بازدید 59681
پیمانه اقتصادی

مدیرعامل ایران‌خودرو: موافق واردات خودرو هستیم/ رشد قیمت جهانی گندم با سرعت عجیب/ ۷ میلیارد دلار در راه است/ ۷۶ میلیون تومان بدهید؛ وام مسکن بگیرید/ کدام معاملات ارزی قاچاق محسوب می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در سومین روز هفته، تکذیب اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، تورم روسیه به بالای ۱۶ درصد رسید، پیش‌بینی نصف شدن رشد اقتصادی آلمان با درگیری روسیه و اوکراین و پتانسیل بیت‌کوین برای افزایش ۱۰۰ برابری را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ 11 April 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در سومین روز هفته، تکذیب اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، تورم روسیه به بالای ۱۶ درصد رسید، پیش‌بینی نصف شدن رشد اقتصادی آلمان با درگیری روسیه و اوکراین و پتانسیل بیت‌کوین برای افزایش ۱۰۰ برابری را در بر دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو: موافق واردات خودرو هستیم

خطیبی مدیرعامل ایران خودرو در مورد واردات خودرو گفت: در مورد واردات خودرو نیز مباحثی مطرح می‌شود که مافیا اجازه نمی‌دهد و من در همین جا به عنوان مدیرعامل ایران خودرو تاکید می‌کنم که گروه صنعتی ایران خودرو و بنده به عنوان مدیرعامل این شرکت خودروساز هیچ گونه مخالفتی با واردات خودرو نداریم. ما هم موافق واردات خودرو هستیم و هم موافق رقابت هستیم، بنابراین اگر مشکلاتی  وجود دارد در رابطه با واردات مقصر را ایران خودرو یا سایپا ندانند.

به نقل از فارس؛ وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا برای امسال نیز افزایش قیمت خودرو پیش‌بینی شده و ممکن است در سال جاری نیز با افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو مواجه شویم، بیان داشت: افزایش قیمت خودرو اصلا به خودروساز بستگی ندارد و به عبارت ساده افزایش قیمت دست خودروساز نیست. کمیته خودرو و ستاد تنظیم بازار در رابطه با قیمت یا افزایش قیمت خودرو تصمیم‌گیری می‌کنند و فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودرو نیست، اما با توجه به تورم باید در این مورد صحبت شود که هنوز صحبتی درباره آن نشده است. مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این که به چه دلیل دو خودروساز بزرگ کشور از جمله ایران خودرو از کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان چینی فعال در ایران جلوگیری کرده است، گفت: این موضوع صحت ندارد، متاسفانه مشکل ما تحلیل و گمانه‌زنی است که در قالب خبر آن را انتشار می‌دهیم.

رشد شاخص کل بورس در سومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۱۵۳۲۷ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، به یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۹ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد پنج هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از معاملات امروز بورس

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۸۹۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۰۷ درصد معادل ۱۲۵ هزار و ۱۰۳ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۴۳ هزار و ۹۳۸ تومان رسیده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو: موافق واردات خودرو هستیم/ رشد قیمت جهانی گندم با سرعت عجیب/ ۷ میلیارد دلار در راه است/ ۷۶ میلیون تومان بدهید؛ وام مسکن بگیرید/ کدام معاملات ارزی قاچاق محسوب می‌شود؟

۷ میلیارد دلار در راه است

ایرنا: یک مقام بلندپایه منطقه‌ای، فردا، سه شنبه به تهران سفر خواهد کرد که یکی از اهداف این سفر، نهایی کردن سازوکار آزادسازی ۷ میلیارد دلار از ارزهای مسدودی ایران است.

کدام معاملات ارزی قاچاق محسوب می‌شود؟

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهوری، قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برای اجرا ابلاغ کرد. این قانون که در قالب لایحه در سال ۱۳۹۴ به مجلس ارائه شده بود با نهایی شدن بررسی‌های لازم در جلسه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید و با تایید شورای نگهبان آماده اجرا خواهد بود. در الحاقیه جدید این قانون آمده که هرگاه کالایی به موجب صلاحین قانونی، بر اساس مصوبات هیات وزیران یا سایر مراجع قانونی در فهرست ممنوعیت صادرات و واردات قرار بگیرد در حکم کالای مجاز مشروط است و مجازات قاچاق آن حداکثر مجازات مربوط به کالای مجاز مشروط است.

در رابطه با کالای اضافی یا غیر هم نوع یا غیر هم نام، هرگونه مغایرت به هر نحو چه قبل و چه بعد از ترخیص قاچاق محسوب می‌شود. در این قانون همچنین در رابطه با تعریف قاچاقچی حرفه‌ای اعلام شده که شخصی که بیش از سه بار مرتکب قاچاق شده، صرف نظر از اینکه در هر مرتبه تحت تعقیب قرار گرفته یا خیر، در صورتی که ارزش کالای قاچاق در هر مرتبه بیش از ۱۰ میلیون تومان باشد، قاچاقچی حرفه‌ای محسوب می‌شود.

در حوزه قاچاق ارز نیز اعلام شده که موارد زیر جزو مصادیق قاچاق به حساب می‌آیند؛

الف – ورود ارز به کشور یا خروج ارز از کشور، بدون رعایت ضوابط مربوط که در حدود اختیارات قانونی توسط شورای پول و اعتبار؛

ب – هرگونه اقدام به خروج ارز از کشور بدون رعایت ضواب مربوط که در حدود اختیارات قانونی شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود؛

پ – انجام معامله ارزی در کشور، تحت هر عنوان نظیر خرید، فروش، حواله، معاوضه یا صلح، مگر آنکه حداقل یکی از طرفین معامله، صرافی مجاز، بانک یا موسسه مالی اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی باشد؛

ت – هرگونه معامله ارز توسط صرافی یا غیر آن که تحویل ارز و ما به ازای آن به روز یا روزهای آینده موکول شده ولی منجر به تحویل ارز نمی‌شود؛

ث – انجام کارگزای خدمات ارزی در داخل کشور برای اشخاص خارج از کشور بدون داشتن مجوز انجام عملیات صرافی از بانک مرکزی؛

ج -  عدم ثبت معاملات ارزی در سامانه ارزی یا ثبت ناقص یا خلاف واقع؛

چ – عدم ارائه صورت حساب خرید معتبر یا ارائه صورت حساب خرید خلاف واقع یا دارای اطلاعات ناقص؛

ح – عرضه، حمل یا نگهداری ارز فاقد صورتحساب خرید معتبر یا فاقد مجوز.

رشد قیمت جهانی گندم با سرعت عجیب

در آخرین روز کاری این هفته، قیمت گندم، خوراک دام، دانه‌های روغنی، کاکائو، قهوه و ... همه افزایشی بودند. قیمت گندم ۳۳ دلار در یک روز افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول راهبردی به قیمت ۱۰۵۸ دلار به فروش رفت. نرخ ذرت که عمدتا برای خوراک دام استفاده می‌شود نیز رشد ۱۰ دلاری داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۶۰ دلار معامله شد، دانه روغنی سویا هم ۱.۹۷ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد. آن طور که سازمان جهانی فائو هم تاکید کرده، این افزایش قیمت‌ها بیشتر متاثر از درگیری در اوکراین و روسیه است که این دو کشور تامین کننده ۳۰ درصد غلات جهان هستند.

تکذیب اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تکذیب برخی خبرسازی‌ها در خصوص اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین نان گفت: مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای خرید تضمینی گندم و یارانه نان ۷۱ هزار میلیارد تومان مصوب کرد و کیفیت توزیع این یارانه را نیز بر عهده دولت قرار داد.

۷۶ میلیون تومان بدهید؛ وام مسکن بگیرید

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود. لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۸۰ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۳۲ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۲ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۵ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین، زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۴ میلیون و ۵۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۲ میلیون و ۱۹۲هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۷۶ میلیون و ۷۵۲هزار تومان پرداخت کنند.

تورم روسیه به بالای ۱۶ درصد رسید

آژانس آمار دولتی روسیه اعلام کرد که نرخ تورم روسیه در ماه مارس به ۱۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده، سطحی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون مشاهده نشده و قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته است. به نقل از اکونومیک نیوز، به گفته آژانس آمار روسیه، قیمت‌ها در ماه مارس (اولین ماه کامل از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در اواخر فوریه) ۷.۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. بانک مرکزی روسیه تورم چهار درصدی را هدف‌گذاری کرده؛ اما از آنجایی که اقتصاد تحت تاثیر تحریم‌های بی‌سابقه غرب قرار گرفته است، آخرین رقم سالانه بیش از چهار برابر بیشتر شده است. تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری Renaissance Capital پیش‌بینی می‌کنند که تورم در تابستان امسال به ۲۴ درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، تورم قیمت مواد غذایی که نگرانی بزرگی برای روس‌ها با درآمد کم است، نسبت به سال قبل به ۱۹.۵ درصد رسیده است. ماکارونی ۲۵ درصد، کره ۲۲ درصد، شکر ۷۰ درصد و میوه و سبزیجات ۳۵ درصد افزایش یافته است. سایر اقلامی که افزایش قیمت داشته‌اند، مصالح ساختمانی (۳۲ درصد افزایش) و لوازم الکترونیکی خانگی (۴۰ درصد افزایش) هستند. ماه‌ها تورم به دلیل عواملی از جمله بهبود پس از همه‌گیری و قیمت‌های بالای مواد خام سرعت گرفته است و تصمیم رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین برای اعزام نیرو به اوکراین، تحریم‌ها و مشکلات لجستیکی ناشی از آن عواملی اضافه بر مشکلات پیشین شده است.

پیش‌بینی نصف شدن رشد اقتصادی آلمان با درگیری روسیه و اوکراین

اوبرتوس هیل، وزیر کار آلمان طی مصاحبه‌ای با روزنامه بیلز ام سونتاگ، گفت: پیش‌بینی می‌شود، رشد اقتصادی این کشور از ۲.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱.۴ تا ۱.۵ درصد طی سال جاری کاهش یابد. هیل گفت: ما رشد اقتصادی خواهیم داشت، اما همه این موارد بستگی به عدم گسترش جنگ و تداوم واردات منابع انرژی به شکل کنونی دارد. وزیر کار آلمان گفت: دولت این کشور در صورت بدتر شدن شرایط کمک‌های بیشتری را با هدف حمایت از اشتغال و جلوگیری از اخراج کارمندان در پیش خواهد گرفت.

دولت آلمان می‌خواهد بسته ۱۰۸.۸ میلیارد دلاری را با هدف شرکت‌هایی که از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین آسیب‌دیده‌اند اجرا کند. کریستین لیندنر، وزیر اقتصاد آلمان هم قصد دارد یک متمم بودجه طی هفته‌های آینده به پارلمان این کشور ارائه کند که مربوط به تبعات جنگ در اوکراین است. گفته می‌شود: این متمم بودجه شامل ۲۴ میلیارد یورو منابع مالی خواهد بود.

 

طلای سیاه در سراشیبی کاهش قیمت

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر برنامه کشورهای مصرف کننده برای آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری و ادامه قرنطینه‌های کرونایی در چین، کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت کاهش یافت و به ۱۰۲ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا با ۱۶ سنت کاهش، به ۹۸ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته ۱.۵ درصد و وست تگزاس اینترمدیت یک درصد کاهش هفتگی داشت. این دو شاخص در چند هفته گذشته بیشترین نوسان را از ژوئن سال ۲۰۲۰ شاهد بوده‌اند.

پتانسیل بیت‌کوین برای افزایش ۱۰۰ برابری

کنفرانس بیت‌کوین میامی در ۹ آوریل با بزرگترین گردهمایی بیش از ۳۵ هزار شرکت‌کننده به پایان رسید. این کنفرانس شاهد پیش‌بینی‌های قیمتی متفاوت زیادی از سوی پیشکسوتان بیت‌کوین بود. یکی از این شخصیت‌ها پیتر تیل، از بنیان‌گذاران پی پال بود. وی معتقد است که بیت‌کوین پتانسیل افزایش صد برابری تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را دارد. وی می‌گوید: ما سعی خواهیم کرد این مورد را نشان دهیم و دریابیم که چگونه باید برای رسیدن قیمت کنونی به قیمت هدف بجنگیم.

پیتر همچنین ادعا کرد که رقیب واقعی امروزی بیت‌کوین، سهام جهانی است که ۱۱۵ تریلیون دلار ارزیابی شده است. از آنجایی که بیت‌کوین نیز به ارزش بازار تریلیون دلاری می‌رسد، هنوز راه زیادی در پیش است. بیانیه‌ قدرتمندی که از سوی چنین سرمایه‌گذار معتبری صادر شد، رأی اعتماد بزرگی برای جمعیت بیت‌کوین بود. بیت‌کوین نیوز گزارش کرد، یکی دیگر از چهره‌های برجسته عمومی که از پتانسیل بیت‌کوین در کنفرانس صحبت کرد، جیسون اوربان، یکی از مقامات ارشد گلکسی دیجیتال بود. وی اظهار کرد: بیت‌کوین و اتریوم می‌توانند تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کنند. وی افزود: در حال حاضر عوامل خاصی بازار بیت‌کوین را هدایت می‌کنند. امروزه افراد بیشتری نیاز  پذیرش یک ارز دیجیتال را درک می‌کنند. همچنین کسانی هستند که دانش محدودی دارند و در مورد فومو (FOMO) یا ترس از دست دادن فرصت کاوش می‌کنند و بخشی از اکوسیستم کریپتو می‌شوند.

اقساط چهار میلیون تومانی نهضت ملی مسکن در مدت زمان ۲۰ ساله

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از اقساط چهار میلیون تومانی تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن طی دوره بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد. وی افزود: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این در حالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
۷ میلیارد دلار در راه است


اولا از نوسانات ارزی پیدا است این خبرها هیچ تاثیری بر بازار ندارد
ثانیا تا برجام پلاس جدید اجرایی نشود، امکان ندارد پولی را کره ای ها جابجا کند مگر به شکل تهاتر
ثالثا آقای همتی گفته معادل این پول بلوکه شده ریال چاپ کردند و وارد اقتصاد کردند
رابعا باید به حال مملکت که به این وضع افتاده گریه کرد که ذوق ۷ میلیارد دلار نفتی را بکنند در حالی که در امریکا تنها یک فرد مثل ایلان ماسک چه ثروت افسانه ای دارد و ثروت او معادل چند تا از این ۷ میلیارد دلار ها است؟؟؟؟؟

داستان مانند سال ۹۲ است که اقای نوبخت امد گفت تمام پولهای ارزی پیش خور شده و کسی منتظر اتفاق خاصی بعد از برجام نباشد و الان هم همان طور است و بدتر چون اصلا برجامی وجود ندارد و آقایون در ۲ سال گذشته آمده اند معادل همین پول کره و عراق و هند پول بدون پشتوانه چاپ کردند و انها را مصرف کردند
خسته نباشند
پاسخ ها
منصف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تا زمانیکه توزیع ثروت در اقتصاد ما اصلاح نشود وضعیت معیشتی مردم خوب نخواهد شد حال میخواد نفت ۱۰۰ دلار باشه یا کمتر فرقی نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
احسنت چه دقیق و درست گفته شد
این سخنان را بعنوان جوک سال 1401 در قرن جدید انتخاب کنید
جناب خطیبی منهم بودم با واردات خودرو با بی نهایت تومن مالیات کاملا موافق بودم چون هنوز با آهن پاره های شما قابلیت رقابت قیمتی نخواهد داشت. اعلام بفرمایید با واردات خودرو بدون گمرک موافقید تا باور کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
چرا ایران خودرو با واردات خودرو چینی مخالف باشند ؟

خودروهایی که بهترینشان چون فیدیلتی و دیگنیتی را در بازار دوبی ۱۶ هزار دلار یعنی حدود ۴۵۰ میلیون تومان قسطی است


را در داخل به بالاتر از ۱/۲ میلیارد تومان به مردم می فروشند
یعنی بیش از۱۲۰ درصد سود خالص !!!؟

در صورتیکه برای مونتاژ به تعداد زیاد دا داخل با کارگر و انرژی و اجاره محل ارزانتر

آن اتومبیل ها زیر ۳۵۰ میلیون تومان قیمت تمام شده هم ندارند

اگر راست می گویند قیمت تمام شده بعلاوه ۲۰ درصد سود منصفانه به مصرف کننده بفروشند

و اجازه بدهند تا خودروهای با کیفیت ژاپنی و اروپایی و کره ای و امریکایی هم وارد و مونتاژ و در بازار رقابتی عرضه گردند
اره موافقه که واردات خودرو رو بدن به خودشون که هر چی خواستن وارد کنن و به سه برابر قیمت جهانیش بفروشن وگرنه اگه به فرض محال آقایون اجازه بدن و واردات آزاد بشه، مردم بتونن خودروی مورد نظرشون رو به قیمت درست وارد کنن که این فرغون سازا ورشکست میشن.
وارداتی خودرویی که نتیجه آن عرضه چند برابر قیمت اصلی ان باشد مورد نظر شما است اگر واقعا موافق هستید اعلام کنید موافق واردات آزاد به نرخ بین المللی و ارز آزادهستید
یک مدیرکارخانه چرا باید برای دولت (مجموعه حاکمیتی) تعیین تکلیف کرده وبگوید واردات بلا مانع است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اين اظهار نظر را تعيين تكليف مي نامند؟!!!
درود به آقاي خطيبي مديرعامل ايرانخودرو كه واقعيت را بدون رودربايستي بيان ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
نمونه یه ایرانی پاچه خاری
ما که با این صحبت مدیرعامل آیران خودرو دیگه باور کردیم که مافیای خودرو ندارم و هم اینکه شما موافق واردات خودرو هستید.
همین الان خبر بی بی سی را خواندم که قرار نیست هیچ پولی آزاد بشه
اگر راست می گویید لابی نکنید و بگذارید خودرو با تعرفه صفر وارد شود نه دویست تا سیصد درصد .
در ضمن این حرفشون که میگن افزایش قیمت دست خودروساز نیست و دست کمیته فلان هست راست میگن . فقط مشکلش اینه که این کمیته تحت فشار خودروسازها تصمیم گیری می کند .
در رابطه با جلوگیری از کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان چینی هم تکذیب شما معنیش این نیست که اینطور نیست . بابا ملت دیگه تا ته شما رو شناختن .
ای کاش مردم برای یک بار هم که شده علیه شما متحد می شدن . از مسئولین که کاری بر نمیاد .
الان که همه شرکت های اروپا تو فشار مالی قرار گرفتن حاضرن به هر قیمت کمتری کالاهاشون رو بفروشن پس فروششون میبرن بالا و سودشون کم میکنن تا احیانا ورشکسته نشن و اینکه هیچ شرکتی دوست ندارم بازارش رو از دست بده بعد اینجا با هزار نوع مدل و روش قیمت رو طوری نشون میدن که با عقل بعضاً جور در نمیاد برعکس همیشه باید سعی بشه کیفیت در کنار عرضه بره بالا و سعی نباشه بر این که همیشه سود ده برابری برده بشه از محصول این کاملا اشتباه و افزاینده قیمت و ایجاد زنجیره فشار اقتصادی است باید از اینا یاد بگیریم تا نیاز های داخل رو برطرف نکرده باشن از طرف دولت حق هیچگونه صادراتی و وارداتی رو نداشته باشن پس مجبور میشن خودشون رو توسعه بدن و برسونن به سطح مورد نظر بعد که داخل تامین شد حق و امتیاز تجاری بدن به یه شرکت از خودرو گرفته تا ..
آره شما موافق واردات خودرو هستید ولی در عمل جلوی واردات خودرو را می گیرید
بازی مافیا منحصر به تلوزیون نیست !!
از این ناپرهیزی ها نکنید هر چی از مردم سخت بگذره شماها بیشتر لذت می‌برید و سود بیشتری میکنید
واردات خودرو اگر هم صورت گیرد در اندازه ای نیست که در داخل رقابت ایجاد کند
این ۷ میلیارد دلار هم ، مثل ۱۵۰ میلیارد دلار زمان اوباما - مثل ۳۵۰ میلیون پوند انگلیس - و مثل همه ثروت و سرمایه ایران جز آه و حسرتش چیزی برای مردم ایران باقی نخواهد ماند..
هیچ کسی با وضعیت فعلی قیمتهای توهمی مسکن وامی برای خرید نخواهد گرفت!!!!
مدیر عامل تمام خودروسازها هم راضی به واردات باشند

آقایون مسئول بی تدبیر مخالف اند
تنها راه برای خودرو این است که خود دولت به صورت تهاتری نفت در برابر خودرو ماشین خارجی وارد نماید.
هم ارز داخلی گران نمی شود
هم دولت سود می کند
هم کمی اوضاع خودرو بهتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
تهاتر با کی با کجا؟/

با چین و ونزوئلا؟؟؟

یا با سوریه و عراق و یمن؟
Shahi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
اینا زرنگ تر از این حرفا هستن و قبلا اینکارو کردن .شما این همه خودروی وارداتی چینی فکر میکنی پالت دلار بابتشون میره با تهاتر وارد میشن دیگه
روحانی آن چنان کشور را عقب نگه داشت که هیچ رییس جمهوری نمی توانست آباد کند
با صعودی شدن قیمت ارز معلوم است که این دولت نیز فقط حرف می زند
چرا ایشون باید موافق باشه یا نباشه؟ مگر چی کاره ی مملکت هستن؟
رشد قیمت جهانی گندم با سرعت عجیب
پس باید منتظر باشیم مرغ و تخم مرغ هم گرون بشه
موافق واردات هستید؟؟؟!!!
بگذارید واردات واقعی در حجم انبوه وبدون تعرفه سنگین انجام بشود تا ببینید چه کسی حاضربه خرید فرغون های شما میشود؟!!!
من تعجبم توعراق بهترین ماشین باسوخت پائین زیر50ملیون ایران وانتقال سند 200000تومان وتو5سال اگرکربلارفته باشی اجناس به پول خودشان هیچ تغیری نکرده
خودروهای چینی که در دوبی ۱۶ هزار دلار یعنی ۴۵۰ میلیون تومن قسطی هستند

را در ایران با کارگر و انرژی ارزانتر مونتاژ و به ۱/۲ میلیارد تومن نقدی می فروشند

مثل خودرو فیدیلیتی و دیگنیتی را که با سود بیش از ۱۲۰ درصد دارند در ایران نقدی می فروشند

چرا مونتاژ کاران ایرانی مخالف واردات به شرح بالا باشند ؟؟؟؟
حصرات خودرویی شما سودهای بادآورده چند ده برابر قیمت جهانی نصیبتون میشه . هیچ زنیحاصر نیست شوهرش زن دیگر اختیار کند ، شماهم ایضا
فقط خدا کنه هیچ پولی ازاد نشه.هیچی.تنها نفعش برایه اکثره ایرانیها اه و حسرته بیشتره!!!
مطمعن باشید دقیقا برعکس عمل خواهد کرد وبا قدرت بیشتری جلوی واردات خورو را میگیرد.
پس مردم ایران خیلی پول دارند که دنبال خودروهای خارجی هستند. آیا میدانید در کشورهای غربی خیلی سخت است از رسيدن به خودرو چون مخارجش گران است.
واردات خودرو خارجی دست دوم و کارکرده رو هم اگه آزاد کنند خیلی خوب میشه
از چه کشورهای وارد شود خودرو ؟ روسیه ،هند یا چین ؟ یا اجازه هست بهترین باندها با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت وارد شود ولی دست مصرف کننده با قیمتهای نجومی برسد ،راست میگویید تعرفه و گمرکی را بردارید آنوقت هم پز واردات خودرو میدهید ؟ آنوقت چطوری پول مردم را بگیرید؟
این حرفا فقط برای بازی دادن و سرگرمی من و شماست خودروساز تابع هیچ قانونی نیست وی عده آدم خاص آن که بدنبال منفعت خودشون هستن
قیمت جهانی گندم به سرعت در حال افزایشه اما دولت گرامی گندم با کیفیت داخلی رو ۷۰۰۰ تومن زیر قیمت جهانی از کشاورز میخره و توقع دارن در این حوزه خود کفا باشیم با این قیمت ها هیچکس گندم و به دولت نخواهد فروخت منتظر قحطی و کمبود نان و ارد باشیم..گندم رو از کشاورز حداقل ۱۸ هزار باید خریداری کنن تا کشاورز متضرر نشه
فقط نه به خرید خودرو نو
وقتی خودرو سازان فرغون را بجای ماشین با فیمت انچنانی می فروشند و دولت هم کمک می کند به خودرو سازان و برای استاندارد ان کاری نمی کنند بهترین کار این است که مردم ماشین غیر استاندارد را نخرند و یا اگر با هرفیمتی ان را می خرند پس شکایت نکنند.طرف ماشین را میخرد بعد می اید مینالد انگار که خبر ندارد ازهیچی ،؟ عجب مردمانی هستیم ما؟
اینهاهرکاری هم بکنن بازهم ازاین ارزانتررادرخواب بایدببینیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل