بازدید 42674
کیوسک بین الملل تابناک

توهین دوباره بایدن به پوتین/ افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان/ درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر/ تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس

توهین دوباره بایدن به پوتین، افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان، درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر، تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس و برگزاری رزمایش نظامی روسیه در جزایر کوریل، از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 26 March 2022

توهین دوباره بایدن به پوتین/ افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان/ درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر/ تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس

کیوسک بین الملل تابناک: توهین دوباره بایدن به پوتین، افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان، درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر، تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس و برگزاری رزمایش نظامی روسیه در جزایر کوریل، از مهم‌ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

توهین دوباره بایدن به پوتین

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه (۲۶ مارس/ ۶ فروردین) بار دیگر به همتای روسیه‌ای خود «ولادیمیر پوتین» توهین و وی را «قصاب» خطاب کرد.

طبق گزارش فاکس‌نیوز، لفاظی بایدن بعد از دیدار بایدن با مادران آواره اوکراینی و کودکان آنها در لهستان انجام گرفت. جنگ اوکراین به بزرگترین بحران امنیتی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم منجر و باعث فرار بیش از ۳.۷ میلیون تن از اوکراین شده است.

توهین دوباره بایدن به پوتین/ افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان/ درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر/ تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس

بایدن در پاسخ به سوالی جهت‌دار مبنی بر اینکه به نظر او ولادیمیر پوتین چه بر سر آوارگان اوکراین آورده گفت: «او قصاب است.»

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به خانواده یکی از آوارگان اوکراینی گفت، آمریکا با ارسال موشک‌های ضدتانک و سایر سلاح‌ها به اوکراین برای بیرون راندن نیروهای روسیه کمک خواهد کرد.

افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان

نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) پس از آنکه کشور جزایر سلیمان، تصمیمش برای ایجاد یک شراکت امنیتی با چین را تایید کرد، گفت که این تصمیم در سراسر اقیانوس آرام "نگرانی زیادی" ایجاد کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، یک سند فاش شده نشان می‌دهد که چین و جزایر سلیمان در آستانه امضای یک توافقنامه امنیتی هستند که می‌تواند درها را به روی نیروها و کشتی‌های جنگی چینی به این کشور جزیره اقیانوس آرام که نقش مهمی در جنگ جهانی دوم داشته، باز کند.

این توافق که تا کنون مخفی نگه داشته شده بود، پنجشنبه شب توسط مخالفان این قرارداد آنلاین به اشتراک گذاشته و توسط دولت استرالیا تایید شد.

هرچند این توافق به عنوان یک پیش نویس مشخص شده و نیاز به "نظم اجتماعی" را به عنوان توجیهی برای اعزام نیروهای چینی ذکر می کند، زنگ خطر را در سراسر اقیانوس آرام به صدا درآورده است.

مشخص نیست که این توافق ابتکار عمل کدام طرف بوده است، اما در صورت امضا، مناسه سوگاواره، نخست وزیر جزایر سلیمان، این توانایی را خواهد داشت که از چین بخواهد از دولت او محافظت کند و در عین حال به چین پایگاه عملیاتی بین آمریکا و استرالیا را بدهد و می‌تواند برای مسدود کردن ترافیک کشتیرانی در سراسر اقیانوس آرام جنوبی مورد استفاده قرار گیرد.

در سند فاش شده آمده است که «جزایر سلیمان ممکن است بنا به نیاز خود از چین درخواست کند پلیس، پلیس مسلح، پرسنل نظامی و سایر نیروهای مجری قانون و نیروهای مسلح را به جزایر سلیمان بفرستد تا در حفظ نظم اجتماعی، حفاظت از جان و دارایی مردم کمک کنند. ” این به چین اجازه می دهد تا "کمک در سایر وظایف" ارائه دهد؛ البته کاملا محرمانه و با توجه به این که "هیچ یک از طرفین نباید اطلاعات همکاری را به شخص ثالث فاش کند."

متیو ویل، رهبر حزب اپوزیسیون در پارلمان جزایر سلیمان، گفت که می‌ترسد توافق «بسیار کلی، فراگیر و مبهم» برای هر چیزی مورد استفاده قرار گیرد. او گفت: محوریت بقای سیاسی نخست وزیر است. این ربطی به امنیت ملی جزایر سلیمان ندارد.

در این پیش نویس آمده است: «چین ممکن است، بر اساس نیازهای خود و با موافقت جزایر سلیمان، بازدید از کشتی‌ها، تکمیل تدارکات در جزایر سلیمان و توقف و انتقال در جزایر سلیمان را انجام دهد. جزایر سلیمان نیز «تمام امکانات لازم» را فراهم خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه بیانیه‌ای از توافق پیشنهادی با جمهوری خلق چین انتقاد کرد. در این بیانیه آمده است: «به نظر ما نیازی به صادر کردن نیروهای امنیتی جمهوری خلق چین و روش‌های آن‌ها نیست. این تنها نگرانی‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را در مورد گسترش یک جانبه دستگاه امنیت داخلی پکن به اقیانوس آرام افزایش می دهد.

استرالیا که به طور سنتی شریک امنیتی اصلی جزایر بوده است - همچنین به درخواست دولت، افسران پلیس را برای سرکوب ناآرامی ها در نوامبر فرستاد - به سرعت به سند فاش شده پاسخ داد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در پاسخ به سوال خبرنگاران در سیدنی در مورد این موضوع گفت: نگرانی زیادی در سرتاسر خانواده اقیانوس آرام وجود دارد، چون ما دائم با خانواده اقیانوس آرامی خود در تماس هستیم.

وی بیان کرد: "من در روزهای اخیر قرار است با رهبران این حوزه گفتگوهای بیشتری داشته باشم. دیروز جلسه ای میان رئیس هیات ما در جزایر سلیمان و مناسه سوگاواره نخست وزیر آنجا برگزار شد."

موریسون گفت سوگاواره روز جمعه به کانبرا عنوان کرد که از حمایت مستمر استرالیا از جزایر سلیمان قدردانی می‌کند.

موریسون گفت: "ما بزرگترین شریک جزایر سلیمان در حوزه توسعه هستیم، خیلی جلوتر از کسان دیگر."

وزارت امور خارجه استرالیا بلافاصله پس از علنی شدن این پیمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نسبت به هرگونه اقدامی که امنیت منطقه ما را بی‌ثبات کند، ابراز نگرانی می‌کنیم». اعضای خانواده اقیانوس آرام بهترین موقعیت را دارند تا به موقعیت‌هایی که بر امنیت منطقه‌ای اقیانوس آرام تأثیر می‌گذارند پاسخ دهند.»

علیرغم چنین تأییداتی، استرالیا سال هاست نفوذ خود را در سلیمان که اغلب آن را «حیاط خلوت» خود توصیف می‌کند، از دست داده است.

سوگاواره تمایل خود را برای نزدیک کردن چین پنهان نکرده است. در سال ۲۰۱۹، بلافاصله پس از انتخابش، او اعلام کرد که این جزیره به روابط دیپلماتیک ۳۶ ساله خود با تایوان، پایان می دهد تا روابط رسمی با پکن برقرار کند. او استدلال کرد که پکن زیرساخت ها و پشتیبانی مورد نیاز کشور را ارائه خواهد کرد. دولت سوگاواره به سرعت قراردادهایی را امضا کرد که به شرکت های چینی حق ساخت جاده ها و پل ها و بازگشایی یکی از معادن طلای این کشور را می داد. یک شرکت چینی حتی سعی کرد کل جزیره تولاگی را اجاره کند. این معامله در نهایت پس از خشم منتقدان غیرقانونی شد.

اختلافات و تنش‌ها بر سر نقش پکن در منطقه‌ای که اغلب نادیده گرفته می‌شود یا چیزی بیش از نقطه‌هایی روی نقشه برای بازی قدرت‌های بزرگ نیست، افزایش یافته است. ماه گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در جریان بازدید از فیجی که به شدت بر رقابت با چین متمرکز بود، اعلام کرد که ایالات متحده به زودی سفارت خود را در جزایر سلیمان پس از بسته شدن آن در دهه ۱۹۹۰ باز خواهد کرد.

درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد خطر احتمالی ناشی از یک شیء مشکوک به مین دریایی را در تنگه بُسفُر برطرف کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقامات ترکیه از کشتی‌های حاضر در منطقه درخواست کردند از تردد در این تنگه اجتناب کرده و به محدوده‌ای که تیم غواصی در حال بررسی «یک شی شبیه به مین دریایی» هستند نزدیک نشوند.

صبح امروز ماهیگیران ترکیه‌ای در بالادست تنگه بسفر یک شی معلق در آب را مشاهده کرده بودند که به مین دریایی شباهت داشت. پیش از این دولت روسیه درخصوص رها شدن مین‌های دریایی بنادر اوکراین به داخل آب‌های دریای سیاه هشدار داده بود.

روز دوشنبه آژانس اطلاعاتی روسیه هشدار داد، چند مین دریایی پس از کنده شدن از کابل‌هایی که اوکراینی‌ها اطراف بنادر مهم خود کشیده‌اند، وارد حوزه آبی دریای سیاه شده‌اند.

توهین دوباره بایدن به پوتین/ افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان/ درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر/ تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس

با این حال مقامات اوکراینی این هشدار روسیه را تکذیب کرده و مدعی شده بودند مسکو با استفاده از اطلاعات نادرست به دنبال بستن بخش‌هایی از دریای سیاه است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این نیز یک مین دریایی سرگردان در یکی از سواحل توریستی نزدیک به استامبول مشاهده شده بود.

با گذشت یک ماه از «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، فرماندار منطقه کی‌یف اعلام کرد، نیروهای روسی شهر «اسلاووتیچ» در مجاورت نیروگاه چرنوبیل را تحت کنترل درآورده و شهردار آن را بازداشت کرده‌اند.

از سوی دیگر، مقامات شهر ساحلی اودسا واقع در غرب اوکراین اعلام کرده‌اند ساختمان‌ها و خیابان‌ها را با توجه به احتمال حملات موشکی ناوهای روسی سنگربندی کرده‌اند.

تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس 

رئیس شورای اروپا در این رابطه در توئیتر خود نوشت: سران اتحادیه سند راهبردی قطب‌نمای استراتژیک را پذیرفتند.

به گزارش پولتیکو، به گفته شارل میشل، رئیس شورای اروپا، رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه یک استراتژی نظامی به طور قابل توجهی بازنگری شده و جدی‌تر را در نشست سران تایید کردند. قطب‌نمای استراتژیک نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در جاه‌طلبی‌های نظامی جمعی اتحادیه اروپاست که در طول تاریخ بسیار جزئی بوده و تلاش‌ها در عوض به سمت ارتش‌های فردی و قابلیت‌های ناتو هدایت می‌شود. با این حال، جاه‌طلبی‌های نهایی طرح جدید محدود است، و در میان چیزهای دیگر، ایجاد نیروی استقرار سریع اتحادیه اروپا با حداکثر ۵۰۰۰ سرباز را پیش‌بینی می‌کند، اما نه ایجاد یک ارتش کامل اتحادیه اروپا.

توهین دوباره بایدن به پوتین/ افشای پیمان امنیتی محرمانه چین و جزایر سلیمان/ درخواست ترکیه برای عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر/ تصویب سند قطب نمای استراتژیک توسط انگلیس

میشل در توییتی نوشت: «ما قطب‌نمای استراتژیک را تأیید کردیم که راهنمای ما برای یک سیاست دفاعی قوی‌تر و تقویت قابلیت‌های دفاعی اروپا خواهد بود.»

در حالی که کار بر روی قطب‌نمای استراتژیک تقریباً دو سال پیش آغاز شده است، مقامات مجبور شده‌اند مکرر آن را با تکامل تهدیدها بازنویسی کنند.

حمله روسیه به اوکراین در ماه گذشته، حس فوریت جدیدی به این سند داد. اکنون، این بلوک کار بر روی اجرای آن را آغاز خواهد کرد و با توجه به سابقه محدود اتحادیه اروپا در تلاش‌های نظامی، کار آسانی نیست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه هنگام ورود به اجلاس سران، بار دیگر تاکید کرد که برنامه‌های دفاعی اتحادیه اروپا با هدف تبدیل این اتحادیه به "شریک قوی‌تر" با ناتو و "شریک های سراسر جهان" است؛ به این معنی که اتحادیه اروپا قصد کپی کردن قابلیت‌های ناتو را ندارد.

فرانسه مسئولیت به روز رسانی جاه طلبی های نظامی اتحادیه اروپا را بر عهده داشت و قطب نمای استراتژیک را در دوره ریاست دوره‌ای این کشور در اتحادیه اروپا که تا ژوئن ادامه دارد، در اولویت قرار داد. وزرای خارجه و دفاع اتحادیه اروپا طرح های جدید را در اوایل این هفته تصویب کردند.

برگزاری رزمایش نظامی روسیه در جزایر کوریل 

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) به نقل از رسانه های ژاپنی نوشت که روسیه مشغول برگزاری رزمایش در جزایر مورد مناقشه کوریل است.

خبرگزاری روس اینترفکس نیز دیروز (۵ فروردین) خبر داده بود که در رزمایش مذکور بیش از ۳ هزار سرباز روس و صدها دستگاه تجهیزات نظامی حضور خواهند داشت.

مناقشه ارضی بر سر چهار جزیره ای که روسیه آنها را جزو جزایر کوریل دانسته و ژاپن سرزمین شمالی می نامد، مانع از انعقاد پیمان صلح و خاتمه رسمی جنگ جهانی دوم میان دو کشور شده است.

به نوشته اینترفکس، مقابله با تهاجم آبی – خاکی از جمله نابودی هواپیماهای حامل چترباز و ارزیابی سامانه های پدافند ضدتانک از جمله برنامه های رزمایش مذکور است.

چند روز پیش ژاپن سفیر روسیه در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرده بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های اخیر ژاپن از مذاکرات انعقاد پیمان صلح کنار کشیده و پروژه‌های اقتصادی مرتبط با جزایر مورد مناقشه کوریل را مسکوت گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۸
توهین نیست ،با ارفاق واقعیت رو گفته ، حالا روسوفیلها بهشون برمیخوره ،بخوره !
صد رحمت به قصاب

قصاب هیچوقت کودک نمی کشه
قصاب هیچوقت مادران بیگناه را نمی کشه


پوتین یک جنایتکار جنگی و قاتل انسانها است
پوتین از ابتدا منفور بود و هیچ ابهتی نداشت اما

همه ی ابهت پوشالی خودش را در این تجاوز نظامی از دست داد


خاک بر سرت پوتین .
ثابت کردی بازی های سیاسی جهان را نمی دانی .

اگر میدانستی تو تله اروپا و آمریکا نمی افتادی
هواداران پوتین و شرق گدایان هرچه سریعتر برای کمک به ارتش درمانده روسیه آماده شوند

ساندیس با کیک به اندازه کافی هست
هیچ چیز اضافی همراه خود برندارند
فقط شلوار اضافی برای مبادا .

ننگ بر آمریکا
ننگ بر انگلیس
ننگ بر اسراییل
ننگ بر اروپای جنگ افروز

نه به جنگ

( از طرف یک ایرانی الاصل میهن پرست )
قصاب کمه براش. چون شما از پوتین حمایت می کنین همه کثافتکاری هاش توجیه نمیشه.
شما چرا دردتون گرفته بایدن به پوتین ملعون گفته قصاب؟"
توهين؟ مردك يك كشور رو به خاك سياه نشونده. ميليون ها نفر رو آواره كرده. بدتر از اينها بايد بهش بگن
هیکل و ریخت و قیافه پوتین خودش توهین به بشریته،بایدن واقعیت رو گفته،توهین نکرده.
کارچین درسته
اینکه از نظر شما پوتین قصاب نیست قابل درک است
این پوتین نجس ازقصاب بدتره نثلش بایدازروزمین برداشته شود مرگ برپوتین
دستش درد نکنه خوب گفته... البته ما ایرانی ها از زمان جنگ ایران و عراق و حمایت تسلیحاتی روسیه از عراق خوب میدونیم که دولت روسیه چقدر کثیفه... اگرچه امروزه خیلی ها خودشون رو به فراموشی زدن
امریکا و روسیه مثل گرگ و روباه هستند از پس هم بر میایند..وار بحال گوسفندان
توهین؟! خیلی ملاحظه کارانه در مورد یک متوهم سفاک حرف زده. البته از یک آدم چرتی که کنترل باد معده اش رو هم نداره بیشتر از این انتظار نمیره.
به پوتین متجاوز ودولتهای مزدور منخد پوتین باید شبانه روز توهین مرد
پوتین کار بدی کرد حمله کرد اما کرم اول رو غربی ها ریختن مثل اینکه بی دلیل بزنی زیر گوش جاهل محل بعد توقع داشته باشی جنگ نشه
جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه (۲۶ مارس/ ۶ فروردین) بار دیگر به همتای روسیه‌ای خود «ولادیمیر پوتین» توهین کرد و وی را «قصاب» خطاب کرد.
با این عملکرد مگه چیز دیگه ایی میشه بهش گفت
پوتین ارزش توهین کردن هم ندارد
چقدر پوتین بدبخت و ذلیل شده که بایدن خواب آلو بهش توهین میکنه.بایدن همینطوری دن ه سه وچهارش قاطی میکنه اون وقت پوتین رو مسخره میکنه.از دست این این کمونیستهای روسی.
روسیه چنان تو گل گیر کرده که به غلط کردن افتاده،بهرام همه عمر گور میگرفت،دیدی که چگونه گور بهرام گرفت!
بذار توهین کنه به پوتین به ما چه
آمریکا قصاب است نه پوتین.
کشته شدگان جنگ یمن و آواره های یمنی را یادش رفته،اوکراین براش مهم شده!
نتانیاهو را قصاب نخواند که مسئول مرگ و آواره شدن مردم فلسطینی بود. هیلاری کلینتون و اوباما را قصاب نخواند که داعش را به وجود آوردند. آمریکا را برای استفاده از بمب اتمی هیروشیما قصاب نخواند؛ سربازان آمریکایی را به خاطر حمله به ویتنام و تجاوز به زنان و استفاده از سلاح هسته ای قصاب نخواند .
آمریکای قصاب نباید به کشور دیگر درس اخلاق بدهد. آمریکا نه از روی دلسوزی با مردم اوکراین بلکه فقط برای سوء استفاده از این جنگ و تحقق آرزوی خود برای تغییر رژیم روسیه است حرف ها را می زند.
اگر پوتین جنایتکار جنگی و قصاب نیست پس چیست بگذریم از تلویزیون ایران خود تلویزیون مسکو هم بخشی از جنایات پوتین را منتشر می کند
مانه ازبایدن دل خوشی داریم ونه ازپوتین ولی حاصل جنک کشتارآدمها است قصابها معمولاًگوسفندومرغ وخروس برای تغذیه مردم میکشند ولی هیچوقت آدم نمیکشند حالا بااین
توضیح قصاب بهتراست یاعامل ایجاد جنگ پس دراینجاقصاب توهین نیست چون قصاب درخدمت بشریت است وبرای دوام حیات است وآن یکی برای قطع حیات
اینکه توهین نیست... تازه خیلی ارفاق داده که بهش گفته قصاب... باید میگفت حیوون...
بایدن هیچ غلطی نمی تواند بکند چون بلافاصله دولت دموکرات ها منحل میشه
و دوباره جمهوری خواهان در امریکا به قدرت می رسن
در صو رتیکه مردم امریکا و اروپا خواهان جنگ نیستند و بدنبال رفاه و آسایش خودشان می باشند و در صورت عدم دخالت غیرعاقلانه در جنگ دوباره دموکرات ها در امریکا در انتخابات بعدی به قدرت می رسند.
در مجموع حتی خود کارشناسان ، متفکران و اندیشمندان غربی متوجه ناکارآمدی ساختار کنونی نظام بین الملل و نیاز به تغییر این ساختار و ایجاد توازن در سهم شرق و غرب در تعریف ایدئولوژی جهانی و به پایان راه رسیدن تصویر بزرگ رویای امریکایی اذعان دارند.
این رئیس جمهور آمریکا که آلزایمر داره .مردک با روح دست میده معاونش را بجای زنش صدا میکنه واز پله هواپیما پنج بار میخوره زمین انوقت میخواد دولت پوتین را تهدید کنه خدا بداد مردم کشورش و بردهای اروپایی برسه که این مونگول میخواد آنها را رهبری کنه.این مونگول واقعا فکر میکنه که دنیا مثل ۲۰ ساله پیش هست که همه بهشون بگن بله آقا هرچی شما بگید روزگار عوض شده بغیر از اروپای برده کشورهای دیگه قدرتشان را نشان دارن میدن واسه بردهات هنوز ابر قدرتی نه واسه کشورهای قدرتمند جدید.
تابناک این چه تیتریه؟ الان به عشاق پوتین برخورد ، بعد هم قصاب جاش تو قصابیه و گوشت دست مردم میده . پوتین یک آدمکش ، متجاوز و سنگدل هست .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها