بازدید 6119

اتریش با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش نسبت به عضویت کامل و دائم اوکراین در اتحادیه اروپا مخالفت کرد و خواستار اتخاذ راهکارهای دیگر برای تقویت همکاری ها میان اوکراین و این اتحادیه شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 24 April 2022

به گزارش تابناک، رسانه های اوکراینی دراین باره گزارش دادند: درحالی که الکساندر شالنبرگ بر تعمیق روابط بین اوکراین و اروپا تاکید دارد ما مخالف اعطای عضویت کامل و دائم کی یف در اتحادیه اروپاست و خواستار به کار گرفتن دیگر راهکارها دراین مورد است.

وزیر امورخارجه اتریش اخیرا در نشست رسانه های اروپایی گفت: نباید به اوکراین عضویت اتحادیه اروپا پیشنهاد شود.

این گزارش می افزاید: درحالی که شالنبرگ از تعمیق روابط بین اروپا و اوکراین حمایت می کند اما با مخالفت عضویت این کشور خواستار استفاده از سایر راه ها ازجمله پیوستن کی یف به منطقه اقتصادی اروپا و یا حفظ شرایط کنونی شد.

وزیر خارجه اتریش درپاسخ به این پرسش که چرا اوکراین در ماه ژوئن سال جاری میلادی نباید وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا را دریافت کند، به وضعیت کشورهای بالکان غربی اشاره کرد که در حال حاضر سرگرم مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا هستند و این یک روند زمان بر است.

اوکراین تا پیش از این خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا بوده اما با وقوع جنگ این درخواست شدت گرفته است، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را ارائه داده و «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز گفته است آنها خواهان عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هستند.

رئیس کمیسیون اروپا در اواخر ماه فوریه گذشته دراین مورد گفته بود:در واقع با گذشت زمان، آنها متعلق به ما هستند. آنها یکی از ما هستند و ما خواهان بودن آنها (در اتحادیه اروپا) هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل