سهامداران بانک دی بخوانند

معاملات سهام بانک دی از اواخر مهرماه ۱۴۰۰ متوقف شد و این نماد تا به امروز بازگشایی نشده است. فرابورس ایران در خصوص دلایل تعلیق نماد بانک دی و اقدامات انجام شده در سامانه کدال توضیحاتی ارائه نمود.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ 19 April 2022

به گزارش بورس تابناک، نماد بانک دی از ۲۸ مهر ۱۴۰۰ تاکنون بسته است و نزدیک به هفت ماه از بسته بودن این نماد می‌گذرد.

در ابتدا این نماد به دلیل برگزاری مجمع متوقف گردید و تا به امروز ۴ بار این نماد تعلیق گردید که آخرین بار  در ۱۶ اسفندماه، مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به علت عدم رعایت معیار‌های پذیرش یا الزامات افشا توسط شرکت بانک دی، تعلیق شد و بانک دی که از ۲۸ مهرماه  تعلیق بوده است، یک ماه دیگر این تعلیق تمدید شد.

با توجه به تعلیق‌های متوالی این نماد طبق پیگیری‌های خبرنگار نبض بورس از مسئولین فرابورس اعلام شد که قرار است به زودی یک شفاف سازی بر روی سامانه کدال درباره وضعیت بانک دی قرار گیرد.  

فرابورس ایران از دلایل تعلیق نماد بانک دی گفت

فرابورس بیان داشت بانک دی برای سومین سال متوالی مشمول ماده ۱۴۱ گردید که موضوع به منظور تصمیم گیری جهت اعطا مهلت یا لغو پذیرش به هیئت پذیرش ارجاع شده و هیئت پذیرش اقدام به اعطای مهلت به ناشر جهت انجام برنامه‌های خود و خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نمود.

صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ در تاریخ۲۰/ ۱۳۹۹/۰۷ منتشر گردید که بر اساس آن شرکت از شمول ماده مذکور خارج نگردیده بود. با توجه به اتمام مهلت‌های قابل اعطا به ناشر توسط هیئت پذیرش فرابورس ایران به موجب مفاد ماده ۴۲" دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران "، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اختیار تصمیم گیری در خصوص اعطای فرصت بیشتر به ناشر جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت را به هیئت پذیرش فرابورس ایران تفویض نمود و آن هیئت اقدام به اعطای فرصت به ناشر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ جهت ارایه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۳۰ /۱۲ /۱۳۹۹ نمود.

با عنایت به عدم ارائه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱، در این مقطع هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به اعطای فرصت تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ با توجه به مهلت زمانی مقرر در رویه اجرایی مواد ۳۹ و ۴۰ مکرر دستورالعمل پذیرش (جهت ارائه صورت‌های مالی مذکور نمود؛ لذا پس از پایان مهلت اعطا شده و عدم ارائه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به دلیل عدم تایید از جانب بانک مرکزی با توجه به نحوه شناسایی سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌های غیر بانکی در بخش سود مشاع و درخواست بانک مذکور مبنی بر اعطای مهلت جهت ارائه، ضمن تعلیق نماد معاملاتی به دلیل عدم ارائه صورت‌های مالی فوق الذکر مطابق با بند ۴ ماده ۴۱ مکرر"دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران "، هیئت مدیره محترم سازمان بورس اقدام به تمدید فرصت اعطا شده به ناشر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ جهت ارائه صورت‌های مالی به منظور بررسی شمول ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت نمود.

تا تاریخ انتشار این اطاعیه، ناشر صورت‌های مالی ساالنه حسابرسی شده منتهی به ۳۰ /۱۲ /۱۳۹۹ را منتشر ننموده است.
در این راستا پیرو درخواست آن بانک، نام‌های با موضوع تمدید مهلت ارائه صورت‌های مالی مذکور به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال گردیده و اتخاذ تصمیم در این خصوص منوط به تصمیم هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد که به محض دریافت نتیجه، موضوع از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی می‌گردد.

همچنین خاطر نشان میسازد تا تاریخ انتشار این اطلاعیه، صورت‌های مالی حسابرسی شده میان دور‌های ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ نیز ارائه نگردیده است. مهلت اعطا شده جهت ارائه صورت‌های مالی مذکور در تاریخ ۱۵ /۱۲ /۱۴۰۰ به اتمام رسیده است؛ لذا نماد معاملاتی مذکور علاوه بر عدم ارائه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ به دلیل عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده میان دور‌های ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ نیز مطابق با بند ۴ ماده ۴۱ مکرر"دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران "، تعلیق گردیده است. این موضوع به منظور تصمیم گیری در خصوص اعطای مهلت جهت ارائه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده مطابق با ماده ۴۱ مکرر "دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران " به هیئت محترم پذیرش ارجاع شده و تصمیمات متخذه از طریق سامانه کدال منتشر میگردد.

منبع: نبض بورس

 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست