بازدید 11954
۲

روسیه خطاب به ارتش اوکراین: سلاحتان را زمین بگذارید

ما از مقامات کی‌یف می‌خواهیم عقل سلیم داشته باشند و به نظامیان دستور دهند که مقاومت بی‌معنای خود را متوقف کنند. وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از تمامی نظامیان اوکراین خواست تا هم‌اینک سلاح‌های خود را زمین بگذارند و آخرین مدافعان "ماریوپل" نیز آنچه مسکو آن را "مقاوت بی‌معنا" یاد می‌کند، پایان دهند.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 19 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه لو فیگارو، این درخواست درحالی منتشر شده است که به گفته کی‌یف، مسکو حمله بزرگ خود را آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تنها تصمیم درست را بگیرید، یعنی توقف عملیات نظامی و زمین گذاشتن سلاح‌ها. ما به همه نیروهای ارتش اوکراین و مزدوران خارجی اعلام می‌کنیم که به دلیل بدبینی مقامات کی‌یف، سرنوشتی غیرقابل حسرت در انتظار شما است.

ارتش روسیه همچنین به نظامیان اوکراینی واقع در ماریوپول که هنوز سایت صنعتی آزوفستال را اشغال کرده‌اند، وعده داد که در صورت تسلیم شدن در روز جاری، جانشان نجات می‌یابد.

براساس این گزارش، ساعت ۱۲:۰۰ بعدازظهر امروز (۰۹:۰۰ به وقت گرینویچ) این آتش‌بس پیشنهاد شد که بر اساس آن از ساعت ۱۴:۰۰ بعد از ظهر (۱۱:۰۰ به وقت گرینویچ) تا ۱۶:۰۰ (۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) اجرا شود و بر اساس آن همه واحدهای مسلح اوکراینی و مزدوران خارجی بدون استثنا و بدون اسلحه یا مهمات آزوفستال را ترک کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ما از مقامات کی‌یف می‌خواهیم عقل سلیم داشته باشند و به نظامیان دستور دهند که مقاومت بی‌معنای خود را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز محاصره این بندر استراتژیک در اوایل ماه مارس، مسکو بارها از نیروهای اوکراینی خواسته است که سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

هفته گذشته، بیش از هزار سرباز اوکراینی به ماریوپل رفتند، اما به گفته جدایی‌طلبان طرفدار روسیه، صدها سرباز دیگر همچنان در کارخانه بزرگ آزوفستال مستقر هستند؛ جایی که آنها مقاومت شدیدی را رهبری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه پنجم اسفند ۱۴۰۰ نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲
مقاومت بر ضد اشغالگر بی معناست چه حرف مزخرفی
خخخخخخ زورش نمیرسه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست