بازدید 19384

آزمايش مخفيانه موشک مافوق صوت آمريکا

آمریکا یک فروند موشک مافوق صوت را به صورت مخفیانه آزمایش کرد.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 06 April 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا روز سه شنبه از آزمایش جدید موشک مافوق صوت خبر داد. مقامات پنتاگون تلاش می‌کنند به پیشرفت‌های روسیه و چین در فناوری تسلیحاتی راهبری مدرن دست یابند و یا از آن‌ها پیشی بگیرند.

«آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا» گفت: این آژانس اخیرا آزمایش پرواز آزاد یک فروند موشک مافوق صوت شلیک شده از هواپیما را که سرعت آن به ۵ ماخ یا ۵ برابر سرعت صوت (۶۱۰۰ کیلومتر در ساعت) می‌رسید کامل کرده است.

به گفته آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا این موشک در ارتفاع بیش از ۱۹۸۰۰ متری پرواز کرد و تا ارتفاع بیش از ۳۰۰ مایل دریایی اوج گرفت.

این دومین آزمایش در چهارچوب برنامه موشکی موسوم به HAWC - نسخه مفهومی سلاح‌های تنفسی مافوق صوت - است. این موشک نسبت به نسخه آزمایش شده در ماه سپتامبر گذشته پیکربندی متفاوتی داشت.

به گزارش سی ان ان، جدیدترین آزمایش موشکی در اواسط ماه مارس انجام شد، ولی برای پیشگیری از تشدید تنش‌های ژئوپلیتکی در پی حمله روسیه به اوکراین، اخباری از آن منتشر نشده بود.

در ماه مارس ۲۰۲۰ ارتش و نیروی دریایی آمریکا نمونه اولیه یک موشک مافوق صوت را به صورت مشترک آزمایش کردند.

به گفته آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی، موشک‌های تنفسی مافوق صوت با استفاده از هوای جذب شده از جو، قدرت پیشران خود را حفظ می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل