بازدید 5246
۱

وسعت دریاچه ارومیه یک هزار کیلومتر مربع کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به ۲ هزار و ۴۸۹ کیلومتر مربع رسیده است، گفت: وسعت دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک هزار و ۱۵ کیلومتر مربع کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 15 April 2022

به گزارش «تابناک»، مجید دستگاهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ سانتی‌متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز نگین آبی آذربایجان به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۷۷ سانتی‌متر رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۷۱ متر و ۴۳ سانتی‌متر بود.

وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و ۲۷۴ متر و ۱۰ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: اکنون ارتفاع این دریاچه نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال ۱۳۷۴ رخ داده بیش از ۷.۷ متر کاهش یافته است.

دستگاهی در بیان آمار مربوط به حجم آب دریاچه ارومیه نیز گفت: میزان حجم آب دریاچه ارومیه به ۳.۱۱ میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود ۲.۱۸ میلیارد متر مکعب کاهش دارد.

به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

دولت سیزدهم تاکید ویژه‌ای به اتمام طرح‌های انتقال آب به دریاچه ارومیه دارد که با اجرای طرح‌های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه در ماه‌های آتی و سال آینده بسیار زیاد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
در زمان مدیریت روحانی وضعیت دریاچه ارومیه بهتر از امروز بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر