بازدید 47661
ابر شگفتی در پلی‌آف انتخابی قطر ۲۰۲۲ در قاره اروپا

ایتالیا باز هم در مقدماتی جام جهانی حذف شد!/ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

افسوی ایتالیای پرستاره برای حضور در جام جهانی حداقل ۱۲ساله شد چرا که بعداز حذف در مقدماتی جام ۲۰۱۸ روسیه، آتزوری در قطر ۲۰۲۲ هم غایب خواهد بود؛ آن‌هم به خاطر شکست از حریف گمنامی بنام مقدونیه شمالی!! پرتغال هم ترکیه را حذف کرد
کد خبر: ۱۱۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳ 25 March 2022

تیم ملی فوتبال ایتالیا، سومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی، برای دومین دوره متوالی در مرحله مقدماتی حذف شد و از راهیابی به دور نهایی مسابقات باز ماند.

به گزارش تابناک ورزشی، امشب حسرت فوتبال دوستان بی‌شمار کشور چکمه‌ای برای حضور در جام جهانی حداقل ۱۲ساله شد چرا که بعداز حذف در مقدماتی جام ۲۰۱۸ روسیه، آتزوری در قطر ۲۰۲۲ هم غایب خواهد بود. ایتالیای بزرگ امشب در همان نخستین بازی پلی‌آف در خانه مغلوب مقدونیه شمالی شد!

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

در آغاز بازی‌های پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برای مشخص شدن برندگان سه سهمیه باقی مانده اروپا در قطر، امروز (پنجشنبه) از ۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران، چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آن‌ها تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ولز و مقدونیه شمالی به دور بعدی (مرحله نیمه نهایی) راه یافتند.

مهمترین اتفاق این بازی‌ها حذف ناباورانه تیم ملی ایتالیا با قبول شکست یک بر صفر خانگی برابر تیم ملی مقدونیه شمالی در مسیر C این رقابت‌ها بود. ایتالیایی که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم در پلی‌آف با قبول شکست برابر سوئد از دست داده بود، در سناریویی مشابه، این بار هم در خانه و پیش چشم هوادارانش سرافکنده میدان را ترک کرد.

فرصت‌سوزی‌های شاگردان روبرتو مانچینی در ورزشگاه رنزو باربرای شهر پالرمو آنقدر ادامه پیدا کرد تا مقدونیه سرانجام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط الکساندر ترایکوفسکی به گل رسید.

به این ترتیب قهرمان یورو ۲۰۲۰ کمتر از یک سال پس از فتح اروپا، دوباره از حضور در جام جهانی باز ماند اتفاقی که در تاریخ تیم ملی این کشور بی‌سابقه بوده است. مقدونیه هم راهی نیمه نهایی پلی‌آف شد؛ جایی که باید با تیم ملی پرتغال در شهر پورتوی این کشور روبه‌رو شود.

 

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

تیم ملی پرتغال هم در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو با نتیجه سه بر یک ترکیه را شکست و به رؤیای این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ پایان داد. اوتاویو بازیکن تیم پورتو در دقیقه ۱۵، دیوگو ژوتا در دقیقه ۴۲ و ماتئوس نونس در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند و بوراک ایلماز در دقیقه ۶۵ تنها گل ترکیه را زد.

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

در مسیر A هم تیم ملی ولز در ورزشگاه شهر کاردیف، میزبان تیم اتریش بود و این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست داد. هر دو گل استثنایی این بازی را گرت بیل، ستاره مغضوب و نیمکت‌نشین رئال مادرید در دقایق ۲۵ و ۵۱ به ثمر رساند تا بار دیگر برای مادریدی‌ها خط و نشان بکشد.

دومین حذف پیاپی ایتالیا در مقدماتی جام جهانی؛ قتل سزار رم با خنجر سربازان اسکندر مقدونی!

اتریش هم در دقیقه ۶۴ توسط مارسل سابیتزر یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. به این ترتیب، ولز راهی مرحله نیمه نهایی شد و باید منتظر برنده بازی تیم‌های ملی اسکاتلند و اوکراین بماند که به دلیل شرایط خاص اوکراینی‌ها و وقوع جنگ در این کشور به زمان دیگری موکول شده است.

همچنین در مسیر B سوئد در ورزشگاه فرندز آره‌نای شهر استکهلم، میزبان جمهوری چک بود که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه رفت. سوئد در وقت‌های اضافه با گل دقیقه ۱۱۰ کواسن به پیروزی رسید و از این مرحله به سلامت عبور کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
یعنی خاک عالم بر سر ایتالیا ! کی فکرشو می کرد ایتالیا 2 دور متوالی نتونه به جام جهانی راه پیدا کنه

حتی یک دورش هم عجیب بود وای به حال 2 دور

به هر حال برای ایتالیا واقعا شرم آوره. همین پریسال بود قهرمان اروپا شدن اونوقت از راه یابی به جام جهانی عاجزن

چه مسخره
ایتالیا حذف شد ایران و کره جنوبی در جام جهانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
وقتی مقدونیه شمالی بتونه ایتالیا رو ببره، فکر کنم ایران هم بتونه ببردش
تصور کنید قهرمان سه دوره جام جهانی حذف بشه و از انطرف تیم ضعیفی مثل ایران بخاطر سهمیه بندی مسخره وناعادلانه قاره ای به جام جهانی میره !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
وقتی مقدونیه ایتالیا رو برده دیگه جایی برای این حرف ها نمی مونه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
قهرمان چهار دوره ۱۹۳۴ و ۳۸ و ۱۹۸۲ و ۲۰۰۶
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
قهرمان چهار دوره جام جهانی صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
کی گفته ایران ضعیفه
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
قهرمان چهار دوره
34-38-82-2006
ای وای جام جهانی بدون ایتالیا نصف لطفش رو از دست داد لعنت به مانچینی
چه خفتی! ازین بدتر نمیشد :((
خاک دو عالم بر سر ایتالیا
مرگ بر السالوادور
مقدونیه صعود میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
به کجا .
متاسفم برای کسانی که تیم ملی کشور خودشون رو حقیر و ضعیف میدونن و برای کشور بیگانه ای که به جام جهانی نیومده حرص و جوش میخورن ایتالیا اگه عرضه داشت میومد جام جهانی ۱ دوره میگیم شانسی بود ولی ۲ دوره متوالی شانسی نیست! من خودم بعد از ایران از ایتالیا خوشم میاد ولی اول تیم کشور خودم برام از همه چی مهمتره
فوتبال خیلی شانسی شده. باید یک تغییراتی در قوانین فوتبال بدند.
ایتالیا رو ول کنید خدا به داد خودمون برسه با این مربی توی جام جهانی!!یعنی قشنگ فاجعه درست میکنه
فاجعه برای ایتالیا
دلم کباب شد. جام‌ جهانی بدون ایتالیا مگه میشه.
ایتالیا، ترکیه، چک و نروژ به خاطر سطح بالای فوتبال اروپا نمیتونن در جام جهانی باشن اما عربستان و ایران و کره با سهمیه بالای آسیا شرکت میکنن. تیم های آسیایی با اینکه در جام جهانی هستن باز هم خیلی ضعیف تر از تیم های درجه دو و سه اروپا هستن. حساب کنید ایران و عربستان قدرت اول فوتبال آسیا هستن و ایتالیا و ترکیه و مجارستان و لهستان و چک درجه دو سه اروپا
اسکوجیچ مربی بی نظیری هست ... مارا بی دردسر به جام جهانی برد . زمانی از بحرین سه گل خوردیم و حذف شدیم . اون روزها رو بیاد بیاریم
اونی که میگه ایتالیا باید باشه ولی ایران نبایدباشه - نشون میده نه از فوتبال میدونه نه جام جهانی (از بقیش بگذریم)
آسیا با جمعیت بیش از چهار و نیم میلیارد نفر فقط ۴/۵ سهمیه داره. تازه استرالیا هم خودش و قاطی آسیا کرده. اروپا با کمتر از ۷۵۰ ملیون جمعیت ۱۳ تا سهمیه داره. خود آمریکای شمالی (تا حال دست آورد کانادا آمریکا و مکزیک در جام جهانه چه بوده؟ ۳.۵ سهمیه دارند. حالا شما بند کردی به اینکه ایران (که اتفا قا اگر خرابکار ی برخی نباشه مثل زمینه های دیگر خیلی پتانسیل داره) الیرغم مشکلات دا خلی و خارجی در جهان ۲۱ است نباید به جام جهانی بره؟
دست مریزاد.
ایتالیا یه فرمولی برا جام جهانی داشت که هر 12 سال میومد فینال و یک در میون هم قهرمان می شد.حالا با این دو دوره حذف شدنش ظاهرا به فرمول جدیدی دست پیدا کرده و اون هم اینکه هر 12 سال یبار میاد جام جهانی!!!
ول کنید ایتالیا را تیم خدمونوبچسبید
واعویلا چه تیتر پر هیجانی مثل برق سه فازه. "قتل سزار رم..."
افتخارم ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر