بازدید 3792

واکنش پنتاگون به تحولات پاکستان

سخنگوی پنتاگون در واکنش به تحولات سیاسی در پاکستان و آینده روابط این کشور با ایالات متحده آمریکا مدعی شد که روابط نظامی میان نیروهای مسلح دو کشور سالم است و انتظار می‌رود این مناسبات به همین نحو ادامه پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 14 April 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستان روز چهارشنبه این اظهارات را به نقل از «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عنوان کردند درحالی که با تشکیل دولت جدید در پاکستان حزب تحریک انصاف به ریاست عمران خان واشنگتن را به توطئه علیه دولت سابق اسلام‌آباد و اجرای طرح تغییرحکومت در پاکستان متهم کرده است.

سخنگوی پنتاگون در جریان کنفرانس مطبوعاتی درباره بحران سیاسی در پاکستان و آینده روابط این کشور با ایالات متحده گفت که در مورد امور داخلی پاکستان اظهار نظر نخواهد کرد.

وی مدعی شد که آمریکا ایفای نقش کلیدی توسط پاکستان در منطقه را درک کرده و معتقد است که پاکستان و مردم این کشور قربانی تروریسم هستند و در همین خصوص واشنگتن با اسلام‌آباد در رابطه با امنیت و ثبات در بخش‌های مختلف در جهان منافع مشترک دارد.

جان کربی افزود که آمریکا یک رابطه نظامی سالم با نیروهای مسلح پاکستان دارد و ما انتظار داریم که بتوانیم همچنان به این مناسبات ادامه بدهیم.

عصر امروز وزارت خارجه پاکستان در واکنش به بیانیه مشترک اخیر وزیران خارجه و دفاع آمریکا و هند، مواضع ضدپاکستانی عنوان شده در این بیانیه را بدخواهانه و فاقد هرگونه اعتبار دانست و گفت: اسلام‌آباد مراتب نگرانی خود را به واشنگتن منتقل کرده و معتقد است که آمریکا باید نگاهی عینی به صلح و امنیت در جنوب آسیا داشته باشد.

موضع گیری پاکستان علیه مذاکرات آمریکا با هند به عنوان رقیب سنتی اسلام‌آباد در شبه قاره درحالی عنوان می‌شود که واشنگتن متهم به تلاش برای تغییرحکومت در پاکستان است، موضوعی که کاخ سفید منکر آن است اما روزهای اخیر پاکستان شاهد تظاهرات گسترده ضدآمریکایی در محکومیت توطئه خارجی علیه دولت عمران‌خان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس