بازدید 24501
۴

توافق اولیه آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در عراق

وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با همتای عراقی اش از توافق اولیه برای آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵ 14 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وزیر امور خارجه ایران گفت حجم تبادلات تجاری ایران و عراق در ۷ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴ و نیم برابر شده است.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با فئواد حسین همتای عراقی خود در تهران همچنین از توافق اولیه برای آزادسازی بخشی از دارایی‌های مسدود شده ایران خبر داد.

در این نشست خبری، آقای امیرعبداللهیان روابط با عراق را راهبردی خواند و گفت دو کشور در تلاش اند تا روابط ایران و عراق در عرصه‌های مختلف گسترش یابد. وزیر امور خارجه کشورمان از گفتگو با فواد حسین درباره لغو روادید زمینی بین دو کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد اتباع ایران و عراق بتواند با خودرو‌های شخصی بین دو کشور رفت و آمد کنند.
آقای امیرعبداللهیان همچنین از نقش منطقه‌ای عراق استقبال و از تلاش‌های بغداد برای تفاهم منطقه‌ای و گفتگو‌های ایرانی - سعودی قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از آتش بس در یمن استقبال و بر ضرورت لغو محاصره این کشور و گفتگوی همه طرف‌های یمنی بدون مداخله خارجی تاکید کرد. در این نشست خبری آقای فئواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز گفت با همتای ایرانی خود درباره روابط تهران با کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس و نقش عراق در این باره بحث و تبادل نظر کرده است. وزیر امور خارجه عراق از آتش بس در یمن استقبال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴
برای گرفتن پولمون باید التماس هر کشور جنگ زده و بهران زده ای رو هم بکنیم. حالا بقیه کشورهای قدرت مند بماند. چه عزت و آبرویی!
اقای همتی در دوران فوق طلایی مسئولیتش ، بعضی روزها متوجه میشدید ناگهان سر از عراق در می آورد و ادعای ازاد سازی منابع در عراق را میکرد،بعد میفهمیدی رفته نفت در برابر غذا را به او پیشنهاد میکردند و در ازای بدهی به ایران جو و گندم به ایران میخواهند بدهند
تمام دارایی های ایران هم که آزاد بشه فرقی برای مردم بینوا نمیکنه
چون جای دیگر خرج میشه
دارایی تا حالا آزاد شده چرا تغییر در معیشت مردم ایجاد نکرده؟؟
هم پولمان را بلوکه کردند هم پول تجاوز قطعنامه را نمیدند

بیچاره ملت ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها