بازدید 16723
۹
کیوسک بین الملل تابناک

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲، فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه، نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل، واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان و احضار سفیر ترکیه از سوی تونس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹ 06 April 2022

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

کیوسک بین الملل تابناک: انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲، فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه، نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل، واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان و احضار سفیر ترکیه از سوی تونس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲

نشریه فوربس آمریکا، تازه‌ترین رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. این فهرست شامل ۲ هزار و ۶۶۸ میلیاردر است که در مجموع از ثروتی معادل ۱۲.۷ تریلیون دلار برخوردارند.

به گزارش یورو نیوز، در صدر این فهرست ایلان ماسک قرار دارد؛ با جهش ۳۳ درصدی سهام شرکت تسلا، ماسک ۶۸ میلیارد دلار جدید کسب کرد و با ۲۱۹ میلیارد دلار، مقام ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده است.

در رده دوم جف بزوس، مالک آمازون قرار دارد که به دلیل کاهش ۳ درصدی سهام این شرکت و همینطور افزایش کمک‌های خیریه‌اش، ۶ میلیارد دلار دارایی قبلی خود را از دست داد و با ۱۷۱ میلیارد دلار به رتبه دو سقوط کرد.

در رتبه سوم نیز برنار آرنو، سرمایه‌دار فرانسوی صاحب شرکت‌های تولید کالاهای لوکس قرار دارد که سال گذشته ۸ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرد و دارایی‌هایش در مجموع به ۱۵۸ میلیارد دلار رسید. بیل گیتس با ۱۲۹ و وارن بافت نیز با ۱۱۸ میلیارد دلار در رده‌های ۴ و ۵ قرار گرفتند.

در این فهرست کماکان فرانسواز بتانکور مدیر ثروتمندترین زن جهان که پدربزرگش غول لوازم آرایشی و بهداشتی «لورآل» را تأسیس کرد، با ۷۴.۸ میلیارد دلار مقام نخست را داراست. در مجموع ۳۲۷ زن در این لیست حاضر هستند که از میان آن‌ها ۲۲۶ نفر ثروت خود را به ارث برده‌اند و ۱۰۱ نفر میلیاردرهای خودساخته‌ای هستند که در صدر آن‌ها فن هونگ وی رئیس شرکت الیاف شیمیایی هنگ‌لی‌گروپ چین با ۱۸.۲ میلیارد دلار ثروت قرار دارد.

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

موکش آمبانی از هند با ۹۰.۷ میلیارد دلار دارایی همچنان ثروتمندترین فرد در آسیا نام گرفته است.

آمریکا با ۷۳۵ میلیاردر که ثروتی به ارزش ۴.۷ تریلیون دلار دارند همچنان در صدر جهان است. چین (شامل ماکائو و هنگ کنگ) با ۶۰۷ میلیاردر با ثروتی مجموعا به ارزش ۱.۹۶ تریلیون دلار در رتبه دوم باقی مانده است. در مجموع، میلیاردرهای چینی نسبت به سال پیش که حدود ۲.۵ تریلیون دلار ثروت داشتند حدود ۵۰۰ میلیارد دلار فقیرتر شده‌اند. پس از چین، هند با ۱۶۶، آلمان با ۱۳۴ و روسیه با ۸۳ نفر سه کشور با بیشتری افراد ثروتمند هستند.
انتشار لیست جدید در حالی صورت می‌گیرد که همه‌گیری کووید-۱۹، سقوط بازارهای سهام و کسادی تجارت به میلیاردهای جهان ضربه زده است. ۳۲۹ نفر عمدتا با سقوط ثروتشان به زیر یک میلیارد دلار از این لیست خارج شده‌اند که بیشترین تعداد از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ بدین سو است.

با وجود این در حالی که ۲۳۶ نفر به تازگی به این لیست اضافه شده‌اند، هزار نفر نیز نسبت به یک سال پیش ثروتمندتر شده‌اند. از جمله افراد تازه‌وارد می‌توان به ریحانا ستاره پاپ آمریکا با ۱.۷ میلیارد دلار، پیتر جکسون، کارگردان ارباب حلقه‌ها و جرد کوشنر، سرمایه‌گذار و داماد دونالد ترامپ اشاره کرد.

۸۶ عضو این فهرست زیر ۴۰ سال دارند که در میان آن‌ها ملانی پرکینز بنیانگذار ۳۴ ساله پلتفرم طراحی گرافیک کانوا حضور دارد. از این تعداد ۱۲ نفر نیز زیر ۳۰ سال هستند؛ از جمله کوین دیوید لمن ۱۹ ساله جوان‌ترین میلیاردر جهان و وارث داروخانه‌های زنجیره‌ای در آلمان موسوم به «دروگری مارکت» و گری وانگ ۲۸ ساله بنیانگذار ارز دیجیتال FTX.

بنا بر گزارش فوربس در مجموع ارزش دارایی ثروتمندان جهان نسبت به سال گذشته که رکوردی ۱۳.۱ تریلیون دلاری را ثبت کرد، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱۲.۷ تریلیون دلار رسیده است.

فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه

عمران خان با انتشار توییتی مردم پاکستان را به وحدت و مبارزه فراخواند.

به گزارش افق نیوز، عمران خان، نخست وزیر پاکستان نوشت: مردم همیشه قوی‌ترین مدافعان حاکمیت و دموکراسی یک کشور هستند.

وی افزود: این مردم هستند که باید بیرون بیایند و در برابر این آخرین و بزرگ‌ترین حمله به حاکمیت و دموکراسی پاکستان توسط یک قدرت خارجی از طریق همدستان محلی – میرجعفرها و میرصادق‌های ما دفاع کنند.

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

عمران خان، آمریکا را به توطئه برای برکناری‌اش متهم کرده‌ و گفته‌ است که او به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه برای برکناری قرار گرفته‌ است. روسیه نیز گفته که عمران خان به دلیل سفر به روسیه، همزمان با آغاز حمله به اوکراین، با حمایت آمریکا برکنار شده‌ است.

نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل

منابع خبری گزارش دادند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای محرمانه با موضوع مذاکره درباره پرداخت وجوه به خانواده فلسطینیانِ به شهادت رسیده و اسیر شده توسط رژیم‌ صهیونیستی به اسرائیل ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما،‌ ناهوم بارنیع، تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، به نقل از منابع سیاسی ارشد در تل آویو و واشنگتن، مدعی شد که اخیراً تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پیامی محرمانه به اسرائیل ارسال کرده است.

به گفته وی، تشکیلات خودگردان فلسطین در این پیام محرمانه اعلام کرده که آماده مذاکره برای تغییر سیاست‌هایش در خصوص پرداخت وجوه به خانواده شهدا و اسرای فلسطینی است.

این تحلیل‌گر سیاسی اسرائیلی اضافه کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال این نامه، نماینده‌ای را در این جهت تعیین کرده است.

بارنیع از تعیین نماینده توسط وزارت خارجه آمریکا نیز برای این مذاکرات خبر داد و گفت ایالات متحده آمریکا در جریان جزئیات این نامه است.

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

وی افزود که رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل خود را مکلف به دادن پاسخ به این نامه نمی‌داند و تابه‌حال به این نامه جواب نداده است.

این تحلیلگر اسرائیلی با بیان اینکه سخت ترین اتهاماتی که اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین وارد می‌کند، مربوط "تروریسم" است، بیان کرد که اسرائیل معتقد است تشکیلات خودگردان فلسطین سخاوتمندانه به خانواده‌های "تروریست‌هایی" که زندانی یا کشته شده‌اند کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها از دیدگاه خود این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین را گامی در جهت تقویت به گفته خودشان تروریسم و افزایش حملات علیه اسرائیلی‌ها می‌دانند، اما فلسطینی‌ها، این اقدام را گامی در جهت کمک به خانواده‌هایی می‌دانند که نان‌ آور خانه خود را از دست داده‌اند، می گوید، به نوعی فلسطینی‌ها این اقدام را یک تعهد اخلاقی در قبال این افراد می‌بینند.

واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

چین روز چهارشنبه اعلام کرد که به شدت با فروش تسلیحات پیشنهادی آمریکا به تایوان به ارزش ۹۵ میلیون دلار آمریکا مخالف است.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» وزارت خارجه چین به شدت فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان را محکوم کرده و از ایالات متحده خواسته که این طرح را متوقف کند.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: «فروش تسلیحات آمریکا به تایوان به طور جدی اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به ویژه بیانیه ۱۷ آگوست را نقض، به شدت حاکمیت و منافع امنیتی چین را تضعیف می‌‌کند و به روابط چین و آمریکا آسیب می رساند.»

انتشار فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲/ فراخوان عمران خان به مردم پاکستان برای مبارزه/ نامه محرمانه تشکیلات خودگردان فلسطین به اسرائیل/ واکنش تند چین به فروش پاتریوت آمریکا به تایوان

بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که وزارت خارجه ایالات متحده این فروش را که شامل آموزش، برنامه‌ریزی، میدان‌دهی، استقرار، بهره‌برداری، نگهداری و حفظ سیستم دفاع هوایی پاتریوت و تجهیزات مرتبط است، تایید کرده است.

مقام‌های ارشد تایوانی طی ماه‌های اخیر بارها به پکن اتهام زنی و درباره افزایش فشارهای نظامی چین به این جزیره برای پذیرش حاکمیت چین بر تایوان ابراز نگرانی و گلایه کرده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان ضمن استقبال از موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحاتی تازه آمریکا اعلام کرد که این سومین توافق تسلیحاتی واشنگتن با تایوان از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن است و این موضوع را نشان دهنده ماهیت «مستحکم و سفت و سخت» روابط آمریکا و تایوان خوانده است.

«خاویر چانگ» سخنگوی ریاست جمهوری تایوان همچنین تصریح کرد: «تایوان به نشان دادن عزمش برای دفاع از خود و نیز به تعمیق مشارکت‌های همکاری با ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر ادامه خواهد داد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مساله اعتراض کرده است.

اوایل اسفند ماه سال گذشته وزارت خارجه چین از تحریم دو شرکت بزرگ تسلیحاتی آمریکایی به دلیل فروش سلاح به تایوان خبر داد. «وانگ ون‌بین» سخنگوی این وزارت خارجه این کشور اعلام کرد، پکن در اعتراض به فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، دو شرکت «ریتیون» و «لاکهید مارتین» را تحریم کرد.

علی‌رغم هشدارهای پی در پی چین درباره اقدامات تایوان و تحرکات تحریک آمیز آمریکا، ارتش تایوان اواخر اسفند ماه در جزیره‌ای با فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتر از سرزمین چین، رزمایش‌هایی را برگزار و به سمت اهداف دریایی شلیک کرد.

احضار سفیر ترکیه از سوی تونس

وزارت امور خارجه تونس اعلام کرد که سفیر آنکارا را برای اعتراض به اظهارات « رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه که در آن از تصمیم « قیس سعید » همتای تونسی خود برای انحلال پارلمان انتقاد نموده بود، احضار کرده است.

به گزارش خبرگزاری تونس، «عثمان الجرندی» وزیر امور خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با وزیر خارجه ترکیه تماس گرفتم و سفیر احضار شد. به آن‌ها اطلاع دادم که تونس اظهارات رئیس جمهور ترکیه را رد کرده و آن را دخالت در امور تونس می‌داند و روابط دو کشور باید بر اساس احترام به استقلال ملی و انتخاب‌های مردم تونس باشد. کشور اجازه نمی‌دهد مسیر دموکراتیکی که در پیش گرفته شده است زیر سوال برود.

قیس سعید رییس جمهوری تونس چهارشنبه شب گذشته پارلمان این کشور را منحل کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌های رسانه‌ای گفت که اقدامات «قیس سعید» ضربه‌ای به اراده مردم تونس و توهین به دموکراسی است.

رجب طیب اردوغان که به حزب النهضه نزدیک است، اقدام قیس سعید در انحلال مجلس این کشور را کودتا علیه قانون اساسی کشور دانسته بود.

وزارت خارجه تونس دیروز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در مورد تونس ابراز شگفتی کرد و آن را دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور دانست.

تصمیم اخیر سعید که پس از برگزاری جلسه مجازی با حدود ۱۲۰ نماینده اتخاذ شد، واکنش‌هایی را در سطح بین المللی برانگیخت.

وزارت خارجه فرانسه دیروز (سه شنبه) از آخرین تحولات تونس ابراز نگرانی کرد و در بیانیه‌ای خواستار تعهد رئیس جمهور این کشور به احترام به حاکمیت قانون، استقلال قوه قضائیه و بازگشت هر چه سریعتر نهادهای کشور به روال عادی خود شد.

همچنین آمریکا روز پنجشنبه نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیم سعید برای انحلال پارلمان تونس ابراز نمود و بر لزوم بازگشت سریع به یک دولت قانون اساسی تاکید کرد.

سعید در پایان سال ۲۰۲۱ یک نقشه راه سیاسی را اعلام کرد که شامل رایزنی ملی شامل سؤالات مربوط به نظام سیاسی کشور و سایر موضوعات از جمله وضعیت اقتصادی و اجتماعی است.

رئیس جمهور تونس این رایزنی‌های ملی را موفق ارزیابی کرد.

پیش بینی می‌شود که یک کمیته، پیشنهادهای شهروندان را جمع‌آوری و طرح‌هایی را برای همه‌پرسی قانون اساسی در ۲۵ ژوئیه آماده کند و در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲، همزمان با سالگرد قیام مردم تونس علیه زین العابدین بن علی که در سال ۲۰۱۱ برکنار شد، انتخابات پارلمانی جدید را برگزار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
الان اعلام کردند افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گیر یک ویرگول اضافه است که نمایندگان با سواد و حداقلی مجلس در بودجه گنجاندن و باید اون ویرگول که اشتباه محرز نمایندگان بوده طی مراحل و نامه نگاری از بودجه ۱۴۰۱ حذف و بعد طی یک روزنامه رسمی اعلام عمومی گردد. این است نمونه کوچک کار مجلس!!!!
بهتره که تایوان ازاوکراین وزلنسگی درس عبرت بگیرد؛ پیمان اتحادباچین ببنددوتودهنی به آمریکا بزند.
شک نکنید بسیاری از افراد لیست ثروتمندان جهان همین آقازاده های منفور ایرانی هستند
جنگ تایوان با چین حتما اتفاق خواهد اقتاد ولی زمان ان مشخص نیست ولی حتمی است.
نمونه پاکستان نشان میدهد آمریکا هر کشور مستقل با هر نوع حکومتی را بر نمیتابد.
با انتشار کرونا ۵۰۰ میلیارد دلار از ثروت میلیاردرهای چینی
کاسته و بر ثروت میلیاردرهای آمریکا افزوده شد!!!!!!!!
هیچ وقت آمریکا اجازه نمیده، مقام اول اقتصاد جهان از دستش خارج بشه.
عمران خان در ترور سردار سلیمانی هم حرفهایی زده بود که به مذاق آمریکا خوش نیامد!
امروز نابودی اقتصادی روسیه حتی با خرابی و نابودی اوکراین
فردا تضعیف یا نابودی اقتصاد چین حتی با نابودی تایوان
بدون شلیک مستقیم حتی یک گلوله یا کشته شدن یک سرباز آمریکایی
به شیطان بزرگ احترام بگذارید!
بعد از روسیه نوبت چین است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار