بازدید 30657
با پنجاه و دومین روز حمله روسیه به اوکراین/ در حال به روزرسانی

سازمان ملل: بیش از ۱۹۰۰ غیرنظامی اوکراینی کشته‌ شده‌اند/ کشف ۹۰۰ جسد در اطراف کی‌یف+عکس/روسیه: ۲۱۷ مرکز نظامی اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته منهدم شد

پنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 16 April 2022

شنیده شدن انفجار مهیب در پایتخت اوکراین/ کشف ۹۰۰ جسد در اطراف کی‌یف+عکس

بین الملل تابناکپنجاه و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مسکو ورود جانسون و وزرای انگلیسی به روسیه را ممنوع کرد
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۲۰:۳۷

وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که ورود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه، «بن والاس» وزیر دفاع و ۱۰ مقام ارشد دیگر این کشور به روسیه را ممنوع کرده است.

به گزارش رویترز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام «با توجه به اقدام خصمانه بی‌سابقه دولت انگلیس، به‌ویژه اعمال تحریم‌ها علیه مقامات ارشد روسیه» انجام شده و به زودی فهرست تحریمی را گسترش خواهد داد تا سیاستمداران و اعضای پارلمان انگلیس را هم شامل شود.

این وزارتخانه افزود «تحریم‌های جدید در پاسخ به کارزار اطلاعاتی و سیاسی لندن با هدف منزوی کردن روسیه در سطح بین‌المللی، مهار این کشور و خفه کردن اقتصاد آن است».

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه همچنین انگلیس را به شعله‌ور کردن عمدی اوضاع در خصوص اوکراین، ارسال تسلیحات مرگبار به کی‌یف و تحت فشار قرار دادن سایر کشورها برای اعمال تحریم علیه روسیه و همچنین اتخاذ مواضع روس‌هراسانه از سوی مقامات لندن متهم کرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد؛ این در حالی است که لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که شنبه گذشته در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با «ولودمیر زلنسکی» دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد کشتار بوچا در اوکراین، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرد. وی در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر اوکراین افزود: «روس‌ها در محاسباتشان درباره اوکراین مرتکب اشتباه شدند».

نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم». دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم شنبه گذشته اعلام کرد که انگلیس قصد دارد ۱۲۰ خودروی زرهی و سامانه‌های موشکی ضد کشتی جدید به اوکراین ارسال کند.

سازمان ملل: بیش از ۱۹۰۰ غیرنظامی اوکراینی کشته‌ شده‌اند
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۲۰:۳۳

سازمان ملل اعلام کرد، از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۱۹۸۲ غیرنظامی اوکراینی کشته و ۲۶۵۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس اعلام دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، تلفات ناشی از جنگ از برخی از مناطق درگیر با تاخیر اعلام شده و برخی از گزارش‌ها هم هنوز تایید نشده‌اند که این می‌تواند باعث شود تلفات جنگ بسیار بیشتر از این آمار اعلام شده باشد.

دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکثر این تلفات غیرنظامیان در نتیجه استفاده از تسلیحات انفجاری از جمله شلیک‌های توپخانه‌ای سنگین و سیستم‌های راکتی به همراه حملات موشکی و هوایی بوده است.

از میان کشته‌ها، ۵۱۱ مرد، ۳۲۳ زن، ۵۶ پسر، ۳۴ دختر و ۷۲ تن کودک بوده‌اند. به علاوه، جنسیت ۹۸۶ بزرگسال هنوز مشخص نشده است. در مجموع ۲۶۵۱ فرد زخمی هم ۳۱۳ تن مرد، ۲۳۰ نفر زن، ۵۳ دختر، ۵۶ پسر و ۱۴۷ تن کودک هستند و جنسیت ۱۸۵۲ بزرگسال نیز هنوز مشخص نشده است.

بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی از کشور گریخته‌اند

نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ فوریه حمله خود را در اوکراین آغاز کردند. از آن زمان، درگیری‌های شدید باعث شده تا بیش از ۴.۷ میلیون اوکراینی به کشورهای همسایه فرار کنند.

بر اساس گزارش کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، لهستان ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۲۲ اوکراینی را پذیرفته است که از حمله نیروهای روسی از اوکراین فرار کرده‌اند. ۷۲۶ هزار و ۸۵۷ اوکراینی در رومانی و ۴۱۹ هزار و ۴۹۹ نفر به مولداوی رفته‌اند. علاوه بر این، ۲۲۹ هزار و ۵۹۷ اوکراینی برای فرار از جنگ به اسلواکی نقل مکان کرده‌اند و ۴۴۷ هزار و ۵۳ نفر در مجارستان پناه گرفته‌اند. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، بیش از هفت میلیون نفر نیز در اوکراین به دلیل درگیری بین دو کشور در داخل اوکراین آواره شده‌اند.

روسیه: ۲۱۷ مرکز نظامی اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته منهدم شد
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۴

سخنگوی وزارت دفاع روسیه جمعه شب گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۷ مرکز نظامی اوکراین منهدم شده است.

به گزارش رسانه‌های روسی، ژنرال ایگور کوناشنکف در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در روز گذشته همچنین پنج پهپاد و دو بالگرد ارتش اوکراین منهدم شده است.

وی همچنین گفت که ۲ موشک اوکراینی که درصدد حمله به نیروگاه برق- آبی کاخوفکا در خرسون بودند، سرنگون شده است.

وی دوشنبه گذشته نیز گفته بود که از آغاز جنگ تاکنون، ۳۸۵ پهپاد، ۲۲۴ سامانه موشکی ضد هوایی، یکهزار و ۹۱۸ تانک و نفربر زرهی، ۲۰۹ موشک انداز و ۸۱۵ توپخانه ارتش اوکراین منهدم شده است.

شنیده شدن انفجار مهیب در پایتخت اوکراین
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۳

در شرایطی که مناطق غربی و پایتخت اوکراین در هفته های گذشته وضعیت آرام تری را نسبت به گذشته تجربه کردند رسانه ها از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در این مناطق خبر دادند.

به گزارش رویترز، رسانه های محلی اوکراین از شنیده شدن صدای انفجار در کی یف، پایتخت این کشور و همچنین لویو در غرب این کشور در بامداد شنبه خبر دادند.

بامداد شنبه، در بیشتر اوکراین، صدای آژیر خطر شنیده نشد.

براساس توافقات انجام شده بین کی یف و مسکو، نیروهای روسیه حومه پایتخت را ترک کردند اما جنگ در مناطق شرقی اوکراین ادامه دارد.

شهر لویو در غرب اوکراین از جمله مناطق امن این کشور از زمان شروع عملیات ویژه روسیه در این کشور بود که برخی سفارت های خارجی در زمان حمله به کی یف، در این شهر مستقر شده بودند.

کشته شدن سه هزار نظامی اوکراینی
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۲:۱۱

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت، در طول هفت هفته جنگ با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند. او در مصاحبه روز جمعه به شبکه سی‌ان‌ان گفت، تلفات غیرنظامیان شمارش نشده است.

به گزارش رویترز، وی همچنین مدعی شد ۱۹ تا ۲۰ هزار سرباز روس در این جنگ که اکنون در هفته هشتم است، کشته شده‌اند. اما مسکو ماه گذشته اعلام کرد ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ نفر زخمی شده‌اند. این خبرگزاری تاکید کرد نمی‌تواند به طور مستقل اعداد طرفین را تأیید کند.

جنگ در اوکراین ادامه دارد و طبق این گزارش، درگیری در ماریوپول که اوکراین اعلام کرده در تلاش است محاصره این شهر بندری جنوب شرقی را بشکند، تشدید شده است. «الکساندر موتوزیانیک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در یک نشست با بیان این که روس‌ها ماریوپل را به طور کامل تصرف نکرده‌اند، گفت: «وضعیت در ماریوپول دشوار و سخت است. در حال حاضر جنگ در حال وقوع است. ارتش روسیه دائما خواستار واحدهای اضافی برای حمله به شهر می‌شود». به گزارش رویترز، اگر مسکو ماریوپل را تصرف کند، اولین شهر بزرگی است که سقوط می‌کند.

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۱۲:۰۸

رسانه‌های روسی گزارش دادند چند هزار نفر از ساکنان شهر «بلگراد» پایتخت صربستان، در یک تظاهرات گسترده در حمایت از روسیه شرکت کردند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، دلیل برگزاری این رویداد به نام «نه از طرف من»، رأی موافق صربستان به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل بود.

سازمان دهندگان این تجمع، گروه «گشت مردمی» به ریاست دمنیان کنژویچ و جنبش «اُبراز» به ریاست ملادن اوبرادوویچ بودند که پیش از این در ماه مارس تجمعاتی در حمایت از روسیه برگزار کرده بودند.

بر اساس این گزارش، حدود ساعت ۱۹:۰۰ به وقت محلی، صدها نفر در مرکز بلگراد، در نزدیکی بنای یادبود نیکلاس دوم، روبروی ساختمان ریاست جمهوری تجمع کردند. سپس تعداد آنها به چندین هزار رسید.

به نوشته ریانووستی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، پرچم‌های روسیه، صربستان، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، و پرچم سیاه-زرد-سفید امپراتوری روسیه را به همراه داشتند. برخی از آنها تی‌شرت‌هایی با علامت Z پوشیده بودند.

تظاهرات‌کنندگات خیابان اصلی کرالیا میلانا را مسدود کردند و سپس در یک ستون از مرکز شهر عبور کردند و از کنار ستاد کل، وزارت دفاع، دولت و وزارت خارجه صربستان گذشتند.

بر این اساس، شرکت‌کنندگان شعارهایی مانند «کریمه روسی است»، «کوزوو صربستانی است»، «صرب‌ها و روس‌ها برای همیشه برادرند» سر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس شعارهایی در حمایت از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور این کشور سر دادند.

 

هشدار زلنسکی درباره استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی 

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه گفت که جهان باید آماده احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی باشد.

وی که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مصاحبه می‌کرد، مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه احتمالا به استفاده از سلاح هسته‌ای یا شیمیایی روی بیاورد چون وی ارزشی برای جان اوکراینی‌های قائل نیست.

این در حالی است که «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) امروز پنجشنبه تصریح کرد که هنوز شواهدی از تغییر وضعیت استقرار یا آرایش‌ نظامی نیروها و تجهیزات روسیه در جهت آماده‌باش هسته‌ای چند ماه پیش این کشور مشاهده نشده است.

ویلیام برنز، با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای گفت: «مشخصاً ما در این مورد بسیار نگران هستیم. با توجه به سرخورده شدن احتمالی [ولادیمیر] پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) و سران روسیه و با توجه به شکست‌هایی که آنها در سطح نظامی متحمل شده‌اند هیچ‌ کدام از ما نمی‌توانیم احتمال توسل به سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را سرسری بگیریم.»

او با وجود این در ادامه گفت: «با آنکه ما شاهد لفاظی‌هایی از جانب کرملین بوده‌ایم و آنها [گفته‌اند که] سطح آماده‌باش هسته‌ای را افزایش می‌دهند، ما هنوز شاهد نشانه‌های عملی در خصوص تغییر نوع استقرار یا آرایش‌های نظامی، از نوعی که بتواند آن نگرانی‌ها را افزایش دهد، نبوده‌ایم.»

ولادیمیر پوتین، روز هشتم اسفندماه در دیدار با مقام‌های دفاعی روسیه گفت به وزارت دفاع روسیه دستور داده نیروهای بازدارنده هسته‌ای در حالت آماده باش قرار بگیرند.

روسیه اخراج ۱۸ دیپلمات اتحادیه اروپا را اعلام کرد

روسیه اخراج دیپلمات‌ها از این کشور را افزایش داده و روز جمعه اعلام کرد که ۱۸ دیپلمات اتحادیه اروپا در این کشور را "عنصر نامطلوب" در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تصمیم را به دنبال اخراج ۱۹ دیپلمات روس از اتحادیه اروپا و سازمان اروپایی انرژی اتمی اتخاذ کرده است.

در این بیانیه آمده است: روسیه، اتحادیه اروپا را مسئول تخریب ساختار همکاری‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای که طی دهه‌ها میان این دو طرف شکل گرفته بود، می‌داند. لزوم رعایت دقیق الزامات کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک سال ۱۹۶۱ توسط اتحادیه اروپا تاکید می‌شود.

در این بیانیه به زمان دقیق خروج این دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از روسیه اشاره‌ای نشده است و تنها اعلام شده که آنها در آینده‌ای نزدیک روسیه را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا اواخر روز جمعه اخراج دیپلمات‌هایش از روسیه را محکوم کرد.

پیتر استانو، سخنگوی ارشد امور خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا این تصمیم بی‌اساس و غیرقابل توجیه فدراسیون روسیه برای اخراج ۱۸ تن از اعضای هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در این کشور را محکوم می‌کند. این دیپلمات‌های اتحادیه اروپا وظیفه خود را در چهارچوب و با احترام کامل به کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک انجام می‌دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیچ دلیلی جز تلافی برای تصمیم روز جمعه مقامات روسیه وجود ندارد. راهی که روسیه اتخاذ کرده بیش از پیش به انزوای بین‌المللی‌اش دامن خواهد زد.

روسیه و اعضای کشورهای اتحادیه اروپا در ماه جاری میلادی در بحبوحه اعتراضات شدید به حمله مسکو به اوکراین که از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر به شدت محکوم شده است، متقابلا دست به اخراج دیپلمات‌های یکدیگر زده‌اند.

ادامه این اخراج‌ها نشانه‌ای از خدشه دار شدن شدید روابط دیپلماتیک میان روسیه و باقی جهان است.

رایزنی وزرای دفاع آمریکا و آلمان با موضوع حمایت از اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، لوید آستین گفتگویی تلفنی با کریستین لامبرشت، همتای آلمانی خود داشته و در این گفتگو درباره تلاش‌های مشترک در راستای تداوم حمایت از اوکراین و دفاع از جناح شرقی ائتلاف ناتو بحث کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان به گفتگو پرداخت تا از آلمان به خاطر تداوم تعهد قدرتمندش به ارائه توانمندی‌های دفاعی حیاتی به اوکراین در کنار دیگر کشورهای متحد و شریک ناتو تشکر کند. وزیر دفاع آمریکا و وزیر دفاع آلمان به بحث درباره تلاش‌ها در راستای کمک به اوکراین و هم دفاع از خاک ناتو در طول جناح شرقی آن پرداختند.

کشف ۹۰۰ جسد در اطراف کی‌یف 

رئیس پلیس کی یف روز جمعه در یک نشست خبری گفت: در پی عقب نشینی نیروهای روسیه اجساد بیش از ۹۰۰ غیرنظامی در اطراف شهر کی‌یف کشف شده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، پلیس روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۹۰۰ جسد غیرنظامی در منطقه اطراف پایتخت اوکراین در پی عقب نشینی نیروهای روسی کشف شده است که اکثر آنها به ضرب گلوله کشته شده اند. تعداد کشته شدگان دو برابر آن چیزی است که مقامات اوکراینی تقریباً دو هفته پیش اعلام کردند.

شنیده شدن انفجار مهیب در پایتخت اوکراین/ کشف ۹۰۰ جسد در اطراف کی‌یف+عکس

آندری نبیتوف، رئیس نیروی پلیس منطقه ای کی یف، گفت که اجساد در خیابان ها رها شده یا به طور موقت دفن شده اند.

وی گفت اطلاعات پلیس نشان می دهد ۹۵ درصد این افراد بر اثر جراحات گلوله جان خود را از دست داده اند.

نبیتوف با بیان این که هر روز اجساد بیشتری در زیر آوار و در گورهای دسته جمعی پیدا می شود، اضافه کرد که بیشترین تعداد قربانیان در یک گور دسته جمعی در بوچا یافت شد که در آن بیش از ۳۵۰ نفر بودند.

به گفته نبیتوف، کارگران شرکت آب و برق در بوچا اجساد را در حومه کی یف در حالی که تحت کنترل روسیه بود، دفن کرده اند. او افزود که نیروهای روسی در حال "ردیابی" افرادی بودند که نظرات شدید طرفدار اوکراین را ابراز می کردند.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه در واکنش به تجاوز اوکراین به خاک روسیه، وعده داد حملات موشکی به پایتخت اوکراین را تشدید کند.

تهدید تشدید حملات به کی‌یف پس از آن مطرح شد که مقامات روسیه اوکراین را به زخمی کردن هفت نفر و آسیب رساندن به حدود ۱۰۰ ساختمان مسکونی در اثر حملات هوایی در بریانسک، منطقه ای هم مرز با اوکراین، متهم کردند.
مقامات اوکراینی در یکی دیگر از مناطق مرزی روسیه نیز روز پنجشنبه از گلوله باران اوکراین خبر دادند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «تعداد و مقیاس حملات موشکی به مراکز و تاسیسات در پاسخ به رژیم ملی‌گرای اوکراین که امنیت و حاکمیت روسیه را تهدید می کند، افزایش خواهد یافت».

روسیه این هشدار را در حالی صادر کرد که به گفته منابع غربی برای حمله مجدد در شرق اوکراین آماده می شود. در همین حال، مردم محلی در شهر ماریوپل در جنوب شرقی گزارش دادند که نیروهای روسی در حال بیرون آوردن اجساد بودند.

مقامات اوکراینی حمله به اهداف در روسیه را تایید نکرده اند و این گزارش ها به طور مستقل قابل تایید نیست.

به گزارش آسوشیتدپرس، احتمال می رود پس از حمله ادعایی اوکراین به یک رزمناو روسی و غرق شدن آن، اقدامات تلافی جویانه روسیه شدت یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۰۸
یادتون هست که کره شمالی در چند هفته قبل و اول عملیات ویژه نظامی روسیه در اکراین هر هفته یک تا دو موشک ازمایش می کرد. ولی همزمان با به گل نشستن ارتش روسیه در اکراین حتی کره شمالی هم متوجه شده که دیگر بعد از شکست اربابش یعنی روسیه در اکراین دنیا عوض شده و حالا دیگر نه تنها موشک نمی زند بلکه مانند چین دارد از روسیه فاصله می گیرد. در سوریه هم همزمان با کاهش تمرکز نیروهای روسیه می بینید که هر روز عملیات اسراییل در سوریه دارد شدیدتر و دامنه دار تر میشود. خود چین هم با توجه به اینکه در بهترین حالت تجهیزات نظامی چین کپی ناقصی از تسلیحات روسیه هست و بخصوص بعد از غرق بزرگترین و پیشرفته ترین ناو 800 میلیون دلاری روسیه با یک موشک چند صد هزار دلاری متوجه شده که دیگر هرگز شانسی برای عبور دادن چند صد هزار نیرو از عرض دریا به تایوان که حداقل بیست برابر ارتش اکراین بیشتر نیرو و تجهیزات فوق پیشرفته غربی و ملی گرایی دارد ندارد. حتی بر فرض رساندن چند صد دستگاه تانک روسی و چینی به ساحل تایوان تازه باید با موشکهای ضد تانک جاولین و پهبادهای فوق پیشرفته و بمبهای بالدار(بلید 600) تایوان در ساحل روبرو شود. همین هست که چین هم حداقل برای پنجاه سال اینده دیگر هیچ حرکتی بر خلاف غرب نخواهد کرد. در مورد ایران هم متاسفانه می بینید که بعد از اکراین و از دست رفتن فرصت صادرات نفت و گاز ایران به دلیل متمایل شدن غیر علمی و غیر منافع ملی ایران به روسیه دیگر غرب و امریکا نیازی به دادن کوچکترین امتیازی به ایران در برجام یا غیر برجام نمی بینند. حتی حوثیها هم مجبور شدند به دلیل خواست روسیه اتش بس اعلام کنند. عربستان و امارات به روسیه گفتند تنها در صورتی از افزایش تولید نفت خود به نفع امریکا و به ضرر روسیه خودداری می کنیم که روسیه هم از نفوذ خود برای توقف حملات یمن به عربستان و امارات استفاده کند و.... به هر حال باید گفت که این تازه شروع کار است. بعد از پایان جنگ جهانی دوم هیچ رویدادی مانند حمله پوتین به اکراین و در گل نشستن ارتش روسیه در اکراین صحنه سیاست جهانی را برای همیشه و بصورت اساسی به نفع امریکا و اروپا تغییر نداد. و ما همچنان امید داریم که کره جنوبی خلاف همه اینها حرکت کند و دلار ما را ازاد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
ارباب شما امریکا بعد از جنگ جهانی دوم به چند کشور حمله کرد و شکست خورد؟ ویتنام عراق افغانستان و... پس برو به اربابت بگو دیگه جنگ درست نکنه و بمب اتم نده به اروپا و روسیه رو تحریک نکنه
اسد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دو دقیقه پس از انتشار مطلب ونظری اینقدر طولانی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
هر روز پای تابناک این فیلترشکنت رو روشن میکنی و با پرچم آمریکا میای یه مشت چرت و پرت میگی
صد تا کامنت صد من یه غاز پشت سرهم میزاری این چرت و پرت ها چیه بابا برو دنبال کارت
الان پیش خودت فکر کردی که به به به عجب تحلیل پرمغزی ارائه دادم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
روسها داعش را در سوریه و عراق بوجود آوردن و با جنگ تبلیغاتی آن را گردن دیگران انداختن الان آوردن ازشون استفاده می کنن باعث کشته شدن صدها هزار نفر مسلمان در سوریه و آوراگی میلیونها نفر شدن الان آروم آروم سرشون میاد. الحمدلله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
حالا خیلی زود است برای نتیجه گیری
فعلا که همه دارند خسارت می بینند
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
عاقبت خاموش کردن صدای مخالف و تک صدایی در روسیه این شد. تو آلمان اون شد. تو لیبی شد قذافی. تو عراق شد صدام. همه جا همین میشه از سنت الهی نمیشه فرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
بسیار ممنونم از این تحلیل منطقی، جامع، و واقع بینانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
برنده این جنگ چین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
متخصص
یدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
سناریو های کمدی مینویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نمونه کارت رو بفرست برای بی بی سی... اونا عاشق اینجور جفنگها هستند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
تحلیل شما بسیار یک جانبه گرایانه و به طفرفداری از آمریکا . غرب نوشته شده .خودباختگی در برابر آمریکا و غرب در تحلیل شما کاملا نمایان است. تحیلیل آتش بس حوثی ها نشانه بی خبری شما از اتفاقات منطقه است. اگر اینگونه است که شما میگویید عربستان نباید آتش بس را می پذیرفت ولی دیدیم که پذیرفت این نشامه موفقیت حوثی ها و زوال عربستان است ....مابقی تحلیلتان نیز همینطور دور از واقیعت است.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اون دوستانی هم که میگن پس همه دنیا تقصیرپوتین هست مطالعات کمی دارند و یا ساده هستند و تصور می کنند که سیستمهای مخوف اطلاعاتی مانند کی جی بی یا موساد مانند انها فکر می کنند. مثلا مانند سریالها و فیلمهای صدا وسیما تصور می کنند اسراییل و امریکا از کرواتی ها و بدحجابها و افراد خارج از سیستم نیرو جذب می کند! در واقع این سیستمهای مخوف اطلاعاتی از هر فرصتی استفاده می کنند از داعترین کاسه از اشها استفاده می کنند. نمونه ان عناصر داعش یا القاعده. که سرنخ انها دست سیستم اطلاعاتی پوتین هست و هر کاری کردند به ضرر امریکا و غرب بود. خیلی باید ساده باشید که امریکا و غرب داعش را بوجود اوردند که بیاید در شهرهای امریکاو پاریس و لندن و اروپا مردم خود انها را به خون بکشد و خود انها را را تحقیر کند. داعش حتی یک عملیات برنامه ریزی شده علیه روسیه یا چین انجام نداد. تمام سرگردگان و عوامل اصلی از بعثی های وحشی و عفلقی صدام بودند که در سالها به عنوان افسران وحشی صدام در روسیه اموزش دیده بودند و هیچ هدفی جز انتقام از امریکا بابت سرنگون کردن صدام و انها از قدرت ندارند. پوتین هم به عنوان یک افسر اطلاعاتی بخوبی انها را جذب و در خدمت خود دراورد و در واقع در سوریه با داعش امریکا و اروپا را به مرگ گرفت تا به طب حضور روسیه در سوریه و دمشق راضی شوند و اصلا برای پوتین مهم نبود که شهرت مسلمانان دنیا را با این سگهای وحشی خود مانند داعش و القاعده خدشه دار کند. ولی حالا زمانی است که حتی پوتین باهوش هم به دلیل دیکتاتور و چابلوسی اطرافیان دچار غرور شد و اشتباه وحشتناکی کرد و در اکراین در تله غرب قرار گرفت. حالا اصلا عجیب ندانید که در چند ماه اینده با ضعف روسیه غرب جبهه سوریه را مجددا بر علیه روسیه فعال خواهد کرد تا حداکثر امتیاز را از پوتین عاجز بگیرد و جبران ان عملیات داعش را اینبار علیه روسیه در سوریه کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
تاوانش را مردمان عادی می پردازند نه شروع کنندگان جنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دنیا از یک جانبه گرایی امریکا خسته شده است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دمت گرم تحلیلی نسبتا خوبی بود.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
عزیز 1530. ما طرفداری از امریکا نمیکنیم. هیچ سیستمی در دنیا نیست که نقص نداشته باشد یا طرفدار منافع خودش و ملتش نباشد. امریکا هم همین. ولی از واقعیت نباید به دلیل خشم از قدرت یا کشوری دور شویم. ببینید در جریان اکراین فقط کره شمالی و اریتره و روسیه سفید و سوریه به طرفداری از روسیه رای منفی به محکومیت اقدام روسیه در اکراین دادند. حتی ایران و چین و قزاقستان و ونزویلا هم رای ممتنع دادند. تصور می کنید اینها اتفاقی است؟ تصور می کنید ژاپن و کره جنوبی و تایوان و حتی ویتنام و .... همگی نادان هستند و ملتهایشان به خاطر چشم و ابروی ابی و بور امریکاییها با انها بستند؟ دارید تکنولوژی و فراورده های فنی تسلیحاتی و غیر تسلیهاتی امریکا و اروپا را می بینید. ژاپن و ویتنام و چین هر سه بیشترین جنگ و خسارات را از امریکا دیدند و خود امریکا بیشترین تلفات را در جنگ با این سه کشور داد ولی حالا می بینید که منافع ملی انها ایجاب می کند که بهترین روابط تجاری و اقتصادی و تکنولوژی را با هم داشته باشند. ولی روسیه با اریتره بسته! ایا اینها واقعیت نیست؟
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چقدر ساده ای تو . گرفتن تایوان واسه چین مثل آب خوردنه فکر کردی داری پلی استیشن بازی میکنی ؟ همه اینایی که میگی با صد تا موشک بالستیک میره رو هوا . چین اگهبخواد حمله کنه اول یه دور خوب تایوانو بمباران میکنه بعد نیرو پیاده میکنه وقتی یه دفعه دو سه هزار تا هواپیما بفرسته تایوان رو با خاک یکسان کنن کی میخواد جلوشو بگیره آمریکا ؟ آمریکای الانو نبین فقط هارتو و پورت میکنه مطمئن باش با حمله چین اونم سریع میکشه کنار . این تحلیلهای آبدوغ خیاریت مشخص میکنه از اون قدیمیایی هستی که فقط دو سه تا مطلب جدید خوندی و هیچی بارت نیست بیخود با این مزخرفات وقت مارو نگیر
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
ممنون از تابناک. نظرات متفاوت رو منتشر میکنه. یه خبرگزاری هست که اسمش رو از کشورمون انتخاب کرده ولی فقط نظرات موافق خودشو منتشر میکنه. شما حتی اگه تحلیل های طرفخودشون رو هم بزاری احتمال زیاد بازهم منتشرش نمیکنن. من امتحان کردم باها. فقط باید مجیز بگی . از شریعتمداری تعریف کنی .

ممنونم تابناک
مرگ بر روسيه.مرگ بر پوتين
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
مرگ بر روسیه مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر ال سعود مرگ بر امریکا مرگ بر کمونیست مرگ بر همه ولی جالب این هست که ما فقط خوب هستن و همه باید بمیرن و جالب تر از اون بیکاری 10 میلیون جوانی هست که عمر و جوانی شون نابود شد یکم عقل خودت رو صدا کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
بی عرضگی داخلی چیزی از ظلم مستکبران و زورگوهای دنیا کم نمیکنه
چرا برای روسیه نمی نویسی ادعا کرد اگر اوکراین بگه می نویسه ادعا!!!!!!
چرا از شکست پوتین در اکراین بی نهایت خوشحال باید بود؟ چون یکبار دیگر ثابت شد که صبر خدا زیاد است ولی وقتی تمام شود پوتین را هم به پا و دست خودش به نابودی می کشد. پوتین هیچ کاری نکرده باشد حداقل برای دستکاری یا حک یا نفوذ در سیستم دفاع موشکی هوایی ایران و اکتیو کردن یک سامانه موشک بوک روسی و هدف قرار دادن هواپیمای اکراینی با 170 مسافر بی گناه ایرانی باید تقاص و خسارات به دولت و ملت ایران بدهد. بماند که حداقل ده فروند هواپیمای دیگر بوئینگ امریکا با صدها مسافر بیگناه جهان سوم یا بیطرف در هشت سال گذشته هدف کینه کور پوتین و جنگ ابرقدرتی او در کشورهای سوم و بیطرف مانند اکراین و اندونزی و مالزی و اتیوپی و المان و.... قرار گرفتند تا پوتین بتواند با این اقدامات به زعم خود غرب و اوباما و ترامپ و امریکا را مرعوب کند و همچنین چند کشتی مانند سانچی هم هدف همین کینه کور قرار گرفت که یا با اصابت موشک یا با جم الکترونیک و ربایش الکترونیک انها را مانند پهباد از راه دور به کنترل خود دراورد و حتی خلبان این هواپیماها و خدمه کشتی سانچی امکان حتی فرستادن یک تقاضای کمک نداشتند. خدایا شکر که خیلی بزرکی. ولی کاش اینقدر صبرت زیاد نبود. خیلی پیش از این باید افرادی مانند پوتین و صدام و قذافی و داعش و القاعده و... که همگی در جبهه پوتین قرا داشتند و از عوامل او بودند باید سزا و مجازات تو را می دیدند. ولی ما که باشیم که به حکمت خدا نقدی داشته باشیم.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
امثال شما با نوشتن این نظرات غیر واقعی شریک جنایات آمریکا و غرب در دنیا هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
بله اوصلا هر اتفاقی در تاریخ بشریت افتاده تقصیر پوتین بوده! اون سیب اپل رو هم پوتین گاز زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
پوتین سامانه بوک رو دستکاری کرده و در ایران هواپیمای اوکراینی رو زده؟ شما غربگداها واقعا از لحاظ مغزی معیوبید. جدی میگم!
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
باز ساندیس تاریخ گذشته؟
هواپیمای اوکراینی رو روسیه زد؟ سانچیو روسیه غرق کرد؟
اومدی جمعش کنی ولی داداش قرمه و قیمه و ماست و زیتون و قاطی کردی همه رو باهم ریختی تو ماکارونیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
جنگ بین روسیه و ناتو است زلنسکی نادان خودشو انداخت وسط و مردم اوکراین را بیچاره و آواره کرد
ایوب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شیفتگی شما به آمریکا محرک این نظزات غیرواقعی است.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اونهایی که شک دارند و فکر می کنند وجود سیستم ربایش الکترونیک در هواپیماها و کشتی ها غیر ممکن است را فقط به یک مورد ارجاع می دهیم. مگر ما خودمان در ایران اعلام نکردیم و ندیدیم که در سال2011 دقیقا پیشرفته ترین و رادار گریز ترین پهباد نظامی امریکا در طبس با همین فناوری جم و ربایش الکترونیک کنترلش به دست نیروهای سپاه افتاد و از راه دور توانستیم کنترل ان را در دست بگیریم و سالم و بدون حتی امکان عمل کردن سیستم انهدام ان در طبس به زمین بنشانیم؟ اگر ما در ایران توانستیم حتم بدانیم که روسیه هم که استاده این کارهاست این امکان را دارد. امریکا هم این سیستم را دارد و در واقع خودش ان را توسعه داده ولی روسیه توانسته با افرادی نفوذی خود مانند اسنودن به این تکنولوژی امریکا دست یابد. اساس ایجاد و لزوم این فناوری هم به سالهای بعد از یازده سپتامبر بر میگردد که دستگاههای نظامی و اطلاعاتی امریکا بدنبال ایجاد امکانی بودند که اگر دوباره خلبان یا یک نفر که جای خلبان را در هواپیماهای مسافربری به هر دلیل گرفته در شرایط اصطراری امکان کنترل هواپیما را نداشته باشد و کنترل هواپیما و حتی کشتی و سیستم تمام خودکار هدایت ان مانند همان پهبادها از خلبان و افراد سوار بر هواپیما که می توانند مانند یازده سپتامبر هواپیما ربا باشد خارج شود. البته این سیستم فقط در هواپیماها و کشتی هایی جدیدتری که دارای سیستم تمام خودکار هدایت هواپیما هستند امکان عملی هست و اگر به سرنوشت این بوئینگهای سقوط کرده هشت سال اخیر که با این سیستم سربه نیست شدند توجه کنید همگی ساخت بعد از 2008 بودند. البته قطعا امریکا این سیستم را بوجود اورده ولی فعلا در این سالها کشوری که از ان استفاده کرده روسیه هست. و اگر روزی امریکا یا هر کشور دیگری هم از این سیستم فقط برای ارعاب دنیا استفاده کند منفور تر از روسیه خواهد بود. البته خود امریکا و اروپا هم می دانند ولی اعلام نمی کنند چون به ضرر بوئینگ و ایرباس می شود و از انطرف اگر اعلام کنند باید از پوتین خونخواهی کنند و می دانند که روسیه قدرت اتمی است . ولی حالا که روسیه به دست خودش به مسلخ امده می بیند که همگی جمع شدند و دارند با پوتین در اکراین بابت همه این جنایات تسویه حساب می کنند.
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
اولین باره که می بینیم یکی زیر پرچم آمریکا می آید و سنگ
خدا رو به سینه میزند ! لابد روسیه جایی رو زده که
خیلی اینها دردشون گرفته! حالا هرکوری و کچلی تو دنیا اتفاق افتاده می اندازند گردن روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
کسانی موافق عموجان پوتین هستند در خون کشته شدگان جنگ شریک هستند
همش می گویند که ذخایر ارزی ایران بالای 120 میلیارد دلار است. ولی فقط از این هفت میلیارد دلار در کره جنوبی صحبت می کنند. حقیقت این است که ذخایر ارزی ایران در سال 2016 بالای 120 میلیارد دلار بود. از انزمان تا به امروز این ذخایر بابت واردات نهاده های تولید و غذا و خوراک دام و دارو و شهریه و هزینه رفتن به باشگاه ورزشی لوکس تورنتو و خرید ویلا و.... به نرخ رانتی 4200 تومن مصرف شده و کاهش یافته و در بهترین شرایط کل ذخایر ارز و طلا ایران در حال حاضر حتی با حساب ذخایر بلوکه شده ایران در کره جنوبی حدود 50 میلیارد دلار است که این 50 میلیارد دلار هم تقریبا معادل صفر هست چون هیچ کشوری در دنیا حتی ونزویلا نمی تواند ذخایر ارز و طلای خود را به صفر برساند و حتی ونزویلا همچنان حدود 8 تا 12 میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز خارجی دارد. همین هست که می بینید که دولت اقای رئیسی هم با وجود اینکه همه کارشناسان خودی و غیر خودی برای حذف ارز ترجیحی هشدار می دهند باز مجبور شده خطر عظیم کند و ارز ترجیحی را حذف کند چون چاره ای نیست و مدیران اقتصادی امیدوار هستند با بیرون دادن اخبار غیر دقیق مبنی بر ازاد کردن ارزها در کره و یا ذخایر موهوم 150 میلیارد دلاری یا توافق با فلان بانک ناشناخته و فرضی بتواند بازار دلار و طلا و قیمت مواد مصرفی مردم را حفظ کند ولی بعد از چند روز تکذیب می شود ولی چند هفته بعد دوباره خبر می دهند که فلان سفیر یا وزیر خارجه با هواپیمای پر از دلار کره جنوبی تا ساعاتی دیگر در تهران به زمین می نشیند و دوباره مانور و امید دادن بازار سنتی و بدوی اقتصاد ایران کلید میخورد و باز تکرار همان داستان. ولی مخلص کلام که همین که ما می دانیم و می نویسیم حتم داشته باشید طرف امریکایی و اروپایی بسیار بهتر از خود ما به وضعیت ذخایر ارزی ایران در بانگهای غربی و شرقی واقف است و بر همین اساس سیاست های خود را تنظیم می کند.
پاسخ ها
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چقدر حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
باشه... فهمیدیم... برات تیک زدیم... بسه
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
ببینم شما نماینده کی در کجاهستی ؟ بیشتر نوشته هات به سناریست های اسرائیلی می خوره.
چین با توجه به اینکه در بهترین حالت تجهیزات نظامی چین کپی ناقصی از تسلیحات روسیه هست و بخصوص بعد از غرق بزرگترین و پیشرفته ترین ناو 800 میلیون دلاری روسیه با یک موشک چند صد هزار دلاری متوجه شده که دیگر هرگز شانسی برای عبور دادن چند صد هزار نیرو از عرض دریا به تایوان که حداقل بیست برابر ارتش اکراین بیشتر نیرو و تجهیزات فوق پیشرفته غربی و ملی گرایی دارد ندارد. حتی بر فرض رساندن چند صد دستگاه تانک روسی و چینی به ساحل تایوان تازه باید با موشکهای ضد تانک جاولین و پهبادهای فوق پیشرفته و بمبهای بالدار(بلید 600) تایوان در ساحل روبرو شود. همین هست که چین هم حداقل برای پنجاه سال اینده دیگر هیچ حرکتی بر خلاف غرب نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
ده بار نوشتی... بسه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
داداچ خوبی؟ روزه فشار آورده ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
نه عزیز. امروز شنبه هست و اینطرف دنیا تعطیل هست ولی ما داریم اضافه کار می کنیم و خطی 50 سنت اجرت می گیریم. با تشکر از تابناک که این نظرات را انعکاس میدهد. ما هم کار و کاسبی خوبی داریم و افطار پیتراز هلال میزنیم. خدایا شکر که پوتین دارد تقاص می دهد و زمانیکه جای نفت و گاز ملت ایران و ونزویلا را گرفت و می گفت که تجارت از سیاست جداست ولی حالا سر خودش می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چقدر حرف مفت میزنی، نون مفت میخوری، بسه دیگه
پوتین مثل قماربازی میمونه که به هوس برد سر میزنشسته اما پشت سر هم میبازه و چون نمیتونه با خت رو قبول کنه به امید برد دوباره به بازی ادامه میده اما همه میدونند عاقبت قمارباز چی هست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
پوتین مثل مونگولا میمونه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یه اسه یه شاهه یه سرباز
قمار بازه قمار بازه قمارباز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چند تا تحلیل جون دار بخونید... کمتر به مزخرفات ایران اینترنشنال و بی بی سی و اینا گوش بدید... هم اوکراین بازنده هست و هم روسیه... غرب از اوکراین بعنوان تله استفاده کرد... پوتین در تله گیر کرده و اوکراین داره همه چیزشو از دست میده... کی یود میکنه؟ امریکا و رفقا
نابود باد متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
هزاربار
درود بر پوتين كه جلوي نئونازي ها رو گرفت. قشري كه 60 هزار نفر از مردم روس تبار اوكراين رو طي 8 سال و نيروي نظامي مسلح قتل عام كرد. مردم غرب گراي اوكراين بايد هزينه ي انتخاب رييس جمهور دلقك و جنايتگار رو بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
یه نفر بالاخره یه تحلیل درست نوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
کور خوندی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
خدا لعنت کند متجاوز را
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
تو غصه مردم اوکراین نخور. جایی که دموکراسی و مردم سالاری باشه اگه ببینن دارن هزینه میدن خودشون توانایی تغییر زلنسکی دارن
نه مثل دیکتاتوری روسیه و..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
افسانه کشتار روس تبارها توسط اوکراین را در کدام کتاب تخیلی خوانده ای؟ چرا تا بحال در هیچ گزارشی منعکس نشده بود؟دست پیش راگرفنه اید که پس نیفتید؟! کور خوانده اید چون بزودی این پوتین جنایتکار کیفر اعمال خود را خواهد دید
خدا لعنت کند متجاوز را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
استعداد لااقل با فاصله پیامهایت را بفرست . یک نفر خودش رو جای پنج شش نفر ، جا می رنه
بیاید نظرسنجی هرکس موافقه غربگدا بودن افتخاره و دوست داره کف پای آمریکایی هارو ببوسه و مثل سیاه پوستا برای آمریکایی ها بردگی کنه اما در رفاه باشه و بتونه در کشور پیشرفته آمریکا زندگی کنه مثبت بزنه. ساندیس خورا هم که دوست دارن در دهات های روسیه که جز تجاوز و کشتار و تهدید چیزی بلد نیست زندگی کنن منفی بزنن

ببینیم کی جمعیتش بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
جمع کن بابا بساطت رو سایبری
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
مشکل تو از ساندیس تاریخ گذشته و یا آلوده رد شده
به احتمال قوی وبا توجه به محتوای کامنتت تو با ساندیسکای روسی آلوده و
مسموم شدی
طلب شفای عاجل برات دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
غربگدای بدبخت
شروع شد! عقل نشینی روسیه و کشف 900 جسد ! اصلا سربازاری روسیه رفتن اوکراین فقط مردم رو بکشن. سربازانشون اصلا دیوانه هستن فقط میرن توی خیابون ها برای تفریح مردم رو با تیر میزنن برای همین اوکراین هر روز یه گور دسته جمعی پیدا میکنه همشون هم پر از جسد زن و کودک

15 روزه روسیه از کیف عقب نشینی کرده یعنی تا الان هیچکس نفهمیده بود و این 900 نفر رو ندیده بود! یهو 900 تا جسد یهو پیدا شد!
نه غزه نه لبنان جانم فدای آمریکا و اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
دادا بی خیال
مرتضی محمدیها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
احسنت
پوتین جان ! پوشال کولر من کهنه شده بیزحمت ارتشت رو بفرست بیان پوشال کولرمو عوض کنن یه سرویس هم بکنن برن چون ارتشت بیشتر از تعویض پوشال کار دیگه ای بلد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چرخ ماشین منم پنچر شده دنبال ارتش پوتین برای پنچر گیری میگردم
گفت: عده‌ای از غربگداها اعتراض می‌کنند که چرا برای دفاع از مردم بی‌گناه وارد جنگ نمی‌شویم؟!

گفتم: منظورشان دفاع از مردم مظلوم یمن یا دفاع از مردم مظلوم فلسطین و یا مقابله با داعش در عراق و سوریه و ... است؟!

گفت: این جماعت در قتل عام مردم یمن و فلسطین و سوریه و عراق و حتی مردم خودمان در جنگ تحمیلی حتی یک آه و آخ هم علیه آمریکا و اسرائیل بر نیاوردند برای اینکه یک عمر نمک آمریکا و اسرائیل را خورده‌اند و حاضر نیستند نمکدان آنها را بشکنند!

گفتم: پس کجا منظورشان است؟!

گفت: منظورشان اوکراین است!

گفتم: ولی خود سربازان اوکراین منطقه جنگی را رها کرده و به ایران پناهنده شده‌اند! باید آنها را از ایران اخراج کرده و به اوکراین بفرستند!

گفت: سربازان اوکراین در ایران چه می‌کنند؟! کجا هستند؟!

گفتم: همین غربگداها‌...!! اینها پیشنهاد تشکیل تیپ اصلاحاتیون! برای اعزام به افغانستان را نادیده گرفتند و جازدند، اگر قمپز در نمی‌کنند با تشکبل تیپ «اوکراینیون»! به اوکراین بروند. چرا اینجا کنگر خورده و لنگر ‌انداخته‌اند؟!
زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد بیش از یک ماه تاسیسات نظامی و غیرنظامی عراق را بمباران کرد هیچ پلی را در عراق سالم نگذاشت بعداز اینکه هیچ چیزی سالم باقی نگذاشت و بعداز گذشت بیش از یک ماه از شروع حمله نیروی زمینی وارد عمل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
غربگدا این چیزا حالیش میشه؟ فقط گوشش به رسانه های غربیه
خیلی بیکارید شما که میاید نظر میدید خدایی.بابا خب رو بخون و برو چته دیگه نظر میدی اخه
خیلی جالبه آمریکا و ده ها کشور اروپایی از روز اول تا الان حتی یک نفرشون کوچکترین تلاشی برای صلح و آتش بس ولو در حد آتش بس 24 ساعته نکرده! حتی یک نفرشون پیشنهاد میانجیگری و میزبانی مذاکرات صلح نداده ! فقط ترکیه تا الان پیشنهاد داده که میزبان مذاکرات صلح بشه!

کشورهای اروپایی و آمریکا دارن شبانه روزی اسلحه میفرستن اوکراین که آتیش جنگ رو تندتر کنن. یعنی اینها هییییییچ تلاشی برای آتش بس و صلح نکردن

خاااااااک تو سرت زلنسکی که کشور خودت رو ابزار تسویه حساب روسیه و آمریکا و غرب و شرق کردی و اینقدر احمقی که نمیدونی غربی ها کشورت رو گوشت قربونی کردن

البته زلنسکی دلقک یهودی مامور همون کشورهای غربیه وگرنه محاله یک نفر اینقدر احمق باشه که حتی در حد عوام الناس هم مسائل ژئوپلیتیکی رو درک نکنه و این رفتار آشکار غربی هارو نبینه
نابود باد متجاوز

نه غزه نه لبنان جانم فدای آمریکا و اوکراین
آمریکا با هر کشور مستقل صرفنظر از نوع اون حکومت دشمنی داره که ثمره آن گرفتاری مردم است.
با افتخار غربگدا هستم عاشقتم زلنسکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
واژه افتخار رو دیگه به ابتذال نکشید
متن خبر: براساس توافقات انجام شده بین کی یف و مسکو، نیروهای روسیه حومه پایتخت را ترک کردند اما جنگ در مناطق شرقی اوکراین ادامه دارد.

بعد غربگدای عقب افتاده با اون سطح مغزی معیوب و سخیفش میگه روسیه زورش نرسیده و فرار کرده از کیف =)
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت، در طول هفت هفته جنگ با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند

وای خدا ترکیدم از خنده :))))))))

نه داداش 2500 تا زیاد نیست؟!!!! من فکر کنم نهایتش 50 تا سرباز اوکراینی خون دماغ شدن :)))))
زلنسکی میگه در طول 7 هفته جنگ 20 هزار سرباز روسیه کشته شدن و متاسفانه 2500 تا سرباز اوکراینی هم کشته شدن!!!

بعد من میگم زلنسکی دلقکه بگید نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
در زمان جنگ ایران و عراق ،رادیو بغداد تمامی مناطق ایران را نقطه به نقطه اعلام میکرد و شهدای ایران راتصاعدی محاسبه میکرد و به تعداد نفرات خودش می گفت در تمام مناطق فقط یک شهید . حالا افتاده کار آقای زلنسکی.
اوکراین فقط می‌تونه به روسیه خسارت وارد کند هیچ شانسی برای پیروزی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
همینکه پوزه پوتین به خاک مالیده شده پیروزی برای اوکراینه
کمخوابی و فشار جنگ باعث شده زلنسکی مشاعر خودش رو از دست بده و به هذیون گویی بیافته. 20 هزار سرباز روسی را کشتیم و خودمان فقط 2500 کشته دادیم

دلقک بیچاره! دلم سوخت!

این غربگداها همشون بساط خنده هستن :) همین غربگداهایی که اینجا کامنت میزارن رو ببینید. همه مخاشون تعطیله :)
به گزارش آسوشیتد پرس، پلیس روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۹۰۰ جسد غیرنظامی در منطقه اطراف پایتخت اوکراین در پی عقب نشینی نیروهای روسی کشف شده است که اکثر آنها به ضرب گلوله کشته شده اند. تعداد کشته شدگان دو برابر آن چیزی است که مقامات اوکراینی تقریباً دو هفته پیش اعلام کردند.

چرا دو برابر ؟! کنتور که نمیندازه عزیزم! زلنسکی جان مگر با حماقت کامل نمیای بگی در طول 7 هفته جنگ روسیه 20 هزار سرباز کشته داده و ما 2 هزار تا ! خوب الان هم بیا الکی یه چاله نشون بده بگو یه گور دسته جمعی کشف کردیم روسیه 3 میلیون اوکراینی رو کشته ! کی به کیه !

تو بگو بی بی سی هم پشت سرت نوحه بخونه غربگداها هم سینه بزنن برای کشتار 3 میلیون اوکراینی =)
زلنسکی : 2500 سرباز اوکراینی تا امروز کشته شدن

زلنسکی آمار کشته های نظامی خودش رو یک هزارم و آمار کشته های غیرنظامی رو هزار برابری اعلام میکنه!

همانا که کمدین بودن و دلقک بودن برازندته :)
"در واکنش به تجاوز اوکراین به خاک روسیه"؟!!!
خاک بر سر زلنسکی که با توطئه یهود وارد این جنگ خانمانسوز شد.
پوتین میخواست در عرض یک هفته کل اکراین را اشغال کند و به هدفش برسد ولی با مشاهده شکستش و ادامه دار شدن اشغال اکراین تبدیل به گرگی شده است که از روی حرص کل گله را میدرد
نه غزه نه لبنان جانم فدای اوکراین عاشقتم زلنسکی عاشقتم ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
سطح غربگدا همینه بالاتر از این نمیتونه بره
مرگ بر رژیم اشغالگر روسیه.
مرگ بر پوتین جنایتکار جنگ طلب.
مرگ بر توده ای های خائن وطنی.
مرگ بر چین.
دوستان چه کسی قبول میکنه دشمن بیاید وکنارگوش شما پایگاه نظامی وهسته ی ایجاد کند اون هم ابرقدرتی همچون روسیه،لذا زلنسکی رئیس جمهور اکران اشتباه فاحشی مرتکب شد، ازطرفی غربی ها ارزشی برای این کشور قائل نیستند چون قبلا متعهد شدند که حریم این کشور را از جنگ و... محافظت کنند، همین قضیه ی بعد از جنگ جهانی برای آمریکا رخ داد یعنی نفوذ شوروی سابق در کشور کوبا و نیکاراگوئه را آمریکا به شدت پاسخ میداد و تعدادی زیادی کشته شدند یعنی به زبان ساده کدام آدم عاقل قبول میکند درهمسایگی خودش اراذل واوباش رفت وآمد کنند بعدا آیا امنیتی برای اهل خانواده هست؟؟؟ آزمایشگاه بیولوژیک که اخیرا کشف شده در اوکران حکایت از نقشه های امریکا در منطقه دارد لذا دوستان احساسی موضع گیری نکنند،
عملیات ویژه دیگر چه صیغه ای ست بنویسید حمله وحشیانه
لعنت بر غربگدای ایران فروش
بعد از آنکه این پوتین زبون و بدبخت از نتصرف کیف عاجز ماند و نیروهایش از اطراف این شهر عقب نشینی کردند، حالا از راه دور و توسط موشک به غیرنظامیان کیف حمله می کند
وقت آن رسیده که اروپا و امریکا غیرت نشان دهند و موشکهای غول پیکر و دقیق به اوکراین بدهند تا مسکو را هدف قرار داده و آنجا را با خاک یکسان کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
چقدر ساده
مرگ برمتجاوز .
متجاوز هر که باشد محکوم است . چه متحد ما باشد . چه دشمن ما
تجاوز تجاوز است وباید با تمام قوا محکوم شود .
روسها وحشی شدن ادم‌یاد هیلتر میفته
زلنسکی واقعا مرد افسانه ای برای سایر کشور هاست .خیلی ها حتی تصور رویارویی با روسیه

رو نمیتونستن داشته با شن ،ولی زلنسکی تونست .ایکاش منم اوکراینی بودم .عاشقتم زلنسکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
شما اگه غیرت دفاع و ایستادگی داشتید چرا ایران رو به خاطر مقاومت سرزنش میکردید
با سلام
من همین را می دانم باز هم امریکا شانس بزرگی اورد و همچون بایدنی رئیس جمهور ان بود و هیچ عکسل عملی نشان نداد اگر جمهوریخا ها مانند بوشها بودند حتما عکس العملی نشان و امریکا را وارد جنگی دیگر می کردند و ایجا هم امریکا با فدایی کردن اوکران روسیه را نابود کرد و روسیه همین حالا هم از اوکران خارج شود لا اقل می تواند مانند یک کشور منزوی زندگی کند و گرنه در طولانی مدت مانند عثمانی که کاملا تکه پاره و یک کشور کوچکی مانند ترکیه باقی ماند می شود
تمام حرکات غرب حساب شده است و پوتین احمق در این دام افتاد اینکه غرب منطقه پرواز ممنوع اعلام نکرد دامی بود که هواپیما و هلی کوپترهای روسی را شکار کند و اوکراین را قبرستان تجهیزات نظامی روسیه کرد و با این حجم از ارسال صلاح به اکراین در عمل این ناتو است که با روسیه به اسم اکراین می جنگد حالا ببیند کی احمق است؟ ضمناً نوبت بقیه طرفداران روسیه هم به مانندپاکستان خواهند رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
این توطئه ها افتخار نداره همه کشورها میتونن توطئه کنن هنر نیست آمریکا خونخواره
بژی کورد
بژی کوردستان بزرگ
مرگ بر روسیه درود بر آمریکا
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
۰از وجدان خودتان بپرسید
پوتین ظالم است یا مظلوم
۰از وجدان خودتان بپرسید
پوتین ظالم است یا مظلوم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست