بازدید 19753
۲
یادداشت نماینده مجلس شورای اسلامی

اتفاقات شاخصی در مرتضی گرد رقم می‌خورد

«مرتضی‌گرد» تا سال ۱۳۸۷ فقط ۲۵۰۰نفر (حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار) جمعیت داشت.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 05 April 2022

به گزارش تابناک، -مالک شریعتی نماینده تهران طی یادداشتی در همشهری آنلاین نوشت: اکنون به‌رغم اینکه هنوز روستا نامیده می‌شود، رشد افسارگسیخته با ساخت‌وسازهای غیرمجاز، غیراصولی و ناایمن، جمعیت این روستا را نزدیک به ۴۰ هزار نفر(حدود ۵۰۰۰ خانوار) رسانده که عمدتاً نیز از طبقات مهاجر و محرومند که آن را به یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور تبدیل و درگیر معضلات جدی حاشیه‌نشینی، آسیب‌های فرهنگی اجتماعی و فقدان یا کمبود زیرساخت‌های شهری لازم همچون آب لوله‌کشی، فاضلاب، برق، گازرسانی و... کرده است.

از سال گذشته طی بازدیدهای متعدد از این روستا و جلسات مختلف، اقداماتی برای رفع چالش‌های موجود در نظر گرفته شده است. در جلسه مجمع نمایندگان تهران با مسئولان استانی جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در منطقه‌ای که گنجایش اضافه شدن جمعیت جدیدی را ندارد، تأکید شد. پیرو جلسه، شورای تأمین شهرستان نیز مصوبه‌ ممنوعیت ورود مصالح و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ارجاع متخلفان به کمیسیون ماده ۹۹ و قلع و قمع بناهای غیرمجاز را صادر کرد. اما با دهیاری عملاً توان برخورد جدی با متخلفان و اجرای احکام صادره را تاکنون نداشته که موجب سوءاستفاده متخلفان و سودجویان از این خلأ شده است. همچنین پیرو مصوبات جلسه مجمع نمایندگان، برای تغییر ساختار مدیریت منطقه رایزنی‌های خوبی با شهرداری و استانداری صورت گرفته که امیدواریم به‌زودی به نتیجه برسد.

نکته دیگر مربوط به واحدهای مسکونی ناایمن و غیرمقاوم است که متأسفانه حدود دوسوم ساختمان‌ها را شامل می‌شود و یک زلزله کوچک بروز یک فاجعه انسانی را در پی خواهد داشت. باید طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی دقیق، در اسرع وقت مقاوم‌سازی یا تخلیه و تخریب با انتقال ساکنان به خانه‌های ایمن انجام شودکه نیازمند بسیج همگانی و همیاری مردم، خیّران و نهادهای مختلف است. به موازات پیگیری موارد یادشده، وضع موجود نیز باید ساماندهی شود و ضعف‌ها و کمبودهای خدمت‌رسانی به سرعت برطرف شود. طی بازدیدها و جلسات مکرر، جدولی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار بگیرد تهیه شده و اقدامات خوبی در حوزه آبرسانی، گازرسانی، ساماندهی شبکه برق، آسفالت معابر و... در حال انجام و پیمودن روند قانونی است تا اتفاقات شاخصی به‌زودی در مرتضی‌گرد رقم بخورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
با راهكارهاي قهريه نمي توان به جنگ مهاجرت رفت، مرتضي گرد را محدود و مشكلات آن را حل كرديد، اين غده از جاي ديگر سر در خواهد آورد.
تنها راهكار مقابله با مهاجرت، جذاب نمودن زندگي در شهرستانهاست و راه آن هم ايجاد شغل و از بين بردن معضل بيكاري مي باشد.
مرتضی گرد بر خیابانهای اصلی همه تبدیل به فروشگاههای بزرگ و بورس فروش مبلمان شده و هر یک از فروشگاهها متری دهها میلیون خرید و فروش میشود. در پشت فروشگاهها و در کوچه های اصلی نیز صدها کارگاه تولید و تعویض مبلمان با کارگران تماما افغانی وجود دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی