بازدید 3161

مشعل: جهاد تا آزادی قدس و مسجد الاقصی ادامه دارد

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج، گفت نشست تأسف بار چند هفته پیش در النقب با حضور ۴ وزیر خارجه کشور‌های عربی، به رژیم اشغالگر برای حمله به فلسطینی‌ها چراغ سبز نشان داد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵ 17 April 2022

ه گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از تلويزيون الجزيره، "خالد مشعل" رئیس دفتر سياسي حماس در خارج در همایشی با عنوان "مسجد الاقصی و جایگاه آن نزد امت" در دوحه گفت: ما از نظام ها، حکومت ها، رهبران و ملت ها می‌خواهیم با وجدان بیدار در قبال قدس و مسجد الاقصی موضع گیری کنند.

وی افزود: جهاد تا پس گرفتن قدس و آزادی مسجد الاقصی مبارک ادامه دارد. از قهرمانان فلسطین که با عملیات‌های دلاورانه خود و حمایت از مسجد الاقصی، جایگاه ویژه‌ای در قلب‌های ما باز کردند، تقدیر می‌کنیم. قهرمانان قدس پیشگامان امت در دفاع از مسجد الاقصی هستند و موجب شدند تا سرتاسر امت به این مسجد مبارک افتخار کند.

مشعل تصریح کرد: رژیم اشغالگر برای انزوای غزه از کرانه باختری و ایجاد اختلاف بین فلسطینی‌ها تلاش می‌کند. برنامه ریزی رژیم اشغالگر برای تقسیم و تجزیه مسجد الاقصی طبق آنچه در مسجد ابراهیمی انجام داد، موفق نخواهد بود.

این مقام ارشد حماس ادامه داد: ملت فلسطین هر چند به لحاظ سیاسی دارای دیدگاه‌های متفاوت باشد، اما در رویکرد و انگیزه‌ها متحد است. مردم فلسطین همچنان افتخار ۱۰۰ سال جهاد، مبارزه با استعمار مدرن و دفاع در نبرد اصلی بیت المقدس و الاقصی را در کارنامه دارند.

خالد مشعل اظهار داشت: این بار مواضع رسمی در حمایت از قدس خوب بود، اما باز هم برخی موضعی نگرفتند. نشست تأسف بار چند هفته پیش در النقب با حضور ۴ وزیر خارجه کشور‌های عربی، به رژیم اشغالگر برای حمله به فلسطینی‌ها چراغ سبز نشان داد. دشمن اگر تصور می‌کند ملت فلسطین پر و بال شکسته است و به لحاظ سیاسی دچار اختلاف است و در میدان نبرد متحد نخواهد شد، خود را فریب می‌دهد. دشمن صهیونیستی به ما اطلاع کرده است که خواهان تشدید تنش‌ها نیست و از ما می‌خواهد که آرامش را حفظ کنیم.

وي در بخش دیگری از سخنانش ضمن درخواست فعال شدن فشار سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی عربی برای حمایت از مسجد الاقصی گفت: اسرائیل باید تجاوز علیه مسجد الاقصی را متوقف و از برگزاری مراسم ذبح قربانی در آن جلوگیری و همه بازداشت شدگان دو روز گذشته را آزاد کند. تصور کنید اگر قربانی‌ها در قبه الصخره و در مسجد الاقصی ذبح می‌شد، آنگاه در مورد الاقصی و جایگاه آن چه سخنی می‌توان گفت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل