بازدید 28588
اسکوچیچ با معدل دو و نیم امتیاز، ماموریت اول را به پایان رساند

اولین برد قرن در آخرین بازی مقدماتی جام‏‌جهانی / حفظ رنکینگ اول آسیا در روز توقف ژاپن

پرونده تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام‏‌جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی، بسته شد تا میانگین عالی دو و نیم امتیاز در هر بازی در کارنامه اسکوچیچ و شاگردان ثبت شود. حالا باید منتظر تصمیم فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی در قطر ماند.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 29 March 2022

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این به قطر ۲۰۲۲ صعود کرده بود، با پیروزی دو بر صفر مقابل لبنان در آخرین مسابقه مرحله مقدماتی با معدل عالی دو و نیم امتیاز از هر بازی، به صدر جدول رده بندی گروه A انتخابی جام جهانی راه یافت و پرونده این دوره را با اسکوچیچ بست.

پایان مقدماتی جام‏‌جهانی با معدل ۲/۵ امتیاز درهر بازی برای تیم ملی

به گزارش تابناک ورزشی، در آخرین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد میزبان لبنان بود که این دیدار با دو گل به نفع ایران خاتمه یافت.

سردار آزمون در دقیقه ۳۶ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۲ برای تیم ملی ایران گلزنی کردند. طارمی به دلیل ضعف ناشی از مبارزه با کرونا در این مسابقه هم غایب بود.

ایران به لطف توقف ژاپن مقابل ویتنام، صدرنشین تیم‌های آسیایی در رده‌بندی فیفا بماند. تیم ملی کشورمان با ۲۵ امتیاز موقتاً در صدر جدول گروه A جای گرفته است، اما برای تداوم این صدرنشینی باید امیدوار باشیم تیم ملی کره جنوبی در دیدار ساعت ۱۸:۱۵ امروز برابر امارات متوقف شود.

پایان مقدماتی جام‏‌جهانی با معدل ۲/۵ امتیاز درهر بازی برای تیم ملی

تیم ملی ایران با این پیروزی ۲۵ امتیازی شد و موقتا به صدرجدول گروه A راه یافت. لبنان هم با ۶ امتیاز در رتبه پنجم گروه باقی ماند.

همچنین تا ساعتی دیگر، کره جنوبی ۲۳ امتیازی با امارات دیدار می کند که نتیجه این بازی، صدرنشین گروه را مشخص می‌کند. در صورت توقف کره در خاک امارات، ایران صدرنشینی را قطعا از رقیب سنتی اش پس می‌گیرد.

در دقیقه ۱۹، علیرضا جهانبخش با شوت از راه دور، دروازه لبنان را تهدید و دروازه بان این تیم، توپ را دراز کش دفع کرد.

گل اول ایران توسط سردار آزمون در دقیقه ۳۲: روی پاس در عمق زیبای محمدحسین کنعانی پشت مدافعان مرکزی لبنان، در داخل محوطه جریمه، سردار آزمون صاحب توپ شد و دروازه لبنان را در موقعیت تک به تک باز کرد.

در دقیقه ۴۵، زین، بازیکن لبنان در موقعیت مناسبی قرار گرفت که شوت او با اختلاف اندک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۷، با اشتباه احمد نوراللهی، بازیکن لبنان در مقابل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت او با اختلاف اندک بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵، سردار آزمون با پاس خود، علیرضا جهانبخش را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت این بازیکن توسط دروازه‌بان لبنان دفع شد.

گل دوم ایران توسط جهانبخش در دقیقه ۷۲: حسین کنعانی‌زادگان باز هم در متن گل قرار گرفت و با پاس در عمق خود، جهانبخش را صاحب توپ کرد و او هم با یک ضربه فنی در دقیقه ۷۲ موفق به گلزنی شد.

 

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی (دانیال اسماعیلی‌فر ۸۷)،، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (کارت زرد) (میلاد سرلک ۴۶)، احمد نوراللهی، علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۴)، اللهیار صیادمنش (مهدی مهدی‌پور ۴۶)، علیرضا جهانبخش (امیرحسین حسین زاده ۸۵) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور ( حسین چیتوح ۱۲)، حسین زین، جوان اومری، محمدعلی الدهینی، هلال الحلوه (کریم درویش ۷۱)، محمد حیدر (کارت زرد)، محمد قدوح (کارت زرد) (مهدی ویثم ۷۱)، جهاد ایوب و حسین الدر.

پایان مقدماتی جام‏‌جهانی با معدل ۲/۵ امتیاز درهر بازی برای تیم ملی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۳
برگزاری فوتبال در مشهد مقدس خوش یوم و مبارک باشد و انشاالله این فوتبال نامبارک تعلیق گردد. الهی آمین، یا رب العالمین.
این برد هیچی به ارزشهای ما اضافه نمی کنه.
من از موفقیت تیم ملی خوشحال میشم ولی معتقدم اختصاص چهارسهمیه مستقیم به قاره ضعیفی مثل اسیا واقعا ظلم به بقیه قاره هایخصوص اروپاست
خیلی مسخره است که اینالیا بعنوان دارنده چهارقهرمانی جام جهانی از حضوردراین تورنمنت بزرگ محروم بشه اموقت تیم ضعیفی مثل ایران بره جام جهانی وبشه زنگ تفریح بقیه تیمها
بنظرمن اسیا حداکثر باید یک سهمیه مستقیم داشته باشه نه بیشتر
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
نظرت مربوط به قرن 18 میلادی هست.بهتره مغزت شروع به پوست اندازی کنه.جام جهانی متعلق به همه هست نه ایتالیاو برزیل و....تاین شرایط بوجود نیاد رشد متوازن اتفاق نمیوقته.خیلی بده وجودت در قرن 21 باشه اما روحت در 18 میلادی سرگردون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
ایران عمرا به مقدونیه نمی بازه ولی ایتالیا باخت. داشتم داشتم جساب نیست دارم دارم حسابه..
ناشناس
| - |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
خود کم بین جان الان در آسیا هم تیم های خوبی مثل ایران،ژاپن، کره،عربستان و... داریم که بعضی از بازیکن های همین تیمها الان در اروپا مشغولند. مثل تیم خودمون که تقریبا نصف بازیکنانش در اروپا هستند دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
با قسمت آخر حرف شما موافق نیستم. بنظرم ۲ سهمیه عادلانه تر است.
محمدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
شکسته نفسی نفرمائید اگر مربیان ما فقط به بازیکنانی که خارج از کشور توپ میزنند اکتفا نکند تیم ملی ایران هم قوی است ، هیچ شکی نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
مشخصه ایرانی نیستی !
فرضا اولین سال مبنای تاریخ است. یازدهمین ماه است و سالی سپری نشده است.
آیا هنوز قرن شروع نشده؟؟
بعد از دوازده ماه تمام، یک سال از هجرت گذشته و ما می گوییم شروع قرن و اولین روز قرن.!!!
نهمين روز بهار 1401، در دومین سال قرن جدید واقع شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
یک کمی فکر کن می فهمی اشتباه گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
لطفاً دقت کنید. تقویم هجری چه شمسی و چه قمری مثل همه تقویم‌های دیگر مدتها بعد از واقعه مبدا تاریخ یعنی هجرت وضع شده است. و روز مبدا را ۱/۱/۱ در نظر گرفته‌اند. یعنی هجرت که شروع تقویم است معادل روز صفر در نظر گرفته نشده است و اولین روز اولین ماه اولین سال است. به بیان دیگر سال را با شروعش در نظر می‌گیریم نه با پایانش. اما یک قرن با تکمیل صد سال یک سده خواهد شد. مثل اینکه اگر تولد یک بچه را یکسالگی او قلمداد می‌کردیم، برای محاسبه عمر او می‌بایست یکسال از سن اسمی‌اش کم می‌کردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
وقتی یازدهمین ماه بعد از هجرت باشه داخل سال یک هستیم و قرن هم شروع شده. به همین ترتیب قرن دوم از سال 101 شروع میشه و ...
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
فرض بفرمایید کودکی هفت ماه پیش به دنیا اومده، آیا الان اون هنوز یک ساله نشد؟
بله سن اون هنوز به سال نرسیده
هجرت حضرت رسول (ص) مبدا تاریخ هجری شمسی است. صد سال بعد یک قرن از هجرت گذشته و مثلا نود سال بعد از هجرت هنوز یک قرن به پایان نرسیده
لذا پایان سال ۱۴۰۰ اتمام قرن ۱۴ و سال ۱۴۰۱ شروع قرن ۱۵ هست
ناشناس
| - |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
اولین سال رو یک گرفتن و نه صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
از زمان صفر تا ۱۰۰ سال قرن ۱ محسوب میشود یعنی از هجرت تا پایان سال ۱۰۰ و به همین خاطر ازاول فروردین ۱۳۰۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ میشود قرن ۱۴.
حجت
| Pakistan |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
امسال، اولین سال قرن پانزدهم هست... سال ۱۴۰۰، آخرین سال قرن چهاردهم بود... چون تاریخ از ۱/۱/۱ شروع شده، نه از ۰/۱/۱ وبخاطر همین، باید گفت امسال، اولین سال قرن جدید هست، نه دومین سال
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
تشکر از نظرات همه نظر دهنده ها:
نظرات مخاطب 1401/01/09 ساعت 22:29 واقعا قانع کننده بود.
سطر به سطر و کلمه به کلمه عالی بود.
متاسفانه در مورد مبنای تاریخ، زمان را به صورت کسسته اندازه گیری نموده اند، در حالی که زمان مسلما یک ژدیده ژیوسته می باشد .
ایران شایسته ترین تیم قاره ی آسیا برای حضور در جام‌جهانی ست،ازتیم های آمریکا ،کانادا وبسیاری تیم های دیگر برتراست.
مبارک مردم ایران باشد.هر چه /گفته شود شیرینی این صعود را زایل نخواهد کرد. فقط خدا کنه حفظ ابرو کنند و بیهوده و زود هنگام حذف نشوند.جام جهانی سکوی پرتاب بسوی کشور های صاحب فوتبال است تا بازیکنان ایرانی که جذب کشور های خوب میشوند باعث ارتقای کیفیت فوتبال ما شوند.
فوتبال ایران حتی از فوتبال امارات هم پایینتر است فقط کیفیت گل امارات به کره و قدرت دوندگی مهاجم امارات را ببینید
خوشبختانه کره باخت

ایران اول شد

تبریک به همه
بسیتد‌مایه‌خجالت‌وننگ‌‌است‌فرری‌که.ایرانی‌می‌داند‌‌‌به‌تیم‌ملی‌خود‌توهین‌کند‌رفتار این‌افرادقابل‌دفاع‌نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی