بازدید 10168

چرا سنجاب حیوان خانگی نیست؟

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با همکاری پلیس آگاهی و تلاش یگان‌های حفاظت محیط زیست این شهرستان و استان کردستان، یک شبکه بزرگ خرید و فروش غیرقانونی سنجاب ایرانی کشف و متلاشی شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ 30 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خالد بایزیدی گفت: اعضای این شبکه با زنده گیری این گونه مهم و با ارزش از سنجاب در جنگل‌های سردشت، قصد فروش در فضای مجازی و انتقال آن به سایر نقاط کشور را داشتند که با دستگیری سردسته شبکه، موفق به این عمل مجرمانه خود نشدند.

او گفت: در یک ماموریت منسجم و یکپارچه، ۳۲ بطانه بچه سنجاب ایرانی از اعضای این شبکه کشف و در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: براساس اعترافات متهم، دیگر اعضای این شبکه نیز شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

بایزیدی گفت: تا زمان رشد کامل این سنجاب‌ها، آن‌ها به مدت یک ماه نگهداری خواهند شد و سپس در دامن طبیعت رهاسازی می‌شوند.

او گفت: سنجاب ایرانی گونه‌ای از جوندگان پستاندار با ارزش حفاظتی بالاست که زیستگاه اصلی آن جنگل‌های زاگرس است و نقش مهمی در رویش و حفظ جنگل‌های بلوط به دلیل مخفی کردن بذر بلوط به عنوان غذای زمستانه‌اش دارد.

بایزیدی گفت: زنده گیری و انتقال سنجاب‌ها به شهرهای بزرگ جهت کسب سود از فروش آن به عنوان حیوان خانگی، علاوه بر به خطر انداختن این گونه با ارزش، به طور غیر مستقیم به رویش و بازآفرینی جنگل‌های بلوط صدمه جبران ناپذیر وارد می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر