قیمت کالاها با وجود تخصیص ارز ترجیحی بالا رفته است

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر و علی رغم اینکه اختصاص ارز ترجیحی ادامه دارد، قیمت‌ها افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 17 April 2022

به گزارش «تابناک»، محمد علی‌پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: از سال‌ها قبل دولت به منظور حمایت از معیشت مرزنشینان از طریق کارت‌های پیله‌وری، سیاست‌های حمایتی خود را از آنان اجرایی کرد.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر سال حداقل ۱۰ هزار نفر از مرزنشینان از طریق این کارت‌ها مورد حمایت قرار می‌گرفتند. از آنجایی که بسیاری از صاحبان کارت‌های پیله‌وری تاجر نیستند و امکان تجارت ندارند، در ازای دریافت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کارت‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دادند اما متأسفانه پس از ترخیص کالاها از گمرک، سازمان امور مالیاتی مبالغ کلانی از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان مالیات علاوه بر حقوق گمرکی از صاحبان این کارت‌ها مطالبه می‌کند.

وی تصریح کرد: بیشترین صاحبان کارت‌های پیله‌وری مرزی به دلیل بدهی‌های مالیاتی با مشکلات زیادی روبرو هستند و سایر حساب‌های آنها مسدود شده است. از دولت و سازمان امور مالیاتی می‌خواهم تا هیئت ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات صاحبان کارت‌های پیله‌وری بفرستد.

علی‌پور گفت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار در اختیار دولت گذاشت تا اگر دولت خواست ارز ترجیحی را ادامه داد و با برنامه‌ها و سیاست‌های جبرانی آن را مدیریت کند اما اکنون هم قیمت‌ها افزایش یافته و هم اختصاص ارز ترجیحی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی