بازدید 8720

شولتس: ناتو به دنبال تغییر حکومت در روسیه نیست

اولاف شولتس صدراعظم آلمان اعلام کرد که با وجود حمله روسیه به اوکراین، تغییر حکومت در مسکو هدف ناتو نیست.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳ 28 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از فرانس ۲۴، این اظهارات صدر اعظم آلمان درحالی منتشر می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در سخنانی در کاخ سلطنتی ورشو پایتخت لهستان که از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا بصورت مستقیم پخش می‌شد، خواستار تغییر حکومت در روسیه شد و گفت پوتین نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: به خاطر خدا، این مرد نمی‌تواند در قدرت باشد.

شولتس توضیح داد: تغییر حکومت در روسیه هدف ناتو و همچنین رئیس جمهور آمریکا نیست. من با بایدن در کاخ سفید مفصل صحبت کرده‌ام و ما در خصوص این مسائل نیز گفت وگو کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، این درحالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب با عقب نشینی از اظهارات روز گذشته (شنبه) خود در لهستان گفت که او خواهان تغییر حکومت در روسیه نیست.

پس از سخنان بایدن، کاخ سفید در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد منظور بایدن تغییر رژیم (حکومت) در روسیه نبوده است.

یک مقام کاخ سفید در توجیه سخنان بایدن گفت: منظور رئیس جمهور این بوده است که نباید به پوتین اجازه داد علیه کشورهای همسایه خود یا منطقه اعمال زور کند. وی در خصوص قدرت پوتین در روسیه یا تغییر رژیم سخن نمی‌گفت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز به دنبال اظهارات جو بایدن که پوتین را قصاب خواند و گفت او نباید در قدرت بماند، خواستار خویشتنداری در الفاظ و اقدامات در برخورد با مناقشه اوکراین شد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت: ما می‌خواهیم جنگ را متوقف کنیم و هدف ما حفظ آتش بس و خروج نیروها از طریق ابزارهای دیپلماتیک است.

مکرون افزود: اگر این چیزی است که ما به دنبال آن هستیم نباید اوضاع را نه با الفاظ و نه با رفتارها وخیم‌تر کنیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر