بازدید 9058

حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین

وزیر علوم در نشست روسای دانشگاهها بر آموزش حضوری در دانشگاهها از ۱۴ فروردین تاکید و تسهیلات این وزارتخانه را برای دانشجویان تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 29 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در نشست رؤسای دانشگاه‌ها که با محوریت از سرگیری آموزش حضوری و راهکارهای اجرایی کردن شعار سال برگزار شد، گفت: محوریت تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال جدید که به عنوان سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است در وزارت علوم و بسترهای آن نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری فراهم است.

وی افزود: در اواخر سال گذشته با دستور ریاست محترم جمهوری 110 درصد اعتبار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تخصیص یافت و در مجموع برخی از دانشگاه‌ها اعتبار نزدیک به این عدد را دریافت کردند. ما تلاش می کنیم با انجام برخی پرداخت‌ها در فرصت پیش رو در مجموع عدالت نسبی در دانشگاه‌ها برقرار شود.

وزیر علوم با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر حضوری بودن آموزش در دانشگاه‌ها گفت: میزان تخصیص بودجه سال 1401 بر اساس میزان حضور دانشجویان در دانشگاه به ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی خواهد بود و کمیته‌ای مرکب از معاونت آموزشی وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان؛ میزان آموزش حضوری در دانشگاه‌ها را رصد و ارزیابی خواهند کرد.

زلفی‌گل تأکید کرد: آموزش حضوری علاوه بر مزایایی که از لحاظ علمی و آموزشی دارد، از لحاظ ایجاد شور و نشاط در محیط دانشگاه و آموزش مهارت‌های اجتماعی برای دانشجویان نیز بسیار مفید است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در قانون بودجه 1401 ردیف‌ها و تبصره‌های خوبی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در این ردیف‌ها منابع خوبی برای احداث خوابگاه و خرید تجهیزات آزمایشگاهی و مانند آن پیش‌بینی شده است که رؤسای دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار