بازدید 8538

آجر نما , از نمای ساختمان تا دکوراسیون داخلی

این روزها استفاده از آجر نما برای نمای داخلی ساختمان، توسط معماران و ساختمان ساز ها بسیار محبوب شده است. استفاده از آجر نما برا دکوراسیون داخلی، انواع طراحی ها و سلایق معماران و صاحبان منازل را پوشش می دهد. همین امر باعث شده است که از آجر نما علاوه بر نمای ساختمان، در دکوراسیون داخلی هم به یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 09 April 2022

آجر نما داخلی

آجرنما در دکوراسیون، می‌تواند کاری جسورانه باشد با این حال در صورتی که به زیبایی کار شود و از آجر نمای مناسب استفاده شود، زیبایی شگفت انگیز و وصف نشدنی به محیط منزل می دهد.

بعضی افراد با خیال اینکه آجر نما برای داخل بنا و دکوراسیون داخلی زیبا نیست، خود را از حس نوستالژیکی که دیوار آجری به نما می‌دهد، محروم می کند. این افراد تصور می‌کنند که آجر تنها به عنوان مصالح اصلی دیوار استفاده می‌شود، در صورتی که مدت هاست از آجر چینی برای پوشش تزیینی روی دیوار اصلی، در دکوراسیون استفاده می‌شود و این شیوه روز به روز محبوب‌تر می شود. علاوه بر این، این افراد در جریان نیستند که نمای داخلی آجری با وسایل و چیدمان مدرن چقدر می‌تواند فضای شگفت انگیز و جالبی را برای محیط منزل به ارمغان بیاورد.

آجر نما , از نمای ساختمان تا دکوراسیون داخلی

آجرچینی و رنگ آمیزی آجرها

آجر چینی برای طراحی داخلی می‌تواند به صورت طرح تکنو یا کلاسیک به همان شیوه ای که از آ« در نمای بیرونی استفاده می‌شود باشد. البته باید در نظر داشته باشید که طرحی که برای اجرای آجر نما برای دکوراسیون داخلی استفاده می کنید، باید مناسب با فضای منزل باشد. از دیگر طرح های آجر نمای برای دکوراسیون داخلی می‌توان به طرح راسته یا استاندارد برای چیدمان آجر اشاره کرد.

دیگر طرح های آجر نما عبارتند از :

  1. طرح عرضی طولی یا عمودی- افقی
  2. طرح مختلط آجر نما
  3. طرح زیگزاگی
  4. طرح مشبک
  5. طرح پارامتریک یا موج دار
  6. طرح کرکره ای

لیست قیمت آجر نما نسوز 1401

آجر نما در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی

برای استفاده از آجر نما برای دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی، باید در نظر داشت که سالن پذیرایی مناسب پیاده‌سازی این دکوراسیون با طرح آجر هست یا نه! برای فهمیدن این موضوع ابتدا در نظر داشته باشید که اگر سالن پذیرایی کوچک باشد نمی‌توان در آن از آجر نما برای دکوراسیون استفاده کرد. زیرا اجرای آجر نما در فضای کوچ، باعث می‌شود آن فضا کوچکتر به نظر برسد. برای استفاده از آجر در فضاهای کوچک بهتر است به صورت محدود و گزینشی از آجر استفاده کنید.

با این حال، استفاده از آجر نما در سالن پذیرایی و سال اصلی باعث ایجاد محیطی صمیمی می شود. طراحان داخلی می‌توانند طرح آجر نما را در کنار دکوراسیون جدید، ترکیب کنند و این می‌تواند از دیگر دلایل محبوبیت استفاده از آجر نما در نمای داخلی باشد.

آجر نما , از نمای ساختمان تا دکوراسیون داخلی

آجر نما در دکوراسیون داخلی اتاق خواب یا کار

کاربرد آجر نما دکوراسیون اتاق، با چیدمان وسایل مناسب از جمله سرویس خواب و نور مناسب، می‌تواند فضای دلنشینی را ایجاد کند.

استفاده از آجر نما به عنوان کفپوش

به طور کلی دکوراسیون داخلی شامل تنها نما و دیوارها نمی شود. گاهی استفاده از آجر به عنوان کفپوش هم محیط زیبایی را برا منزل خلق کند. استفاده از آجر به عنوان کفپوش در صورتی که با رنگ دیوار و نورپردازی هماهنگ باشد، می‌تواند فضایی متفاوت را ایجاد کند. برای مثال برای اتاق‌هایی با رنگ دیوار تیره، استفاده از آجر با رنگ روشن می‌تواند تاثیر گذار باشد. همین‌طور برای اتاق‌ها و سالن هایی با رنگ دیوار تیره، بهتر است از کفپوش آجری با رنگ روشن استفاده کرد.

استفاده از آجر نما در سقف

استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی برای زیر سقف، معمولاً کار سختی است و نیازمند استاد کار حرفه ای می باشد. معمولاً سقف هایی با نمای آجری، از نوع طاق ضربی هستند. سقف طاق ضربی آجری از قدیمی ترین نوع سقف های کارشده در بناها در ایران است. سقف آجری از لحاظ ظاهری زمانی که توسط معمار یا استادکار با تجربه ساخته شود، محیطی بسیار زیبا ایجاد می کند. با این حال به ندرت دیده می‌شود از سقف آجری برای نمای ساختمان‌های مدرن استفاده شود. معمولاً از سقف آجری، برای بازسازی سقف ساختمان‌های قدیمی استفاده می شود.

باید توجه داشته باشید که در سقف های آجری، آجری مناسب استفاده کنید زیرا آجر نامناسب باعث ریزش سقف خواهند شد. علاوه بر این استادکار و کارفرما باید توجه داشته باشند که قوس سقف، متناسب با طول دهانه ی بار باشد.

شومینه آجری در داخل منزل

شومینه ی آجری معمولاً یک سازه ی تزیینی است که در داخل پذیرایی ساخته می شود. شومینه می‌تواند نمایی روستایی یا سنتی به داخل اتاق نشیمن دهد. با اینکه شومینه معمولاً یک سازه ی تزیینی برای داخل منزل است، ولی در صورتی که با سلیقه و طراحی مناسب، اجرا شود، می‌تواند علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به اتاق نشیمن می دهد، به مکان اصلی منزل نیز تبدیل شود.

استفاده از آجر مناسب برای کناره های شومینه و طراحی اطراف آن بسیار مهم است.

ساخت یک شومینه ی آجری، محیطی گرم و صمیمی را ایجاد می کند.

استفاده از آجر نما در آشپزخانه

دیوار آجری در آشپزخانه، این روز ها بسیار مرسوم شده و نمای بسیار زیبایی را به فضای آشپزخانه می دهد. در صورتی که چیدمان . طراحی آجرها درست و بجا صورت گیرد، فضایی بسیار گرم، با جلوه ی صمیمی و شگفت انگیز را برای آشپزخانه ایجاد می کند.

معمولاً طراحی یک دیوار آجری برای دکوراسیون در فضای داخلی برای معماران بسیار جذاب است.

زیرا استفاده از متریال طبیعی، مانند آجر نما یک ایده ی نفیس و بسیار زیباست.

استفاده از آجر نما در راه پله

اجرای راه پله با استفاده از آجر، تم کلاسیک و بسیار خاصی به کار می دهد. اگز در ژورنال ها و نمونه کار های راه پله ی آجری مشاهده کنید، معمولاً محیط راه پله از آجر نمای قرمز استفاده می شود. با این حال زیبایی راه پله ی آجری، بسیار به این مورد بستگی دارد که طراحی و اجرا به خوبی انجام شود. در این صورت، نما تبدیل به یک کار بسیار زیبا و با اصالت می شود.

استفاده از آجر نما در سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از آجر نما در حمام و سرویس بهداشتی، می‌تواند یک نمای جذاب و زیبا به فضای داخلی سرویس بهداشتی بدهد. برای اجرای نمای داخلی در حمام و سرویس بهداشتی، از آجرهایی استفاده کرد که قبلاً ضد آب شده باشند. به همین دلیل جای نگرانی بابت خیس شدن و مرطوب شدن این آجر ها در سرویس بهداشتی نیست و با اجرای آن می‌توان از دیوار آجری زیبا در منزل لذت برد.

مزایای آجر نما در دکوراسیون داخلی چیست ؟

نمایی با دیوارها بسیار جذاب و دیدنی

تولید آجر نمای های مخصوص دکوراسیون داخلی در اندازه های مختلف

تنوع زیاد در آجر نما در شکل ظاهری با بافت ها و رنگ‌های متفاوت

تولید آجر های صیقلی و ساده که بسته با سلیقه معمار یا طراح در ساختمان استفاده می شود.

آیا دیوار آجری برای دکوراسیون داخلی معایبی هم دارد؟

از معایب آجر نما در دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

وزن بسیار بالایی به ساختمان می دهد.

باعث می‌شود فضاهای کوچک، کوچکتر دیده شوند.

به مرور زمان، فرسوده می‌شوند

در برابر سرما و گرما عایق نیستند.

نگهداری دیوار آجری

از شوینده های اسیدی غلیظ برای شستن آجر نما در داخل منزل استفاده نکنید

در صورت آسیب به آجرها سریعت آن‌ها را بازسازی یا ترمیم کنید. به دلیل اینکه اگر در آجر خوردگی اتفاق بیفتد، سریعاً پخش می شود.

تا حد امکان داخل نمای دیوار داخلی منزل پیچ نکنید و میخ نزنید. سعی کنید در بین فضای دو آجر میخ بکوبید.

 


انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست