بازدید 12367
گاردین:

بن‌سلمان همچنان منتظر بازگشت ترامپ به قدرت

نادیده گرفتن بایدن در عربستان نشان می دهد که ولیعهد همچنان روی بازگشت ترامپ حساب باز کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 24 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از گاردین؛ امتناع از کمک به آمریکا برای مجازات روسیه و سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در صندوق کوشنر(داماد ترامپ) نشان از نارضایتی ولیعهد از جو بایدن دارد.

دولت بایدن در تلاش برای متقاعد کردن ریاض برای افزایش تولید نفت به‌منظور کاهش قیمت‌ها تا ۳۰ درصد و در نتیجه محدود کردن درآمد دولت روسیه، به دنبال راه‌هایی برای اطمینان دادن به دولت سعودی است که نشان دهد به امنیت آل سعود پایبند است. با این حال ماه گذشته وقتی بن‌سلمان پاسخ تلفن باید خودداری کرد خواست به او نشان دهد که از حمایت ناکافی در جنگ یمن، عدم امضای قراردادهای تسلیحاتی جدید و نیز برخورد واشنگتن در پرونده جمال خاشقجی ناراحت است.

درعوض، شاهزاده محمد نشانه هایی از شرط بندی روی بازگشت ترامپ در سال ۲۰۲۴ و از سرگیری روابط نزدیک دولت ترامپ با ریاض نشان می دهد. یکی از این اقدامات نادیده گرفتن هشدارهای کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاری کلان روی شرکت تازه‌تاسیس و امتحان پس نداده‌ای است که جرد کوشنر-داماد ترامپ-راه انداخته است.

درحقیقت بن سلمان به دلایل منطقی به دنبال بازگشت ترامپ است؛ او بود که در جنگ یمن از عربستان حمایت کرد؛ جلوی ایران ایستاد و در پرونده خاشقجی به طور کامل از بن سلمان حمایت کرد. از سوی دیگر بن سلمان به دنبال یک سری تعهدات امنیتی از سوی آمریکا است که دولت بایدن فعلاً حاضر نشده آنها را بپذیرد؛ پنتاگون با رد تلویحی درخواست‌های اضافی ریاض گفته ما این کار را از طریق همکاری دفاعی، انتقال تسلیحات و تجارت دفاعی، تمرینات، آموزش و مبادلات، در کنار مشارکت در زمینه حقوق بشر و کاهش آسیب غیرنظامی انجام می دهیم.

با توجه به همه این موارد به نظر می‌رسد محمدبن‌سلمان روی بازگشت ترامپ به کاخ سفید قمار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی