بازدید 14744
۳
مهم‌ترین جست و جو‌های کاربران ایرانی در اینترنت در  مهر ۱۴۰۰

مرگ بنی صدر دوباره او را در کانون توجهات قرار داد/ نرفتن رئیسی به سازمان ملل؛ بحث داغ فضای مجازی/ علی لندی؛ قهرمانی که به همه درس از خود گذشتگی داد/ دعوای نهادها بر سر برگ سبز خودرو و پیگیری موضوع توسط کاربران

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عبارت هایی چون «مرز مهران»، «دفاع مقدس»، «نرفتن ابراهیم رئیسی به سازمان ملل»، «رسمی شدن یا نشدن برگ سبز خودرو»، «ماجرای علی لندی»، «عمل قلب مهران غفوریان» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 27 March 2022

مرگ بنی صدر دوباره او را در کانون توجهات قرار داد/ نرفتن رئیسی به سازمان ملل؛ بحث داغ فضای مجازی/ علی لندی؛ قهرمانی که به همه درس از خود گذشتگی داد/ دعوای نهادها بر سر برگ سبز خودرو و پیگیری موضوع توسط کاربران

کاربران اینترنتی به صورت روزانه و پیاپی در حال جست و جوی مفاهیم و عبارت‌های متفاوتی در موتور‌های جست و جوگر به ویژه گوگل هستند که رصد و ارزیابی پرتکرارترین و نیز مهم‌ترین این مفاهیم، قابل تأمل است. به ویژه از این بابت که می‌تواند به ابزاری برای رصد دغدغه‌های مردمی از سوی مسولین و تلاش برای رفع و رجوع این مسائل باشد.

به گزارش «تابناک»، در مهر ۱۴۰۰ همانند سایر ماه‌های سال فضای مجازی و به صورت مشخص اینترنت به بستری برای داغ شدن بسیاری از مفاهیم و عبارت‌های مهم و پرتکرار تبدیل شد که در این بسته به برخی از این موارد اشاره می‌شود.

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «مرز مهران»، «دفاع مقدس»، «نرفتن ابراهیم رئیسی به سازمان ملل»، «رسمی شدن یا نشدن برگ سبز خودرو»، «ماجرای علی لندی»، «عمل قلب مهران غفوریان» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

 

مرز مهران

همزمان با نزدیک شدن به پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی، عبارات و موضوعات مرتبط با این مراسم معنوی به ویژه سنت پیاده روی اربعین بارها از سوی کاربران در فضای مجازی جست و جو می شد.

                                                   مرز مهران بسته است

از جمله عبارات مرتبط، مرز مهران و باز و یا بسته بودن این مرز بود که از سوی کاربران مورد پرسش قرار می گرفت.

با اینکه مسئولان ستاد برگزاری مراسم اربعین از بسته بودن این مرز برای رفتن به عراق خبر داده بودند، سیل مشتاقان به شرکت در این مراسم در مرز مهران سبب شد تا این مرز در کانون توجهات قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید 

دفاع مقدس

مصادف شدن هفته اول مهرماه با هفته دفاع مقدس و سالروز همه رژیم بعث عراق به خاک کشور عزیزمان سبب شد تا دوباره در این ایام دفاع مقدس و موضوعات مرتبط به این هفته نیز مورد توجه علاقه مندان قرار بگیرد.

گفتنی است، با پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق شدت گرفت؛ بحرانی که در گذشته توسط دو ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل گشت که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر دو قطب جهانی قرار گرفته بودند. به عبارت دیگر، انگیزه آغازگران جنگ علیه ایران، ترکیبی از دو انگیزه منطقه‌ای و جهانی بود؛ رژیم بعث عراق در آخرین روز‌های شهریور ۱۳۵۹ به ایران تحمیل کرد و هشت سال به طول انجامید.

نتیجه تصویری برای هفته دفاع مقدس + تابناک

بیشتر بخوانید 

نرفتن ابراهیم رئیسی به سازمان ملل

همیشه اوایل مهرماه و اواخر شهریورماه موضوع سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل و سخنرانی او در این سازمان مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار می گیرد.

امسال و به واسطه استقرار سید ابراهیم رئیسی در پاستور علاقه مندان بسیاری به دنبال سخنان متفاوت او در سازمان ملل بودند که در این میان عدم سفر او به آمریکا به واسطه ویروس کرونا میزان توجهات به این مساله را صد چندان کرد.

بیشتر بخوانید 

رسمی شدن یا نشدن برگ سبز خودرو

ماجرای رسمی شدن و یا نشدن برگ سبز خودرو که سال ها بود به جنگ میان قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و پلیس تبدیل شده بود، بالاخره سال پیش تعیین تکلیف شد و دیگر بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا برگ سبز همان سند رسمی خودرو محسوب شود.

در این بین در مهرماه سال گذشته و با بالا گرفتن مباحث در این رابطه، موضوع رسمی شدن یا نشدن برگ سبز خودرو به عنوان سند رسمی خودرو نیز در کانون توجهات قرار داشت.

بیشتر بخوانید 

ماجرای علی لندی

در مهرماه سال گذشته همچنین تراژدی غم انگیزی ولی افتخارآمیزی که برای علی لندی نوجوان اهل ایذه رخ داد نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفت و در واقع به ترند چند روزه تبدیل شد.

                                                   قهرمان دهه هشتادی/ قصه علی لندی، نوجوان فداکار

علی لندی متولد ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ بود که در تاریخ یکم مهر ۱۴۰۰ درگذشت. او یک نوجوان ایرانی بود که در چهارده سالگی، ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، در یک حادثهٔ آتش‌سوزی در خانهٔ یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، جان دو زن سالمند را نجات داد.

 وی دچار سوختگی شدید شد که دو هفته پس از بستری بودن در بیمارستان، به‌علت سوختگی درجه سوم، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون، در یکم مهر ۱۴۰۰ درگذشت.

سانه‌ها از وی به‌عنوان «نوجوان فداکار ایذه‌ای» یاد کرده‌اند. بعضی می‌گویند او به عنوان یک نوجوان می‌توانست این کار خطرناک را انجام ندهد و منتظر کمک بزرگ‌ترها و آتش‌نشانی بماند، ولی این تصمیمی بود که علی در لحظه گرفته بود، او زمان برای تصمیم‌گیری نداشته و به نظرش باید جان آن دو نفر را نجات می‌داده‌ است.

اقدام علی لندی واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های ملی و بین‌المللی داشت.

بیشتر بخوانید 

قهرمان دهه هشتادی/ قصه علی لندی، نوجوان فداکار

اکسپوی دبی

اکسپو ۲۰۲۰ به معنی نمایشگاه ۲۰۲۰ یک نمایشگاه جهانی به میزبانی دبی است که از یکم اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به مدت ۱۸۱ روز با شرکت ۱۹۲ کشور برگزار می‌شود. در ابتدا قرار بود نمایشگاه در اکتبر ۲۰۲۰ برگزار شود؛ اما به‌دلیل دنیاگیری کووید-۱۹ یک سال عقب افتاد. دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) در سال ۲۰۱۳ دبی را واجد شرایط و برگزاریِ اکسپو ۲۰۲۰ دانست.

در آغاز این رویداد، پنج شهر برای برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شدند که از میانِ آنها چهار شهر در رقابت باقی ماندند: دبی از امارات متحده عربی، اکاترینبرگ از روسیه، ازمیر از ترکیه و سائو پائولو از برزیل. دبی برای نخستین بار از خاورمیانه (خلیج فارس) این رویداد را میزبانی خواهد کرد.

دُبی پیش‌بینی کرده‌ است که موفقیت در گرفتن این میزبانی می‌تواند ۲۳ میلیارد دلار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ برایش سود داشته باشد.

برگزاری این اکسپو سبب شد تا بخش عمده ای از توجهات فضای مجازی در نیمه دوم سال گذشته به ویژه مهرماه به این سمت جلب شود.

بیشتر بخوانید 

بنی صدر

بنی صدر نخستین رئیس جمهور ایران بود که در ادامه با نظام و جمهوری اسلامی زاویه گرفت و پس از فرار از کشور و اسکان در کشور فرانسه در نهایت در این کشور درگذشت.

بنی‌صدر در ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸۸ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان سالپتریه پاریس درگذشت و همین موضوع سبب شد تا بار دیگر نام او در صدر اخبار قرار بگیرد.

بنی‌صدر درگذشت + زندگینامه و تصاویر

در مورد او توضیح بیشتر اینکه فرایند بررسی کفایت سیاسی رئیس‌جمهور از ۲۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز شد و تا ۳۱ خرداد همان سال به طول انجامید. در این روز، مجلس شورای اسلامی با اکثریت ۱۷۷ نفر در مقابل ۱۲ رأی ممتنع و یک رأی مخالف رأی بر عدم کفایت بنی‌صدر داد.

بیشتر بخوانید 

عمل قلب مهران غفوریان

مهران غفوریان، بازیگر طنز و محبوب سینما و تلویزیون ایران مهرماه سال گذشته به واسطه عارضه قلبی در بیمارستان بستری و عمل قلب باز بر روی او انجام شد. همین موضوع سبب شد تا نام او به صدر جست و جوهای مردمی بیاید و بسیاری نگران حال او باشند.

گفتنی است، این اتفاق دقیقا در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ و سر صحنه سریال نیسان آبی رخ داد.

بیشتر بخوانید 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
تابی یک بچه؟هم الان می داند چرا رٸیسی به امریکا یا اروپا سفر نمی کند..؟؟؟؟؟ خیلی جالب است که رٸیس جمهور یک کشور نمی تواند به بیشترین کشورهای جهان سفر کند من اگرجای اقای رٸیسی بودم به هیچ قیمتی رٸیس جمهور نمی شدم ،رٸیسی در کل دوره چهارساله ریاست جمهوری نه به سازمان ملل می تواند برود ونه به اروپا سفر کند و سفر به روسیه هم که دیدیم چقدر بهش احترام گذاشت اقای پوتین.!!!!؟؟؟
همیشه اوایل مهرماه و اواخر شهریورماه موضوع سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل و سخنرانی او در این سازمان مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار می گیرد
کاریکه مرحوم علی لندی انجام داد بیشترحالت هیجانی داشت.اگرکسی مثلا برای نجات 10 نفر خودرا فدا کند ارزش دارد ولی چه توجیهی داشت یک نوجوان باهزارآرزو به خاطر 2 پیرزن که عمرشان راکرده بودند جان خودرا ازدست میداد؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها