بازدید 6698

شیرجه طلا به کانال سقوط

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه به دنبال افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار که همچنان بر تقاضا برای شمش امن تاثیر می‌گذاشت، کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱ 21 April 2022

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه به دنبال افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار که همچنان بر تقاضا برای شمش امن تاثیر می‌گذاشت، کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت هر اونس طلا با ۲.۶۰ درصد کاهش به ۱۹۵۵ دلار و ۱۰ سنت رسید و معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۹۵۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی در ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی بود.

بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده پس از کاهش از بالاترین سطح سه ساله در روز چهارشنبه با ظهور خریداران تقویت شد و وزارت خزانه‌داری، تقاضای زیادی برای فروش اوراق قرضه ۲۰ ساله داشت.

به نقل از رویترز، با توجه به انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات‌متحده به شدت نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد، با افزایش نرخ تورم با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال گذشته، بازدهی افزایش یافته است.

طلا نسبت به افزایش نرخ های بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران اظهار کردند: قیمت طلا پس از سقوط به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر بهبود یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران اوکراین باعث افزایش تقاضا برای دارایی امن شد.

در بازار فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۵.۰۸ دلار رسید.  پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۸۶ دلار و ۴۲ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۴۴۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل