‌ای اساسی نمی‌اندیشند؟

و صد‌ها سوال دیگر که متاسفانه هنوز بدون پاسخ مانده اند!

اما در کنار این سوالات واقعیتی وجود دارد که کمی موجب تسکین اذهان می‌شود؛ اینکه سرانجام با تلاش برخی از ضابطان متخصص قضایی و قضات معتقد و آگاه این مفاسد کشف شده و روند دادرسی آغاز و احکام قضایی آنان صادر می‌شود، اما واقعیت امر این است که صدور و اجرای حکم قضایی ایستگاه آخر مبارزه با فساد اقتصادی و پدیده آقازادگی است.

قوه قضاییه در سلسله مراتب مبارزه با فساد در صف آخر است و ماموریت برخورد با چنین معضل بزرگی را برعهده دارد، اما این قوه مجریه و قوه مقننه و دیگر نهاد‌ها هستند که در صف نخست قرار داشته و موظف هستند با نظارت و بازرسی از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری و به قاعده «پیشگیری بهتر از درمان است» عمل کنند.

اما پیش از همه این‌ها خود مسئولان باید مراقب نزدیکان و اطرافیان خود باشند، چون در دوره جنگ اقتصادی و تلاطمات اجتماعی، اطرافیان آنان به علت رابطه‌های نسبی و سببی بسیار در معرض چنین مفاسدی قرار دارند و مجموعه دادگاه‌های بانک سرمایه عیان می‌کند که فساد اقتصادی به هیچ منصب و مقام لشکری و کشوری رحم نمی‌کند و ممکن است هر مقام و مسئولی گرفتار این مشکل و آبروریزی شود.

مولای متقیان حضرت علی (ع) درباره جلوگیری از چنین مشکلاتی در جامعه، می‌فرماید: «فَلیسَت تصْلح الرّعیة الا بِصَلاح الولاة وَ لا تَصْلح الولاة الا بِاستقامة الرَّعیة: پس مردم صالح نمی‌شوند مگر به اصلاح زمامداران، و زمامداران صالح نمی‌شوند مگر با استقامت مردم» (خطبه ۲۱۶ امیرالمومنین (ع) - در واقع این جمله امیرالمومنین (ع) هشداری برای هدایت جامعه و برقراری عدالت، نیاز امروز جامعه ماست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۶
تورم طاعون جامعه ماست.وای بر کم فروشان. ویل مطفین.
یارانه دادن یعنی گدا پرور نمودن این گروه باید توانمند شوند
یارانه دادن یعنی حل نکردن تورم و طاعون باج دادن به سرمایه داران خوک صفت و متلاشی نمودن طبقه کار گر طبقه بازنشسته و دفن نمودن طبقه متوسط. ورشد سرمایه دار بی غیرت است.
راه حل
مسئولین با حقوق نجومی مثل کارمندان عادی مثل شهید عزیز رجایی حقو ق بگیرنذ نه خقو شان مخفی بماند
یا حق. یا حسین ع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
ناشناس عزیز اینکه به سرمایه دار به طور عام بتازیم کار اشتباهیه همین الان سرمایه دارهای بزرگ ایرانی داریم که در خارج از کشور اشتغال ایجاد کردن و باعث رونق اقتصاد شدن ، سرمایه داری که سرمایه خودش رو از راه تلاش و کوشش و از طریق عقل و تدبیر خودش بدست آورده باید ستود و باید از اون حمایت کرد تا اقتصاد دولتی و رانتی ما به سمت اقتصاد خصوصی فعال و دور از فساد حرکت کنه که دولت هم میتونه کاملا قانونی از افراد ثروتمند مالیات بگیره و خرج مملکت کنه پس تاختی به هر سرمایه داری کار اشتباه و فاجعه باریه
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
به نظر من تنها راه،یک نهاد نظارتی کاملا مردمی و مستقل بدون هیچ دخالت و تصرف دولتی که حق تمام و کمال نظارت (از بالاترین قدرت حکومت) بر اموال مسئولین داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
جناب ناشناس ایه شریفه را اشتباه نوشتی وقتی بلد نیستی ملایی نکن
توصیه من به نسل جوان .

از ما هم گذشت . مراقب عمرتان و جانتان و مالتان باشید .
ما هم به امید بهتر شدن در ایران ماندیم اما اشتباه کردیم

بهترین کار را کسانی کردن که از ایران مهاجرت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
بهترین کار را کسانی کردند که در ایران ماندند.شما که مهاجرت نکردید نمی تونید دیگران رو تشویق کنید، چون از سختی ها و مشقتها و غربت کشیدن ها چیزی نمی دانید.
یعنی تابناک شما فکر می کنید اینجوری که پیش می رود به زمان نوه ها می زسد، ما که فکر نمی کنیم،؟؟؟؟
چرا اسامی اختلاس کنندهها و دزدان بیت المال که عمدتا از بدنه قدرت هستند اعلام نمیشود تا حداقل مردم حواس شان جمع شود بر خلاف دستگاههای نظارتی که آنان را ذخایر نظام و انقلاب میدانند مردم به آنها اعتماد نکرده و به انها رای ندهند . این خواسته بزرگی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
چون از هم آتو دارن این جناح اسم اون ها رو اعلام کنه اون جناح هم اسم این ها رو اعلام میکنه
فساد به درجه اعلا رسیده

تاسف بر شما با این روش کشورداری تان .

تاسف بر خودمان بخاطر داشتن چنین مسئولانی .
یا به آرمان های انقلاب خودتون ایمان دارید یا ندارید.اگه قبولش دارید چرا بر عکسش عمل می کنید اگه ندارید پس چرا با فریاد زدنش مردم رو ریسه کردید پشتت تون؟


مگه قرار نبود انقلاب پابرهنه ها باشه؟ پس چرا فرزند هیچکدوم تون پابرهنه نیست ؟ چی شد که همه تون لاکچری باز و برند پوش شدید ؟ حتی برای خانم ها و دختر خانم هاتون برند ِ پوشش حجابی میزنید با قیمت ده برابر یک پوشش حجابی معمولی....مزون های اختصاصی و خیلی چیز ها که از چشم مردم پنهان نیست


چرا باید فقط به دلیل اینکه نوه فلانی هست این همه امکانات داشته باشه بدون هیچ تخصص یا شایستگی.فقط چون نوه فلانی هست
اون آقایی که اسم کوچیکش هم اسم پدر بزرگش هست و یک اتوبان طویل هم در غرب تهران که به نام خانوادگی شون هست چرا باید دائم بیاد از ست کردن پورشه پانوراما اش با پدرش عکس بگذاره .مگه تخصص ات چی هست که همچین پولی داری.بعد هم اگه داری برای چی یکی درمیون ازش عکس می گذاری ؟برای فخر فروشی به ملتی که روز به روز پایین تر میره از خط فقر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




فکر نکنید ما مردم عادی این ها رو نمی بینیم ....وقتی دارید توی اینستا پزش رو میدید مردم می بینن و راجع بهتون نظر میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و برای آینده تصمیم میگیرن
واقعاً برخی از مسئولین و علما ، وقتی که نمی توانند خانواده خود را مدیریت کنند چگونه می خواهند مملکت را مدیریت کنند و این ها مطمئناً و بدون شک و تردید در مسیر امام علی (ع) نیستند.
تا دست این دزدهای شکم سیر قطع نشود ایران درست نمیشود
ادعای تربیت دنیا را دارند و از هدایت آقازاده هایشان به راه راست عاجزند قسم حضرت عباس و دم خروس ؟
تابناک ،شما به عنوان رسانه رسالت پیگیری مشکلات مردم رو دارید، الان چند روز هست خوزستان هوای وحشتناکی داره انتظار میره چند تا گزارش در مورد این موضوع و انتقاد از عملکر ضعیف استانداری، که واقعا نشون داد نه این دولت نه دولت قبلی نه این جناح نه جناح دیگه، تنها چیزی که براشون مهم نیست ما ملتیم ،بگذارید.
بخدا بعد از خدا مگر شما اصحاب رسانه صدای رسای ما باشید و پیگیر باشید شاید شاید شاید... گوشه چشمی به خوزستان بشه
چه بگیم که همه درد است به قول امام (ره) انقلاب را پا برهنگان و بیچارگان کردند و جنگ را هم همین افراد پیش بردندبعد جنگ هم همین مردم در مقابل فتنه های متعدد در کنار نظام بودن و چرا مسئولان این خبرهای بد از آنها شنیده می شود معلوم نیست بک جای کار می لنگد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
امثال تو با همین شعارای الکی هم عامل بدبختی هستین
پول حروم باید هفت نسل بگذره تا پاک بشه
دراین نظام مشکل آقازادگی حل نمیشود چون مشکل از آقایان است که آقازاده ها را راه انداختند ومطمئن باشید چنین قصدی در آقایان دیده نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
درود نجومبی براین نظر
مطمئن باشید همه مسئولان این کشور فقط به خودشون و خانوادشون فکر می کنند! تو این 43 سال ثابت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
یکی از این آقایان انتهای پارسال رفت پیش خانواده اش در کانادا
اینجا کارگرا براش کار می کنن پولش را می فرستن براش
چون برخی از بعضی برابرترن
قربونت برم اینقدر خوردن که برای نبیرهاشون هم بسه کجای کاری برادر حالا شما دنبال نوه ها هستی . یادم اون روزها که ما کار میکردیم میگفتن زود آمدن و دیر رفتن ایثار است . به موقع آمدن و رفتن وظیفه است . دیر آمدن و زود رفتن خیانت . این رو نوشتم که بدونید از کحا به کحا رسیدم . مقصرم خودمان هستیم
هر چه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك

خود قوه قضاييه پر از فساد و رانته
چجوري ميخواد به داد مردم برسه
نمونه اش اكبر طبري دادگاهش چي شد؟؟
چرا قاضي منصوري كشته شد ؟؟
تابناک عزیز !!!!!! اصلا ما اختلاس نداریم اینا کار دشمن هست برای خراب کردن مسئولان انقلابی نزد مردم اگر هم خلافی باشه مملکت قانون داره همه در برابر قانون یکسان هستن حتما رسیدگی و برخورد میشه
واقعا که خیر باشه!
آنچه بیشتر از ( فقر ) مردم را ادیت میکند ( فرق ) است

که بین ۹۰ درصد مردم صاحبان اصلی کشور با ۱۰ درصد

مسولانی که ثروت و قدرت و رسانه های کشور را بین

خودشان تقسیم کرده اند .

هیچگونه رحم و شفقت و مروت و انصافی ندارند

و بالاخره روزی انفجار بزرگ این مردم صبور و نجیب و

مظلوم را تجربه خواهند کرد ، که آنروز دیر و دور نیست
بستر فساد و رانت را کی فراهم کرده ؟!
این شوها برای مبارزه با فساد زیادی نخ نماست
نوه مغز بادامه
مشکل کشور ما تزویر وریاکاری است تااین مشکل بزرگ که باورهای جامعه را نشانه گرفته حل نشود هیچ موفقیتی بوجود نخواهد امد.
بقول سعدی:
به مردم ترک دنیا آموزند خود سیم و غله اندوزند

این است اوضاع مملکت و مردم هم بسیار دلسرد شده اند و اوضاع همین میشود که می بینید، گرانی، افسردگی، سرخوردگی، عدم تشکیل خانواده توسط جوانان و هزاران مشکل دیگه
مشکل اصلی در داخل مملکت هست و نه در بیرون
هر که بامش بیش برفش بیشتر . ثروت که زیاد شد خرید استانبول . تفریح اروپا و .....
ما که بازار سید اسماعیل خرید میکنیم
محملی برای عقده گشایی علیه دولت روحانی
و حرف های تکراری
یک سفر تشریف ببرید کانادا تا ببینید بیت المال مسلمین کجا خرج شده. اقازاده ها برای خودشون کاخ درست کردن.
سئوال 6 پاسخ دیگر پرسشهای شما را میدهد، دلسوزان نظام کاری نمی کنند، یا نمیخواهند بکنند و یا نمیتوانند بکنند. به دنبال پاسخ این سه مورد باش.
الان درد ما تسکین پیدا کرد با این خبر طی این سالها کدوم اقازاده به دادگاه علنی کشیده شده جلو چشم مردم

پشت برده زد و بند میشه به افکار عمومی هم چیزی گفته میشه و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
از ترس افکار عمومی محاکمه هم که بشن بعدش میرن هتل زندان تازه اونجا هم دائم المرخصی هستند
از بچگی همیشه از حضرت امیر روایت می شد که و برادر نابینای ایشان تقاضای مقداری اضافه از بیت المال درخواست کرد ایشان برای یادآوری آتش دوزخ میله سرخ شده در اتش به دست ایشان نزدیک کرد . ما که مدعی حکومت علی هستیم تا به حال به کدامیک از این حرام خوارها از گل بهتر گفیم ؟ زندان ؟ اونکه اصل 7 ستاره است .وای به حال مسئولین .حق الناس 80 میلیونی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
چون برادرشان نابینا بوده و توان کار کردن نداشته حقش بوده که از بیت المال حقوقی مانند آنچه بیمه بیکاری نامیده می شود بدهد.
من به این نتیجه رسیدم که در ایران هیچ مدیر یا رئیسی تکرار میکنم هیچ مدیر و رئیسی برای مردم و مملکت کار نمیکنه و از اول انتصاب بفکر جیب خود و اقوام درجه یک از جمله داماد عزیز (که اغلب هم بیکار و سر خونه هستند) میباشند
هزینه این دادگاه ها هم ضرری دیگری برای ملت است نه پولها را که بالا کشیدند پس می دهند نه زندان میروند. بعضی ظاهرا در ایران نیستتد. انها هم که هستند سه چهار ماه یکبار یک شب به زندان می آیند بعد دوباره مرخصی میروند . بیشتر پولها را هم به خارج برده اند. اگر نظام واقعا قصد مبارزه با فساد را دارد باید زودتر جلوی اینکار را بکیرد قبل از اینکه سواستفاده ها ۱۰ رقمی شود. همانطور که دوربین و پیامک برای حجاب گذاشته است.
مملکتی با ثروت ایران هیچ جا پیدا نمیشد به چه فلاکتی کشوندن
مطمئن باشید قیامتتون خیلی سخته اگه معتقدید به حق الناس
کسی هم ازتون نمیگذره چون از هیچ گونه خیانتی دریغ نکردید
واقعا روز ها و سالهایی که داره سپری میشه می تونه روزهای سرنوشت سازی باشه مردم را نجات بدهید قبل ار اینکه دیر شود
چیزی نشده و اینقدر کش ندهید .
متاسفانه موضوع پارتی و رشوه بسیار جدی هست .من که در رده های خیلی پایین -اداره یک شهرستان -مشاهد کردم پارتی ،رابطه حرف اول و اخر است .جالبه از یه مسیول شکایت میکنی همون مسیول را به عنوان دادرس و حکم تایین می کنند .من کارشناس کشاورز در جهاد کشاورزی برای من کار نیست (منظورم استخدامی نییست کار پیمانی هست تازه !!!)ولی یه ادم غیر کارشناس کشاورزی با یه باندی که درست کرده سالانه 200میلیون درامد داره با پارتی و رابطه و لی من سالانه در به در دنبال30تومن هستم
در شهري كه من در المان اقامت دارم مي دانم افراد در بهترين نقاط مسكوني شهر خانه خريدند كه اصلاً قابل تصور نيست! خانه ها در اين محله از ٢ ميليون يورو قيمتش شروع ميشود و در ان محله جلوي منزلها يا پورشه ، بنز و يا اتومبيل هاي گران پارك شده! الان فكر مي كنيم من با خانمم با اين همه تحصيلات اين همه اينجا كار مي كنيم هيچوقت صاحب يك پورشه نمي شويم چه برسد بِه خانه كه در ان محله كه افرادي با ان ريش و زن چادري و ... خريدند! پول تو ايران است نه خارج !
این همه دستگاه نظارتی و وزارت اطلاعات و حراست پس چکار میکنن
دولت اولش خواست واردات خودور رو ازاد کنه دیدیم که چطور از همه ارگان ها حمله کردن به دولت معلوم نیست چه رانت هایی پشت پرده هست که فقط نظام توان برخورد باهاشون رو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
یکی باید این دستگاه ها را نظارت کند
یکشنبه همین هفته من ساعت یک دخترم را از مدرسه برداشتم و به سمت خانه حرکت کردم
مسیر من اصلا فاز 6 شهرک غرب نیست
دخترم با لباس فرم مدرسه بود
نیم ساعت بعد پیامک امد که شما کشف حجاب کرده ای و ظرف ده روز برو پلیس امنیت اخلاقی که تعیین تکلیف شوی !
در تعطیلات عید هم من کرونا داشتم و کلا قرنطینه بودیم و برای من پیامک امد که در پارک وی بی حجابی کرده ای و اخطار داده بود
در همان تاریخ با پلیس تماس گرفتم و اعلام کردم که کرونا دارم که البته از صدای خروسی من کاملا مشخص بود و خواستم یکی را بفرستد که دوربین خانه و پارکینگ را چک کند و ببیند که ماشین و من در خانه بوده ایم که اصلا قبول نکرد ! فقط مثل طوطی تکرار می کرد که حجاب قانون مملکت ماست و شما ملزم به مراعات هستید و مخبرین ما افراد امین هستند و شما دیگه بی حجابی نکن !
روز یکشنبه مجدد با پلیس تماس گرفتم و گفتم من اصلا فاز 6 شهرک غرب نرفته ام و دختر 14 ساله من لباس فرم مدرسه با مقنعه بوده و لی مجدد اون خانم مثل طوطی تکرار کرد که چون قانون را رعایت نکردین تشریف ببرید کلانتری محل یا خیابان وزرا و تعهد بدهید وگرنه جریمه می شوید و ماشین شما را می خوابانند
خلاصه با اعصاب داااااغون با یکی از اقوام که دستی بر اتش دارد تماس گرفتم و ایشان فرمودند که من دختر شما را می شناسم و می دانم چطور دختری است و قطعا بی حجاب نبوده ولی شما سندی برای اثبات بی گناهی نداری و باید تعهد بدهی و من اعتراض کردم که این تهمت است و مگر می شود بر مبنای تهمت افراد را گرفتار کرد و به زور برای کار نکرده تعهد گرفت ؟! ایشان گفتند تعداد افراد شبیه شما بسیار زیاد است و ما این مشکل را که باعث عصبانیت مردم می شود بارها منعکس کرده ایم ولی طراحان این سیستم ادعا دارند که چون تعداد بی حجابان با استقرار این طرح کمتر شده پس طرح موفقیت امیز بوده و ادامه می دهند !
گفتم تهمت زدن در اسلام حرام نیست ؟؟ زور گویی حرام نیست ؟؟ ایشان گفتند که طراحان این سیستم می گویند افراد جامعه باید متوجه مزیت های نگهداشتن روسری بر سر زنان باشند و این زحمت ها را به جان و دل بخرند ! اینکه تعدادی برای کار نکرده به زور تعهد بدهند و عصبانی و شاکی باشند و نصف روز در خیابان و برق افتاب گرفتار باشند بهتر از اینه که چشمشون به زن بی روسری بیافته و بروند جهنم !
خلاصه اینکه آقازاده ها خوووب می دونن باباهاشون چه جهنمی برای مردم درست کرده اند !
بنابراین دلیلی نمی بینند که در این مملکت بمانند
درسته که فقر و گرانی و تورم بر آنها اثر نداره و مطلقا بیکاری و نامیدی را تجربه نکرده اند ولی تحمل این حجم زورگویی برایشان سخت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
این سیستم باعث انتقام گیری و غقده گشایی افراد هم شده
مثلا طرف جلوی پارکینگ خانه دوست من پارک کرده و رفته و دوست من زنگ زده پلیس امده جریمه اش کرده و طرف تهدید کرده که به جرم بد حجابی گرفتارت می کنم و این کار را کرده ! با سه تا اخطار به فاصله سه هفته دوست من مجبور شد هم جریمه بپردازه هم ده روز ماشینش در پارکینگ بود هم هزینه پارکینگ پرداخت کرد با وجود اینکه بعد اخطار دوم اصلا ماشین را از خانه خارج نکرد ولی چون جایی برای اثبات بی گناهی نیست مورذ انتقام گیری قرار گرفت
یا خودم در سه راه تهرانسر توی تاکسی دیدم راننده از پلاک یکی که بهش بد دهنی کرد عکس گرفت و گفت می دم بفرستند امنیت اخلاقی که ماشینش را بخوابونن !
واقعا این طرح جز جنگ اعصاب برای مردم چیزی نداره
توی پارک و کوه و مشاعات ساختمان و کوچه ها که نمی شه مردم را دنبال کرد
اصلا کسی به زن بی حجاب نگاه نمی کنه از بس عادی شده
ولی یه عده نور چشمی با دفتر و دستکی که از طرح امنیت اخلاقی به دست اوردن صاحب شغل و پست و مقام و حقوق کلان شده اند و نباید بیکار شوند ! وگرنه طرحی که باعث تهمت و ظلم و انتقام گیری شده در حقیقت شکست خورده
یعنی چی که چون آمار زنان بی حجاب کم شده اونها که بی گناه گرفتار می شوند مهم نیستند ؟؟ کی از مردم پرسیده شده که نظر می دهند که مردم حاضرند بی گناه گرفتار شوند و زن بی حجاب نبینند ؟
من یکی اون یک تکه پارچه بر سر زنان اصلا برام مهم نیست و حاضر نیستم به حاطر نگهداشتنش گرفتار بشم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
اینا فقط وفقط میخوان مردمو بندازن به جون همدیگه
اقای رییسی هرروز اختصاص مبلغی یارانه به قشر ضعیف جامعه چاره علاج مشکلات اقتصادی وتورم نیست ،چرا گدا پروری را هرروز درجامعه رونق می دهید ،تنها خاصیت این گدا پروری نگه داشتن قشر ضعیف جهت جلو گیری از اعتراضا ت وتثبیت فرمانروایی موقت شماست ،وگرنه هیچ مشکلی از مشکلات این مملکت که باید بدست نخبگان چاره اندیشی شود حل نخواهد کرد .
اگه تیمی د بازی یکنه فوری مربی رو عوض می‌کنند.
چرا مربی، هئیت مدیره ، مدیر و ....
در قسمت کلا مملکت عوض نمی‌شوند.
این راه گه می‌روند بن بست است
البته برای مردم وگرنه راه آنها ختم به کانادا و .... دارد
ده سال بعد: از آقازاده ها و دامادها و نوه ها که گذشت، مراقب نتیجه ها باشید

بیست سال بعد: از آقازاده ها و دامادها و نوه ها و نتیجه ها که گذشت، مراقب نبیره ها باشید


و
خريد ملك در تركيه توسط اقازاده از قبل رشوه هاى پتروشيمى
تبعیض و بی عدالتی علیه کارمندان دانشگاه ها بیداد می کند و این قشر هیچ فریادرسی ندارند، ایا این بود معنی عدالت که دوگانگی هیات علمی و کارمندان در دانشگاه ها ایجاد کنند، و کارمندان از هیچ گونه مزایایی برخوردار نباشند، بی عدالتی تاکی؟؟؟؟
نوه نوه جونم نوه خخخخخخ
:)))))))))))
صدا وسیما مجری بدون تعارف را نزد این آقایان بفرست وآنان بدون تعارف بگویند مشگل کجاست مگر دزذان خودرو وغیر را پس از دستگیری ،به محل جرم نمیبرند تا صحنه را بازسازی کنند
نیازی به ماستمالی کردن نیست
خانه از پاي بست ويران است .
آقای رئیسی قشر کارمند به ویژه کارمندان دانشگاه ها در این مدت هیچ گونه عدالتی در رفتار دولت و وزیران مشاهده نکرده اند و اوضاع حقوق کارمندان از دولت قبلی نیز تازه بدتر هم شده است؟
سلام. واقعا شما شغل مقدس خبرنگاری را مثل برخی از پزشکان خورده‌اید و لیوان آبی بر رویش .وقتی نظر مردم را خواهید ،پس لطفاً آن را چاپ کنید ،من نظرم را نوشتم و حقیقت داشت و عکسها ی دست بوسی را دا
گرفتی کاملا جای خدا را نداری ظاره این ادعا را
برو زاهد که با جنت فروشی جهنم کرده ای دنیای ما را
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار