بازدید 34942
۵
فصل جدید لیگ قهرمانان بدون سرخابی‌ها

آسیا بدون عاصی‌ها

مهدی ملکی*
کد خبر: ۱۱۱۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 07 April 2022

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امشب آغاز می‌شود. فصلی که برای ایرانی‌ها با روزهای ابتدایی بهار و سال نو همزمان شده اما در واقع برای فوتبال باشگاهی ایران چیزی شبیه پاییز و خزان است!

از امروز هیجان به فوتبال باشگاهی قاره پهناور آسیا بازمی‌گردد و این بازگشت، یادآور اتفاقی تلخ برای دو تیم بزرگ پایتخت است؛ و البته سکوتی که در فوتبال ایران بدون هواداران قرمز و آبی به جا می‌ماند.

17 دی 1400 یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ فوتبال کشورمان محسوب می‌شود؛ روزی که شوک بزرگی به هواداران چند ده میلیونی استقلال و پرسپولیس وارد شد و با اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان حذف شدند.

حالا در غیاب استقلال و پرسپولیس، دل به نمایش فولاد و سپاهان بسته‌ایم و امیدواریم این دو تیم صنعتی از آبروی فوتبال‌مان دفاع کنند. گرچه حسرت هواداران دو تیم آبی و قرمز پایتخت پابرجاست و هیچگاه مسببان این گاف مدیریتی را فراموش نخواهند کرد.

آنها بعد از چند ماه همچنان از حذف تیم مورد علاقه‌شان خشمگین هستند و عجیب اینکه هر دو تیم در مورد دیگری هم اشتراک دارند. هفته‌هاست کادر فنی و بازیکنان استقلال و پرسپولیس، موضعی شبیه به هم البته علیه یکدیگر دارند. در این مدت بارها شنیده‌ایم که طرفین مدعی شده‌اند "دست‌هایی در کار است تا مانع قهرمانی تیم‌شان شود"؛ در واقع به نظر می‌رسد با عاصی‌ترین سرخابی‌های این سال‌ها مواجهیم...

بدون تردید غیبت استقلال و پرسپولیس در فصل 23-2022 لیگ قهرمانان آسیا، خسران بزرگی برای فوتبال‌مان خواهد بود. آن هم در شرایطی که استقلال پس از سال‌ها ناکامی، یک‌بار دیگر اوج گرفته و تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر صدرنشین مقتدری محسوب می‌شود. اگر استقلالِ مجیدی در این فصل لیگ قهرمانان حضور داشت، بعید نبود که بتواند برای کسب ستاره سوم دورخیز کند و حتی اگر امسال به این مهم نائل نمی‌شد، می‌توانست از تجربه لازم و کارآمدی برای فصل بعد برخوردار شود. در سوی دیگر پرسپولیسی قرار دارد که گرچه بسان سال‌های گذشته تیمی مقتدر و باطراوت نیست اما در همین شرایط هم بعد از استقلال اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر است. از سویی پرسپولیس در سال‌های گذشته نماینده شایسته‌ای برای فوتبال‌مان بوده و دو بار موفق شده به فینال مسابقات راه یابد. موضوعی که بازیکنان این تیم را از لحاظ روانی و مطابقت با بازی‌های آسیایی در نقطه ایده‌آلی قرار می‌دهد.

اگر از عایدی صرفاً فوتبالی حضور در لیگ قهرمانان آسیا بگذریم، شرکت این دو تیم از لحاظ مالی هم می‌توانست آورده داشته باشد و بدیهی است که صعود از هر مرحله باعث افزایش این رقم می‌شد. این موضوع آن هم در شرایطی که سرخابی‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانست مرهمی بر زخم‌شان باشد که البته استقلال و پرسپولیس از آن محروم ماندند. نکته حائز اهمیت اینکه شایعه حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان فصل آینده هم وجود دارد و در این بین هواداران امیدوارند اقدامات مؤثری که در راستای رفع مشکلات اساسی از جمله مالکیت مشترک و خصوصی‌سازی توسط دولت از جمله وزارتخانه‌های ورزش و اقتصاد انجام شده به سرانجام برسد و موضوع حذف ادامه‌دار سرخابی‌ها در حد شایعه باقی بماند.

*دبیر گروه ورزشی روزنامه ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بهتر!با این وضع مربی ها بعدش محروم میشدیم. با رای سنگینی که به گلمحمدی دادند داورهای کشور مصونیت ندارند
تابناک داری میسوزی تیمت تو بازیها نیست چرا متلک میگی تیم صنعتی یعنی چه؟ اینها تیم ایرانی هسنمد و افتخار آنها افتخار ایرانن است
سپاهان 3پاختاکور 1
استقلال در لیگ قهرمانان به هیچ جایی نمیرسید و نمیرسه. چون اونجا نفوذ نداره که به نفعش سوت بزنند.
بنویسید : آسیا بدون بیانیه نویسها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها