بازدید 5292

آشنایی با تاثیر و مزایای پاکسازی پوست

ما می­خواهیم شما را با مزایای مراقبت از پوست روبرو کنیم تا اهمیت بیشتری به سلامت پوست خود بدهید.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ 25 April 2022

آشنایی با تاثیر و مزایای پاکسازی پوست

مراقبت از پوست شما به اندازه سایر اعضای بدن شما مهم است. وقتی نوزاد هستید، پوست شما نرم، صاف و پر از رطوبت است. اما با افزایش سن، چین و چروک، آسیب­ های ناشی از نور خورشید، افتادگی پوست و غیره ظاهر می­شود. مراقبت مناسب از پوست برای کمک به کاهش اثرات مضر پیری و همچنین محیط شما ضروری است. 

تاثیرات محصولات مورد استفاده در پاکسازی

اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی برای از بین بردن آرام سلول های مرده پوست که می­توانند منافذ پوست را مسدود کنند کاربردی است، همچنین پوست آسیب دیده از نور خورشید را بهبود می­بخشد و تیرگی را به حداقل می­رساند.

اسید هیالورونیک برای تقویت آبرسانی، مهر و موم کردن پوستی چرب و صاف کردن پوست و درمان چروک­های ریز کاربرد دارد.

ماسک گلاب و چای سبز برای آرام کردن تحریک و کاهش قرمزی و بهبود اثر ضد التهابی کاربرد دارد.

تونر چیست؟

آشنایی با تاثیر و مزایای پاکسازی پوست

پاک کننده صورت اولین قدم در هر رژیم مراقبت از پوست در خانه است. علاوه بر از بین بردن آلودگی، سلول­های مرده پوست، و سایر مواد زائد سطحی ناخواسته، یک پاک کننده صورت با فرمول مناسب می­تواند پوست شما را برای مراقبت از پوست روزانه، درمان آکنه و سایر محصولات مراقبت از پوست آماده کند.

بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری پوست، مانند چین و چروک، تیرگی و خطوط ریز، توسط عوامل محیطی ایجاد می‌شوند  اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با آن مقابله کنید! با پیروی از روتین صحیح مراقبت از پوست و اطمینان از پاکسازی مناسب صورت، می­توانید ظاهر پوست خود را بهبود ببخشید. پس از استفاده از تونر از یک بالم لب هیدرودرم، لبلو یا نیوا برای لب ها استفاده کنید. در هنگام پاکسازی لب­ها هم به اندازه پوست خشک خواهند شد.

ماسک

آشنایی با تاثیر و مزایای پاکسازی پوست

ماسک­ها قسمتی از روند پاکسازی عمیق هستند و پوست شما را روشن و درخشان می­کنند. ماسک صورت برای جوش یا منافذ را می­توانید در خانه و پس از پاکسازی صورت استفاده کنید تا منافذ باز پوست جمع شده و شرایط کلی پوست بهبود یابد.

استحکام

بافت پوست شما پس از یک پاکسازی صحیح به دلیل افزایش جریان خون بهبود می­یابد و افزایش جریان خون موجب افزایش استحکام آن خواهد شد. نکته مثبت دیگری که پاکسازی به پوست می­بخشد قابلیت ارتجاعی بیشتر است. در واقع خاصیت الاستیسیته پوست با افزایش سن بیشتر خواهد شد. با پاکسازی صحیح می­توانید بهبود این خاصیت را در پوست خود ببینید و انتظار سلامتی طولانی­تر از پوست خود داشته باشید.

پاک کننده صورت و مزایای استفاده از آن

پاک کننده صورت یک محصول مراقبت از پوست است که برای از بین بردن سلول­های مرده پوست، چربی، آلودگی، آرایش و سایر آلاینده ها از پوست طراحی شده است و به شفاف نگه داشتن منافذ پوست و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند آکنه کمک می­کند. با این حال، پیدا کردن بهترین نوع پاک کننده برای شما می­تواند سخت باشد، زیرا گزینه های زیادی وجود دارد! درک تفاوت بین محصولات مراقبت از پوست به شما کمک می­کند تا بهترین را برای پوست خود انتخاب کنید.

نوع پاک کننده صورت

پاک کننده های ژل: این یک پاک کننده صورت با قوام ژل مانند هستند. بسیاری از این ها دارای خواص پاک کنندگی عمیق و لایه برداری هستند و برای پوست های چرب و مستعد آکنه ایده آل هستند.

کرم‌های پاک‌کننده: کرم‌های پاک‌کننده معمولا غلیظ‌تر هستند و می‌توانند بسیار مرطوب‌کننده باشند. آنها پوست شما را بدون از بین بردن هیچ یک از روغن های طبیعی آن پاک می­کنند و برای افرادی که پوست خشک یا حساس دارند عالی است.

پاک کننده های فوم: این محصولات مراقبت از پوست سبک وزن زمانی خروج حالت کفی به خود می­گیرند. آنها به اندازه ژل­ های پاک کننده چربی اضافی را از بین می­برند و برای پوست های مختلط عالی هستند.

پاک کننده های صورت چگونه کار می کنند؟

پاک کننده ­های صورت حاوی مواد شوینده ای به نام "سورفکتانت" هستند که مواد و ذرات ناخواسته را از بیرونی ترین لایه پوست پاک می­کنند. این سورفکتانت‌ها که از نظر قدرت و اثربخشی بسته به محصول مراقبت از پوست شما متفاوت است، با جذب روغن، آرایش، آلودگی و مواد زائد عمل می‌کنند تا راحت‌تر شسته شوند.

پاک کننده های پیشرفته صورت

پاک کننده­ های معمولی صورت، باکتری­ها، مواد زائد و چربی اضافی را از بین می­برند. با این حال، تعدادی از پاک کننده ها برای رفع مشکلات رایج پوستی مانند آکنه با مواد اضافی ساخته می­شوند که به آنها پاک­کننده­های قوی یا پیشرفته گفته می­شود.

پاک کننده های آکنه: برخی از پاک کننده­های پوست مستعد آکنه به سادگی فاقد مواد و روغن ­های تحریک کننده هستند. با این حال، سایرین، از جمله درمان‌های خانگی آکنه، با موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک سروکار دارند تا ظاهر پوست شما را بهبود بخشند.

پاک کننده ­های لایه بردار: گاهی اوقات ذرات ریز به پاک کننده های صورت اضافه می­شوند تا به طور مکانیکی سلول­های مرده پوست را از بین ببرند. اینها برای استفاده 1 تا 2 بار در هفته ایده آل هستند و باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید زیرا می­تواند پوست شما را خشک کند.

مزایای استفاده منظم از پاک کننده صورت

استفاده روزانه از پاک کننده مناسب صورت می­تواند فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما داشته باشد. در بالا مزایا و ویژگی­های مختلفی از پاک کننده ­های مختلف گفته شد. در واقع، گنجاندن این مورد در روتین مراقبت از پوست روزانه شما مزایای زیادی دارد.

در ادامه به بعضی از این مزایا اشاره شده است:

  • برای داشتن پوستی سالم تر و صاف تر، هرگونه رسوب را پاک کنید
  • پوست شما را هیدراته، نرم، لطیف و جوان نگه می­دارد
  • سلول‌های خشک و مرده پوست را پاک می­کند تا لایه ­ای تازه از پوست بتواند نمایان شود
  • گردش خون را تحریک کرده، جریان خون را در صورت شما برای درخشان کردن پوست افزایش می­دهد
  • پوست شما را جوان تر نشان می­دهد و به مبارزه با علائم پیری کمک می­کند
  • به سایر محصولات مراقبت از پوست شما کمک می­کند تا به درستی به داخل پوست نفوذ کنند

پاکسازی دائم پوست از پیری زودرس آن نیز جلوگیری می­کند و چروک ­های زودرس را بهبود می­دهد. شوینده مناسب پوست را دو بار در روز استفاده کنید و از پاکسازی عمیق ماهانه دو بار برای بهبود شرایط پوستی کمک بگیرید.

نویسنده: سارا اقبالی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل