بازدید 28653
پس لرزه‌های اتهام دستکاری بودجه ۱۴۰۰ بعد از یک سال

آیا رئیس مجلس در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد؟!

اوایل سال گذشته، ادعایی در خصوص بودجه مطرح شد که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت و خیلی زود مشخص شد که بیراه هم نیست تا جایی که بیش از ۱۰۰ نماینده در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس، خواستار رسیدگی به ماجرا شدند و قالیباف هم وعده برگزاری جلسه‌ای به این منظور را داد؛ ماجرایی که سرانجام پایان یافت، اما هنوز پس لرزه‌هایش ادامه دارد!
کد خبر: ۱۱۱۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 12 April 2022
تابناک اجتماعی
در پی شکایت رئیس مجلس شورای اسلامی از کاربری که توییتی در خصوص عملکرد وی در قوه مقننه منتشر کرده بود، قاضی پرونده، شاکی و متشاکی را احضار کرده است.

به گزارش «تابناک»، اوایل سال گذشته، زمانی که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ابلاغ گردید، برخی مدعی شدند که ارقام جداول بودجه ۱۴۰۰ و برخی تبصره‌های آن دستکاری شده است؛ ادعایی که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت و خیلی زود مشخص شد که بیراه هم نیست تا جایی که بیش از ۱۰۰ نماینده در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس خواستار رسیدگی به ماجرا شدند و قالیباف هم وعده برگزاری جلسه‌ای به این منظور داد.

ماجرایی که در نهایت رد هم نشد و بعد از مهر تایید خوردن در سازمان برنامه و بودجه در زیرمجموعه دولت، فرجام رسیدگی به آن در قوه مقننه، تایید تغییرات در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و تاکید بر قانون بودن ماجرا بود؛ پایان ماجرایی که دست کم در یک نقطه ادامه یافت و هنوز به پایان نرسیده است؛ شکایت رئیس مجلس از کاربری که در این باره توییتی منتشر کرده بود.

آیا رئیس مجلس در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد؟!صحبت درباره توییت یاشار سلطانی، روزنامه نگاری است که در زمان حضور قالیباف در شهرداری تهران هم مطالبی در نقد وی منتشر کرده و با شکایت شهردار وقت تهران مواجه شده بود. توییتی که به نوعی به پیشینه ماجرای این دو تن هم اشاره داشت: «نتیجه بی تفاوتی دستگاه قضایی نسبت به هزاران میلیارد تخلف دوران قالیباف در شهرداری و تخصیص غیرقانونی بودجه به خیریه همسر و سایرین، شتردزدشدن این رویه در مجلس و در سطح بودجه کشور است.»

متنی که رئیس قوه مقننه را بر آن داشت تا بار دیگر از سلطانی شکایت کند. روندی قضایی که به رسیدگی پرونده در شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه منجر شد و آن گونه که متشاکی در توییتی خبر داد، به صدور «قرار منع تعقیب» منجر گردید. تصمیمی که با اعتراض شاکی پرونده مواجه شد تا پرونده به شعبه ۱۰۵۷ کیفری ۲ تهران منتقل شده و قاضی، دستور به مواجهه حضوری بین سلطانی و قالیباف بدهد.

اتفاقی که بر اساس تصویر منتشر شده توسط سلطانی، قرار است ساعت ۹ صبح چهارشنبه، ۲۴ فروردین رقم بخورد، با این استدلال که قاضی نوشته: «اینکه وکیل شاکی مدعی هستند مشتکی عنه سعی داشته است خواننده را به این برداشت برساند، دلالت بر تحقق جرم ندارد، چون مهم نیت مجرمانه فاعل فعل است، نه برداشت خواننده از آن» و بدین ترتیب، قرار بر مواجهه حضوری گذاشته و متذکر شده است که این مواجهه «بین شاکی و وکیل ایشان با مشتکی عنه» خواهد بود.
 
آیا رئیس مجلس در جلسه دادگاه حاضر خواهد شد؟!

گزاره‌ای که می‌تواند به حضور رئیس قوه مقننه در دادگاه منجر شود؛ هرچند شاید با نظر قاضی، حضور وکیل وی در این مواجهه هم کافی باشد و نیازی به حضور قالیباف نشود. روندی قضایی که ممکن است از جمله تبعات آن، باز شدن دوباره بحث لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و تغییر برخی ردیف‌های آن باشد که یکی از بحث‌های داغ ابتدای سال گذشته بود و بعید نیست داغ شدن دوباره اش در ابتدای سال جاری، به شکل گیری موج جدیدی از اظهارنظر‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی و انتشار توییت‌های چالش برانگیز بعدی منجر شود!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۷
مجلس ۴ درصدی ها .

خدا خواست رای ندادم
تو چه کشوری داریم زندگی می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
آره متاسفانه
تابناک نوبتی هم باشه نوبت استیضاح اعضا کابینه با این عملکرد افتضاح در افتضاحشون هست است. با این اخبار دست پیشو نگیر و لاپوشونی یا فرافکنی نکن. ممنون
قالیباف باید در دادگاه حاضر شود تا عدالت دستگاه قضا برای مردم اثبات شود
جناب سرهنگ اتهامات متعددی دارد که متاسفانه به هیچیک رسیدگی نشده است
زنده باد تابناک
دادگاه قالیباف میبایست علنی برگزار گردد
من جای قالیباف بودم از تمام مناصب استعفا میدادم
قالیباف استعفاء نموده و سپس در دادگاه صالحه حاضر شود تا به اتهاماتش بصورت علنی و عادلانه رسیدگی شود
جناب سرهنگ با اتهامات سنگینی روبروست که لازم است در دادگاهی عادل به انها رسیدگی شود
بودجه‌ی نهادهای انتظامی رو سه برابر کردن بدون این که دلیلش رو بگن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
دلیلش وجود حالت جنگی ما با همه دنیا است
کاری به درست یا غلط بودن گزاره ندارم ولی وقتی در ارتباط با عملکرد دوره مدیریت یک مسئول اینقدر مماشات می کنید و بدون توجه به لزوم شفافیت سعی بر مسکوت گذاشتن موضوع دارید فضا را بسیار غبار آلود و اعتماد و اطمینان مردم را شکننده و خراب می کنید . چه ایراد داشت بعد از دوره مسئولیت آقای قالیباف به شایعات و اسناد مربوط به شهرداری تهران و هزینه های بدون سند و با سند ورود می کردید تا مسائل همچنان در ابهام و تردید و شک باقی نماند.
با افکار و اعتقاد مردم که پشتیبان نظام و حکومت هستند چه می کنید؟؟؟
قالیباف مصونیت اهنین دارد و اینکارها هم زور بی فایده است!!!
توصیه به خودم و قالیباف ؛
به حساب خودمان برسیم قبل از اینکه به حسابمان برسند
هر دم ازین باغ بری می‌رسد....
عدم حضور به معنی گردن کشی نسبت به قانون است
در این زمینه خوشختانه دولت رییسی و رییس سازمان برنامه و بودجه آن نیز با اینگونه افزایش ها مخالفتی نداشت و نگفت که این مصوبه دولت قبل بدون نایید و ... بوده و خوشبختانه شورای نگهبان نیز اشراف کامل بر قضیه داشت، فقط مصوبه رتبه بندی مشکل بود که با درایت حکومت از اجرای آن جلوگیری شد.
هیچ کس نباید بالاتر از عدالت و قانون باشد.
حضرت علی در پی شکایت یک یهودی در دادگاه حاضر می شود و حکم قاضی را هم می پذیرد.
مشکلات از آن جایی شروع شد که برخی بالاتر از قانون شدند.
پاسخگویی در این مملکت رویاست
سردار را می گی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا کسی نتونسته به قالیباف چیزی بگه
مردم سرکارن
توی این مملکت پاسخگو کردن مسولین یه جوکه شما اگر اقای روحانی ودارودسته اش راتونستی در رابطه خیلی مسایل از جمله کشتار وخسارت زیاد بابت افزایش بنزین جوابگو کننید ولی نه چون مردم را احمق فرض کردند میگند خودتون انتخاب کردید پس اره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
اگر چه با قسمتی از نظر شما موافقم اما
افزایش قیمت با نظر آقای روحانی، جناب رییسی و جناب قالیباف انجام شد
ایشون سر خیلی چیزهای دیگه باید دادگاهی بشه
خودتونم خوب میدونید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست