بازدید 4997
۱
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان خبر داد:

گذشت اولیای دم از قصاص در ۲۱ پرونده

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان با اشاره به ثمرات مثبت اجرای پویش های مردمی عفو و گذشت در سال گذشته، گفت: امسال نیز پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» در استان گلستان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۱۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 10 April 2022

به گزارش تابناک، احمد جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه اعضای مرکز توسعه حل اختلاف، صلح یاران و هیات های صلح با راه اندازی نهضت صلح و سازش به مدد دستگاه قضایی استان می آیند، افزود: این مرکز با همت و تلاش اعضا برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی مردم تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه همه پرونده های قابل گذشت، پیش از رسیدگی در محاکم جهت حل و فصل، به شورای حل اختلاف فرستاده می شود، اظهار کرد: در قالب نهضت فراگیر صلح و سازش، علاوه بر اعضای مرکز توسعه حل اختلاف استان، ۲۵۵ صلح‌یار از ریش سفیدان و بزرگان اقوام استان و ۱۲ هیئت صلح اقوام، مذاهب و محلات استان هم به مدد دستگاه قضایی استان می آیند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان با تاکید بر اجرای پویش «به حرمت علی (ع) می بخشم» ویژه ماه مبارک رمضان به همت ستادصبر استان، خاطرنشان کرد: این پویش برای کمک به جلب رضایت اولیای دم در پرونده های قصاص آغاز شده و امیدواریم همچون پارسال، ثمره خوبی داشته باشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: پارسال صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف در ۲۱ پرونده قصاص پادرمیانی کردند و اولیای دم هم بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.
جعفری با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۹ هزار پرونده در سال گذشته در شوارهای حل اختلاف استان با سازش طرفین مختومه شد، گفت: عمده تلاش ما این است که فرهنگ گذشت و عفو در جامعه اسلامی بیش از پیش توسعه پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهنگ گذشت وقتی معنی میده که دیه نقدی گرفته نشه. در این وضعیت اقتصادی مبلغ نقدی دیه هم میتونه چاره ساز باشه. مرده که دیگه زنده نمیشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی