بازدید 30108
۱
کیوسک بین الملل تابناک

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر، حمله تروریستی به مقر سازمان ملل، افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق، درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب و تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۱۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷ 23 March 2022

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

کیوسک بین الملل تابناک: نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر، حمله تروریستی به مقر سازمان ملل، افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق، درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب و تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر

یک خبرگزاری انگلیسی به حضور ایران در «نمایشگاه صنایع دفاعی دوحه» در قطر اشاره کرد و نوشت، ایران در نمایشگاه دوحه قدرت موشکی خود را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.

خبرگزاری  رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه  از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.

رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران  پوستر بسیار بزرگی از  یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

وزارت خارجه ایالات متحده به این شرکت اجازه داده که ۱۸ فروند از این هواپیمای بدون سرنشین را در قراردادی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به امارات متحده عربی بفروشد.

این منبع خبری نوشت، نمایشگاه قطر شرکت‌های دفاعی بین‌المللی را جذب کرد که امیدوارند فروش خود را به کشورهای ثروتمند خلیج فارس که برای تقویت قابلیت‌های نظامی منطقه تولید کننده انرژی در تلاش هستند، افزایش دهند.

حمله تروریستی به مقر سازمان ملل 

رسانه های سومالی از حمله تروریستی به مجتمع هالان در موگادیشو که مقر نمایندگی سازمان در آن قرار دارد، خبر دادند.

 تلویزیون سومالی امروز (چهارشنبه) از حمله تروریستی به مجتمع هالان در موگادیشو که مقر [ نمایندگی ] سازمان ملل در آن قرار دارد، خبر داد اما به جزئیات این حمله و میزان خسارات یا تلفات احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرد.

پایگاه خبری «سومالی تو دی» (somaliatoday) نیز با اعلام خبر این حمله تروریستی اضافه کرد که در پی این حمله پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه موگادیشو لغو شد.

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

به گزارش این پایگاه خبری، نیروهای امنیتی سومالی تلاش افراد مسلح برای حمله به پایگاه ارتش در نزدیکی فرودگاه موگادیشو را دفع کردند.

دولت و نیروهای رسمی سومالی سال هاست علیه گروه‌های افراطی موسوم به «مجاهدین الشباب» که مناطقی از این کشور را تحت کنترل خود در آورده اند، می‌جنگند.

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی یورش برده و چند عملیات خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق 

نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند یک باند اروپایی سرقت آثار تاریخی عراق با هدایت یک شرکت انگلیسی را در فرودگاه بین المللی بغداد کشف کنند؛ حادثه ای که گفته می شود سفیر انگلیس در بغداد را نیز برای آزادی باند سرقت آثار به سرعت وارد عمل کرد.

 منابع آگاه عراقی اعلام کردند که دستگاه امنیت ملی این کشور، یکشنبه شب، پنج تبعه انگلیسی را در فرودگاه بغداد به اتهام حمل مجموعه ای از آثار تاریخی عراق بازداشت کردند. به گفته این منابع ۳ تن از این متهمان آزاد شدند و ۲تن دیگر هنوز در زندان فرودگاه هستند.

براساس این گزارش، باند یاد شده تحت رهبری یکی از بزرگترین سمسارهای آثار تاریخی به نام «جف هان» (Geoff Hann) مالک شرکت انگلیسی «هنتر لند تراول» (Hinterland Travel) هدایت می شده است.

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

شرکت هنترلند تراول و مالک آن جف هان، تحت پوشش شرکت گردشگری به اماکن تاریخی و حساس عراق سرکشی می کرد و یکشنبه شب، نیروهای امنیتی در فرودگاه بین المللی بغداد، تعدادی از اعضای این باند را در حین انتقال آثار سرفت شده تاریخی عراق بازداشت کردند.

طبق اعلام برخی رسانه های عراقی، افراد بازداشت شده، پنج تبعه انگلیسی هستند که سازمان امنیت عراق آنها را در فرودگاه بغداد دستگیر کرد اما با دخالت برخی مقام های عراقی، سه تن از بازداشت شدگان آزاد شدند و دو نفر دیگر، همچنان در زندان فرودگاه تحت بازداشت قرار دارند.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری از آثار به سرقت رفته و کارت های هویتی برخی افراد بازداشت شده گفته است که سفیر انگلیس در بغداد تلاش گسترده ای برای آزادی اعضای این باند کرده است.

درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

«جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، از عراق و همسایگان آن خواست که در گفت‌و‌گوهای هدفمند تقسیم آب شرکت کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نماینده سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در هر کجای سیاره‌ ما، آب راز زندگی است. در عراق، در دسترس بودن و مدیریت صحیح منابع آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ماه گذشته، از مرداب‌های بین‌النهرین در جنوب [عراق] دیدن کردم و خود چالش‌های بسیاری را که عراق با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دیدم».

جنین پلاسخارت ادامه داد: «کاهش بارش، کمبود آب، شوری خاک و آب، مدیریت نامؤثر منابع و رشد جمعیت همه جزء عواملی است که تمامی نقاط این کشور را تحت الشعاع قرار داده است. کاهش فعال جریان آب از کشورهای مجاور یک تهدید خطرناک دیگر است».

پلاسخارت در بخش دیگری از این بیانیه گفت: «تمام افراد ذی‌نفع عراق باید به عنوان یک مسئولیت مشترک و یک پرونده تعیین‌کننده که می‌بایست هر چه سریع‌تر و باجدیت حل و فصل شود، این مسئله را در اولویت قرار دهند و بر اختلافات سیاسی فائق آیند و مهم‌ تر آنکه بایست همسایگان عراق وارد یک گفت‌و‌گوی هدفمند در خصوص تقسیم آب و مدیریت آن شوند».

نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه قطر/ حمله تروریستی به مقر سازمان ملل/ افشای یکی از بزرگترین طرح های سرقت آثار تاریخی عراق/ درخواست نماینده سازمان ملل از عراق و همسایگان برای تقسیم آب

وی همچنین بیان کرد: «حقیقت تلخ این است که کمبود آب نه یک خطر موجود بلکه به علت تأثیر احتمالی آن بر فقر، آوارگی، جنگ‌ و پیامدهای خاطرناکش بر ثبات عراق و رونق آن در بلندمدت، به خطرات دیگر اضافه می‌شود. عنوان روز جهانی آب امسال "قابل رویت کردن آب‌های زیرزمینی‌ است" [در این روز] بر یک منبع گرانبها که در اکثر اوقات مورد غفلت قرار می‌گیرد، تمرکز می‌شود. به عنوان منبع اصلی آب‌ شیرین بایست از آب‌های زیرزمینی محافظت کرد».

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که «محمد کریم الخفاجی» وزیر کشاورزی عراق پس از پایان سی و ششمین دوره اجلاس سازمان غذا و کشاورزی «فائو» در تاریخ نوزدهم دی ماه گذشته از این سازمان خواست که نشست مشترکی میان تهران، بغداد و آنکارا در زمینه بحران آب برگزار کند.

تقابل روسیه، آمریکا و انگلیس در سازمان ملل

روسیه از یک سو و آمریکا و انگلیس از سوی دیگر در نشست غیرعلنی سازمان ملل اتهاماتی را علیه یکدیگر در مورد احتمال وقوع حمله‌ای با استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین مطرح کردند اما هیچ کدام سندی برای اثبات نگرانی‌هایشان ارائه نکردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه روسیه در نشست غیرعلنی روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل موضوع نشت آمونیاک در شهر محاصره شده سامی را مطرح کرد و گروه‌های ناسیونالیست تندرو اوکراینی را مقصر این امر دانست، این اظهارات توسط دیپلمات‌های آمریکایی، انگلیسی و روسی به خبرنگاران گفته شد. این در حالی است که آمریکا و انگلیس این اتهام را رد کردند.

دمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: نیروهای روس هرگز قصد نداشته و هیچ حمله‌ای به تاسیسات اوکراین که درآنها مواد سمی ذخیره یا تولید شده، انجام نداده است.

وی افزود: کاملا مشخص است که مقامات ناسیونالیست اوکراینی با حمایت کشورهای غربی از هیچ کاری برای ارعاب مردم خود و انجام حملات پرچم دروغین برای متهم کردن روسیه دریغ نخواهند کرد.

این سومین بار است که روسیه از زمان آغاز حمله‌اش به اوکراین در 24 فوریه سال جاری میلادی با هدف "غیرنظامی کردن" این کشور، موضوع تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی را مطرح کرده است. غرب و کی‌یف این موضوع را به عنوان بهانه‌ای ساختگی برای حمله به یک کشور دموکراتیک رد می‌کنند.

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز به خبرنگاران گفت: با توجه به سابقه روس‌ها در انگلیس، در روسیه علیه الکسی ناوالنی منتقد کرملین، و در سوریه، نتیجه‌گیری خیلی سخت نیست و این مساله احتمالا مقدمه‌ای برای روس‌ها به منظور ایجاد نوعی بهانه جعلی برای انجام حملاتی با استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز اتهامات روسیه را به عنوان "اتهاماتی مضحک" رد کرد و گفت: نگرانی ما این است که این مقدمه‌ای برای برنامه‌های روسیه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی باشد.

در همین حال، پولیانسکی وضعیت اوکراین را به سوریه تشبیه کرد و گفت: در سوریه نیز دولت دمشق تحت حمایت مسکو مقصر حملات شیمیایی "گروه‌های تروریستی" شناخته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
سرقت؟اون هم اروپایهای متمدن و بافرهنگ؟
البته که همیشه مشکلات اقتصادی،فقر،عدم رفاه و... ریشه هرچی سرقت و دزدی بوده.
احتمالا باید منتظر یه زاغری بیگناه دیگه باشیم.دوباره اشک تمساح برای جدایی والدین از فرزندان.اینها گردشگرن،توریست هستند نه قاچاقچی و دزد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی