بازدید 4604

رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا پس از پنج سال

کشتی‌های جنگی آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک دریایی را پس از پنج سال در آب‌های بین ژاپن و شبه جزیره کره برگزار کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 13 April 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ناوگان هفتم ایالات متحده و نیروی دفاع دریایی ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که یک رزمایش مشترک دریایی را در دریای ژاپن از دیروز شروع کرده‌اند. از سال ۲۰۱۷ این اولین رزمایش مشترک دریایی آن‌ها محسوب و همچنین به عنوان تلاشی بری متوقف کردن تحریکات کره شمالی تلقی می‌شود.

کره‌شمالی روز دوشنبه به مناسبت دهمین سالروز ریاست کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر حزب حاکم کارگران، مدیریت وی در حوزه توسعه تسلیحات اتمی را تحسین کرد، به دستاوردهای سیاسی وی بالید و از پرتره‌ها و نمایشگاه‌های جدید رونمایی کرد.

هم زمان با این انتشار این خبر، کارشناسان دفاعی هشدار داده‌اند که کره شمالی ممکن است یک آزمایش موشکی یا هسته‌ای دیگر را طی این هفته انجام دهد.

به گزارش ایسنا، ژاپن همچنین به دلیل فعالیت نظامی روزافزون چین که موجب افزایش تنش‌ها شده، رزمایشات مشترک نظامی خود را در سال‌های اخیر با ایالات متحده، نزدیکترین متحدش و همچنین شرکای منطقه‌ای خود افزایش داده است.

هیروکازو ماتسونو، دبیر کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت: این رزمایشات مشترک مستمر با هدف تقویت همکاری نظامی بین ژاپن و آمریکا انجام می‌شود. ما به تقویت و افزایش توان دفاعی ژاپن- آمریکا ادامه می‌دهیم.

پس از اتمام این رزمایش، جزئیات خبر توسط وزارت دفاع ژاپن منتشر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار