بازدید 20133
۵
کیوسک بین الملل تابناک

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکا در ۱۵۵ کشور/ حمله شدیداللحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت‌وگو‌های تهران ـ ریاض

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی، حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکا در ۱۵۵ کشور، حمله شدیداللحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز، تلاش عراق برای ازسرگیری گفت‌وگو‌های تهران -ریاض و سفر لاپید به یونان برای بررسی انتقال گاز اسرائیل به اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ 05 April 2022

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور 400 هزار نظامی آمریکا در 155 کشور/ حمله شدیدالحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

کیوسک بین الملل تابناک: تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی، حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکا در ۱۵۵ کشور، حمله شدیداللحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز، تلاش عراق برای ازسرگیری گفت‌وگو‌های تهران -ریاض و سفر لاپید به یونان برای بررسی انتقال گاز اسرائیل به اروپا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی

خواهر رهبر کره شمالی هشدار داد، اگر کره جنوبی درگیری نظامی را آغاز کند، پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

به گزارش نووستی، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در دومین اظهارات تهدیدآمیز خود علیه همسایه جنوبی این کشور، گفت: «اگر کره جنوبی وارد یک رویارویی نظامی شود، نیروهای رزمی- هسته‌ای ما وظایف خود را انجام خواهند داد.»

خبرگزاری رسمی کره "KCNA" گزارش داد که کیم یو جونگ همچنین خاطرنشان کرد، صحبت در مورد حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی یک "اشتباه مهلک" از سوی وزیر دفاع کره جنوبی است.

اول آوریل، وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد که نیروهای مسلح کشورش موشک‌هایی دارند که قادر است "به سرعت به هر هدفی در کره شمالی ضربه بزند."

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور 400 هزار نظامی آمریکا در 155 کشور/ حمله شدیدالحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

پیش از این، کیم یو جونگ، در بیانیه شدیداللحنی، سو ووک، وزیر دفاع کره‌جنوبی را بابت اشاره به حمله پیش‌دستانه به یک کشور دارای سلاح‌های هسته‌ای یک آدم بی‌عقل و آشغال توصیف کرده بود.

حضور ۴۰۰ هزار نظامی آمریکا در ۱۵۵ کشور 

 روز سه‌شنبه، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که روسیه و چین به دنبال تغییر نظم کنونی جهان هستند و ادامه داد: «چین و روسیه توانایی نظامی بزرگی دارند و هر دو قصد دارند تا ساختار نظام کنونی جهان را تغییر دهند.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نظامی آمریکایی در ۱۵۵ کشور حضور دارند. حمله روسیه به اوکراین، تنها تهدیدی برای صلح و ثبات در اروپا نیست بلکه این حمله تهدیدی برای همه جهان است.»

 

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور 400 هزار نظامی آمریکا در 155 کشور/ حمله شدیدالحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

مارک میلی افزود: «در حال حاضر شاهد بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در اروپا هستیم.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اضافه کرد: «توانایی ما برای انتقال معلومات مهم به اوکراین بسیار مفید بوده است.»

وی به موضوع ایران نیز پرداخت و مدعی شد که ایران همواره تهدید منطقه‌ای بزرگی علیه آمریکا خواهد ماند.

میلی گفت: «آمادگی پاسخ به هرگونه تهدیدی را داریم که آمریکا و منافعش را تهدید می‌کند.»

حمله شدیداللحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فاکس نیوز، رسانه پرمخاطب آمریکا را یکی از مخرب ترین عناصر داخلی آمریکا و مالک آن را خطرناک ترین فرد روی زمین خواند.

 تارنمای خبری «هیل» «TheHill» با انتشار این خبر نوشت: گزیده ای از کتاب «این نمی‌گذرد»(This Will Not Pass) که قرار است بزودی وارد بازار کتاب شود و نوشته دو روزنامه‌نگار به نام های «جاناتان مارتین» و «الکساندر برنز» از خبرنگاران نشریه آمریکایی نیویورک تایمز هستند، آمده که جو بایدن فاکس نیوز را «یکی از مخرب‌ترین نیروها در آمریکا» ارزیابی کرده است.

هیل افزود: در کتابی که توسط این تیم از خبرنگاران نیویورک تایمز قرار است منتشر شود، بایدن همچنین، مالک فاکس نیوز و «مالک رسانه»، روپرت مرداک را «خطرناک‌ترین فرد جهان» خواند.

تارنمای این رسانه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که دراین کتاب فاکس نیوز بعنوان «جریانی از برنامه های ضد بایدن، دامن زدن به شک و تردید در مورد اجبار واکسن ها (کرونا) و ترویج نظریه «توطئه وحشیانه» در مورد حمله ششم ژانویه، توصیف می شود.

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور 400 هزار نظامی آمریکا در 155 کشور/ حمله شدیدالحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

هیل نوشت: اظهارات بایدن، بنا بر اطلاعات کتاب، برای نخستین بار است که توسط رئیس جمهوری آمریکا درباره مرداک گفته می شود؛ فاکس نیوز از زمان اعلام ورود بایدن به کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، بارها با مطرح کردن سوالاتی پیرامون فعالیت های تجاری پسر وی ایجاد اختلال کرد، هریک از مجریان مهم فاکس نیوز نیز به نوعی بایدن را از لحاظ ذهنی و فکری مناسب ریاست جمهوری آمریکا نمی دانستند.

هیل افزود: تاکنون هیچ یک از نمایندگان فاکس نیوز و کاخ سفید حاضر به اظهار نظر با این رسانه خبری آنلاین نشدند.

به گزارش ایرنا، بایدن درحالی فاکس نیوز و صاحب آن را مخربترین نیروی داخلی در آمریکا و خطرناک ترین فرد درجهان می خواند که این شبکه مورد علاقه دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیش از وی بود.

ترامپ آنچنان به این شبکه علاقه مند بود که تمامی تلویزیون های موجود در هواپیمای مخصوص رییس جمهوری آمریکا موسوم به «ایرفورس ۱»، بطور پیش فرض بر روی فاکس نیوز تنظیم شده بود و واکنش ترامپ درمورد تغییر این شبکه به سی ان ان از سوی «ملانیا ترامپ» (Melania Trump) همسر وی دراین هواپیما، آنچنان بود که در رسانه های آمریکا خبرساز شد.

تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

یک مقام عراقی در بغداد از تلاش‌های جدید دفتر "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر این کشور برای ازسرگیری مذاکرات عربستان و ایران در بغداد خبر داد.

به گزارش تارنمای العربی الجدید، یکی از مقامات وزارت خارجه عراق امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر در این باره گفت: سه مقام عراقی که نامشان فاش نشده، مسئول تعیین تاریخ دور جدید گفت وگوهای تهران - ریاض شده اند.

ایران در اعتراض به اجرای ده‌ها حکم اعدام از سوی مقامات سعودی از جمله شهروندان شیعه و ۷ عضو گروه انصارلله یمن، دور پنجم گفتگو با ریاض به میزبانی بغداد را لغو کرده بود.

گفت ‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در آوریل ۲۰۲۱ در بغداد و با میانجیگیری عراق آغاز شد. تهران و ریاض تاکنون چهار دوره مذاکرات برگزار کرده اند که آخرین دور در پایان شهریور ماه سال گذشته بود. به گفته فواد حسین، وزیر خارجه عراق، دور پنجم این گفت وگوها قرار بود ماه گذشته برگزار شود که با اجرای حکم اعدام شیعیان در عربستان، ایران این دور را لغو کرد.

وی تاکید نمود: تاکنون تاریخ مشخصی برای دور جدید مذاکرات تهران - بغداد تعیین نشده است. ایرانی‌ها خواهان تکرار مطالب مطرح در چهار دوره قبلی نیستند و می‌خواهند با ریاض روی محورهای مشخصی به توافق برسند و عراق در تلاش است که دیدگاه‌های دو طرف را به هم نزدیک کند.

این مقام مسئول عراقی گفته است: هنوز برای اظهار نظر درباره نتیجه و اثربخشی مذاکرات بین دو طرف زود است، زیرا مسائل مورد اختلاف بین طرفین بسیار هستند.

وی درباره علت لغو آخرین دور مذاکرات از سوی ایران گفت: ایران پیش از این، از ریاض خواسته بود تا اجرای حکم اعدام شیعیان را متوقف کند.

عارف الحمامی، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز در این باره گفت که کشورش به دلیل آگاهی از اهمیت گفت وگوهای تهران با ریاض و تاثیر آن بر ثبات در عراق، در تلاش برای ازسرگیری گفت‌وگو بین ایران و عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: عراق برای دستیابی به ثبات داخلی در پی احیا و ادامه گفت وگوها بین ایران و عربستان است و برای همین در پی ایجاد همگرایی بین دیدگاه های دو طرف می باشد تا به استقرار ثبات سیاسی و امنیتی در عراق نیز کمک کند.

وی ادامه داد: ما در مجلس عراق از اقدام دولت بغداد برای بازگرداندن طرفین بر سر میز مذاکرات حمایت می‌کنیم، زیرا این موضوع باعث ثبات در عراق در سطوح مختلف هم می شود.

احسان الشمری، رئیس مرکز «اندیشه سیاسی» عراق نیز از وجود تمایل در عربستان و ایران برای یافتن فضایی برای گفت‌وگوی دوجانبه خبر داد و گفت: در همین راستا، عراق از یک کشور پیام‌رسان به یک بازیگر کلیدی در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های دو طرف تبدیل شده است. موقعیت جغرافیایی عراق از یک سو و اعتماد طرفین به عراق موقعیت ویژه ای برای این کشور به عنوان میانجی گفت وگوها ایجاد کرده است. از سوی دیگر عراق هم به نوبه خود از حل اختلاف و بهبود روابط تهران-ریاض ذینفع خواهد شد، از این روی، بغداد در تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه های دوطرف است.

سفر لاپید به یونان برای بررسی انتقال گاز اسرائیل به اروپا

منابع خبری اعلام کردند، به دنبال اجلاس "النقب"،‌ وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به یونان سفر می‌کند تا موضوعاتی همچون انتقال گاز اسرائیل به یونان و همین طور توجیه حملات اسرائیل علیه فلسطینیان به بهانه "مبارزه با تروریسم" را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

به گزارش العربی الجدید،‌ یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل امروز (سه‌شنبه) برای دیدار با "کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان و "نیکوس دندیاس"، وزیر امور خارجه این کشور عازم یونان می‌شود.

تهدید خواهر رهبر کره شمالی به حمله اتمی به کره جنوبی/ حضور 400 هزار نظامی آمریکا در 155 کشور/ حمله شدیدالحن بایدن به مالک شبکه فاکس نیوز/ تلاش عراق برای ازسرگیری گفت وگوهای تهران -ریاض

به گفته منابع آگاه، لاپید فردا در نشستی شرکت می‌کند که "ایوانیس کاسولیدس" وزیر امور خارجه قبرس نیز به آن ملحق خواهد شد.

این دیدار و نشست‌های سران یک هفته پس از "اجلاس النقب" صورت می‌گیرد که در آن به همراه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، وزرای خارجه چهار کشور عربی، یعنی امارات، بحرین، مصر و مراکش بر سر شکل‌گیری باشگاه کشورهای النقب به توافق رسیدند.

وزرای خارجه شرکت کننده در این نشست همچنین پرونده‌هایی مانند امنیت منطقه‌ای، تلاش اسرائیل برای تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای جدید و پرونده‌های اقتصادی، به ویژه پرونده انرژی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که روابط ترکیه و اسرائیل در دوره اخیر شاهد بهبود قابل توجهی بوده است و اوج آن در سفر ماه گذشته اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه بود.

در همین راستا اسرائیل چندین بار اعلام کرده است که بهبود روابط با ترکیه به ضرر روابط راهبردی این کشور با یونان و قبرس که جزو اعضای مجمع انرژی مدیترانه شرقی هستند، نخواهد بود.

به نظر می‌رسد سفر وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به یونان نیز مربوط به پرونده انتقال گاز اسرائیل به اروپا باشد.

همچنین به گفته العربی الجدید، یکی از محورهای این دیدار، مساله فلسطین خواهد بود، به گونه‌ای که لاپید قصد دارد حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان را در چهارچوب مبارزه با تروریسم قلمداد کند و آن را توجیه سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
خواهر رهبر کره شمالی ظاهرا خبر نداره که درصورت حمله انمی به همسایه جنوبی شان خودشان هم در معرض تششعات اتمی قرارخواهندگرفت !!!
ببینید بمب اتم دست کیا افتاده !
این خواهر و برادر دیوانه، آخرش کره شمالی را به فنا خواهند داد
یکم گوشت قرمز به این خواهر رهبر کره شمالی بدهید بخوره ؟ رنگش شده رنگ میت!!
حضور سربازان آمریکا در ۱۵۵ کشور جهان
لطفا آمریکا پرستان نوع ماله این کار را هم بفرمایند توضیح دهند
چرا باید سیاست گذاران کشور به دلیل برخی مسائل داخلی در کشور عربستان منافع کشور را به خطر بیندازند چرا وقتی حدثه ای در ایران رخ می دهد و انها موضع می گیرند شما ادعا می کنید که در مسائل داخلی کشور ما دخالت نکنید ولی وقتی حوادث داخلی برای انها رخ میدهد مذاکرات را لغو می کنید!!! مردم عربستان مانند مردم یمن و افغانستان خودشان باید تلاش کنند و تصمیم بگیرند و جهاد کنند همانطور که مردم ما خودشان انقلاب کردند و جنگیدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار